Komentář 51433
» odpovědět «
Autor: Marťan
Čas: 2020-03-07 19:47:57
Titulek: Re:
[↑]
Web: neuveden
Mail: neuveden
Uhýbate odpovedi, mne je jedno ako ten pre mňa negatívny rozsudok nazvete,či trest alebo nejako inak...
Jedno to právě že není. I náš právní řád rozlišuje trestně právní spor a občanskoprávní spor. Trestně právní spor vedete vůči státu a stát může trestat. Nikdo jiný Vás ani ve státě neůže trestat, na to má monopol stát. V ankapu stát není, tudíž Vás ani nikdo trestat nemůže. Domáháte-li se náhrady škody, nejde Vám o to někoho potrestat ale jde Vám o náhradu té škody.
otázka znie či sa môžem bez následkov ( bez toho aby ma násilím donútili oponentom platení bezpečnostní agenti ) vyhnúť súdnemu pojednávaniu pokiaľ sa môj oponent chce so mnou súdiť.
Jistotu Vám nedá nikdo nikdy, pravděpodobnostní odpověď je stejná jako i nyní, tedy v demokracii. Pokud nikomu nezpůsobíte škodu, neměl by Vás nikdo popohánět k soudu. U nás tedy s výjimkou státu, ten může, i když nikomu žádnou škodu nezpůsobíte.
Příklad: Jste podnikatel a vlastníte obchod nad 200 m^2. Otevřete v některý ze svátků, v němž to stát zapověděl. Přestože jste nikomu neuškodil, protože jste nikoho ze zákazníků k nakupování nenutil a stejně tak zaměstnancům jste dal vybrat, zda o svátku chtějí nebo nechtějí do práce, hrozí Vám trest až do 5 milionů korun. Jde o TREST, nejde o náhradu škody. Tu částku 5 milionů totiž z ničeho nelze odvodit, byla stanovena úplně ad hoc. Mohlo to být 0 a stát Vás mohl jen pokárat a udělat ty, ty, ty ale taky miliarda, pokud bude chtít stát hříšníky spolehlivě zlikvidovat už od prvního prohřešku.
>Takové pravidlo neznám. Podle mě má člověk i taková práva, jaká si vyjedná ve smlouvách a to může být i na cizím pozemku.
V štáte si ich vyjednávať nemusím.
Čistě teoreticky ovšem. Mohl jste pozemek zdědit a můžete být soběstačný zemědělec. Ale to je nesmírně těžké. V okamžiku, kdy budete potřebovat na přežití cokoliv dokoupit, musíte s někým vstoupit do smluvního vztahu.
Možná jsem jen nepochopil, jak jste to myslel, jako že si lehnete na zem a nebudete nic dělat a budete se spoléhat na to, že Vás stát nenechá umřít? K tomu dodávám, že záleží, kolik Vás takových s touto strategií bude. Od určitého množství budete umírat i se státem, protože pro děj budou víc rozhodující zákony ekonomie než zákony státních absurdistánů.
Vy nepoznáte teoretické základy ankapu? Že práva sú v ankape iba negatívne?
Psal jsem Vám přece, že si můžete v ankapu založit komunistický klub s pozitivními právy. Vyšší princip je dobrovolnost. A ani to není nejvyšší princip, můžete se uvázat dobrovolnou smlouvou k otroctví. Na jistých teoretických základech ankap stojí ale neříká se tomu teorie ankapu. Je to třeba teorie práva nebo teorie volného trhu. Obojí na ankapu nezávislé. Ankap je určen svojí definicí. A negativní práva nejsou podmínkou. Viz ten komclub.
A k tomu komunistickému klubu, pokiaľ člena komunistického klubu z niečoho obviní nejaký ankapista, nebude spor riešiť ankapistický súd a rozsudok vymáhať ankapistická agentúra? Pokud by s tím souhlasily obě strany, tak pravděpodobně ano. Ale nárok by na to ten člen automaticky neměl, logicky, jelikož druhá strana členem komklubu nebude a nebude se tedy cítit vázána pravidly klubu. Předpokládám, že by spory uvnitř klubu upravovala nějaká pravidla, která by členy zavazovala je řešit podle nich.
Točíte sa v kruhu, akú zmluvu podpísal návštevník reštaurácie? Žiadnu.
Smlouva nemusí být v listinné podobě a ani nemusí být podepsána. A platí to i dnes. Jakmile vstoupíte do tramvaje, uzavřel jste smlouvu s dopravním podnikem. Pokud jste příčetný a víte, co děláte. Pokud nejste, škodu asi nikdo vymáhat nebude. Smlouvu také dnes uzavíráte mnohdy kliknutím na internetu. Aniž byste něco podepsal.
Ale to predsa ani Vy ako ankapista neviete presne povedať ako bude ankapistická agentúra chytať zločinca.
Ale také s tím na rozdíl od Vás nikde neargumentuju.
Vy ako ankapista to neviete a chcete to vedieť od neankapistu.
Nechci po Vás vědět, jak se budou v ankapu chytat zločinci. Ale chci po Vás, abyste vysvětlil, o co opíráte své tvrzení, že anarchokapitalisti budou v anarchokapitalismu někomu něco vnucovat. Já tohle nevím, vy to víte. Tak se jen zdvořile dotazuji, jak a co Vás k té myšlence vede.
Odpovíte-li protiotázkou, já Vám můžu odpovědět "já nevím" (a také to skutečně nevím) a jste stále tam, kde jste byl. Tvrdíte něco, co jste zatím neobhájil.
A ľuďom určite pomôže ak za rúšky budú musieť zaplatiť mnohonásobky ich ceny Těm, kteří roušku potřebují, pomůže, protože si ji i za tu zvýšenou cenu koupí. Nepomůže jim ovšem státní regulace, když si ji nekoupí. ušetří i tu regulovanou cenu, ovšem za cenu rizika, které jim v tom okamžiku nestojí ani za tu neregulovanou cenu.
Navíc to formulujete chybně, v ten daný okamžik rouška nebude mít několikanásobek ceny ale bude mít správnou cenu, totiž tržní. S minulou cenou sovisející jen volně, protože nastala jiná situace.
jestli jste si nevšiml, ceny v civilizovaných zemích se mění neustále a reagují na situaci na trhu. Pokud by se Vám líbily fixní ceny zafixované navždy, tak
1. budete jistě proti cílování inflace centrálními bankami na jinou hodnotu než nulovou inflaci (to v současné době způsobuje největší změny cen) a
2. líbila by se Vám jistě doba Sovětského Svazu, na střední škole se nám dostala do ruky sovětská kalkulačka té doby a pamatuji si, že jsme se strašně smáli tomu, že její plastový obal měl na sobě vylisovanou informaci "cena 40 Rublů". I nám v normalizačním Československu to přišlo absurdní. Nedivte se, že mě připadá absurdní, když si někdo v dnešní tržní společnosti myslí, že je správné držet fixní ceny. A vypadá to, že jste si ten text, který jsem Vám k tomu poslal, vůbec nepřečetl. Nebo ho nepochopil. Ale co já s tím? Tohle chápou studenti ekonomie v nějakém elementárním kurzu a někteří sami od sebe, aniž by jim to někdo vysvětloval.
Jedno to právě že není. I náš právní řád rozlišuje trestně právní spor a občanskoprávní spor. Trestně právní spor vedete vůči státu a stát může trestat. Nikdo jiný Vás ani ve státě neůže trestat, na to má monopol stát. V ankapu stát není, tudíž Vás ani nikdo trestat nemůže. Domáháte-li se náhrady škody, nejde Vám o to někoho potrestat ale jde Vám o náhradu té škody.
otázka znie či sa môžem bez následkov ( bez toho aby ma násilím donútili oponentom platení bezpečnostní agenti ) vyhnúť súdnemu pojednávaniu pokiaľ sa môj oponent chce so mnou súdiť.
Jistotu Vám nedá nikdo nikdy, pravděpodobnostní odpověď je stejná jako i nyní, tedy v demokracii. Pokud nikomu nezpůsobíte škodu, neměl by Vás nikdo popohánět k soudu. U nás tedy s výjimkou státu, ten může, i když nikomu žádnou škodu nezpůsobíte.
Příklad: Jste podnikatel a vlastníte obchod nad 200 m^2. Otevřete v některý ze svátků, v němž to stát zapověděl. Přestože jste nikomu neuškodil, protože jste nikoho ze zákazníků k nakupování nenutil a stejně tak zaměstnancům jste dal vybrat, zda o svátku chtějí nebo nechtějí do práce, hrozí Vám trest až do 5 milionů korun. Jde o TREST, nejde o náhradu škody. Tu částku 5 milionů totiž z ničeho nelze odvodit, byla stanovena úplně ad hoc. Mohlo to být 0 a stát Vás mohl jen pokárat a udělat ty, ty, ty ale taky miliarda, pokud bude chtít stát hříšníky spolehlivě zlikvidovat už od prvního prohřešku.
>Takové pravidlo neznám. Podle mě má člověk i taková práva, jaká si vyjedná ve smlouvách a to může být i na cizím pozemku.
V štáte si ich vyjednávať nemusím.
Čistě teoreticky ovšem. Mohl jste pozemek zdědit a můžete být soběstačný zemědělec. Ale to je nesmírně těžké. V okamžiku, kdy budete potřebovat na přežití cokoliv dokoupit, musíte s někým vstoupit do smluvního vztahu.
Možná jsem jen nepochopil, jak jste to myslel, jako že si lehnete na zem a nebudete nic dělat a budete se spoléhat na to, že Vás stát nenechá umřít? K tomu dodávám, že záleží, kolik Vás takových s touto strategií bude. Od určitého množství budete umírat i se státem, protože pro děj budou víc rozhodující zákony ekonomie než zákony státních absurdistánů.
Vy nepoznáte teoretické základy ankapu? Že práva sú v ankape iba negatívne?
Psal jsem Vám přece, že si můžete v ankapu založit komunistický klub s pozitivními právy. Vyšší princip je dobrovolnost. A ani to není nejvyšší princip, můžete se uvázat dobrovolnou smlouvou k otroctví. Na jistých teoretických základech ankap stojí ale neříká se tomu teorie ankapu. Je to třeba teorie práva nebo teorie volného trhu. Obojí na ankapu nezávislé. Ankap je určen svojí definicí. A negativní práva nejsou podmínkou. Viz ten komclub.
A k tomu komunistickému klubu, pokiaľ člena komunistického klubu z niečoho obviní nejaký ankapista, nebude spor riešiť ankapistický súd a rozsudok vymáhať ankapistická agentúra? Pokud by s tím souhlasily obě strany, tak pravděpodobně ano. Ale nárok by na to ten člen automaticky neměl, logicky, jelikož druhá strana členem komklubu nebude a nebude se tedy cítit vázána pravidly klubu. Předpokládám, že by spory uvnitř klubu upravovala nějaká pravidla, která by členy zavazovala je řešit podle nich.
Točíte sa v kruhu, akú zmluvu podpísal návštevník reštaurácie? Žiadnu.
Smlouva nemusí být v listinné podobě a ani nemusí být podepsána. A platí to i dnes. Jakmile vstoupíte do tramvaje, uzavřel jste smlouvu s dopravním podnikem. Pokud jste příčetný a víte, co děláte. Pokud nejste, škodu asi nikdo vymáhat nebude. Smlouvu také dnes uzavíráte mnohdy kliknutím na internetu. Aniž byste něco podepsal.
Ale to predsa ani Vy ako ankapista neviete presne povedať ako bude ankapistická agentúra chytať zločinca.
Ale také s tím na rozdíl od Vás nikde neargumentuju.
Vy ako ankapista to neviete a chcete to vedieť od neankapistu.
Nechci po Vás vědět, jak se budou v ankapu chytat zločinci. Ale chci po Vás, abyste vysvětlil, o co opíráte své tvrzení, že anarchokapitalisti budou v anarchokapitalismu někomu něco vnucovat. Já tohle nevím, vy to víte. Tak se jen zdvořile dotazuji, jak a co Vás k té myšlence vede.
Odpovíte-li protiotázkou, já Vám můžu odpovědět "já nevím" (a také to skutečně nevím) a jste stále tam, kde jste byl. Tvrdíte něco, co jste zatím neobhájil.
A ľuďom určite pomôže ak za rúšky budú musieť zaplatiť mnohonásobky ich ceny Těm, kteří roušku potřebují, pomůže, protože si ji i za tu zvýšenou cenu koupí. Nepomůže jim ovšem státní regulace, když si ji nekoupí. ušetří i tu regulovanou cenu, ovšem za cenu rizika, které jim v tom okamžiku nestojí ani za tu neregulovanou cenu.
Navíc to formulujete chybně, v ten daný okamžik rouška nebude mít několikanásobek ceny ale bude mít správnou cenu, totiž tržní. S minulou cenou sovisející jen volně, protože nastala jiná situace.
jestli jste si nevšiml, ceny v civilizovaných zemích se mění neustále a reagují na situaci na trhu. Pokud by se Vám líbily fixní ceny zafixované navždy, tak
1. budete jistě proti cílování inflace centrálními bankami na jinou hodnotu než nulovou inflaci (to v současné době způsobuje největší změny cen) a
2. líbila by se Vám jistě doba Sovětského Svazu, na střední škole se nám dostala do ruky sovětská kalkulačka té doby a pamatuji si, že jsme se strašně smáli tomu, že její plastový obal měl na sobě vylisovanou informaci "cena 40 Rublů". I nám v normalizačním Československu to přišlo absurdní. Nedivte se, že mě připadá absurdní, když si někdo v dnešní tržní společnosti myslí, že je správné držet fixní ceny. A vypadá to, že jste si ten text, který jsem Vám k tomu poslal, vůbec nepřečetl. Nebo ho nepochopil. Ale co já s tím? Tohle chápou studenti ekonomie v nějakém elementárním kurzu a někteří sami od sebe, aniž by jim to někdo vysvětloval.