Stát není garantem svobod – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: velkej Ká
Čas: 2020-03-17 00:00:02

Stát není garantem svobod

Stát není garantem lidských práv a svobod, ale jejich uzurpátorem. Stačí, aby přepnul mód z "hodný" na "zlý". Stačí, aby problém, který sám způsobil (v případě koronavirové infekce provozováním státního zdravotnictví a regulacemi ohledně zavádění nových léků a vakcín, ale také ohledně testování apod.), prohlásil za nouzový stav, a rázem neexistují lidská práva ani svobody. Pokud si přečtete, co si všechno stát podle svých jednostranně vyhlášených lejster může dovolit, pak byste to mohli shrnout do jedné věty: všechno. Zapomeňte na tak samozřejmé věci jako např. vlastnictví zbraní nebo držení cizí měny, zapomeňte na svobodu pohybu, nebo dokonce na svobodnou vůli vykonávat či nevykonávat nějakou činnost.

V neděli 15.3. večer vyhlásil stát povinnost pro studenty 5. a 6. ročníků lékařských fakult docházet do nemocnic, riskovat tam nakažení koronavirem a případnou smrt (ne všichni studenti jsou mladí zdraví lidé, kteří dají případnou koronavirovou nákazu raz dva). Potrestán za to nikdo nebude, jde přece o politické rozhodnutí. Problém s nedostatkem lidí, problém s nedostatečným vybavením... oba typické problémy socialistického zdravotnictví. Problémy, které stát způsobil svým neustálým zasahováním do přirozeného chodu věcí, a které řeší tím nejdebilnějším způsobem.

Když si stát zamane, nakáže povinnost i Vám, protože tuto možnost nemá nijak omezenu na studenty lékařských fakult. Nedá Vám za to nic, ani neřekne prosím, jen Vám bude hrozit hromadou pokut a trestů, když neuposlechnete. Zapomeňte na to, že stát jste Vy. Zapomeňte na to, že máte svobodu a že nejste otrok. Zapomeňte na to, že jako občan jste rovnocenný partner státu. Ne, nejste, nikdy jste nebyli a nikdy nebudete. Jste kolonka v tabulce poddaných, nevolníků, otroků. Jedna z mnoha. To, že můžete při řešení státních průserů chcípnout, je pro stát přijatelné riziko. Vy osobně jej nezajímáte, jen Vaše zdroje, dokud jsou mu dobré.

Až se tyhle temné časy přeženou a přeživší studenti lékařských fakult dostudují, odmění zacházení státu s nimi jako s onucemi jediným možným logickým způsobem. Odejdou někam jinam, kde si jich budou víc vážit. Stejným způsobem se zachovají i další otroci. Státu pak zůstane prohlubující se problém nedostatků všeho v jeho socialistickém (nejen) zdravotnictví, a hromada nasraných lidí a mrtvol. Dobře mu tak.
Přečtení: 34406

Reagujete na tento komentář:
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 10:59:20 Titulek: Re:
Áno, existujú ľudia zodpovední a potom existujú ľudia nezodpovední, ktorí si mýlia slobodu s nezodpovednosťou až bezohľadnosťou a ohrozujú tých zodpovedných.
Web: neuveden Mail: schován
Iste, keď Vám štát nakáže sedieť doma na riti a neohrozovať ostatných tak je to niečo úplne iné než keď Vás v ankape susedia nepustia von :-D
Autor: enemy (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 06:36:53 Titulek: Re: [↑]
Existují lidé říká se jim zodpovědní lidé, kteří nepotřebují nařízení nebo zákaz s výhrůžkami aby věděli jak se mají chovat a že v době epidemie je lepší nikam moc nechodit... Jenže současný stav společnosti je nastavený tak že spousta lidí si bez státu nedokáže zavazat ani tkaničky u bot a pak to vypadá tak jak to vypadá... Stát který nedokáže zajistit roušky má zajistit životy všech lidí ...co mi to jen připomíná, že by toaletní papír za komárů?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 10:59:20 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Áno, existujú ľudia zodpovední a potom existujú ľudia nezodpovední, ktorí si mýlia slobodu s nezodpovednosťou až bezohľadnosťou a ohrozujú tých zodpovedných.
Autor: waldo (neregistrovaný) Čas: 2020-03-18 10:18:14 Titulek: Re: [↑]
No. Lidem stát pořád v něčem lže. Takže se nedivím, že lide ze začátku na nějaký koronavirus opravdu moc nevěřili.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Zapomeňte na to, že máte svobodu a že nejste otrok. Zapomeňte na to, že jako občan jste rovnocenný partner státu. Ne, nejste, nikdy jste nebyli a nikdy nebudete. Jste kolonka v tabulce poddaných, nevolníků, otroků. Jedna z mnoha. To, že můžete při řešení státních průserů chcípnout, je pro stát přijatelné riziko. Vy osobně jej nezajímáte, jen Vaše zdroje, dokud jsou mu dobré.
..........................................................................

