Transparentnost v demokracii – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Zdenál
Čas: 2020-06-02 00:00:02

Transparentnost v demokracii

Fenomén v mnohém podobný její sestře – veřejné debatě – které jsme se věnovali včera. Určitě je žádoucí, abychom jako společnost věděli a mohli kontrolovat, jakým způsobem naši zástupci, představitelé a jimi řízené úřady hospodaří, jak fungují. Aby bylo možné to právě ve veřejné debatě rozebrat a upozornit na nedostatky. Těch paralel mezi nimi je mnoho a mohli bychom o trasparentnosti zopakovat prakticky totéž, co jsme řekli k veřejné debatě. Transparentnost je jistě žádoucí, ale v žádném případě v přebujelém státu nic nespasí. Naopak, může být snadno použita jako nástroj politického boje, pokud se vám podaří zaměřit pozornost médií a veřejnosti pro vás správným směrem. Pokud jste se někdy pokoušeli orientovat ve státním rozpočtu, agendě jednotlivých úřadů nebo obcí, víte, že je to prakticky nemožné. Ten objem je obrovský. Mohli byste tím neužitečně strávit celý život a zdaleka neprojdete vše. Když se nad tím zamyslíte, dojdete ke stejnému závěru jako včera. Nemá příliš smysl usilovat o transparentnost, pokud zároveň neusilujete o co nejmenší stát.
Přečtení: 17852

Reagujete na tento komentář:
Autor: norbertsnv Čas: 2020-06-03 13:20:18 Titulek: Re:
A kde píšem že to máte spočítať na cent presne? Ale ten "zisk" viete odhadnúť len veľmi nepresne.
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak ono hlavně... co z toho vykoukáte, když už si v tom přehled uděláte? Jak víte, kolik by správně měla stát čistírna odpadních vod, zavedení plynu v obci, městská slavnost, lavička...? Tohle neurčím. A ani nechci. Není mojí starostí řešit cenu u každé jednotlivosti. Nabídněte mi služby a zboží, a dejte mi na výběr z mnoha poskytovatelů. A já si prostě vyberu. Dobrovolně zaplacené peníze jsou na toto mnohem lepší než ty vytažené z kapes.
Autor: Doubrava (neregistrovaný) Čas: 2020-06-02 00:04:09 Titulek: Re: [↑]
To jsou opět jenom prázdné kecy, mlácení prázdné slámy a nic z toho. Umíte vůbec něco jiného, než jen kritizovat a kritizovat? Vy musíte být hodně nešťastný člověk, když se vám nic nelíbí, nikdo se vám nezavděčí a na vše se tváříte jako kakabus. Na světě je přece tak krásně, tak si ho trochu užívejte a nebrblejte pořád na něco.
Autor: Adam Čas: 2020-06-02 07:57:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jestlize anarchiste kritizuji vsechno, tak je to proto, ze stat dela vsechno
Autor: Glande Čas: 2020-06-02 11:40:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vy musíte být ale hodně zamindrákovaný člověk, když kritizujete někoho pouze ad hominem a přitom nepřinášíte ani jeden relevantní argument. Myslíte si, že ten, kdo kritizuje stát a jeho nešvary je nešťastný člověk? To kloužete asi hodně po povrchu. A myslíte, že touha po svobodě a nenechání se ostatními olupovat je vlastnost kakabusu? Jděte radši ven, nebrblejte furt a užívejte si dne ;-)
Autor: velkej Ká Čas: 2020-06-02 12:49:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, umím. Ne, nejsem. Líbí se mi spousta věcí a zavděčit se mi umí spousta lidí. Na světě je krásně, ve státě ne. Přeji Vám příjemný den a více štěstí při chápání psaného textu.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-06-02 14:39:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ak ste si to náhodou nevšimol tak žijete v štáte. Takže na svete je krásne = v štáte je krásne. Aj keď teda ja až taký optimista nie som.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-06-02 14:51:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A Vy viete koľko má tá čistiareň, lavička, slávnosť či plynovod stáť? Nie, akurát máte dogmu že správna je tá cena ako určí voľný trh, čiže koľko si zapýta dodávateľ.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-06-02 15:25:01 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, kolik si řekne dodavatel. A na stole máte hromadu nabídek od různých dodavatelů, a taky prognózy zisků z té lavičky, proti kterým ty cenové nabídky porovnáváte. Když naletíte a dáte za lavičky moc, zkrachujete.
Autor: Karel Slíva Čas: 2020-06-02 19:35:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Dodavatelé, lavičky, prognózy, zisky... Já na to jebu, včera jsem se tak pěkně vožral, že jsem usnul na lavičce v parku, a bylo mi úplně jedno, kolik stála. Hlavně že mi můj dodavatel dodal zásobu lahváčů a je mi putna, jaký z toho měl zisk. A prognóza mé cirhózy jater také není zrovna top :-)
Autor: norbertsnv Čas: 2020-06-02 21:28:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No hej, to je tá slávna kapitalistická efektivita, spoplatniť ešte aj sedenie na lavičke :-(.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-06-03 09:54:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevšiml jsem si, že by třeba v ZOO nebo v restauraci bylo sezení nějak zpoplatněné.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-06-03 11:34:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
a taky prognózy zisků z té lavičky
Nie sú to Vaše slová?
Autor: Jožko (neregistrovaný) Čas: 2020-06-03 12:22:05 Titulek: Re: [↑]
Áno, to sú Káčkove slová, akurát vám uniká ich význam. Ak mám z niečoho zisk, nemusí to byť nutne preto, že je to spoplatnené. Vezmite si napríklad reklamu. Nikto podnikateľovi neplatí za to, aby za pozeral na jeho reklamu, naopak, on musí platiť za to aby ju mohol niekde ukazovať. A čuduj sa svete, tá reklama mu zvyšuje zisky. Takisto lavička mi môže zvýšiť zisky, aj keď sa na nej sedí zadarmo.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-06-03 12:45:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak to by som chcel vidieť že ako v takej ZOO spočítate že koľko zisku máte z tigrov, koľko z medveďov, koľko zo žiráf a koľko z lavičiek, keď je jedno vstupné na celú ZOO :-D.
Autor: Jožko (neregistrovaný) Čas: 2020-06-03 13:00:35 Titulek: Re: [↑]
A kto hovorí, že to musím mať spočítané na cent presne? Dokážem zhruba odhadnúť, či sa mi tá lavička oplatí pri cene, akú udáva dodávateľ. To mi úplne stačí, nie?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-06-03 13:20:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A kde píšem že to máte spočítať na cent presne? Ale ten "zisk" viete odhadnúť len veľmi nepresne.
Autor: Jožko (neregistrovaný) Čas: 2020-06-03 13:32:33 Titulek: Re: [↑]
Ja tvrdím, že aj ten veľmi nepresný odhad mi stačí na to, aby som vedel, ktorý dodávateľ sa najviac oplatí. To "na cent presne" bola hyperbola na váš názor, že to potrebujem presnejšie.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-06-03 13:48:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak iste, aj keby Vám tá lavička mala priniesť stratu a nie zisk tak je lepšia malá strata než veľká strata.
Autor: velkej Ká Čas: 2020-06-03 18:35:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To nemusíte počítat zrovna takto. Ale můžete si spočítat, kolik vyděláte na vstupném bez laviček a kolik s lavičkami.
Autor: Alias (neregistrovaný) Čas: 2020-06-03 20:35:09 Titulek: Re: [↑]
To si také můžete spočítat, jestli kurva vydělá víc sexem s gumou, nebo bez gumy :-)
Autor: párek (neregistrovaný) Čas: 2020-06-02 10:00:29
Hmm.. Tohle by do jisty miry resil Georgianismus, tehdá sem byl v Polis na přednašce o tom a bylo by to rozhodně lepší než demo(verze)kracie ;) :D
logo Urza.cz
kapky