Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele velkej Ká (strana 86)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-27 07:28:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pořád dokola jsem vám oběma vysvětloval, co nechápete.

Ne, Vy melete pořád cosi o nějakých chudých, z nichž z nějakého mně nezjeveného důvodu činíte homogenní skupinu s jednotnými požadavky na jakékoliv služby státu (v tomto případě na zdravotní péči, předtím zase na dopravu atd.), jež všechny přece konzumují, protože jsou chudí (co když jsou zdraví a chodí pěšky?); do čehož promítáte nějaký svůj iracionální strach. My jednak říkáme, že stát okrádá chudé různými způsoby (doprdele, FvL tady o tom má celý seriál, a dost povedený!), jednak říkáme, že si ty věci každý člověk může zařídit sám a podle svých představ, a ještě k tomu říkáme, ze zkušeností s aspoň trochu volným trhem, že to bude mít levnější (generika z Indie, nic?). A Vy pořád, že chudí pomřou, že na ně nemyslíme, že na nic nebudou mít a já nevím co všechno. WTF! Já už vážně nevím, jak Vám jinak vysvětlit, že když si to každý zařídí podle sebe, tak každý bude mít, co chtěl! A ne teď, když to zařídí stát nějak, a najde se spousta lidí, která by se mohla a chtěla zařídit jinak, ale buď si to tak zařídit nesmí, nebo musí platit něco, co nekonzumují. Do čehož padají i ti chudí, kteří jsou zdraví, kteří chodí pěšky (nebo používají spolujízdu), nepobírají dávky a já nevím jaké všechny služby bych ještě našel. My na ně kurva myslíme, opravdu jste na to ještě nepřišel?

Jak dlouho si myslíte, že mne ta vaše zabedněnost bude tak bavit?

Nevím, a je mi to upřímně jedno.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 22:51:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A tolik se snažil, tolik kláves zmačkl, tolik řádků napsal... a Vy jen, že to nechápe. Můžete nám konečně prozradit, co přesně, co konkrétně on nechápe? Já totiž taky začínám být nechápavý, a sice když čtu tu Vaši (a Vašeho kolegy Jakuba G) univerzální reakci na cokoliv.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 15:33:02 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jojo, hotovej superman. Obkreslení starého projektu opravdu nemůže být na víc jak dva týdny. A ekonomické problémy existují, způsobují je státy, ale to Vy vehementně popíráte.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 15:10:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jenom pro představu, 200 mg ibuprofenu (což je generikum k Brufenu), stojí v Indii 5 rupí. Což je něco málo přes 1 Kč. Jak moc chudý musím být, abych na to neměl?
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 14:56:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To si vážně myslíte, že ti, co mají leda tak na Brufen, to tak chtějí?

