Rozvrat? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Anička
Čas: 2024-01-24 00:00:02

Rozvrat?

Lidem na slově anarchokapitalismus vadí anarchie. Pro mnohé je to synonymum pro násilí, rozvrat, destrukci, bezpráví a absenci jakéhokoliv řádu. Pokud někdo někoho označí za anarchistu, nemyslí tím zpravidla nic hezkého. Ale je to skutečně tak? Existují anarchisté, kteří skutečně usilují o to, aby jakákoliv hierarchie ve společnosti byla minulostí. O tom, jak toho dosáhnout, už tolik nemluví. Nicméně představa světa bez jakékoliv hierarchie je to, co se jim líbí. Většina společnosti ale nějakou hierarchii – řád určený shora – chce. Je to pro ně jistota, bojí se chaosu a bezvládí. Myslím, že jakákoliv absence hierarchických vztahů nebo naopak nucení lidí, aby byli součástí hierarchie nedobrovolně není to, co by plně sloužilo společnosti k tomu, aby fungovala podle potřeb lidí. Dobrovolnost ve vztazích, možnost odejít, nebo naopak se zapojit do různých vztahů je přesně to, co anarchie v podání anarchokapitalistů představuje. Ať si každý dělá, co chce, když nikomu neubližuje, není na tom nic špatného.
Přečtení: 7534

Reagujete na tento komentář:
Autor: Baphomet Čas: 2024-01-25 03:06:08
Ty šašku, já s tebou souhlasím, kdyby si uměl číst došlo by ti že ano, Ankap není dobrovolný, ani žádný jiný systém není dobrovolný.

Dobrovolnost si nedefinoval a to je právě ten problém, protože tady řves jak do právního systému nemůžu vlézt dobrovolně aniž by si definoval co je podle tebe právní systém a co je "vlézt dobrovolně". To se tu z tebe snažím vyždímat.

Na stát to aplikovat jde protože je to definice kterou stát vytvořil, aplikuju pravidla co stát vymyslel na stát. Stát si vymyslel že krádež je když x, ale zároveň tvrdí že x není krádeží pokud x přejmenujeme na daně. To je nekonzistence státu v jeho vlastních právních definicích.

Stát odsuzuju za nedobrovolnost z Ankapáckého pohledu (nezasahování do soukromého vlastnictví), stejně tak bude socialista podle jeho definice nedobrovolnosti odsuzovat Ankap.

2) V Ankapu budou legální demokratické komuny v tom případě pokud dodržují právní systém Ankapu, čili taková fašistická komuna co se každý den snaží zabrat okolní území legální nebude. Ale komunistická komuna která respektuje Ankap pravidla (je na svém za svém, lidé zde jsou dle Ankap definice dobrovolně). Čili některé komuny legální budou, některé ne.

3) dluhy apod. do tohohle nespadají, k těm jedinec podepisuje nějakou smlouvu, čili se nejedná o krádež a nejedná se o nekonzistenci státu jako u daní. I když je pravda že u některých z těch věcí máte pravdu, takové zděděné dluhy za mě krádeží jsou, např. A je to stejná nekonzistence na straně státu jako u daní. Kde krádež je krádež vyjma krádeže jménem daně.

3. Podle Ankap definicí by to v pořádku bylo tehdy pokud by stát tohle vyhlásil o území které dle Ankap definicí vlastní legitimně, čili ani ne ten blbej Pražskej hrad, ten patří nějakým šlechticům.

Já neosočuju stát z toho že si vytváří definice aby mu seděli, já osočuju z opaku! Vytváří definice které si sami protiřečí, definice které nejsou konzistentně aplikované.

Kde mám nějakou jinou definici souhlasu než je běžná? To vy tady vytváříte splodiny o tom že souhlas je bez právního systému irelevantní, a já se ptám znova když jste mi ještě neodpověděl:

Když jeden neandrtálec bez souhlasu opíchá druhého neandertálce.

Jedná se o nedobrovolnost? Ano/Ne

Jde tedy o znásilnění? Ano/Ne

Je zde tedy právní systém? Ano/Ne


A jak se tohle liší od situace kdy nedobrovolný sex vyměníme za dobrovolné rozdělení ostrova dvěma lidmi, nebo co ste to popisoval?
Autor: Karel Vrbenský Čas: 2024-01-24 08:13:19 Titulek: Dotaz
Web: neuveden Mail: karel12 v doméně centrum.cz
Hele, čtenáři zajímal by mi vás názor na todlecto: "Země ani nemusí být bohatá aby čelila podobné situaci. Země může být jen bohatší než její sousedi. Botswana pro příklad, je mezi chudšími zeměmi zemí se středními příjmy s populací jen 2,6 milionů obyvatel. Je to nicméně jeden z nejbohatších národů v subsaharské Africe. Migrace ze zahraniční je zde trvalou obavou. Botswana sdílí hranici se Zimbabwe, zchudlou a nestabilní zemí na severovýchodě. Plynuly by Botswaně výhody z otevření hranic 16 milionům zoufale chudých Zimbabwanů právě od vedle? Možná. Zkušenosti však jasně naznačují, že mnoho Botswanců by v případě, že by se stali poddanými nové zimbabwské většiny, riskovalo svá vlastnická práva a lidská práva. Znovu stojíme před podobnou otázkou, kterou si musíme položit v případě Lotyšska: budou Botswanci pět let po přijetí otevřených hranic svobodnější, nebo méně svobodní? Odpověď opět není zřejmě "ano"."

Co na to říkáte? Ano nebo ne? Díkec

https://www.bawerk.eu/clanky/texty-jinych-autoru/proc-otevrene-hranice-u-malych-zemi-nefunguji-aneb-mely-by-male-staty-otevrit-hranice-tem-velkym-.html
Autor: Karel Vrbenský Čas: 2024-01-24 09:24:34 Titulek: K textu Aničky
Web: neuveden Mail: karel12 v doméně centrum.cz
K textu Aničky. No, víte neumím moc anglicky, ale když je to DeepLko a česká scéna je docela na zajímavé články chudobná, tak si vobčas čtu něco v DeepLku z Mises.org. Jasně není to asi moc přesné. Ale tam to pojímají takto: anarchokapitalismu / společnost soukromého práva = soukromé a dobrovolně příjímané hierarchie; hlasování nohama, 100 Lichtenštajnsk apod. Rozhodně ne společnost bez hierarchií. Totok se od Misesu v USA dost liší. Moc neví, co si o tom myslet. Utopie?
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-24 12:15:28
Web: neuveden Mail: schován
Na ankapu mi take vadi ta anarchie, protoze podle meho ankap anarchii neznamena. Je to vlada pevne ruky zejmena v mem lese, kde uz zadny houbar nebude krast houby a boruvky!
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky