Autor: FrantzVonLibrntaun
Čas: 2019-03-14 00:00:02
Stát proti chudým XLI: Povinná záruka
Stát reguluje záruční dobu produktů. Jedná se o jeden z prvků ochrany spotřebitele. Ve výsledku ale takový přístup může nakonec spotřebitelům škodit a nejvíce těm chudým.
Povinnost poskytovat záruku sebou nutně nese sekundární náklady – to se projevuje v konečné ceně produktů, která je vyšší, než bez regulace. To nejvíce dopadne na chudé lidi, kteří jsou citliví na cenu a radši by si koupili něco levnějšího bez záruky, co jim zrovna vyřeší akutní problém než něco, co můžou teoreticky za rok a půl reklamovat.
Další zásadní dopad takového opatření je falešný pocit, že něco lze jednoduše reklamovat. To vede k nižší ostražitosti spotřebitelů a následnému neuznání reklamace zboží z nějakého výrobcem uvedeného důvodu, který zákazník vůbec neznal, protože žil ve falešném dojmu, že má na něco státem garantovaný nárok – například nevhodná manipulace nebo nevhodné zacházení. Systém založený na dobrovolnosti naopak ukazuje ty výrobce a distributory, kteří záruku poskytují v rámci konkurenčního boje a snahy poskytnout zákazníkovi co nejlepší službu. Jejich následná motivace vyřešit reklamaci je tedy pak mnohem vyšší, protože se snaží poskytnout dobrou službu a ne jen vyhovět liteře zákona.
Ideální stav je neregulovat nijak záruční dobu zboží a nechat tento instrument na dobrovolné bázi mezi výrobci, distributory a zákazníky.
Povinnost poskytovat záruku sebou nutně nese sekundární náklady – to se projevuje v konečné ceně produktů, která je vyšší, než bez regulace. To nejvíce dopadne na chudé lidi, kteří jsou citliví na cenu a radši by si koupili něco levnějšího bez záruky, co jim zrovna vyřeší akutní problém než něco, co můžou teoreticky za rok a půl reklamovat.
Další zásadní dopad takového opatření je falešný pocit, že něco lze jednoduše reklamovat. To vede k nižší ostražitosti spotřebitelů a následnému neuznání reklamace zboží z nějakého výrobcem uvedeného důvodu, který zákazník vůbec neznal, protože žil ve falešném dojmu, že má na něco státem garantovaný nárok – například nevhodná manipulace nebo nevhodné zacházení. Systém založený na dobrovolnosti naopak ukazuje ty výrobce a distributory, kteří záruku poskytují v rámci konkurenčního boje a snahy poskytnout zákazníkovi co nejlepší službu. Jejich následná motivace vyřešit reklamaci je tedy pak mnohem vyšší, protože se snaží poskytnout dobrou službu a ne jen vyhovět liteře zákona.
Ideální stav je neregulovat nijak záruční dobu zboží a nechat tento instrument na dobrovolné bázi mezi výrobci, distributory a zákazníky.
Přečtení: 36820
Komentáře
Komentář 34410
Komentář 34412
Komentář 34413
Komentář 34415
Komentář 34414
Komentář 34416
Komentář 34417
Komentář 34418
Komentář 34419
Komentář 34422
Komentář 34426
Komentář 34430
Komentář 34432
Jak je jako presne klamu? Ja jim to klidne reknu: Na tohle neni zaruka, nerucim vam za to, ze se to zitra nerozbije. Ber a nebo neber.
CO je na tom klamani?
Komentář 34420
Komentář 34423
Komentář 34424
Preco by mali zlacniet televizory v bazari, ked sa stale nove kupuju za 400 eur? A ako to suvisi s faktom, ze vyrobne naklady spotrebnej elektroniky su cca 10% z maloobchodnej ceny?
Komentář 34425
Komentář 34428
Pri kusovych seriach je situacia samozrejme ina, ale aj tak je to zaujimave. Napriklad tento gramofon stoji 650 000$, a tvrdia, ze naklady na jeho vyrobu boli 180 000$.
http://megalyrics.ru/uploads/blog/image/24/cda2e12471312efc44d16700/47568c6816.jpg
Komentář 34429
Komentář 34454
Alebo nechce?
Este raz a pomaly, aby to tvoj troli mozocek spracoval.
Ano, ak by sa v ankape alebo aj teraz, predaval televizor bez zaruky za 100€, tak v bazare by sa predaval za polovicu zo 100€ alebo mozno za polovicu zo 400€, to uz zalezi, aku si cenu kto zvoli. Je to rovnake, ako keby si cojaviem, zdedil dom alebo auto. Nebudes ho davat zadarmo len preto, ze si ho dostal ty, ale zvolis trhovu cenu.
Pochopil, akebo to potrebujes este nakreslit, pripadne kratke videjko? ;-)
Komentář 34455
Ches aj k tomuto kratke vydejko pre lahsi mozgovy uchop?
Komentář 34457
Komentář 34463
Nieco ako bus novu Skodu Rapid alebo jazdeny Audi A6. Rozumies uz, hlupacik?
Komentář 34466
Komentář 34467
Si kokot, uz to priznaj, citat s pozumenim je pre teba velmi tazke. Naozaj, uz nemam naladu ti to stokrat opakovat, ked viem, ze to 101 krat nepochopis. Aj ako troll si ubohy. Ten by aspon nasiel.nejaky iny absurdny argument.
Komentář 34468
Komentář 34474
Komentář 34475
Komentář 34478
Komentář 34479
Komentář 34480
argumenty jsou suchý a tak vulgarismy tomu dodaj trošku štávy,
je to hnedka čtivější a živější...
Komentář 34411
Komentář 34427
Komentář 34431
Kokot, co jineho na to rict.
Btw k levnym a drahym vyrobkum:
Kupuju si boty za 3 stovky - VUBEC neresim, ze na ne existuje zaruka. Pokud se mi rozpadnou za 6 mesicu, nikdy me jeste nenapadlo jit je reklamovat.
Mam boty cca za 3 litry. U tech resim zaruku. Pokud by se mi rozpadly za 6 mesicu, sel bych je reklamovat.
Koupil bych si boty za 300, I kdyby na ne nebyla ZADNA zaruka? Ano.
Koupil bych si boty za 3 litry, kdyby na ne nebyla ZADNA zaruka? Ne.
Jednoduche jak facka.
Komentář 34434