Ne, on si to nemyslí a nikde to netvrdí. On říká, že někdo může chtít Brufen, někdo něco jiného, a každý do toho řeší X dalších věcí a čemu dá přednost, protože zdroje jsou omezené.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 14:52:26 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Což znamená, že si to zboží koupím doma a ne v cizině. Což ale chcete, nebo ne? Akorát jste k tomu došel tak nějak přirozeně, bez potřeby mletí nějakých hovadin o jakési bilanci.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 12:15:56 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A pak někdy pojedu na dovolenou do Německa, nebo si koupím něco z Německa, nebo doprdele ani nemusím vůbec žádnýho Němce hledat a prostě ty peníze nějak do oběhu pošlu tím, že si za ten zisk něco koupím... všechny ty peníze v různých měnách na volném trhu doputují přesně tam, kde jsou žádány. Kdyby někde zbylo peněz málo, tak tam budou mít vyšší hodnotu, čímž se to vykompenzuje; nějak nevidím problém - nejspíš protože neexistuje něco jako optimální množství peněz v určité oblasti. Je pro mě optimum mít na účtě tisícovku, nebo milion? To záleží na tom, co pro mě ta částka znamená. Když budu mít milion, tak ta tisícovka pro mě nemá velkou hodnotu, ale když budu mít jenom tu tisícovku, tak si ji budu sakra hlídat. Kdo říká, že rohlík musí stát 2 koruny? Proč ne 10? Nebo halíř? Trh přizpůsobí ceny tomu, kolik peněz je v oběhu. Tady nikdo neprodává rohlíky za tisícovku. Jinde ale může být tisícovka úplně normální cena, ale zase měsíční plat tam může být třeba několik milionů.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 12:09:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Samozřejmě, že zajímá. Kdyby náhodou odešlo strašně moc peněz někam doprdele, tak pro mě to znamená, že ty peníze, které zůstaly tady, mají vyšší hodnotu. Můžu snížit nominální ceny, ale hodnota představovaná těmi cenami bude pořád stejná. A jako bonus si mí potenciální zákazníci tady koupili strašně moc věcí z ciziny, díky kterým třeba i já můžu dělat byznys. Win win, řekl bych.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 11:43:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přiznám se, že já osobně nemám problém uzavřít s někým (a je jedno, zda je "cizinec" nebo "našinec") obchod s vědomím, že díky mému obchodu někdo zbohatne. Nejsem marnivý pitomec, který chce jednou utracené peníze nějakým způsobem zase zpátky. Vím dobře, proč za výsostně své peníze něco kupuju, a lituju toho jen velmi málokdy; ve většině případů jsem obohacen o nějaké zboží či službu, kterou chci.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 11:39:08 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A v prvém případě přibývá zboží u nás, v druhém tam. A co jako? Když si objednám z Číny vstřikolis, odejdou moje peníze do Číny a mně přijde vstřikolis. Kdo zchudnul? Opravdu zchudla ekonomika v mém okolí? Nebo díky vstřikolisu naopak zbohatne? Nebo zchudl ten Číňan? Ne, má peníze, za které si něco koupí. Podle mě nezchudl nikdo.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 11:33:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přijde mi, že Lojza vidí ten problém dost podrobně a do hloubky. Aspoň já mám z jeho příspěvků takový dojem. To Vy pořád jen tlačíte nějaký svůj strach, že se něco stane, ale nejste schopen rozebrat (resp. jste žádný rozbor nepředvedl), co přesně, komu vlastně a proč vůbec. Ale jinak s Vaší větou zcela souhlasím - těžko diskutovat s někým, kdo nechce ani vidět.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 09:47:05 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Asi je pro Vás nepochopitelné, že to nemusí být jedni a titíž lidé. Že ten řetěz nemá délku 2, 3, ale třeba 10. A ano, vybírám si, s kým uzavřu obchod, to je normální. A lidé, kteří jsou otevřenější, udělají obchodů více - více si polepší.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 09:22:43 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nevím, zda jsem kdysi obhajoval přesně tohle, ale pokud si dobře vzpomínám, dal jsem si to tehdy vysvětlit a chybu jsem uznal. Pokud i přesto, a po tolika mnohých dalších diskusích, kdy jste nic takového nenamítal, máte dojem, že mne to vyřazuje z diskuse, máte na to nepochybně právo a můžete si zde vybrat z celé řady jiných, a jistě ochotnějších a laskavějších diskutérů. Já si Vás zařadím do kolonky neodpovídat, případně budu v každé své odpovědi žádat kolegy, aby mou odpověď Vám potvrdili jako logicky správnou.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 09:16:50 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A to jako proč? Ty prostředky jsou jen komodita, stejně jako je komodita všechno ostatní, co jde opačným směrem. Každá ta komodita je příspěvkem ke zlepšení životního standardu, ať už jedné nebo druhé oblasti. Zapomínáte, že dobrovolný obchod vylepšuje obě strany, bez ohledu na to, zda ty strany jsou dva lidé, dvě firmy, nebo dva davy lidí. Když postavíme překážky, k vylepšení nedojde. Zrovna my tady ve střední Evropě bychom to chápat měli - před 30 lety bylo RVHP, země východního bloku obchodovaly téměř výhradně jen mezi sebou. Západní zboží bylo lepší, ale sehnat se téměř nedalo; ovšem ten, kdo si ho sehnal, si pomohl k vyšší životní úrovni. Chceme se vracet do té doby? Chceme se uzavírat, omezovat se jen na část té pestré škály věcí, které svět nabízí? Trump to teď zkouší v USA, a na rovinu říkám, že to dopadne špatně. Místo toho, aby se obyvatelé USA mohli zabývat něčím zajímavějším a výnosnějším, se budou muset více zabývat naplňováním i těch nejzákladnějších potřeb - protože třeba ta Čína v tom byla (a je) dobrá. Prosperita nás všech je závislá na otevřenosti novým myšlenkám.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 08:31:51 Titulek: Re: Ekologická motivace [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je samozřejmě jejich volba. Ostatně náklady na dopravu se obvykle promítají i do ceny. Samozřejmě ale nikdo nedoveze sem z daleka jednu věc, ale třeba celý kontejner/vagón věcí; náklady na přepravu se tedy rozprostřou mezi více věcí; je tedy otázka, jak to s tou ekologií je. Nicméně, je to jejich volba a rozmlouvat jim to nebudu. I já si užívám některých lokálních služeb, ale např. lokální elektroniku bych sháněl dost těžko. Naštěstí už dávno nejsme v éře RVHP a trhu omezeného na východní blok.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 07:45:32 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To samozřejmě chápu. Můžete diskutovat se mnou přímo, nemusíte hledat někoho jiného, kdo má ty mezery tak velké jako já.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 07:29:37 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tomu se ale snadno přizpůsobí hodnota těch peněz. Nebo se musíte starat o to, aby peníze neutíkaly z Ústí do Třebové a z Liberce do Jablonce?
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-26 07:26:10 Titulek: Re: Co ještě není vidět? [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže zahraniční obchodní řetězec má délku přesně 3? Vy - čínský výrobce - Váš domácí holič?
Web: neuveden Mail: neuveden
Hradečtí, nekupujte výrobky z Pardubic! Místo toho podpořte hradeckou ekonomiku.

