Autor: Blackie
Čas: 2021-04-16 00:00:02
Stát jako zbožštělá organizace
Podle mnohých stát není špatný. Jen ho řídí „ti špatní lidé“. Jenže kdo jsou ti špatní? Proč zrovna oni jsou špatní, a jiní dobří? A kdo by tedy byli ti dobří? Pro komunistu je špatný liberál, pro liberála komunista, pro někoho demokrat, pro jiného pirát. Jenže každý systém je řízen nějakými lidmi. A špatný systém s dobrými lidmi je funkční asi jako špatně spočítané soukolí – dře a zasekává se. Rozhodně nefunguje. Kde je tedy chyba? Proč se nadává na „špatné lidi“ a ne na špatný systém? Chyba je totiž v přítomnosti „systému“ samotného. Odstraníme-li z pomyslné rovnice „systém“, nepotřebujeme už řešit „dobré“ versus „špatné“ lidí. Protože „špatný“ člověk, který nemá nade mnou moc, mi může leda tak… no, vy víte co.
Přečtení: 31395
Komentáře
Komentář 67568
Komentář 67583
Komentář 67587
Komentář 67589
Komentář 67592
Komentář 67598
Komentář 67601
Komentář 67647
Komentář 67570
A aj ankap tak ako si ho predstavujete je systém, nesystém je iba čistý chaos.
Komentář 67645
Komentář 67646
Etatizmus bol určený na klamanie, ovce klamú a preto sa nechávajú klamať, tyrania Antichrista sa blíži a ovce ho uvítajú, pretože predchádzajúci etáti ich sklamali.
Komentář 67961
Bylo by to něco podobného jako třeba lidský organizmus, který má velké samoopravné schopnosti, například zacelování ran, imunitní systém, který se učí vzdorovat novým a novým infekcím, apod.
Je také obrovsky adaptabilní: lidé dokáží žít jak v tropech, tak i za polárním kruhem, jak v nížinách, tak i ve velehorských výškách Tibetu, atd.
Komentář 67963
bohužel když někdo začne začne zavádět jakási práva (a tím i povinnosti) jenž by měli všichni dodržovat, jde ona spontaneita poněkud do prdele...
Já nejsem proti vlastnictví, ale nevidím žádný důvod z něj vyvozovat nějaké nadřazené právo
nad jiné názory...
Takovýto extrémní názor lze použít oprávněně proti extrémnímu názoru komunismu,
tam je to vcelku na místě ale v případě spontánní svobody je to nesmyslnost...
Komentář 67967
Například básník přijme nějakou lyrickou formu, způsob veršů, což ho dost svazuje. Ale právě toto dobrovolně přijaté omezení ho donutí k rafinovaným způsobům, jak přinutit čtenáře si samostatně domýšlet, co "básník chtěl říci" či si nějak interpretovat jeho sdělení, třeba i způsobem, který samotného básníka nenapadl.
V Alpách, kde k sobě lidé měli daleko a chudáci neměli ještě mobily, tak si vyvinuli hvízdavý jazyk, kterým se dokázali domluvit i přes údolí mezi nimi.
Lidé, kterým zlá příroda odepřela křídla, byli nuceni zapřemýšlet a spontánně vymysleli letadla.
Třeba by dokázali něco vymyslet i s tak krutým a svazujícím omezením, jako je zákaz útočného násilí. ;-)
Komentář 67970
já jsem se v mládí věnoval modernímu šermu,
kde dvě disciplíny jsou omezeny "právem" (šavle a fleret)
a pouze jedna je zcela svobodná (kord)
Tedy to právo je asi odvozeno z nějakého džentlmensky vedeného boje,
takže když někdo zaútočí, má právo útoku a vy se musíte ubránit a tak získáváte právo protiútoku,
ale v kordu je to zcela jedno,
každá vaše chyba je nekompromisně potrestána vaším zásažením,
právo neprávo, žádný spekulace a žádný rozhodčí jenž by posuzoval nějaké právo,
přičemž existuje i zásah obou dvou soupeřů, pokud k němu došlo v jednom okamžiku nějaké té setiny sekundy, oba jsou prostě "mrtví"
Výhodou je že máte několik "životů" tedy musíte být zasažen několikrát než prohrajete,
ale v moderním pětiboji se jede pouze na jeden zásah,
tady už nemáte vůbec žádný "právo"
tady jde rovnou o "život"
Komentář 67973
Komentář 67978
Co se týká Vašeho tvrzení, že jakékoli omezení likviduje spontaneitu, tak to jsem napsal P. Vostálovi, pokusím se to přidat speciálně pro Vás v dalším pokračování.
