Autor: ForyshaCZ
Čas: 2022-01-05 00:00:02
Učitel – policajt
V knize Kmotr jsem četla jednu pasáž o policajtech, ale vlastně mi dle mých vzpomínek seděla trochu i na učitele. Učitel věří ve školství a pedagogiku jakýmsi podivně naivním způsobem. A věří v ně víc než studenti, kterým slouží. Vždyť právě školství a pedagogika tvoří onu magickou sílu, z níž vyvěrá jeho moc, kterou miluje stejně, jako ji miluje snad téměř každý člověk. Ale přesto v něm neustále doutná odpor ke studentům, kterým slouží. Student je pro něj současně chráněnec i kořist. Jako chráněnec je nevděčný, bezohledný, náročný. Jako kořist je slizký, nebezpečný, plný zrady.
Originál: Policajt věří v zákon a pořádek jakýmsi podivně naivním způsobem. A věří v ně víc než veřejnost, které slouží. Vždyť právě zákon a pořádek tvoří onu magickou sílu, z níž vyvěrá jeho moc, kterou miluje stejně, jako ji miluje snad téměř každý člověk. Ale přesto v něm neustále doutná odpor k veřejnosti, jíž slouží. Veřejnost je pro něj současně chráněncem i kořistí. Jako chráněnec je nevděčná, bezohledná, náročná. Jako kořist je slizká, nebezpečná, plná zrady.
Originál: Policajt věří v zákon a pořádek jakýmsi podivně naivním způsobem. A věří v ně víc než veřejnost, které slouží. Vždyť právě zákon a pořádek tvoří onu magickou sílu, z níž vyvěrá jeho moc, kterou miluje stejně, jako ji miluje snad téměř každý člověk. Ale přesto v něm neustále doutná odpor k veřejnosti, jíž slouží. Veřejnost je pro něj současně chráněncem i kořistí. Jako chráněnec je nevděčná, bezohledná, náročná. Jako kořist je slizká, nebezpečná, plná zrady.
Přečtení: 7199
Komentáře
Komentář 76623
Tohle téma je rozhodně zajímavé a bylo by fajn školství celé překopat i odloučit od státu...
A pro někoho asi bude i lepší samostudium, ale řekla bych, že to bude minimum dětí... Myslím si, že určitý "průvodce" hodně pomůže v orientaci.
Co třeba škola, kde by si děti mohly například volit většinu předmětů? bez známkování? s možností navštěvování nejrůznějších dílen? myslím, že by to byla naprosto jiná dimenze...
Já do školy chodila ve výsledku celkem dost ráda, hlavně kvůli spolužákům a novým podnětům a zkušenostem, dítě se naučí také komunikaci a spolupráci.
S učiteli jsem neměla v zásadě problém, ale těch opravdu dobrých učitelů člověk ve škole příliš mnoho nepotkal, často na nich bylo vidět, že jsou celkem vyhořelí...
Komentář 76628
Komentář 76630
Rodičům by ale zcela jistě na vzdělání svých dětí velmi záleželo, takže by zcela jistě drtivá většina dětí do nějakých škol docházela...
Zajímavé by proto bylo trochu modelovat jak by takové školy vypadaly...
Komentář 76631
Komentář 76638
Keď na ničom inom, tak "jednoduchosť a konzistencia" základných pravidiel ankapu zhavaruje na vzniku a prítomnosti veľkého počtu malých osôb, ktorých mentálna kapacita pochopiť podstatu uzatváraných zmlúv je obmedzená až nulová.
Komentář 76640
Jako rodiči dítěte je v mém zájmu, aby se mu dostalo dobrého vzdělání. Pokud je malé, tak rozhoduji za něj. Diskuze s dítětem je samozřejmá.
Předpokládám zdravý vztah s dítětem. U patologií by to bylo asi na zcela jinou debatu...
Většina dětí se rádo učí a poznává nové věci... a překvapivě - i ve škole (!!!)