Vzato do extrému, kdybych měl mít jenom to, co se vyrobí v hranicích mého pozemku, tak mám hovno.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-25 22:46:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak já nevím, co všechno by takové pojištění zajišťovalo a jaká by byla cena jiné léčby. Já zase chudým nepřeju, aby museli povinně přispívat, natož někam, kde v případě rakoviny dostanou leda nasrat a Brufen. To Vy do toho systému chcete přispívat, ne já, nechť teda pro Vás ten systém povinný je a pro mě ne; a jak jsou na tom ostatní, a zvláště ti chudí (kteří mají různé preference, a stejně tak bohatí nebo fialově urzovaní s velkými lojzatými puntíky), nevím. Jediné, co vím, že jim nemíním nutit jakýkoliv systém. Ať si každý sám zvolí, co uzná za vhodné.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-25 22:40:49 Titulek: Re: Dvojí metr [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Přiznám se, že občas o tom sním, ale mně bude úplně stačit, když si budu platit za svoje bezpečí. Nějaké služby navíc, jako třeba výlet pro Jakuba G vrtulníkem zdarma, nemám moc velkou chuť platit. Než jako mrtvola budete společnosti prospěšnější jako praxí přesvědčený anarchokapitalista.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-25 22:37:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Upřímně, Vás napadají nějaké argumenty na to, co předvádíte? Ne? Tak se nedivte. Ani není to tím, že byste vyhrál, ale že prostě předvádíte, jak spokojeně žerete ty hovna v restauraci, kde Vám chčijou do vody a nestydí se to vydávat za marinádu, a ještě říkáte, že v takový restauraci jíst musíme, protože jinak bychom se nenajedli, a hlavně že je špatné tam neplatit a využívat jejich služby, přestože tady všichni svorně jako jeden muž (ano, klidně si myslete, že jsme všichni fialový klony s urzovýma puntíkama) tvrdíme, že ty služby nechceme konzumovat a tím pádem ani platit; takže těžko říct, proti komu tady vlastně argumentujete.
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-25 22:26:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mimochodem, já jsem nikde nenapsal, že Brufen na rakovinu stačí; musí jít o nějaký Váš výmysl. Vy mi teda přejete věci!
Autor: velkej Ká Čas: 2018-10-25 22:09:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Neplánuju sebevraždu namísto důchodu, plánuju pracovat, dokud si budu moct života užívat. Pak se buď zabiju sám, nebo to za mě udělají okolnosti (např. stáří).
logo Urza.cz
kapky