Autor: Urza
Čas: 2017-06-12 00:00:02

Most pro veverky za čtyři mega

V Sokolově stojí most pro veverky; ano, čtete správně, je to prostě most přes silnici, postavili ho tam v roce 2012 a stál čtyři mega (vážně, nedělám si legraci). Neumím si představit, kdo by tohle hájil, případně s tím souhlasil, ale čtou-li zde nějací zarytí ekologové, pak vězte, že za celou dobu existence mostu jej využilo pět (ano, vážně pět) hlodavců (jsou tam nainstalované kamery, takže je to přesně spočítané); to dělá asi osm set tisíc korun na jeden průchod – super, ne? Za ty peníze bych klidně přes tu silnici přenesl ty veverky vlastnoručně; ostatně… kdo ne? Zóna absurdity však stále nekončí, na sokolovské radnici totiž sedí bombarďáci až do konce; když byli se stavem projektu konfrontováni, odpověď radnice zněla (a teď se podržte): „Jsme přesvědčeni, že tento projekt na ochranu zvířat má smysl.“ Co dodat? Inu, další z těch věcí, které by byly k smíchu, kdyby ovšem nebyly k pláči.
Komentář (lze psát i [b]tučně[/b] či [i]kurzívou[/i]):
Uživatelské jméno:     Titulek:
Prosím, opište kód z obrázku:
Zaregistrovaný a přihlášený uživatel nemusí opisovat kód z obrázku a získá přístup i některým dalším funkcím.
Registrace je extrémně rychlá, stačí zadat login a heslo (ani e-mailová adresa není povinná).
Čas: 2017-06-12 00:03:56 Autor: velkej Ká Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Byli by také tak přesvědčeni, kdyby na ten most mohli utratit pouze svoje vlastní peníze? Nebo jejich ekologický aktivismus sahá jen do cizích peněženek? ;)
Čas: 2017-06-12 06:57:50 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
V tom je právě to kouzlo xD
Čas: 2017-06-12 03:31:16 Autor: pz100000 Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Pekny perlicek. Ale nektere detaily jste nam myslim zatajil.

Co treba alespon zaokrouhleny prumerny pocet kamer na veverku?
Slo prokazatelne o pet jedincu a ne jen o nejakou voluntaristicky rajzujici exhibicionistku?
Jsou webove vykriky lokalnich znalcu ("Co na tom, že ani v jednom parku nikdy nikdo veverku neviděl...") pouhou provokaci?
Souhlasi udaje citacu ve vstupnich turniketech s vystupnimi?
Pokusil se vubec nekdo teorii, ze jde o prvni hmatatelny dopad statniho smirovani, jez veverice - burek nemajice - odmitaji akceptovat a rodin nedbajice se svobodou zmameny radeji slepe vrhaji pod nemilosrdna kola smrticich sbrani jako lumici vrhat se ze skal do more pudem hnani, vyvratit?
A co na to Jan Tleskac?

No a jako last but not least: distribuce vytizeni, transitni trendy, interpolace a trocha nezbytne matematiky.
Pocet za prvni dva roky: 0. NULA! A v dalsi dvouletce znicehonic bac a vsech tech pet zminenych. Vzdyt to se ani doted nemuzu dopocitat, kolikatinasobek to vlastne je.
I tak je ale nasnade, ze pokud se tento trend zbesileho rustu udrzi, mohou taky za chvili stavet most druhy, paralelni, plnohodnotnou veverkostradu ze skla a uslechtilych kovu a Vam nezbydou nez oci pro plac.

(PS ad "prenesl bych": frustraci z delani prezvykavce hlodavcum Vam mizernejch 70 tycek hrubyho nevyleci a pocit zadostiucineni z dobre vykonane prace taky neni vsemocny...)
Čas: 2017-06-12 08:05:02 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A co na to Jan Tleskac?
.......................
Ten se spíše specializuje na ježky,
takže létacího kola pro veverky se nejspíše v nejbližšší době asi nedočkáme..
Čas: 2017-06-12 15:05:42 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Souhlasi udaje citacu ve vstupnich turniketech s vystupnimi?
............................................................
Nesouhlasí,
je zde totiž pět výstupů, ale jen pouze čtyři vstupy,
což někteří vysvětlují chybou v technice,
jiní ovšem poukazují na dříve ve středověku uznávaný názor, že život vzniká z ničeho,
takže tvrdí, že veverka se zde materializovala díky příznivým životním podmínkám,
a tak se chystají stavět další mostíky a mosty...
Čas: 2017-06-12 07:49:22 Autor: Vostál Petr Titulek:
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Myslím pane Urza,
že zde podáváte účelově jednostranný pohled na situaci,
je tedy třeba nahlédnout situaci v mnohem širším kontextu

A)Uvědomíte-li si, že veverek je málo až pomálu, je pět veverek více než dost,
voni totiž lidé již před staletími vykáceli lesy, čímž přišli veverky o své přirozené prostředí,
a pak ještě přes ty zbytky lesů postavili silnice, takže pět veverek je na současnou situaci více než dost

B) Veverka není příliš inteligentní tvor, takže jí to chvíli trvá, než pochopí k čemu most slouží a začne jej používat, za pět let veverka prostě nemůže pochopit, že most slouží k přecházení
např. lidé jsou o mnoho inteligentnější než veverky (tedy ne úplně všichni, ale povětšinou ano) přesto po tisíciletí dělají mnohem větší pitomosti nežli činí veverky

C)Veverkaje důležitým článkem v přírodním dění, její vyhubení by pak vedlo k přemnožení ořešáků, jenž by pak zcela zničili přirozené smrkové a borovicové lesy

D) Zajisté by bylo možno přenášet veverky přes silnice ručně,
možná že byste si i získal větší důvěru veverek nežli si ji získal stávající most,
obzvláště kdybyste je krmil oblíbenými oříšky,
ale náklady by byly mnohem vyšší, nebot by bylo třeba tří zaměstnanců na držení nonstop služby,
náklady na most jsou sice jednorázově vysoké vysoké, ovšem náklady na přenašeče by byly ještě vyšší...

D)Díky filmu Doba ledová je veverka populární a oblíbené zvíře, není tedy divu že se těší zájmu ekologů

E)Nelze psát o pěti přechodech, je vcelku pravděpodobné, že kdyby veverky šli po silnici, přišly by o život,
je tedy lépe hovořit o záchraně života pěti veverek, i když nelze ani vyloučit, že těch pět přechodů uskutečnila pouze a jen jedna veverka...

F) Je známo lidové rčení, že lepší je živý pes, nežli mrtvý lev,
což by dozajisté šlo stáhnout i na veverky
Čas: 2017-06-12 07:59:48 Autor: morbid Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: morbid v doméně post.cz
:-D
Čas: 2017-06-12 07:59:10 Autor: morbid Titulek:
Web: neuveden Mail: morbid v doméně post.cz
Na FB mě dostala reakce jedné etatistky (novinářka, no). Protože jí to taky přišlo hodně absurdní, ale prostě příroda a tak, tak se k tomu postavila s vírou neochvějnou a prohlásila příslušný článek za fejk :-D
Čas: 2017-06-12 10:27:55 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
xDD
Čas: 2017-06-12 09:12:12 Autor: Roman Titulek:
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Dotaz na zasvěcenější - ať googlím jak googlím, našel jsem pouze:
1. vevrčí most v Haagu, otevřený v r. 2015 (za 120 000 liber a tam přeběhlo 5 veverek, což teda bude zřejmě on)
2. lanový veverčí most v Sokolově z r. 2005 (za 30 000 Kč, počet přeběhlíků neznámý)
Takže možná došlo ke zmatení - předražený most k prdu postavili daňoví poplatníci Nizozemska, nikoli Sokolova. Ne že by to na pointě něco měnilo, jen pro upřesnění.
Čas: 2017-06-12 09:12:36 Autor: Roman Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
*v Haagu otevřený v r. 2012, sory
Čas: 2017-06-12 09:37:16 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No ale takto se manipuluje s lidma,
splácnete nějaký ptákoviny dohromady a je to...

Nebo prostě stačí jen něco vytrhnout z celku,
a máte taky uvařenej voběd,
což je oblíbená metoda v duchovnu,
kdy úspěšně prodáváte automobil s jedním kolem
což je pak příměr k tomu, co se v tom duchovnu děje,
kdy zdůrazníte jen část informace...

Nebo si z prstu vycucáte axiom,
což se obvykle děje ve filozofii...


Zlatý veverky, plně si ty mosty zasloužej...
Čas: 2017-06-12 09:48:21 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Ale já si tedy nestěžuji,
vždyt je docela úspěch, že ty mosty nepostavili na Sahaře,
kde nejsou ani veverky a ani silnice

ale ani to by mě asi nepřekvapilo....
Čas: 2017-06-12 09:54:49 Autor: Roman Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
A co je to vlastně taková manipulace? Když vypustím nějakou informaci, nemanipuluji tak ostatními, ať už je pravdivá, splácnutá atd.? Nemanipuluje člověk sám sebou už tím, že myslí? Já neprotestuju, jenom vypisuju, co mě právě napadá :-)
Čas: 2017-06-12 10:29:04 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
A co googlíte? Zkouše jste třeba "most pro veverky", případně "most pro veverky Sokolov"?
Čas: 2017-06-12 10:31:49 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jasně,
člověk sám sebou manipuluje tím, že se ztotožnuje s pocity a myšlenkami,
a pak se takto zmanipulovaní lidé ještě navzájem manipulují...

Je to jako v matematickém příkladu,
pokud uděláte na začátku úlohy chybu,
pak už jen tu chybu dále rozvíjíte, i když ji pak třeba rozvíjíte matematicky správně...

Ovšem ta prvotní chyba. či chcete-li manipulace se děje spontánně,
kdy se v dětství ztotožníte s tělem a stanete se majitelem těla,
což pak umožní vznik vás samých, tedy uvědomění já
atd. atd.

Ten princip je velmi jednoduchý, děje se to opakováním pozorování,
takto si to pak přivlasníte a stane se to součástí vás samých,
považujete to za sebe sama,
čímž se pak pozornost zúží jen na to, co je pozorováno

Stokráte opakovaná lež se stává pravdou...
Čas: 2017-06-12 10:36:46 Autor: Roman Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Jj, zkoušel jsem "most pro veverky Sokolov" a podobně, tam jsem našel lanový most Sokolov 2005 a dále tento článek: https://www.evropa2.cz/news/most-pro-veverky-stal-4-miliony-korun-za-ctyri-roky-jeho-fungovani-ho-ale-prebehlo-jen-pet-hlodavcu-1136398 - tam ale není o Sokolově ani zmínka, tak jsem zapátral po "squirrel bridge five squirrels" a lup ho - http://www.dailymail.co.uk/news/article-3462228/Mayor-insists-120-000-bridge-built-SQUIRRELS-cross-busy-road-Holland-not-waste-money-despite-five-animals-using-four-years.html Třeba špatně hledám, v takovém případě se omlouvám a budu vděčný za správný odkaz, díky :-)
Čas: 2017-06-12 10:43:59 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
Já už taky nevím, z čeho přesně jsem vycházel, nicméně o sokolovském mostu pro veverky se píše třeba tady:
http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/sokolov-se-mostem-pro-veverky-proslavil-i-za-hranicemi
Čas: 2017-06-12 10:49:14 Autor: Roman Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Přesně tak, akorát se tam píše právě o tom mostě za 30k z r. 2005, ne o mostě za 4M z r. 2012 v Haagu. To jsem se právě snažil uvést na pravou míru, v článku tady na Stokách se Vám to asi nedopatřením smíchalo.
Čas: 2017-06-12 10:56:24 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.

Krátký animovaný dokument popisující "život" obyvatel dvojrozměrného světa.
Animace má pomoci pochopit studentům kvantové fyziky realitu světa o více než třech dimenzích a náš vztah k němu.

https://www.youtube.com/watch?v=mcZ-y0RHTXI
Čas: 2017-06-12 12:15:51 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
Je to možné! V tom případě se omlouvám.
Já už to psal před pár týdny (pak se mi tam nahrnuly urgentnější stoky myšlenek), tak nevím, kde jsem to přesně vzal.
Čas: 2017-06-12 12:18:04 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.