To ale lze morálně odůvodnit,
přežití lidstva (či skupiny) je prostě důležitější než přežití jednotlivce...

V podstatě jste tímto kolektivistickým názorem voblbován již od dětství,
nakonec kdo by třeba neobětoval svůj život pro záchranu svých dětí ???
Z toho se pak dále odvíjí vše další, že máte svůj život položit za vlast, národ, boha, politický ideály, soudruha Stalina či Hitlera a jiné podobné sračky...

Prostě kolektivismus...
Autor: Odpověď (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 08:29:16 Titulek: Re: Aha [↑]
Jdu místo čtení takových sraček raději chlastat. Velkej Ká jednou dopadne moc špatně!
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 08:54:59 Titulek: Re: Aha [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vy nejspíš dopadnete špatně už dneska,

ale na druhou stranu,
co je špatně a co je dobře ???
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 09:37:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Chybí vám tam na konci "e"....
Autor: xxx (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 09:53:34 Titulek: Re: [↑]
Ne nechybí, ten dredatej kokos to tady vše smazal kvůli tomu volovy Galgonkovy! Už to není, co to bývalo!
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 11:00:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie kvôli Galgonkovi, ale kvôli nepodarenému imitátorovi.
Autor: xxx (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 11:21:58 Titulek: Re: [↑]
Ne, ty kryple! Jen ten čurák Galgonek si stěžoval.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 12:19:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A ktorý, JakubG či troll? Nebol si to náhodou ty?
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 12:21:59 Titulek: Re: [↑]
NE!! Wole!
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 15:06:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Teba som sa nepýtal!
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 12:55:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo, tak mu to nemáte ztěžovat a on si pak nebude stěžovat,
nakonec se pak ukáže, že nejlepším obranným násilím je útok,
takže pak bude třeba přehodnostit to násilí,
a začít propagovat útočný násilí...

Násilí musí bejt, jinak byste vy kluci pitomí lezli po stromech jak vopice...

Autor: M Jul (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 18:45:05
Mimochodem co je to teda stát? To je nějaká abstraktní entita, která řídí naše životy?? A kam teda studenti půjdou jinam? Do jiného státu? A co je to "lidské právo" a co do něj tedy vůbec zahrnout??
Autor: Alias (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 20:22:31
Až se tyhle temné časy přeženou a přeživší studenti lékařských fakult dostudují, odmění zacházení státu s nimi jako s onucemi jediným možným logickým způsobem. Odejdou někam jinam, kde si jich budou víc vážit. Stejným způsobem se zachovají i další otroci. Státu pak zůstane [...] hromada nasraných lidí a mrtvol.

Tady se v celé nahotě odhaluje Káčkova manipulace. Spojení přeživší studenti má patrně sugerovat, že vinou zlého státu vyhyne nejméně polovina všech mediků. To je asi tak reálné, jako že se Káčkovi a Urzovi podaří nastolit anarchokapitalismus. Studenti posledních dvou ročníků medicíny jsou takřka hotoví doktoři, takže není důvod jimi neposílit aktuální kapacity. Za další: Kdyby byli otroky, nemohli by, drahé Káčko, nikam odejít. To totiž otroci, tak nějak z definice, nemohou. A kecy o hromadách mrtvol slýchám jak od fanatických (an)kapáků, tak od fanatických socáků. Takže by to chtělo, drahé Káčko, přestat ideologicky zneužívat závažné téma.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 20:28:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A kecy o hromadách mrtvol slýchám jak od fanatických (an)kapáků, tak od fanatických socáků.
....................................................................

To se neví,
ale před sto lety nachlup to bylo :

Španělská chřipka je označení celosvětové chřipkové pandemie, která probíhala v letech 1918–1920. Úmrtnost pandemie je odhadována na 3 až 5 %,[1] počet obětí se udává mezi 50 a 100 miliony, odpovídající 10 až 20 % z nakažených lidí (smrtnost).
Autor: Alias (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 21:52:09 Titulek: Re: [↑]
Já to myslel tak, že kapitalisti běžně obviňují socialisty, že jejich režimy mají na svědomí miliony mrtvol, a naopak. A že Káčko tuhle šablonu dost nevkusně narouboval na stávající situaci.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 22:28:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To mě taky,
ale znáte to, kdo maže - ten jede...

Já jsem v podstatě rád, když vypukne "chaos" a "anarchie"
páč člověk se musí začít orientovat v situaci,
nikoliv si jen kolíbavě číst až ho to uspí...
Autor: Jakub Galgonek (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 22:46:16
Ale zase na druhou stranu mělo ta má akce vydávat se za Jakuba G smysl. On si pobrečel u Urzy na fóru a když si vybrečel, aby to tu Urza promazal a pak si vyslechl, že ho Urza ignoruje a nemá absolutně zájem s takovým magorem ztrácet čas, tak Jakub G dal gentlemanskou nabídku, že tu již dále nebude otravovat. To je super! Myslím, že byste mi měli poděkovat, že jsem vás toho debila konečně zbavil.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 22:59:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak já to vezmu za něj,
snad si nemyslíte že když si vycucáte náký hovno z prstu a nazvete jej přirozeným právem, že si před tím sednu v údivu na prdel...

A já umím bejt zlej, já budu svině svinutá,
já nic zdůvodnovat nebudu, jen budu metat hovna a sračky,
a mrdat a mrdat a mrdat...

To bude super !
Autor: Szaszián Čas: 2020-03-17 23:09:49 Titulek: Komentář
Web: neuveden Mail: neuveden
Tohle je opravdu otřesné. Že něco takového může vyjít na Stokách lze vysvětlit jen tím, že Urza sám označil svou činnost za "hejtování státu". Hejtovat je "projevovat nenávist v řeči". Hejtovat můžete cokoliv, i nemluvňata…
Ale dejme slovo Karlu Čapkovi: Četl jsem už ledacos, nad čím jsem z důvodů literárních a jiných kroutil hlavou; ale dosud mi nepřišlo do rukou nic, co by bylo tak upachtěně slátáno. Člověk má tak trochu mučivý pocit, jako by četl produkty maniaků; nadto se mu obrací žaludek téměř fyzickou reakcí ošklivosti. (…) Ale ať je to četba sebetrudnější, má své konzumenty a už kvůli nim zasluhuje trochy pozornosti.
zde: https://cs.wikisource.org/wiki/Marsyas_%C4%8Dili_na_okraj_literatury/Eros_vulgaris
Je to tak strašně špatné, doslova každá věta je špatná, že mi vyvstal v mysli výraz "blátivé myšlení", ražený Jiřím Grygarem. Volně cituji: "brodíte se v tom jako v blátě, nemáte se čeho chytit; je to myšlení tak špatné, že se skoro ani nedá kritizovat". Odkazuje to k pocitu "uváznutí v bahně"; jako když člověk nebo auto uvázne v bahně: nemůže se dostat ven, protože se nemá o co opřít.
"Stát nejste Vy", "občan není rovnocenný partner státu", "prosící stát", "šedesátiletí studenti" atd. atd. atd.

Jediné dobré na článku je to, že mě přiměl položit si otázku, jak se liší ukládání povinností v rámci výjimečného stavu od zotročování. Uvalení pracovní povinnosti v rámci výjimečného stavu nevnímám jako zotročování, ale v tuto chvíli nedokážu určit rozdíl: proč první považuju za ospravedlnitelné, a druhé ne. Dokáže to někdo z vás?
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 23:15:03 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Dokáže to někdo z vás?
......................
No já nevím, že by v tom hráli roli nákej ten strach či chcete-li obavy ?
Autor: Szaszián Čas: 2020-03-17 23:41:56 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je vlastně pravda: zotročování je neospravedlnitelné určitě (také) proto, že je to ZBYTEČNÉ násilí. Ale to nestačí.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 23:53:17 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já to spíše myslel vobráceně,
v případě ohrožení a tudíž strachu se (nejen) ovce automaticky shlukují do stáda, tudíž je to vcelku přirozená reakce i u zvířat,
zatímco otroctví je spíše lidská specialita poněkud zvrhlé lidské mysli...

