Scestná debata – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-12-11 00:00:02

Scestná debata

Občas si na druhém monitoru pouštím (spíše coby zvukovou kulisu) talkshow „Máte slovo“ (je-li v daném dílu politické téma); dnes se řešila novela již tak totalitního „zákona o významné tržní síle“, která onen zákon ještě zpřísňuje. Žhavým tématem pořadu byly supermarkety, jež na základě svého silného tržního postavení získávají od slevy od výrobců; zákon však praví, že subjekt, který je „významnou tržní silou“, nesmí požadovat nižší cenu bez „spravedlivého důvodu“ (to tam vážně je). Debata se pak odehrává v duchu, že zastánci regulací obviňují obchodní řetězce z výkupu potravin za nízké ceny z pozice silného hráče na trhu, zatímco zástupci supermarketů to odmítají; a všichni implicitně předpokládají, že to je špatně.

Proč je to otřesné? Inu, ze stejného důvodu, proč byla příšerná debata o zákazu kouření v restauracích, jejíž těžiště spočívalo v tom, zda cigarety poškozují zdraví a jak moc zapáchá kouř (naprosto klíčový poznatek z oné debaty, který si pamatuji dodnes, zní, že kouř v hospodě se šíří stejně jako moč v bazénu); a přesně tak se diskutuje prakticky o všem (zdaleka nejen v té talkshow) – řeší-li se přijetí či nepřijetí regulace čehokoliv, v podstatě je ona debata zredukována pouze na to, zda ono cokoliv škodí, nebo ne, přičemž v případě, že se dojde k první variantě, začne být regulace automaticky považována za ospravedlněnou, ergo správnou. A proto musíme, vážení libertariáni, neúnavně poukazovat na podstatu věcí, což je svoboda, vlastnická práva a skutečná cena zákonů regulací (nejen ekonomická, ale především morální); protože nikdo jiný to za nás neudělá.
Přečtení: 58918

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 21:20:16 Titulek: Re:
O nic nejde.Pan Vostal reagoval na mou obavu,ze lide na severu se stale vice priklaneji ke statu ,tim jeho obvyklym duchovnim pohledem:ze je to prirozena touha lidi po archetypalni Jednote(nebo nejak tak).Tak jsem mu tim prikladem profesora s hrnci chtel jen naznacit,ze motivace lidu jsou casto mnohem prostsi.
I spousta nepochopitelnych rozhodnuti politiku byva dosti casto urcena treba zhrzenou laskou nebo kusem snadneho zvance.
Web: neuveden Mail: gregor v doméně dieselplus.cz
zase skupina si prostřednictvím státu řeší své bolístky, vona je to totiž makačka, sdružit se coby malí zemědělci, udělat si svůj řetězec a tak řešit svojí "spravedlivou" cenu svým přičiněním, je lepší zvolit zkratku a násilím druhým cpát svojí představu ....asi je ani nenapadne tento problém? nechat řešit zákazníky jejich nohama a peněženkou.....
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 08:55:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Asi tak.... ne že by to nešlo, ale je to moc práce; a stát nabízí snazší cestu.
Autor: osiris Čas: 2015-12-11 10:04:14 Titulek: dobroserové
Web: neuveden Mail: neuveden
V debatách na téma nekuřácké hospody už si začínám připadat jak kolovrátek... Furt neustále dokola vyvracet, že nekuřáci nemají vůbec žádné PRÁVO na nekuřáckou hospodu. Naneštěstí mnoho z militantních nekuřáků tohle není schopno pochopit a pořád melou o svých právech na čistý vzduch v hospodě, na kterou majiteli nedali ani korunu... Z úst různých intelektuálů slýchám, že jsme poslední vyspělá země, která dovoluje kuřákům kouřit v kuřáckých hospodách a (proboha!) nakupovat v neděli! Vyspělost se dnes zřejmě měří množstvím zákazů a nařízení...
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 10:20:40 Titulek: Re: dobroserové [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, to je ten "geniální" argument: Mají to tak na "západě", takže musíme taky.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-11 11:19:00 Titulek: Re: dobroserové [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo, nejdřív frčel "východ"

ted je v kurzu "západ"

jsem zvědavej co přijde s "jihem"

Že by siesta ?

No nejsem proti si po obědě dáchnou a večer to pořádně někde roztočit...
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 11:20:36 Titulek: Re: dobroserové [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono je zajímavé, že i teď je v určitých kruzích v kurzu východ....
Ve společnosti čím dál víc spatřuji takové ty "proruské" a "protiruské" nálady, podobně jako "proamerické" a "protiamerické".
Autor: Pedro Čas: 2015-12-11 11:45:51
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Já jsem zjistil, že mi nejvíce funguje ptát se státistů na jejich názory a konfrontovat je s fakty. Dřív sem na ně dycky vysypal, jak to vidím já, a oni akorát hledali chyby, nebo se stáhli do sebe. Takhle po chvíli, dojdou sami k tomu, že si stát počíná naprosto neefektivně, a vysloví to kouzelné ,,A jak bys to řešil ty?". Vyžaduje to ale dost trpělivosti, shovívavosti a občas kladení nepříjemných otázek.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 12:06:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rozhodně, to jsem též pochopil, je NESKONALE snazší kritizoat něčí návrh než sám navrhovat, bohužel když něco někam píšu (jako článek), jsem automaticky v té horší pozici; třeba diskuse na D-FENSu o mém seriálu o anarchokapitalismu, to byla v podstatě soutěž "kdo tam najde chybu, nebo alespoň něco, co vypadá jako chyba" a následně slovíčkaření v diskusi. Když jsem se občas lidí ptal, co tedy navrhují oni, někteří mi dokonce na férovku řekli, že to prostě takhle do diskuse psát nebudou.

Mimochodem, myslím, že jsem opravil ten persistentní login; můžete to, prosím, zkusit? Funkce "remember me" by měla fungovat.
Autor: Pedro Čas: 2015-12-11 14:11:07 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Jasně to je pravda, ale zas to nikoho nenutíš číst (můžu tykat?), přijdou sami, takže ten prvotní zájem projeví oni. Samozřejmě škarohlídi a hnidopichové jsou všude :)

Zapamatování funguje super! Díky :)
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 14:16:04 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jasně, tykání není problém, jen se předem omlouvám, pokud na to někdy zapomenu; s lidmi, co znám osobně, se mi to nestává, ale na Internetu docela ano.

Jsem rád, že nová funkcionalita je OK a děkuji za pomoc při testování a odhalení chyby.
Autor: Pedro Čas: 2015-12-11 14:59:52 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Jj to chápu.

Rádo se stalo :_)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-11 18:47:16 Titulek: Re: [↑]
Tak treba konkretne tema clanku-kdyby se na Vas na D-fensu vrhli,jak byste s nema vyjebal?
Ja bych treba zacal tim idealem:jak by to modelove probihalo,kdyby od zacatku nebylo statu ani demokracie,kdy vznikl ten problem,kdo ho zavinil,...(kdyby nebylo uplacene statni ochrany pred konkurenci,nevyrostli by nikdy takovi prezrani Budulinkove..atd.)
A pak,"jak to chces prakticky resit?"(minimalizovat moc uredniku a jejich dispozici s cizim majetkem a zrusit regulace.Proste to zkusit.Platy uredniku rozdat duchodcum a skutecne soc slabym..atd)Proste zalatat obrovsky diry v pytlu a nenechat rozhodovat slibovace s milym kukucem a jeste na 4 roky-to je silenost!
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 18:52:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Kdybyste začal tímto ideálem, zrovna v té komunitě sklidíte absolutní posměch a nikdo Vás pak už nebude brát vážně. Deset lidí Vám pod to napíše, že je nezajímají pohádky, protože jsou praktici, Vy jste života neznalý teoretik a pohádky coby kdyby nikoho nezajímají.
K ničemu dalšímu už byste se moc nedostal.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-11 19:04:11 Titulek: Re: [↑]
Ta prvni cast je model.Teorie.Bez toho oddeleni se nikam nelze dostat.Musi se najit,kde zacala chyba.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 19:42:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já o tom nepochybuji; jen říkám, co by Vám řekli na D-F, protože s tím jste přišel xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-11 19:06:43 Titulek: Re: [↑]
Proc by to neslo?Jako Robinson
Autor: Pedro Čas: 2015-12-12 09:19:34 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Z mého pohledu je nejrychlejší cesta jít přes státní monopol. Jakmile státista uzná konkurenční prostředí oproti monopolu (s pochopením, že monopol vytváří stát), můžete přenášet tento argument dál. Pak ho Vy stavíte do jednotlivých situací, aby Vám vysvětlil, když uznal, že státní monopol nefunguje, proč by měl tady, tady nebo tady.

Autor: Urza Čas: 2015-12-12 12:53:49 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlas, ale problém je v bezpečnosti. Tam tento argument takto plošně použít nejde (ne že by to nebyla pravda, ale je třeba argumentovat jinak).
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-12 14:22:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Souhlas, ale problém je v bezpečnosti. Tam tento argument takto plošně použít nejde (ne že by to nebyla pravda, ale je třeba argumentovat jinak).
...................................................................................

To píšete naprosto správně,

protože bezpečnost je archetypální problém Jednoty či Celku,

a tam dle mého názoru anarchie strašně skřípe,

nebot je to víceméně "individualismus"

a tak obyčejný člověk raději volí monopol státu, jenž mu dodá zdání oné Jednoty

a tudíž té bezpečnosti (stáda)
Autor: Pedro Čas: 2015-12-12 14:26:30 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
A jak jinak?
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-12 15:02:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já to umím vysvětlit pouze "duchovně"

což by šlo laicky říci "nemít strach"

ale pam Uzra zde nedávno dával odkaz na "svoji knihu"

kde to dle mého názoru vysvětluje prakticky a anarchisticky,

vcelku dobře...

Nevím kde ten odkaz je,

ale budto vám jej dá či to řekne sám,

já v podstatě umím jen duchovní bláboly a nic bych nikomu jinému ani nevysvětloval...

Já v podstatě moc anarchistickou "hantýrku" neovládám...
Autor: Pedro Čas: 2015-12-12 15:47:30 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Jj to vim, to mi ale přijde, že je takové ,,neřešení". Zdá se mi srozumitelnější to vysvětlovat spíše viz, někdo dával odkaz na Boba Murphyho, začít konkurencí arbitrů (co se stane, když někdo poruší moje práva) než říci, že nás dobijou, ale bude to trvat déle.
Autor: Pedro Čas: 2015-12-12 15:59:16 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Myslím, tedy, co se týká bezpečnosti obecně.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-12 20:11:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jj to vim, to mi ale přijde, že je takové ,,neřešení".
......................................................

No jistě,

řešit nakonec vždy můžete jen to,

co vás zajímá a má pro vás nějakou hodnotu...

Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-12 20:32:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tedy,

není to žádná hlubinná psychologie pro duchovní šampuony,

zcela viditělně je jasné, že to jsou jen pocity a myšlenky,

většinou pozotivního či negativního rázu,

a pokud jim věnujete pozornost a začnete je rozvíjet,

stanou se pro vás "skutečností" jenž vás začne ovládat,

ale jsou to jen představy...

Je to něco na způsob schizofrenie, kdy si o sobě začnete myslet že jste Napoleon nebo třeba Kleopatra...ale protože to dělaj víceméně všichni, tak vás za to blázince nezavřou, ale jinak je to v podstatě šílenství...
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 22:40:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak ono co si budeme podívat, většina libertariánských řešení připomíná neřešení; ostatně laissez faire....
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 01:33:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je nakonec i velké téma v duchovní oblasti,

protože lidé mají tendenci neustále zasahovat do přirozeného běhu věcí...


Tam se to řeší tím,

že se jim to dopřeje podstatě pomocí paradoxu :

Musíte vyvinout obrovské úsilí - udělat nic...


Je s tím sice velké množství problémů a má to i vedlejší nežádoucí účinky,

ale to je prostě pro většinu lidí nejpřijatelnější postup,

tedy postup pomocí omylů...


A to je to, co dneska vidíme ve společnosti a v roli státu

jinými slovy,musí se tak dlouho chodit se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne
Autor: Pedro Čas: 2015-12-13 09:29:39 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Koukal jsem na ty články a první je též soudnictví. Moje zkušenost je podobná jako to nastínil Murphy (https://www.youtube.com/watch?v=ruucwf1dQNU), že každého nejdříve zajímá, co se stane, když bude porušeno jeho právo (v rámci bezpečnosti), čili mi přijde, že se nelišíme. Přijde mi to jako nejjednodušší prostě jet v rámci konkurence vs monopol i ve vysvětlování bezpečnosti státistovi. Nebo začínáš něčím jiným než soudnictvím? (Jde mi o diskuzi face to face).

Nvm jak je to možné, ale zas si mě to nepamatuje, když jdu třeba po několika hodinách sem :(
Autor: Urza Čas: 2015-12-13 10:26:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Když s někým diskutuji o anarchii face to face, nemám na to žádný mustr, začneme tím tématem, ke kterému se dostaneme, případně těmi, na které se dotyčný ptá a zajímají ho.
Soudnictví mi ale moc ideální nepřijde, podobně jako vymáhání práva, to jsou ta těžší témata, pro která člověk musí chápat určité principy, které se lépe vysvětlí na jiných tématech.

Když se podíváte na ty cookies "userID" a "token", měly by tam mít nějaké datum expirace.... mají ho?
Autor: Pedro Čas: 2015-12-13 10:50:01 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Nejde mi o mústr ale pokud se dostanu k TÉMATU BEZPEČNOSTI, právě proto, že je tak obtížné (nejsem tak sečtělý v ankapu), takže si to snažím zjednodušit tím, že prostě najedu na osvědčený argument konkurence arbitrů, abych se neztratil. Proto mě zajímalo jak lépe ve zkratce začít s bezpečností. To je celé.

Platnost do: sobota 20. února 2016 9:07:37 (User ID)
sobota 20. února 2016 9:07:37 (Token)
Autor: Urza Čas: 2015-12-13 14:04:03 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V takovém případě je to OK, to se použít dá. Ale existují proti tomu pádné protiargumenty.

Ohledně těch cookies to vypadá, že je máte v prohlížeči a máte zůstat loglý do 20. února. Kdyby Vás to ale odloglo, můžete se kdyžtak podívat, zda tam ty cookies stále máte a Stoky Vás nenalogují, nebo zda cookies zmizí?
Autor: Pedro Čas: 2015-12-13 14:52:28 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Tak to je na mé straně. Asi jsem na to přišel, mám stránky na které chodím často uložené, když jdu přes to, tak jsem logout, když zadám klasicky adresu jsem login. Čili by to mělo být ok.
Autor: Urza Čas: 2015-12-13 15:03:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Skvěle, to jsem rád.
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 18:05:37 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Autor: Pedro Čas: 2015-12-12 20:09:20 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Jj snad se k tomu dokopu, sem líný to přečíst :)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 09:44:09 Titulek: Re: [↑]
Pro Pedra:Argument monopol a konkurence:Svedsti studenti(u nich byla castecne zprivatizovana zeleznice)okamzite zacali opravdu nebezpecne rvat:"Tenkrat bylo vsechno perfektni!.Dnes je bordel v jizdnich radech,samy zmeny,spina,velka zpozdeni,neni to kordinovany...."opravdu jsem se zacal bat,ze me zmlati....prej "z pravicackymi kecy bez do prdele!"
Musel jsem v duchu uznat,ze Svedi jsou asi nejaka jina rasa...,ale v duchu,protoze tim bych priznal,ze socialismus muze nekde fungovat.Tzn slabymi lidmi vysneny,umely system,kde je kazde prdnuti zalgoritmizovane,zli jsou predelani skolou na dobre,lidi delaji pro celek a nekradou a ani nemohou,protoze je vse pod kontrolou....a HLAVNE vsichni maji stejne(nebo spis-nikdo nema vic),protoze je nadani ,chytrost a schopnost si dopredu predstavit vetsi pocet tahu nespravedlive rozdeleno a proto by ti schopnejsi meli automaticky vyuzivat tyto vlastnosti pro pomoc slabsim.
Tak jsem byl uz zticha a jen poslouchal dalsi desitky argumentu
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 09:50:40 Titulek: Re: [↑]
...a miluji placeni dani,svedske vlajky na stozarech u kazdeho baraku(i hluboko v lese,kde je nikdo nevidi),s radosti tridi odpad,setri vodou,teplem,jidlem...Mozna jim tu selanku nabouraji pristehovalci,ze kazdeho nelze universalne predelat na nadcloveka
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 09:56:44 Titulek: Re: [↑]
...a do toho vseho jeste krachnul soukromy duchodovy fond(neco jako Scandia nebo tak neco),takze spousta lidi prisla o dost penez-lekari,obchodnici atd ...,neco se stalo s akciemi Telie(prisel o spoustu prachu i kral),takze uvidime
Autor: Pedro Čas: 2015-12-13 09:55:17 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Pane Vlachu, napadá mě, že když se privatizuje napůl, tak je to asi ještě horší než úplně-státní a soukromé.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 10:01:07 Titulek: Re: [↑]
Je to mozny-uz jsem se radeji dal neptal-ale mam dojem,ze se jedna o urcite trate,kde je vse soukr.Nekdy to s nimi jeste proberu,ale zda se,ze kdyz se jim to nehodi,tak neco i zataji.Ale nelzou.
Autor: Pedro Čas: 2015-12-13 09:59:21 Titulek: Re: [↑]
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
I když jak o tom přemýšlím, tak u nás taky jezdí státní a 2 soukromé, takže je to spíše o exekuci. Tak do toho šli méně schopní podnikatelé než u nás.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 10:20:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pro Pedra:Argument monopol a konkurence:Svedsti studenti(u nich byla castecne zprivatizovana zeleznice)okamzite zacali opravdu nebezpecne rvat:"Tenkrat bylo vsechno perfektni!.Dnes je bordel v jizdnich radech,samy zmeny,spina,velka zpozdeni,neni to kordinovany...."opravdu jsem se zacal bat,ze me zmlati....prej "z pravicackymi kecy bez do prdele!"
....................................................................................