Komentář 68005
Komentář 68008
Komentář 68010
Komentář 68016
Komentář 68018
vždyt je to přírodní dění evoluce fungující na principu "silnější pes jebe"
tak to prostě je v celé přírodě,
takže pro kapitalistu i pro revolucionáře bezezbytku platí "že je bližšší košile než kabát"
To je prostě realita daná přírodními zákony, takže Marxův revoluční boj je v podstatě evoluční boj
Stejné je to i se státy, vždyt i opice žijí v tlupách a mají své území které ovládají a v kterých se členové tlupy mohou svobodně pohybovat, ale jen v té míře svobody, kterou jim povolí nejsilnější vopičák...
Jsme lidé, takže dneska nejsilnější vopičák není ten s největšími svaly, ale ten co je nejchytřejší a tedy dokáže skze různé koncepty a ideologie ovládat ostatní...
Samozřejmě nejsilnější vopičák musí vždy budit zdání síly a mnohdy ji musí i prokázat a zároven se jevit jako ten nejlepší vůdce, který ví kde jsou zralé banány a vopičí ráj...
Vopice žijí víceméně stále stejně, ale lidská společnost se neustále vyvíjí což vede k tomu, že jsme stále bohatší, takže se mění i uspořádání tlupy dle ekonomické situace...
Komentář 68019
Komentář 67979
"Spontaneita může fungovat i v rámci omezení. Dokonce i s dobrovolně přijatými nebo dokonce svobodně si uloženými.
Například básník přijme nějakou lyrickou formu, způsob veršů, což ho dost svazuje. Ale právě toto dobrovolně přijaté omezení ho donutí k rafinovaným způsobům, jak přinutit čtenáře si samostatně domýšlet, co "básník chtěl říci" či si nějak interpretovat jeho sdělení, třeba i způsobem, který samotného básníka nenapadl.
V Alpách, kde k sobě lidé měli daleko a chudáci neměli ještě mobily, tak si vyvinuli hvízdavý jazyk, kterým se dokázali domluvit i přes údolí mezi nimi.
Lidé, kterým zlá příroda odepřela křídla, byli nuceni zapřemýšlet a spontánně vymysleli letadla.
Třeba by dokázali něco vymyslet i s tak krutým a svazujícím omezením, jako je zákaz útočného násilí. ;-)"
Komentář 68006
Komentář 68007
Komentář 68009
Komentář 68011
Komentář 68012
A nebránil v študovaní imunológie ale v očkovaní.
Komentář 68014
Komentář 67584
Ostatně i Urza je takto demokracií směrován: nesnaží se uchopit moc násilím, ale přesvědčuje lidi, aby změnili smýšlení – jako pravý demokrat. Dokonce si vymyslel i výmluvu, že anarchokapitalismus apriorně není možné nastolit násilím, aby nějak vysvětlil ten obrovský rozpor, že říká, že je státem zotročován, a přitom je tak strašně v pohodě. Takže i Urza je součástí demokratického politického systému.
2) Podle mnohých stát není špatný. Jen ho řídí „ti špatní lidé“.
- 1. Podle koho? Zase "argument nějakými lidmi". Právě důležitou demokratickou zásadou je, že systém má být nastaven tak, aby moc nezáleželo na kvalitě lidí v něm. Byla to jedna z velkých Klausových myšlenek v devadesátkách. 2. Naopak se zdá, že určitou kvalitu lidí předpokládá anarchokapitalismus. Předložil jsem argument "ankap inherentně směřuje ke vzniku soukromých států". Kloudného protiargumentu jsem se sice nedočkal, nejčastější reakcí bylo ale něco jako "lidé by se chovali tak, že by se to nedělo".
3) Chyba je totiž v přítomnosti „systému“ samotného. Odstraníme-li z pomyslné rovnice „systém“, nepotřebujeme už řešit „dobré“ versus „špatné“ lidí. Protože „špatný“ člověk, který nemá nade mnou moc, mi může leda tak… no, vy víte co.
- Přesně tak. Jen je třeba být důsledný a odstranit i anarchokapitalistický systém. Protože "Odstraníme-li z pomyslné rovnice anarchokapitalistický 'systém', nepotřebujeme už řešit 'dobré' versus 'špatné' lidí. Protože 'špatný' člověk, který nemá nade mnou moc, mi může leda tak… no, vy víte co." Protože žádný systém = žádná moc. To přece dává smysl.
Ale vážně: Proč je pro vás tak těžké pochopit, že ankap je společnost, kde anarchokapitalisté vládnou nad ne-anarchokapitalisty? Může to být morálnější společnost nebo efektivnější, hospodářsky výkonější, ale proč pořád vytahujete, že v ankapu "nikdo nad nikým nevládne", "nikdo nad nikým nemá moc"? Co jiného je demokracie, Česká republika než vláda skupiny demokratů nad skupinou ne-demokratů (včetně anarchokapitalistů)? A jak by to mohlo být jinak?
To je další podobnost mezi anarchokapitalismem a komunismem: u anarchokapitalistů vidíme kvalitativně stejné nepochopení podstaty moci a práva, jako nepochopení podstaty výroby a trhu u komunistů. Vezměme si například běžné přesvědčení mezi ankapáky, že zákony dávají státu moc. Je to přece naopak: Stát už veškerou moc má! Zákony stát svou moc omezuje. Zákonem stát říká: "Budu dělat jen tohle, ač bych mohl dělat cokoliv jiného".
Komentář 67586
2) Podle kde koho, jdi se zeptat pár náhodných lidí na ulici, spousta mých známých má takové názory. Každý si stěžuje na ty zkorumpované politiky a chce tam konečně zvolit ty Mirky Dušíny, co se o všechno konečně postarají správě. Málokdo uvažuje, tak že by prostě nikomu tu moc, kterou by mohl využít ke korupci, nedával.
3) Ano, i ankap by se tak dal popsat.
Komentář 67591
2. Áno, aj drvivá väčšina mojich známych má názor že chyba je v ľuďoch, nie v systéme. A majú pravdu. Odstránením štátu moc ani túžba po moci nezmizne, ani korupcia.
Komentář 67642
Komentář 67643
Vo svete Satana nemôže nič fungovať.
Komentář 68013
peklo funguje naprosto bezchybně...
Komentář 67617
.......................................................................................................................
No to je vod demokratů pěkný,
tedy až na to, že k té výuce nenásilí používají právě to násilí...
Takže co jim asi tak poradit?
co třeba : Běžte do prdele vy idioti !!!
Komentář 67585
Anarchokapitalismus státní moc neruší, ale privatizuje ji a násobí. Majitel pozemku má na něm větší moc než kterýkoliv člověk v tomto státe a i větší moc než celý státní aparát. Ale to jedno, protože podle anarchokapitalismu to není stát. Anarchokapitalisté nikdy neberou jako argument, že ze státu můžete odejit. Ale v ankapu to berou jako samozřejmé. Můžete odejít, tak jste tam dobrovolně a vše je v pořádku. Sice vytvoří mnohem horší formu moci než je v současných demokratických státech, ale ta je v pořádku.
Komentář 67588
Komentář 67590
Komentář 67597
Komentář 67602
Komentář 67639
Komentář 67641
Komentář 67653
Komentář 67620
Komentář 67623
Komentář 67624
1.buď budú pri každom soplíku všetci doma v izolácii,
2.alebo majú mať všetci právo slobodne šíriť hoci aj ebolu.
Komentář 67648
Komentář 67649
Komentář 67650
Komentář 67640
Komentář 67644
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.