Takže uvalení pracovní povinnosti odpovídá tomu pudu záchovy stáda, kdy jeden obětuje život pro druhé a druhý obětuje život pro prvé...
Autor: Szaszián Čas: 2020-03-17 23:59:49 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vždyť jsem to napsal: Pracovní povinnost ve výjimečném stavu nepovažujeme, na rozdíl od zotročování, za ZBYTEČNÉ násilí. Podle mě to ale není proto dostatečně ospravedlněné. Ano, je-li násilí zbytečné, jistě není ospravedlněné; to ale neznamená, že každé ne-zbytečné násilí JE ospravedlněné.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-18 00:21:46 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak to sem asi špatně porozuměl,
tedy myslím že se jedná o archetypální konání,
tedy něco co vychází z kolektivního nevědomí a co již pak není nějak nutné zdůvodnovat,
prostě takový novodobý archetyp hrdiny, který jde na povel zemřít páč je prostě součástí systému...


Autor: HonzaV (neregistrovaný) Čas: 2020-03-18 21:35:13 Titulek: Re: Komentář [↑]
No strach snad ani ne; já například to mám tak, že když na mne z televize blábolil retard, kterýmu nevěřím ani dnešní datum, lámanou českoslovenštinou "nařizujeme... zakazujeme...", tak rozum sice šeptal, že by na tom něco mohlo bejt, ale cit pravil Nasrat tomu hajzlovi, zase mě tahá za fusekli, uz mu nestačí moje peníze, chce i mou duši. Za pár dní v rádiu mluvil nějaký hygienik nebo dokrot, už nevím, a v klidu všechno vysvětloval ve smyslu "je to na odpovědnosti každého z nás, ty hadry jsou sice z hlediska nepropustnosti k ničemu, ale ostatní se nemusí bát, že je poprskáte, má to smysl jen když jste blíž než 3 metry, virus nepřežije na sluníčku X minut atd." a to bylo jiný kafe. Takže takhle se na mne musí.
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-18 23:39:12 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Mě tedy Babiš nasral spíš s těma rouškama a svejma kecama vo tom jak to zvládaj, už dávno měli říct aby si to lidé ušili a nosili a ne jen upozornovat na mytí rukou...
Myslím, že je za to dneska senát zkritizoval naprosto oprávně , že neposkytli plné a pravdivé informace, já bych jednoduše řekl že to je kokot kterej čekal až dorazej roušky a pak je je poručil nosit, aby to vypadalo tak že roušky jsou zajištěny i když každej ví, že je jich proklatě málo
To je ta jeho prolhaná svinská nabubřelost a ochota lhát za každou cenu, páč on ví jak na to a chyby nedělá..
Prostě komoušskej kripl, pro něj lhát je přirozený, jak jsme si prubli už za Černobylu..

A ten strach ?
To já se bojím, já se taky vcelku bojím i rád jsou to pěkný pocity,
jednou jako malej kluk jsem úplně vytuhnul strachem,
naprosto mě fascinovalo to, že jsem se nemohl pohnout i když jsem chtěl,
většina lidí nemá rádo negativní pocity ale já je mám rád...
Ale na druhou stranu mně chyběj zase ty sdružovací kolektivistický pocity,
prostě si pocitově vystačím sám...
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-17 23:41:58 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Rozdiel je práve v tej výnimočnosti, je to opatrenie dočasné a používané iba výnimočne. Kým otroctvo, pokiaľ je legálne, tak sa využíva veľa a natrvalo.
Autor: Szaszián Čas: 2020-03-17 23:56:12 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jakože "výjimka potvrzuje pravidlo"? Něco na tom je, možná hodně, ale v tuto chvíli to není zcela uspokojivá odpověď.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-03-18 00:26:09 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A máte lepšiu? Lebo mne sa zdá že táto otázka má iba dve odpovede, zlú a ešte horšiu.
Autor: Szaszián Čas: 2020-03-18 00:31:42 Titulek: Re: Komentář [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V tuto chvíli nemám. Ale myslím, že na to přijdu. Každopádně, že je něco výjimečné nebo dočasné neznamená, že je to ospravedlněné.
Autor: jeptiška (neregistrovaný) Čas: 2020-03-17 23:38:35
Nevím, jestli má Hofman konoravirus, ale spíš ne. Nedávalo by to smysl. Pan Řehák si byl včera zalyžovat v Itálii a nic tam nechytil. Je to národní hrdina, ostatní poserové se tam teď bojí jezdit. Praktická žena šije roušky, návod si našla v časopise Praktická žena. A Sagvan Tofi musel zrušit koncerty, ale doma v koupelně si zpívá: Dávej, ber!
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-03-17 23:45:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tady to máte, ty státní vopatření, hranice jsou zavřený a
pan Řehák si jede lyžovat do Itálie...
Jo, kdo včas zakolaboroval k ANO, ten si ještě zalyžuje,
zatímco ostatní šijou doma roušky...

Nic nového pod sluncem...
logo Urza.cz
kapky