To je pochopitelné.

to je dáno rozdílností mezi severem a jihem,

na severu je vzájemná výpomoc mnohem důležitější nežli na jihu,

na jihu lidé mohou žít ze dne na den a bez vzájemné potřeby pomoci,

ale na severu jsou klimatické podmínky mnohem více nepříznivé,

a tak se zde mnohem více uplatnuje plánování a spolupráce...


Vždyt je to vidět i na mnoha státech,

kde sever je pracovitý a bohatý, zatímco jih je chudý a líný,

nakonec je to vidět i na EU, kde právě jižní státy mají velké problémy stačit severu
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 10:41:35 Titulek: Re: [↑]
To vim,ale pruser je,ze by pak mohl vzniknou nazor,ze nekde muze socialismus fungovat.Ze lidstvo tam speje.Ze se da vychovat...a uz jsme zase ve slepe ulici.(Jara da Cimrman byl prukopnikem slepych ulicek)
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 10:59:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To vim,ale pruser je,ze by pak mohl vzniknou nazor,ze nekde muze socialismus fungovat.Ze lidstvo tam speje.Ze se da vychovat...a uz jsme zase ve slepe ulici.(Jara da Cimrman byl prukopnikem slepych ulicek)
...........................................................................

Proboha, s tím nemůžete nic dělat,

to je archetypální vize Jednoty,

tedy je to spíše značně pokroucená pseudovize a představa,

to nelze odstranit a ani to není žádoucí,

je třeba to jen očistit od toho pokroucení,

která vytvořila různá náboženství (včetně socialismu a komunismu)
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 11:17:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A pokud chcete být důsledný ve svobodě,

tak musíte dát lidem i svobodu mýlit se a blbnout

a pokušet se o socialismus a komunismus a státy apd.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 15:39:30 Titulek: Re: [↑]
No jen jestli to neni moc vzneseny a komplikovany duvod.Jestli to neni jen neco jako tohle:

Advokát a VŠ profesor, specializovaný na reklamu a obchodní soutěž, se prý na přednáškách přiznal, že se chtěl podívat na ty předváděcí akce, protože chtěl vidět, co ty lidi tak ovlivní, že tam opakovně jezdí a nakupují. Vrátil se se sadou hrnců, kterému v té chvíli prý přišli mimořádně výhodné.
Autor: Urza Čas: 2015-12-13 16:41:50 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je nějaká metafora? Přiznávám se, že jsem se v tomto vlákně poněkud ztratil xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 21:20:16 Titulek: Re: [↑]
O nic nejde.Pan Vostal reagoval na mou obavu,ze lide na severu se stale vice priklaneji ke statu ,tim jeho obvyklym duchovnim pohledem:ze je to prirozena touha lidi po archetypalni Jednote(nebo nejak tak).Tak jsem mu tim prikladem profesora s hrnci chtel jen naznacit,ze motivace lidu jsou casto mnohem prostsi.
I spousta nepochopitelnych rozhodnuti politiku byva dosti casto urcena treba zhrzenou laskou nebo kusem snadneho zvance.
Autor: Urza Čas: 2015-12-13 21:22:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak většina rozhodnutí politiků je motivována něčím takovým, případně starou dobrou blbostí.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 23:14:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
I spousta nepochopitelnych rozhodnuti politiku byva dosti casto urcena treba zhrzenou laskou nebo kusem snadneho zvance.
........................................................................

Tak zrovna ta zhrzená láska či láska vůbec je tím projevem tý touhy po Jednotě,

pokud se podíváte co keců se v lidské společnosti nameleo lásce ve všech různých podobách, tak pak víte že se zde mluví o nějakém sjednocení a o jednotě...
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-14 00:11:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
O čedm jste si myslel, že mluvím, když mluvím o Jednotě a pseudojednotě ?

Mluvím prostě o lásce

A čím více se jedinci z nějakého důvodu té lásky nedostalo at v dětství či dospělosti,

tím více je psychopatem jenž po tý lásce touží

a vytváří si PSYCHOPATICKOU PŘEDSTAVU LÁSKY,

která je pak pro něj realitou a kterou vnucuje světu,

nebot ve světe je dle jeho názoru málo lásky...

((přitom je to tak, že především v něm samém je málo lásky))

Největší lumpárny se dějí právě ve jménu lásky (a jednoty či celku)

a největšími specialisty na tyhle lumpárny jsou křestané,

nebot křestanství je náboženstvím lásky,

proto se do tý lásky zaobalí kdejaký psychopatický svinstvo...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-14 01:01:43 Titulek: Re: [↑]
Myslim,ze se vlastnim usilim zbavujete spousty fantastickych veci.Clovek je pak asi v klidu a nad veci,ale bude to nuda,ne?Mozna je pocit rovnovahy pak necim zajimavym,ale pripada mi to jako smrt,nepohyb,bez napeti a pak lechtajiciho proudu mezi dvema poly.
Zatim si to myslim,ale treba jsem jeste pozadu...
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-14 08:08:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Budha když popisuje ty svý čtyři vnory,

tak u každýho říká, že se mu povznese srdce...

Já bych to možná řekl jinak,

že je to podobné, jako kdyby jste měl na zádech hodně těžkej batoh,

ale jste na něj zvyklej, protože jej furt taháte na zádech,

ale když jej poněkud odlehčíte a zbavíte se zátěže,

tak to poznáte a cítíte se lehčeji a radostněji a uvolněji...

Konečně začínáte fungovat bez zátěže, a to je znát...


Na nižšší úrovni to znají umělci a sportovci,

že když je mysl klidná a odosobněj se,

tak je to velmi příjemný stav...

No i drogy a alkohol fungují podobně,

jenže vás poněkud zbavěh inteligence,

což je nepříjemný vedlejší účinek...
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-14 08:13:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
jako smrt,nepohyb,bez napeti a pak lechtajiciho proudu mezi dvema poly.
........................................................................

Jasně, to je bezpochyby taky krásná věc,

nic proti,

ale onen stav je prostě "lepší"

ale právě že milujete to napětí a touhy a úsilí,

tak je těžké se od těch krás života odpoutat,


ale ten stav klidu je fakt lepší, jak jsem psal výše,

je to sice smrt starého stavu,

ale taky nástup nového stavu...
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-14 08:26:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo a není to nic zvláštního,

lidi to nakonec v těch nižšších úrovních znají a mnozí používají zcela spontánně,

ale nejlépe dostupné je to tehdy, když jste na vrcholu svých tvůrčích sil,

tedy okolo 30 roku života,

a pak když stárnete a opouštějí vás síly,

takže pokud jste během života příliš "nezblbnul" a nechce zůstat stále mlád,

tak k tomu přicházíte na starý kolena víceméně automaticky,

prostě starší lidé mají rádi ten svůj klid a už neblbnou jako pubertáci...

Tedy měla by se objevovat jakási "životní moudrost"

i když u mnoha staříkú se objevuje spíše "životní potřeštěnost"
Autor: Urza Čas: 2015-12-13 10:28:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Švédi nejsou žádná jiná rasa, ani tam socialismu nefunguje; podívejte se na historii té země.
Před pár stovkami let ta země byla šíleně chudá, pak se za kapitalismu vyšvihli na jednu z nejbohatších zemí, zavedli socialismus, čímž jejich růst začal zpomalovat a stagnovat.... teď jsou na tom sice v porovnání s námi dobře, ale to je proto, že je kapitalismus přivedl k obrovskému bohatství.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 10:46:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To se nemusíme dívat ani na švédy,

stačí se podívat co udělalo z čech 40 let komunistické diktatury,

a to ještě navíc jsme přišli díky Hitlerovi o židy (jedna třetina kapitálu)

a sami jsme vyhnali němce (druhá třetina kapitálu)

což jsou také následky totalitních režimů XX. století...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 10:55:04 Titulek: Re: [↑]
...nebo dvoje Nemci nebo Korejci-Trabant a Mercedes,Lexus a ti bojovnici za spravedlnost tam na severu neumi udelat ani vanocni svicku(koupil jsem v Bille cajove svicky,ktere v pulce zhasnou a uz nejdou zapalit.Jestli takhle bude fungovat ta jejich bomba,tak se mame na co tesit)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-13 10:47:59 Titulek: Re: [↑]
To taky vim,ale stejne jako panu Vostalovi:dnes tam maji pocit,ze soukrome vubec nefunguje a ze kdyz se zapracuje,s rozvojem pocitacu(u nich rikaji datoru-to je dobrej,kratkej nazev) na dohled nad zlodeji...takze ta neznicitelna nadeje,ze to nekde muze fungovat,je nebezpecna
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 11:29:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To taky vim,ale stejne jako panu Vostalovi:dnes tam maji pocit,ze soukrome vubec nefunguje a ze kdyz se zapracuje,s rozvojem pocitacu(u nich rikaji datoru-to je dobrej,kratkej nazev) na dohled nad zlodeji...takze ta neznicitelna nadeje,ze to nekde muze fungovat,je nebezpecna
................................................................................

To taky vim,ale stejne jako panu Vostalovi:dnes tam maji pocit,ze soukrome vubec nefunguje a ze kdyz se zapracuje,s rozvojem pocitacu(u nich rikaji datoru-to je dobrej,kratkej nazev) na dohled nad zlodeji...takze ta neznicitelna nadeje,ze to nekde muze fungovat,je nebezpecna
...................................................................................

Jasně chápu,

ale naděje je v podstatě nezničitelná,

o tu naději musí přijít oni sami,

nebot jak říká Bondy :

"hovno naděje, dokonce všech hoven meta"

Čili NADĚJE UMÍRÁ POSLEDNÍ

Což říká i Budha, že naše touhy a vůle je to poslední co umírá...


Tedy brát někomu naději je dost beznadějná situace...(hahaha)
Autor: Antos Bulba (neregistrovaný) Čas: 2015-12-11 13:26:35
Projde-li to a poplatky za listing či zpětné bonusy (tak se v branži správně nazývají) budou zakázány, lze očekávat obdobný dopad, jako u měnové inflace - zvyšování cen a snižování kvality (případně ještě zmenšování balení). Marže v potravinářství nejsou žádný zázrak (uvážíme-li rizikovou přirážku za konstantní změny legislativy a následné nutné úpravy složení, obalů apod.) a pokud firmy nebudou rovnou krachovat či odcházet z trhu, pak se marže nutně musí dohnat někde jinde. Což ovšem politici a "experti" nechápou, jelikož o pravou ekonomii nikdy ani nezavadili. Zkrátka mají stejný dojem, jako Sověti před sto lety - že ekonomické vztahy jsou libovolně politicky manipulovatelné, bez nechtěných důsledků.
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 13:40:56 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Oni to možná i chápou (tedy část z nich), ale je jim to ukradené.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-11 14:12:24
Jako vzdy chucpe-tak oni udelaji statni hranice a pak se divi,ze jim tam vznikaji vyznamne trzni sily!Oni jen kazi,aby mohli spravovat.Zavodnovani a odvodnovani.
V tehle pohodlne vate preziva spousta nymandu v oblecich,misto aby se hyckali a mnozili ti nejschopnejsi ,kteri se dovedou pohybovat v boji a maji napady.Zdegenerujem.
By me docela zajimalo,jestli je tady uplna volnost pri vpusteni novych konkurentu?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-11 14:14:12 Titulek: Re: [↑]
Hranice je nepresne-staty,deleni,parcelovani...
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 15:35:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že my nezdegenerujeme; leč mnoho lidí kolem nás ano, konkrétně ti, kdo uvěří politikům.... a my na to doplatíme.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-11 19:17:03
Ted jsem videl nechte kousek zprav:ty oteplovace v Parizi vyhodit do luftu.Neskutecny,kolik vyzirek si hraje na pany-za cizi penize tam zerou( a litaj letadly)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-12-11 21:02:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já na o před chvilkou narazil tady:
http://auto.idnes.cz/elektromobily-dohoda-zev-omezeni-emisi-fc1-/automoto.aspx?c=A151211_125454_automoto_fdv
Kam se sere RVHP. To už je diagnóza...
Autor: Urza Čas: 2015-12-11 21:07:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je patetické....
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-12-11 21:33:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No taková reakce mě ani nenapadla. :-))) Já to četl s otevřenou hubou. Mě to připomnělo:

Vyhrňme si rukávy
vyserme se do trávy
hej rup hola hej
hej rup hola hej
do práce se dej.

Melodii si snad pamatujete.

Ti čů..., zmr..., no prostě soudruzi řeší na 35 let do předu! Pětiletka hadr... Já nevycházím z údivu... Nemám slov...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-12-11 21:44:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Urzo!!! Ono to nekončí!!! Teď jsem si otevřel finmag:
http://finmag.penize.cz/anketa/306763-ocima-expertu-dan-z-auta-pro-vsechny-abychom-mohli-dotovat-elektromobily
Už jen ten nápad! Zdaňme auta, abychom dotovali... auta. Nějak se mi to ale začíná líbit. Čím dál tím míň jsem nasranej. Fakt. Je dost dobře možné, že to jsou příznaky blížící se smrti. Řecko, refjůdžíci, environmentální běsnění, EET... to je spolehlivě vražedný koktejl. Já si myslím, že to chce přilívat olej do ohně...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-12-11 22:05:22 Titulek: Re: [↑]
Tak.Prilivat do ohne...
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-11 22:21:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
... to je spolehlivě vražedný koktejl
.....................................

To nejsou příznaky blížící se smrti,

to jsou jen příznaky blbnutí,

nebot blbost lidská je věčná jako Bůh

a o kousek větší nežli celý Vesmír..

Tak neblbněte, tedy vlastně jsem chtěl říci, klidně blbněte...

Autor: Urza Čas: 2015-12-12 00:02:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Toť otázka; rozhodně si nemyslím, že jsou to přiznaky blbnutí, spíše naopak, na tomhle bude mít někdo zájem.
A celkově ta radost z toho, že se to "musí sesypat", je sice hezká, ale osobně bych byl mnohem opatrnější; víte, jak dlouho a v jakých podmínkách "fungoval" Sovětský svaz, než to zabalili? Tak daleko EU ještě ZDALEKA není a ten pád může klidně trvat několik generací.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-12 08:39:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Toť otázka; rozhodně si nemyslím, že jsou to přiznaky blbnutí, spíše naopak, na tomhle bude mít někdo zájem.
.............................................................................

To určitě...

Demokracie má vcelku jedno výhodu oproti totalitám,

že jde v podstatě o pernamentní boj protikladných stran,

a různých zájmových skupin,

v podstatě se jedná o pernamentní revoluci,

takže se furt něco děje...

Tedy bojuje se pouze v parlamentu a ne na bojišti,

takže mám mrtvoly pouze politické...


To je jako v diskuzi,

když se názorově neschodneme, rozproudí se živá debata,

ale když se všichni schodnou, je to nuda a zahnívající bahno navzájem si kejvačů a posilovačů ve víře...


Tak daleko EU ještě ZDALEKA není a ten pád může klidně trvat několik generací.
...............................................................................

To se mohlo stát i s komunismem, kdyby ovšem nepřišel Gorgačov,

který smrdutý komunistický hnojiště rozhejbal perestrojkou,

což svým způsobem byla "anarchie", tedy svoboda,

a celý to padlo během několika málo let


V demokracii je to ovšem poněkud těžšší,

nebot v demokracii není "rudého cara" jenž by povolil otěžě vlády,

tam to nebude viser asi na jediném člověku, ale spíše politické síle

a vůli lidu...(tedy jak se povede lidi voblbnout)


PS.

Ono "mít zájem" já osobně považuji za projev blbnutí,

to je ta "individuální touha" či "individualizovaná Vůle"
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-12 08:43:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
tam to nebude viser
...................

Omluva, má být "viset",

kdyby se jednalo o "vyser" bylo by psáno s tvrdým ypsilon...

(jsem zvyklej psát na fora, kde mohu opravovat své reakce či ještě dopisovat, takže to po sobě moc nečtu a nekontroluju)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-12-12 21:33:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Toť otázka. Je fakt, že CCCP existoval cca 70 let a tábor míru a socialismu cca 40 let. Jenže tu stály proti sobě dvě politickoekonomické doktríny, které se alespoň nějak snažily soutěžit a tím se navzájem držely uzdě. Ty současné šašky nedrží na uzdě nic. Není žádný rezavý plot, za kterým by to někdo jiný dělal jinak. To, co vymýšlejí, jsou naprosté hovadnosti. Proti tomu je i "Soubor opatření ke zdokonalení řízení plánovaného hospodářství" vědeckou prací. O Přechcavbě nemluvě.

Např. Situace v energetice dospěla do bodu, kdy jsou (alespoň v některých zemích) dotovány všechny (!!!) druhy a způsoby výroby elektrické energie. To je paráda! Dle mě rozhodně. Jaké důsledky to asi tak bude mít na měnový systém? A co čím dál větší úprk lidí do černa, protože na bílo už je obtížné vymalovat někomu předsíň? Před dvaceti lety otevřel můj kamarád "mou" hospu. Člověk pracující na černo byl tehdy něco jako baba s třema kozama. Dneska je práce na černo naprostá samozřejmost pro všechny kamarády, kteří jedou na živnosťák. Dneska na bílo dělají jen tolik, aby byl před finančákem ospravedlnitelný jejich obstarožní Opel kadet. Docela dost lidí (včetně mě) se v poho naučilo žít jako čerňáci. A nejsme nijak "divní". Je to bráno jako naše věc. A je při této situaci a zároveň existenci alternativních platidel opravdu tak jednoduché restartovat současnou fašistickou debilovinu při případném krachu? Ta banda kreténů podle mě tuší, že jí teče do bot. Všechny ty hovadnosti, Paříží počínaje, přes chorvatskočeské EET, až po refjůdžíky mi fakt připadají, jako když někdo, kdo je totálně v prdeli zmateně hledá stéblo, kterého by se chytil. Vyvolává zárověň naprostý zmatek, aby odvedl pozornost a zamlžil situaci. A ta se mu pomalu vymyká z rukou. Jako grázlíkovi na základce, na kterého pomalu, ale jistě vylézají na světlo všechny jeho průsery.

Já si nemyslím, že nastane nějaký nový "listopad". Spíš se jednoho dne probudíme a uvědomíme si, že ty naše Džámáhírie jsou jen folklór. Něco jako anglická královna. Státní policajt bude něco jako maska z masopustu. Že sice oficiálně nějaké státní struktury existují, dokonce možná budou vydávat nějaká komuniké a vyhlašovat programy na odstranění písku ze Sahary, ale to bude asi tak všechno. Pár nejzatvrzelejších zatemněných etatistických mozků bude platit daně, ale to bude stačit tak leda na to, aby ty kraviny vyblili prezidenti a premiéři na papír a tím to skončí.

No nechám se překvapit budoucností...
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-12 21:56:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Něco jako anglická královna. Státní policajt bude něco jako maska z masopustu.
..............................................................................

S tím souhlasím,

tedy hlavně myslím, že by to takto nějak mělo být,

že to prostě člověk jednoduše pustí a nebojuje proti tomu,

protože z toho již vyrostl a dospěl

a vidí, že to jsou v podstatě jen lži (představy)

tak jako když se vyroste z malého dítěte v muže

a přestanete se bát strašidel a tmy...


I když třeba na příkladu té anglické královny je vidět,

jak se lidé drží sveřepě symbolů,

a královna je takový symbol pseudojednoty celku či národa,

to je takový ten stav, kdy se dítě musí držet sukně svý mámy,

nebot to je jeho jistota...
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-12 22:14:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Víte, já to vidím právě v tom duchovnu,

jak to naše ego potřebuje mít zoufale nějakou jistotu,

něco, čeho by se mohlo držet a co by mu dávalo jistotu existence...


Ale anarchie je svoboda a svoboda je v podstatě bez nějaké jistoty či pojistky,

proto lidé raději zvolí jistotu otroctví,

nežli nejistotu svobody...


Proto je anarchie a svoboda to poslední co by si lidé přáli a čeho se ego strašlivě děsí a ono je to skutečně děsivé...

proto ty tisíce zákonů a pojistek a ten táta a máma stát
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 22:39:12 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže v těch úvahách opomíjíte, že tehdy bylo mnohem méně trhu, takže i kdyby vymýšleli menší píčoviny než dnes (což je stejně otázka, ale řekněme), tehdy neexistovala silná decentralizovaná ekonomika, která by táhla CCCP kupředu; dnes soudruzi z EU vymýšlejí velmi solidní krávoviny, jenže na druhou stranu tu stále máme poměrně silný segment tržně řízené ekonomiky, který se sice pořád zmenšuje, nicméně pořád tvoří dost značnou část světa (ano, jistě, je to regulované jak z prdele, ale pořád ty základy jsou tržní; neplatí to třeba ve zdravotnictví a školství, ale zas třeba v potravinářství, IT a tak dále).
Ono není náhodou, že notorické průsery jsou v segmentech ekonomiky držených státem, zatímco ty, které jsou alespoň částečně soukromé fungují, nicméně to zcela mění situaci; ano, vzdělávání či zdravotnictví jsou v prdeli, ale zas když si kupujete jídlo, auto, bydlení, zábavu, oblečení, nábytek, spotřebiče pohybujete se na, řekněme, trhu (ano, regulovaném jak prase, ale pořád trhu).
No a teď si vezměte, jak v regulovaném Sovětském svazu bylo vše řízeno centrálně, takže byla ta ekonomicka v hajzlu, lidé měli blbé jídlo (fronty na maso, ovoce....), státem přidělované byty, na které čekali věčnost, pořadníky na auta, spotřebiče, nábytek, whatever. A i když bylo v hajzlu úplně vše, trvalo jim to šíleně dlouho, než se rozpadli.
Ono totiž moc nezáleží na tom, kdo vymýšlí jaké píčoviny, ale jak jsou uspokojované potřeby lidí, což jsou v dnešní době pořád milionkrát lépe než v Sovětském svazu, přičemž i ten vydržel desítky let, tohle může klidně vydržet ještě déle, dokud bude koho ždímat. Dnes stále existuje soukromý sektor, na kterém ten veřejný parazituje, to komančové neměli.
Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 01:07:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Dnes stále existuje soukromý sektor, na kterém ten veřejný parazituje, to komančové neměli.
..........................................................................

V tom se dnešní soudruzi bezpochyby poučili,

že lepší nežli krávu zabít je ji po dlouhé roky neustále dojit,

a tím mlíkem pak vylepšovat ty státní aktivity, jenž je mají v očích veřejnosti činit hezkými a prostěšnými a humanistickými...

Autor: Vostál Petr Čas: 2015-12-13 01:13:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Je to vlastně chytře vymyšleno,

nebot takto vlády vám neustále vaří svůj volební humanitní guláš,

ovšem nepřiznaj, že jej vaří za vaše peníze,

jen se tím v očích veřejnosti stávají "nepostradatelní"

vždyt jak by to dopadlo se zdravotnictvím a našima dětmama ve školství,

kdyby se o to stát nestaral...

Děti by neuměly číst a všichni by umřeli během první chřipkové epidemie...
Autor: Urza Čas: 2015-12-13 01:35:13 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, je to chytře vymyšleno; dokonce až tolik, že to trošku hází vidle do strategie "čím hůře, tím lépe".
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-12-14 20:59:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No ono se to blbě porovnává. Je například otázka, jestli si ještě kupujete auto (a to všechno ostatní, co jste vyjmenoval). Na aféře VW je to krásně vidět. Např. auto musí správně vrčet, kouřit, nafukovat balóny, napínat kšíry, muchlat se, při jízdě musí zvládnout blbosti (losí test např.), které 99,9% ani neumí atd. etc. To, že ten výrobek dokáže relativně efektivně přepravit sám sebe, náklad a lidi z bodu A do bodu B je téměř zázrak a děje se to jedině porušováním norem. A takhle je to se vším od rohlíku po lokomotivu. Ano dnes není nedostatek nabídky. Ten je totiž jedním z důsledků inflace na trhu s pevně stanovenými cenami. Dneska máme relativně volnou tvorbu cen. Důsledkem je zvyšování cen a snižování kvality. Jenže my se nemůžeme podívat za "plot", jako tehdy. Tudíž dneska ani nevíme jestli náhodou nemáme vlastně "stejné" žigulíky, dacie a wartburgy, jako tehdy. Není to s čím posoudit.

Trh už netvoří podstatnou část hospodářství. Alespoň v EU ne. Podstatnou část hospodářství tvoří daňověkaruselové šaškárny a "točba" peněz v jakýchsi virtuálních státněburzovních kejklovinách - trh s CO2 např. a podobné stydkopyskoviny. Naakumulovaný kapitál se nevyplatí investovat, protože daňově je všechno nastaveno na maximální výhodnost úvěrů a lízaček. Odpis výrobního faktoru nakoupeného za své je výrazně nevýhodný. Proto se točí kapitál tam, kde se točí a ne ve skutečné ekonomice na skutečném trhu. Tohle nemůže být nějak výrazně dlouhodobě udržitelné jen proto, že pár bohatších lidí si ještě může koupit "žigulíka 16-ti stovku" a od nih pak já lůza jako ojebatinu :-)...
Autor: Urza Čas: 2015-12-14 21:41:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono jen proto, že EU dá nějaká pravidla (všem výrobcům stejná) pro výrobu čehokoliv, to sice trh deformuje, ale prakticky nemizí; například automobilky si více méně normálně konkurují.
Autor: Urza Čas: 2015-12-12 00:01:16 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Můžeme spíše doufat, že stát bude neschopný tohle zařídit; ono je jich navíc hodně, musejí koordinovat, spolupracovat, to není úplně prdel.
Co se týče přilévání oleje do ohně, má to tu nevýhodu, že nikdy nevíte, kdy to celé shoří; můžete vesele přilévat ještě padesát, sto či dvě stě let.
logo Urza.cz
kapky