Rozvrat? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Anička
Čas: 2024-01-24 00:00:02

Rozvrat?

Lidem na slově anarchokapitalismus vadí anarchie. Pro mnohé je to synonymum pro násilí, rozvrat, destrukci, bezpráví a absenci jakéhokoliv řádu. Pokud někdo někoho označí za anarchistu, nemyslí tím zpravidla nic hezkého. Ale je to skutečně tak? Existují anarchisté, kteří skutečně usilují o to, aby jakákoliv hierarchie ve společnosti byla minulostí. O tom, jak toho dosáhnout, už tolik nemluví. Nicméně představa světa bez jakékoliv hierarchie je to, co se jim líbí. Většina společnosti ale nějakou hierarchii – řád určený shora – chce. Je to pro ně jistota, bojí se chaosu a bezvládí. Myslím, že jakákoliv absence hierarchických vztahů nebo naopak nucení lidí, aby byli součástí hierarchie nedobrovolně není to, co by plně sloužilo společnosti k tomu, aby fungovala podle potřeb lidí. Dobrovolnost ve vztazích, možnost odejít, nebo naopak se zapojit do různých vztahů je přesně to, co anarchie v podání anarchokapitalistů představuje. Ať si každý dělá, co chce, když nikomu neubližuje, není na tom nic špatného.
Přečtení: 7530

Reagujete na tento komentář:
Autor: Baphomet Čas: 2024-01-25 01:06:10
Tam bude kámen úrazu v tom, co je právní systém. Práva ≠ právní systém, či ano? Nachází se v pravěké společnosti o dvou lidech právní systém, tudíž dobrovolnost a nedobrovolnost, tudíž koncept znásilnění? Koncept znásilnění tam patrně existuje, ta ženská řve "tohle nechci, přestaň", ergo tam musí existovat i nějaká práva, je existence práv "právní systém"? Žádný soud ani ústava v tomhle scénáři není, jenom dva neandrtálci a nesouhlas k sexu -> nedobrovolnost.

Práva tu oba chápeme jako nějaká pravidla, a je pravda, že socialista co se narodí do Ankapu k Ankapu, dle jeho definice souhlasu, souhlas nedává, ergo Ankap není dobrovolný.

Už chápu jak tu dobrovolnost elita chápe, elita chápe dobrovolnost v tom smyslu, že vrah nemá právo vraždit, musí se přizpůsobit systému kde je vražda zakázána, ergo systém je nedobrovolný. To, že vrah chce páchat činy na druhých kteří s tím nesouhlasí je irelevantní.

Rozumím, takže Ankap není dobrovolný, protože v něm socialisté nemůžou dobrovolně zabírat soukromý majetek.

Hele já nevím, v tu "Ankapáckou" definici dobrovolnosti jsem věřil ještě dávno než jsem o Ankapu vůbec slyšel. To znamená: "nedobrovolnost je když někomu bez jeho souhlasu zasahuju do majetku, včetně těla". Akorát jsem jí nedotáhl do důsledků a neaplikoval na stát.

To, že si vrah, elita nebo socialista nadefinuje dobrovolnost jinak je samozřejmě možné, a uznávám, že dle vašich definic dobrovolnosti (či definic socialistů), Ankap dobrovolný není, ale v tu chvíli není dobrovolné vůbec nic.

Ale to je za mě definice k hovnu, furt melete o debilních definicích, ale právě ste definoval dobrovolnost jako úplné cokoliv, zabít někoho bez jeho souhlasu, krádež, Židi křičící "nechci"... to všechno vlastně může být chápáno jako něco dobrovolné, a naopak to, že mi někdo nedá zadarmo najíst nebo mě nepustí do jeho baráku může být chápáno jako nedobrovolné.

Čili abychom znali co je nedobrovolnost a dobrovolnost a určili tak dobrovolné a nedobrovolné, musíme si nadefinovat co to dobrovolnost a nedobrovolnost je, a těmhle dvoum definicím elita říká "právní systém". Chápu to správně? Pak se shodneme, ale to není chyba Ankapu nýbrž každého systému co o sobě tvrdí že je dobrovolný, čili snad každý bych řekl. Máte pravdu, ale vás pochopit to je oříšek.

Žádný právní systém není obecně dobrovolný a každý právní systém zároveň je dobrovolný, protože si každý právní systém definuje dobrovolnost tak, aby ji sám splňoval. Rozumím.

Je tedy pravda, že stát tvrdí, že daně nejsou krádeží, podle Ankap definice krádeží jsou.

Tady bude kámen úrazu v konzistenci, protože daně spadají do krádeže i dle státní definice krádeže, takže má stát minimálně debilní nekonzistentní definici dobrovolnosti, potažmo to dělá naschvál v rámci propagandy. Tam bude ten zakopaný pes, stát aby mohli upřímně říct, že daně nejsou krádež, tak by musel zároveň tvrdit, že když někomu seberu peníze bez jeho souhlasu, tak se o krádež nejedná, protože to je objektivně analogie k daním.
Autor: Karel Vrbenský Čas: 2024-01-24 08:13:19 Titulek: Dotaz
Web: neuveden Mail: karel12 v doméně centrum.cz
Hele, čtenáři zajímal by mi vás názor na todlecto: "Země ani nemusí být bohatá aby čelila podobné situaci. Země může být jen bohatší než její sousedi. Botswana pro příklad, je mezi chudšími zeměmi zemí se středními příjmy s populací jen 2,6 milionů obyvatel. Je to nicméně jeden z nejbohatších národů v subsaharské Africe. Migrace ze zahraniční je zde trvalou obavou. Botswana sdílí hranici se Zimbabwe, zchudlou a nestabilní zemí na severovýchodě. Plynuly by Botswaně výhody z otevření hranic 16 milionům zoufale chudých Zimbabwanů právě od vedle? Možná. Zkušenosti však jasně naznačují, že mnoho Botswanců by v případě, že by se stali poddanými nové zimbabwské většiny, riskovalo svá vlastnická práva a lidská práva. Znovu stojíme před podobnou otázkou, kterou si musíme položit v případě Lotyšska: budou Botswanci pět let po přijetí otevřených hranic svobodnější, nebo méně svobodní? Odpověď opět není zřejmě "ano"."

Co na to říkáte? Ano nebo ne? Díkec

https://www.bawerk.eu/clanky/texty-jinych-autoru/proc-otevrene-hranice-u-malych-zemi-nefunguji-aneb-mely-by-male-staty-otevrit-hranice-tem-velkym-.html
Autor: Karel Vrbenský Čas: 2024-01-24 09:24:34 Titulek: K textu Aničky
Web: neuveden Mail: karel12 v doméně centrum.cz
K textu Aničky. No, víte neumím moc anglicky, ale když je to DeepLko a česká scéna je docela na zajímavé články chudobná, tak si vobčas čtu něco v DeepLku z Mises.org. Jasně není to asi moc přesné. Ale tam to pojímají takto: anarchokapitalismu / společnost soukromého práva = soukromé a dobrovolně příjímané hierarchie; hlasování nohama, 100 Lichtenštajnsk apod. Rozhodně ne společnost bez hierarchií. Totok se od Misesu v USA dost liší. Moc neví, co si o tom myslet. Utopie?
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-24 12:15:28
Web: neuveden Mail: schován
Na ankapu mi take vadi ta anarchie, protoze podle meho ankap anarchii neznamena. Je to vlada pevne ruky zejmena v mem lese, kde uz zadny houbar nebude krast houby a boruvky!
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky