Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Urza (strana 22)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Urza Čas: 2022-11-13 21:07:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Principiálně ano, ale záleželo by asi také na nějakém rozsahu a míře. Jinými slovy pokud vím, že někdo má nějakou zanedbatelnou část svých příjmů nakradenou, asi bych se zdráhal prohlásit jeho majetek obecně za nelegitimní; ale pokud by někdo nakradl v podstatě vše, co má, je to situace o dost jiná.
Autor: Urza Čas: 2022-11-12 08:58:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Fakt, že více agentur dojde ke stejnému závěru v rozporu s NAPem, z nich ale ani náhodou nedělá monopol. Což samozřejmě nevylučuje definici ankapu skrze NAP (a pak by si dotyčný mohl brblat); ale agentury porušující NAP neznamená agentury s monopolem.
Autor: Urza Čas: 2022-11-11 20:36:32 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To ani ne, protože nelze mít společnost, ve které bude 100% dodržován NAP (někdo ho vždy porušovat bude). Přičemž pozor, porušení NAPu ještě neznamená existenci monopolu: Pro Vámi uvedeného týratele zvířat může být porušován NAP, ale zároveň to ještě nemusí znamenat, že tam existuje monopol na násilí (více bezpečnostních agentur operujících v polycentrickém právu to může vymáhat i bez monopolu).
Autor: Urza Čas: 2022-11-08 13:35:22 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Problém je, že ale pro každou deregulaci najdeme někoho, komu to zvýší nějaké náklady (v důsledku jiné regulace).
Pak má smysl rušit tu další regulaci, ne brojit proti deregulaci.
Najdete to fakt všude: Minimální mzda, zákoník práce, vlastně i spousta dotací, státní monopol ve školství, zdravotnictví, všude…
Vlastně jen těžko najdete regulaci, jejíž zrušení by nevedlo k tomu, co popisujete. Akorát tady máte zrovna nějaké vlastní emoce v tom, tak to vnímáte jinak. Ale pokud byste si na tom trval obecně u všeho, nikdy nic nemůžete deregulovat.
Autor: Urza Čas: 2022-11-05 11:54:49 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Konec Vašeho příspěvku je klíčový:
Ano, zrušit obě zla.
Ale nepodmiňovat zrušení jednoho zrušením druhého, jinak se nikdy nikam nedostaneme. Někdo by totiž mohl snadno argumentovat tím, že nelze zrušit nějaké příspěvky, dokud lidi nebudou mít svobodu si vydělat a podobně.
Souhlasím, že je potřeba zvyšovat svobodu i snižovat přerozdělování. Že každý vidíme prioritu jinde, je OK (ono jde obojí ruku v ruce). Problém je, když začnete jednomu stát v cestě, dokud nebude to druhé (a to by byl problém z obou stran, ale udělal jste to Vy, ne já).

(Btw, zcela pomíjíte, že zrušení drogové prohibice pravděpodobně povede ke SNÍŽENÍ zdravotních rizik spojených s drogami, ne k opaku; a je pro to spousta dat, mockrát jsem o tom přednášel, budeme o tom mít teď i konferenci.)
Autor: Urza Čas: 2022-11-03 17:22:06 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Když pomineme, že je pravděpodobné, že legalizace drogy by SNÍŽILA rizika spojená s jejich užíváním (nikoliv naopak), tak argumentovat tím, jak je to teď, nedává smysl – tím byste pak mohl obhájit každý totalitní režim, že "už to tak je nastavené".

Je to jako kdybyste v SSSR nebo třetí říši argumentoval tím, že je špatně propouštět vězně z gulagů a koncentráků, protože Vás, ctihodného občana, tam okrádá stát o daně, ale když propustíte ty vězně, kteří produkují alespoň nějakou hodnotu, budete muset státu platit víc, aby mohl najmout pracovní sílu.
Autor: Urza Čas: 2022-11-03 01:12:21 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tím můžete snadno obhájit spoustu prasáren; třeba donutit lidi povinně cvičit, jíst zdravě a podobně. Není důvod, proč by zrovna braní drog mělo být něco speciálního.

Na všechno je argument: Hele, ať mají svobodu, když si to budou platit; ale dokud je tu státní pojištění, není správné, abych jim platil jejich nezdravý životní styl.

Na přednášce jsem třeba ukazoval, že jízda na koni je asi 30x nebezpečnější než brát MDMA. Takže zakážeme koně? A co ještě všechno? Auta? Všechen nebezpečný sport…

Tohle opravdu chceme? Protože pokud ne, Vaše argumentace o drogách je založená prostě jen na subjektivní preferenci, že drogy nemáte rád.
Autor: Urza Čas: 2022-09-09 09:53:01 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Stačí se podívat do mainstreamových médií, která o ankapu vůbec nepsala, poslední roky občas ano. Navíc to slovo třeba používají i poslanci.
Plus mi pak neustále píše spousta lidí, že objevila ankap; a libertariánská komunita pořád roste, to vidím, že se v ní pohybuju.
Autor: Urza Čas: 2022-06-11 09:29:26 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Každý si samozřejmě může dělat, cokoliv je mu libo; a to nejen v rámci státu.
Každopádně to, co píšete, by mohlo vést k tomu, že se někdo bude nazývat libertariánem, ale zároveň bude chtít státní zdravotnictví, školství, znárodnění průmyslu, protože "jeho etický kodex"; což je samozřejmě jeho věc, nicméně to pak vede k mnedle nepraktickému užívání jazyka (a podobným způsobem současní liberálové převzali to slovo těm klasickým).
Autor: Urza Čas: 2022-06-11 09:07:01 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Znovu říkám, takto byste mohl obhájit libovolný státní zásah s tím, že Vy osobně s tím souzníte. Existuje spousta špatný věcí, které stejně není dobré, aby řešil stát.
A s tím interpersonální neporovnatelnost užitku vůbec nesouvisí; rozdílné preference jsou jedna věc, brát negativní práva lidem věc druhá.

Ostatně to byste pak už rovnou mohl být pro vydávání co nejméně zbrojáků, protože co na tom, že tolika lidem to omezí jejich negativní právo na zbraně, když pár lidí nebude moci tou zbraní vraždit (a vraždění je bezesporu zásah do negativních práv).
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 16:44:17 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže o to přece nejde; jde o to, že je tady možnost, jak si mohou lidé zvýšit svá negativní práva, většina párů to udělat smí, některé ne.
Argument, aby nemohli dále, protože jim to může dát i nějaká pozitivní práva, mi přijde absurdní (když stejně tato pozitivní práva většina lidí má).
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 13:43:11 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jenže kdyby stát toto neuzurpoval, mohl by manželství uzavírat kdokoliv s kýmkoliv. Nezabránil byste těm lidem, aby to nazývali manželstvím.

Samozřejmě církev to dělat nebude, což je naprosto v pořádku.
Autor: Urza Čas: 2022-06-10 12:35:14 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlasím, to je problém.
Jenže pozitivní práva zahrnuje i ten stavební zákon (například když nemáte přístup ke stavbě, musí Vám soused umožnit mít lešení na jeho pozemku) a další věci.
logo Urza.cz
kapky