A ještě něco o tom pozorování a pozorovateli
tedy o té spontánní změně,
jenž pak vede k ztotožnění s tělem...

https://www.youtube.com/watch?v=1OhUDl4fy5M
Čas: 2017-06-12 12:26:24 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nic si z toho nedělejte,

vony existují i můstky i pro osly, nejen pro veverky

https://cs.wikipedia.org/wiki/Osl%C3%AD_m%C5%AFstek
Čas: 2017-06-12 12:35:04 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Bude tedy článek opraven? Jestli to chápu dobře, stačí vyměnit Sokolov za Haag.
Čas: 2017-06-12 12:38:28 Autor: pz100000 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takze co, dementi?
Čas: 2017-06-12 12:42:29 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
Ano, mělo by stačit vyměnit Sokolov za Haag, ale já nechci dělat úplně takhle zpětně změny, to jde trochu proti Stokám, nenechávám to ani ostatním autorům opravovat.
Jinými slovy.... každý se může podívat, že jsem udělal chybu.
Snažím se Stoky držet v takovém needitovatelném režimu.
Jakože nějaké gramatické chyby bych asi opravil, tohle se mi úplně nechce.
Čas: 2017-06-12 12:50:27 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Mimochodem,

toto video také osvětluje kde udělali soudruzi ekologové chybu,
kdyby tam nedávali ty kamery, běhaly by tam vlny veverek,
ale s kamerama se dočkali jen pouhých pěti kousků...

Neznalost kvantové fyziky neomlouvá ani zanícené ekology...
Čas: 2017-06-12 13:00:08 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak to vocenuju,
to je mnohem lepší, než kdyby se vám nepletl Sokol s Haagem...
Čas: 2017-06-12 13:55:13 Autor: velkej Ká Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A co třeba nějakou dodatečnou poznámku, přípis pod čáru? Mnozí blogeři si na konce článků různé edity a updaty dopisují. Ano, na Stokách by to bylo asi poprvé.
Čas: 2017-06-12 13:58:08 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
Asi to nechám tak; koho to fakt zajímá, ten si to může vygooglit, případně si přečíst o mém hanebném omylu zde v diskusi.
Příště si budu dávat větší pozor.
Čas: 2017-06-12 15:44:59 Autor: Roman Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Díky za ujasnění. BTW "stoky myšlenek" je cool výraz :-)
Čas: 2017-06-12 15:51:32 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
Ano, i to je součást smyslu toho názvu xD
Čas: 2017-06-12 16:23:20 Autor: Vlach (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Veverky Stoky nectou.Nechte to tak.
Čas: 2017-06-12 16:27:32 Autor: Vlach (neregistrovaný) Titulek: Re: [↑]
Třeba šly veverky přejít do Haggu(a po cestě něco přejelo)
Čas: 2017-06-12 17:06:30 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Za sebe bych řekl,
ač jsem příliš život veverek nestudoval,
a mohu posuzovat leda tak dle filmu Doba ledová,
že veverka je vyloženě anarchokapitalistický tvor,
hledí si především svého oříšku a do druhých se zcela zbytečně nenasírá,

takže klidně by mohla být maskotem anarchokapitaliského hnutí...
Čas: 2017-06-13 06:28:40 Autor: Urza Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně rdx2.cz
xD
Čas: 2017-06-13 13:02:21 Autor: pz100000 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To ovsem odpoved moc neni.
Čas: 2017-06-12 10:15:27 Autor: TaxationISTheft Titulek:
Web: neuveden Mail: enkeli33 v doméně gmail.com
Autorka knížky "Veveřácká kronika" (http://veverackakronika.bloudil.cz/) těch visutých mostů postavila stovky všude po lese, ale nezdálo se mi, že je to milionářka.
Čas: 2017-06-12 16:19:35 Autor: Vostál Petr Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Takový studium zvířat může být velmi užitečné,
viděl jsem kdysi film o jednom chlapíkovi, co studoval život opic,
hrál ho tam myslím Anthony Hopkins,
a tam zazněla jedna taková pěkná myšlenka,
že svoboda vskutku existuje, že je mimo ty ohrady, co si lidé samy vybudovali...
Čas: 2017-06-14 20:53:10 Autor: marek Titulek:
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdyby to mělo zachránit jednu veverku! :D