Autor: Jaromír
Čas: 2019-04-16 00:00:02
Vnutíte nám svá pravidla
Často čítávám argument, že anarchokapitalisté chtějí vnutit ostatním svá pravidla. Jediné, co však chtějí trestat, je porušování vlastnického práva. To je ale zakázané i dnes! Pro běžné osoby se na tom tedy nic nezmění. Pouze nechceme porušovat tato práva v zájmu vymáhání jiných umělých pravidel státy.
Přečtení: 42078
Komentáře
Komentář 35658
Komentář 35660
Komentář 35662
velkej Ká hovoří se známým bydlícím v nájmu: Problém je, že podle logiky zloděje je Váš byt ve skutečnosti jeho. Pardon, podle logiky majitele domu je část Vašeho majetku ve skutečnosti jeho majetkem. Jak jinak chápat tak rozdílné užívání slova krádež, když o neplacení nájemného mluví anarchokapitalista a když o něm mluví majitelé domů? Z jejich pohledu chtějí anarchokapitalisté trestat ty, kdo chtějí vybírat nájemné, jež jim přece po právu patří.
Komentář 35661
Komentář 35664
Komentář 35670
Komentář 35677
Komentář 35680
Komentář 35684
Komentář 35688
Komentář 35702
Komentář 35704
Komentář 35706
Komentář 35708
Komentář 35665
Předpokládám, že dokážete rozlišit "uznávat právo na názor" a "souhlasit s něčím názorem".
Komentář 35671
Komentář 35679
Komentář 35672
Komentář 35681
To si nemyslím. V anarchokapitalistickém ponětí stát nemá s občanem na placení DPH smlouvu. Vynucuje si ho pouze silou. Vemte to logicky, pokud by stát tak nečinil a podnikatel nic neodvedl, nestalo by se nic. Stejně, jako by nic neodvedl komukoliv jinému a také by se nestalo nic. Když přijde kdokoliv, je jedno, jestli stát nebo někdo jiný, a vynutí si odvod silou, kdo páchá krádež? A buď tedy oba páchají, nebo ani jeden nepáchá a nebo máte pro stát výjimku. Anarchokapitalisté se pouze ptají, proč mají být z krádeží výjimky. To je celé.
Komentář 35696
Komentář 35701
O další level výš by někdo však ale přesto mohl říci, že byl okraden jindy a jen si bere část svých peněz zpět. Zkrátka jakmile jednou připustíte jednu nekonzistenci v systému, už se vezete a vlastně se ani nedá dobře pojem podvod definovat.
Koncept anarchokapitalismu má obrovskou výhodu a sice že žádnou takovouto nekonzistenci (pokud vím) neobsahuje. Tam se v každém okamžiku ví, komu které peníze patří a kdo je případně druhému bere proti jeho vůli.
Já třeba se zájmem sleduju dění okolo dotací na Basbišovo čapí hnízdo, protože to je přesně ten případ, kdy se nedá podvod už v principu zjistit, protože ho nelze ani definovat (pokud Babiš či jeho zaměstnavatelé něco vyloženě nezfalšoval například). Dotace jsou již z jednou ukradených peněz a nelze je ukrást podruhé. Už zkrátka byly vyčleněny na to, že se někomu jen tak dají a dotace tak mají charakter jen dalšího dělení lupu. A lze okrást zloděje, kteří si ten lup dělí? Když vím, že oni to také ukradli? A dotyčný příjemce ty dotace získá naprosto bez vlastní zásluhy. A je jen klam, že tou zásluhou je úspěšné podání projektu a administrativní vyrovnání se se všemi podmínkami.
Komentář 108765
dle Urzy: "Vlastnické právo člověka k fyzickému objektu znamená, že s tímto objektem nikdo nesmí nakládat bez svolení vlastníka"
nojo ale stát evidentně smí nakládat s našimi pozemky... nebo, jak tedy definujeme "smí" a podle jakého práva? vlastnického? tak to máme ale definici kruhem...
plus chybí definice slova "vlastník"
Komentář 35673
- http://www.bawerk.eu/clanky/texty-jinych-autoru/libertariani-a-kultura.html,
- http://www.bawerk.eu/clanky/texty-jinych-autoru/lidske-rasy-jsou-realne--rasa-je-platnou-vedeckou-kategorii.html
PROSÍM, protestujte proti tomuto! Vydávají to tam pod heslem libertariáni.
Komentář 35674
Já s tim problém nemám. A jdeš s tím s křížkem po funuse. Už to tady bylo linkovaný několikrát.
Komentář 35675
Martin Pánek
Komentář 35678
K rasám: existují, rozdíly lze identifikovat vizuálně i medicínsky. Např. rozdílná tolerance k alkoholu, laktoze, slunečnímu osvitu, sklony různým nemocem a rasově specifické léky na některé nemoci. NEEXISTUJE RASOVÝ GEN, protože je jich celá řada, ale u žádného neplatí, že pro zařazení jedince pod určitou rasu musí být přítomen vždy. Genetika je fakt dost složitá viz čísla v článku. RASA JE SOCIÁLNÍ KONSTRUKT. Ano je, nelze ji zcela objektivizovat, nelze zcela jistě zařadit jednoho každého člověka do konkrétní rasy na základě objektivních vědecky podložených důkazů.
Komentář 35689
Komentář 35686
Pryč se Zálomem ze Svobodnýc! je to nácek!
Martin Pánek, ředitel LI
Komentář 35723
Nikto z nich nie je majiteľom, ani nájomcom budovy, ale veľmi by ju chceli uhasiť, najparanoidnejší z nich už naznačujú, na dvere koho zaklopať, už vopred vedia, že sa postaví mešita a nie synagóga.
Komentář 35725
Komentář 35726
Majetok suseda aspoň po čiastkach je spoločným majetkom, majetok v socialistickom vlastníctve je spoločným majetkom, majetok cudzieho vo vzdialenom etatistove je tiež spoločným majetkom a keď už viera vo vkradnutie sa do spoločného vlastníctva je samozrejmá, prečo nezačať žalostiť nad osudom ich vlastného majetku.
Majiteľ alebo správca je jediný zodpovedný za spôsobené škody, on zanedbal údržbu a povinnosti, on nevenoval pozornosť a bdelosť pred nástrahami, ale mienka ľudí je opačná, hľadajú sprisahania.
Previnilcom je vždy miestny, ale obviňuje jeho niekto?
Kto je najväčším spojencom revolúcie? Predsa bývalý vládca. Nie je zvláštne, že sa lamentuje, ale vylučuje sa vnútorná práca a hľadajú cudzie zápalky.
Komentář 35729
Koľko chrámov našej Božej Cirkvi rozváľali židoboľševici, koľké ukradli sergiánski heretici, novokalendárnickí kacíri alebo ekumenickí odpadlíci, ale viera predchádza chrámy, kde je viera, tam je Cirkev a v ulúpených chrámoch niet Božej milosti.
Nie je prekvapujúce, že tí, čo nemajú žiadnu vieru, upozorňujú na exitus chladnej a mŕtvej budovy, pozemské pocity uspievajú, nie teológia a vierouka.
Nezáleží im na tom, čo sa odohrávalo vnútri.
Načo má stáť katedrála, ak v nej niet žiadnej pravdy? Budova je priestor, ale jej účelom je, že musí existovať aj viera, ale pápeženci a novus ordo usporadúvajú démonské rituály a veriaci prijímajú nečistú diabolskú silu.
Je veľmi smiešne, keď ateisti a laicisti, teda satanisti, vyhnali každé náboženstvo do súkromia, ale nakoniec plačú, keď súkromie vyhorelo, pretože ho nazvali akýmsi ich dedičstvom a už si navykli na jeho panorámu.
Komentář 35695
Anarchokapitalismus má vysokou toleranci k tomu, co bychom dnes vnímali jako excesivní chování a věří, že systém (stav polečnosti, nebo jak tomu chcete říkat...) se na určité úrovni stabilizuje vyrovnáním vzájemných tlaků, nabídky, poptávky, hrozby silou, atd. To není pricipiálně daleko od současného stavu, ale anarchokapitalisté věří v to, že výsledkem bude dosti odlišný stav s vyšší mírou svobod (a tedy nezbytně větší mírou atomizace a plochých struktur - korporace žádné zvláštní svobody nevybudují).
Anarchoakpitalismus má také nějaká základní pravidla, ale nepovažuje je za pravidla, ale přirozená práva, která jsou prostě dána a nejsou konstruktem (tedy rozhodně nikoliv lidským konstruktem). Tím vytváří jakýsi základní ráme.
Komentář 35705
Kdežto když Vám někdo nabízí kontrakt s pistolí u spánku, to je něco jiného. Tak k násilí dojde v obou případech. Tím se tento případ odliší od předchozího. Variantu bez násilí nemám.
Je pravda, že když mám hlad a nechce se mi vařit, tak půjdu nejspíš do té jediné hospody v obci, co nevaří ta jídla, která bych si přál a vaří jen ta, která se líbí šéfkuchaři či majiteli. Nebo štamgastům. Ale NEJSPÍŠ =/= NUTNĚ, tedy pořád půjde o moje dobrovolné rozhodnutí. A nikdo mě k návštěvě hospody a akceptování jejích pravidel nepřinutí, když nebudu chtít sám.
Kdysi jsem se účastnil dlouhé ale opravdu dloooooouhé diskuse s kolegou, který mi tvrdil, že produkty Microsoftu kupovat musíme a že nemáme na výběr a že nám tedy Microsoft své produkty vnucuje. Já hájil tezi, že nevnucuje.
Podobně zapeklitá otázka je (a tu jsme měli jako cvičnou k tomu Microsoftu), jestli závislý kuřák má na výběr, jestli kouřit přestane nebo nepřestane. Já hájil tezi, že přestat kouřit nebude snadné a někteří to zkusí a některým z nich se to i podaří. Kdežto ti, co přijmou na začátku tezi, že přestat nemohou, to ani nezkusí a pak ale nemohou přestat z vlastního rozhodnutí, protože tuto možnost předem vyloučili (a to už udělali dobrovolně). A myslím, že takto je to ve vztahu k naší svobodě úplně obecně. Ztrácíme je třeba v situaci, kdy se od někoho necháme přesvědčit, že máme jen jedinou možnost. A my pak nepřehodnotíme žádné jiné.
Rogeriánská psychologická škola je založena (mimo jiné) na tezi, že člověk se chová v každé situaci tak, jak nejlépe může. A že lepší možnost jeho zachování nenastala, tedy že on se takto zachovat nemohl. Ale domnívám se, že takto formulováno jde o netestovatelný axiom, který nemá vůbec žádný užitek zavádět. To jen jako zajímavost na závěr. Protože je to podobně zapeklitá otázka a mě nějakou dobu trvalo, než jsem se s ní vypořádal.
Co to přesně je vlastně svobodné rozhodnutí nám někdy možná řeknou neurovědci. A nebo taky ne.
Komentář 35718
Komentář 35721
Komentář 35733
Komentář 35736
Komentář 35737
Komentář 35740
Komentář 35717
Komentář 35719
Komentář 35722
Komentář 35730
Komentář 35731
Komentář 35734
Komentář 35732
+
Ten, kdo vydraží umělecké dílo má největší kupní sílu právě a jedině v tomto okamžiku koupě díla. Ale jakkoli chudý/bohatý člověk má jen konečné omezené množství prostředků. Zejména volných peněz k laskominám. Takže se rozhoduje, jaké laskominy si dopřeje a jaké ne. A protože peníze utratil za jednu věc, kde tedy měl největší kupní sílu, nemůže si za ty samé už koupit vůbec nic jiného a v těchto ostatních případech měl největší kupní sílu někdo jiný. To jsou důsledky jednání, které je popsáno souslovím "náklady obětovaných příležitostí". No a v těch obětovaných příležitostech jiných obchodů, kterých se už těmito penězi nemohl účastnit, tedy měl ne menší, ale vůbec žádnou kupní sílu. Tudíž se neděje nic, nad čím bych měl nějak kdovíjak hloubat. Je to totiž na pochopení naprosto triviální jev na trhu.
Komentář 35735
Komentář 35744
Komentář 35751