Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Vostál Petr (strana 88)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-12 12:05:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je přece jasné,
vždyt je to výše napsáno :

Dovolí to domácím firmám polevit v rámci inovací, úspor a optimalizace procesů, neschopné firmy poté nejsou odstraněny z trhu levnější konkurencí ze zahraničí. Nedochází poté ani k přesunu pracovních míst s menší přidanou hodnotou do míst, kde je levnější výroba. Brzdí to růst počtu míst s vysokou přidanou hodnotou a tím nepřímo poškozuje životní úroveň lidí v daném státě – hlavně těch chudých.

Takže,
pro koho je to především pak výhodné ???

Pro koho může být výhodné zbavit se konkurence ???
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-12 09:20:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ale na druhou stranu,

pokud člověk onemocní (či případně onemocní systém či společnost)
tak samozřejmě zalezete do postele a izolujete se vod okolního světa,
páč už ten vliv světa jaksi nezvládáte,
aby jste se v klidu mohli dát dohromady,
tedy provedete takovou izolacionistickou politiku kdy se chráníte před vlivy okolí,

taže v tomto období zcela zřejmě nepodáváte nějaké velké sportovní výkony,
ale tím, že se vyléčíte se pak dále můžete opět otevřít světu...

Jestli to američané vidí tak, že jejich systém je nemocný a už ten svět jaksi nezvládá, tak pak vcelku přirozeně provedou svou izolaci,
stejně jako ten nemocný člověk. Samozřejmě zalízt do postele a izolovat se od světa je šíleně ekonomicky nevýhodný, ale nic jiného vám asi nezbejvá...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Moc tomu nerozumím,
ale řekl bych že krátkodobě to může přinést nějaký pozitivum,
což politikům asi stačí, takovej prezident má před sebou jen max. 8 let vlády,
ale z dlohodobého hlediska to bude asi dost škodlivé,

chcete-li být příště opět zvolen do funkce,
musíte se občanům zalíbit právě ted, nikoli až za dvacet let...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 22:39:56 Titulek: Re: Kapitalismus = návrat do džu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Aha,
možná to už vidím oč běží, páč jste mně to vlastně psal:

"Nové úvěry ovšem nejsou podloženy úsporami..."

To bych pak samozřejmě také viděl jako chybu,
to funguje podobně i v duchovnu, kdy použijete nějakou "zkratku"
která zpočátku funguje skvěle, ale nakonec vás to dostane do krize,
takže se musíte vrátit zpět a začít pokud možno úplně jinak...

Tedy chápu, proč nesouhlasíte s novými penězi a inflací,
ale nebylo by pak řešením nové peníze dávat nikoliv do ekonomiky,
ale spíše na ty sociální programy,
a z ekonomiky neodvádět daně, nýbrž ji nechat fungovat na podkladě úspor,
jak navrhoval pan Fuld,
pak by ta inflace byla "léčivá" nebot by nutila do investic na podkladě úspor,
a zároven by dávala peníze tam, kde chybí ???
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 22:06:06 Titulek: Re: Kapitalismus = návrat do džu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Kouknu na to ráno,
páč ted mně to už hlava nebere,
tak snad ráno bude moudřejší večera,
vono je to pro mě španělská vesnice, takže si to musím převíst ze španělštiny do češtiny,
abych věděl co se čím míní...

Já jsem sice zastáncem individualismu,
ale já ten individualismus vidím jako dvojí,
jeden jenž je přirozeným vývojem bez potláčení
a druhej kterej je spíše egoismem v němž nejde o svobodu, ale o jistotu,
a pak je tady ten kolektivismus, jemuž jde většinou o tu jistotu a ne svobodu,
takže já si tu ekonomičtinu musím převést do duchovničtiny...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 20:32:55 Titulek: Re: Kapitalismus = návrat do džu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To si asi nerozumíme,
já to myslel tak, že co vyděláte, to utratíte nebo investujete,
a nevytváříte zásoby pro případnou špatnou budoucnost...

Takže sice s penězi jste stále stejně na nule,
ale bohatnete tím, že si za ně pořizujete hmotný statky...

Ale vono jde asi o to,
aby se peníze nehromadily pouze na jednom místě,
čímž pádem pak na jiném místě chybí a tak asi vznikají krize :

Interpretovat by to šlo takto: V systému již není homogenní prostředí. Někde nám to prostředí zřídlo a někde naopak zhoustlo. Jsou místa, kde peníze chybí, a ta se zvětšují. Modely systémů s velkým množstvím prvků dnes již umí simulovat a řešit matematici za použití počítačů moderními metodami (například metodou konečných prvků), protože takové modely vedou k obrovským soustavám parciálních diferenciálních nerovnic (v našem případě).
Shrnutí výsledků systémového přístupu
Otázka: "Jaký to má ale důsledek?" Pravděpodobně to funguje tak, že určité množství osob získá tolik peněz, že s jejich pomocí mohou vydělávat ještě rychleji (peníze jsou u nich v hustějším výskytu, než je únosné pro stabilitu toku výsledků). To vede ke zřídnutí množství peněz ve zbytku populace (většiny), která ovšem určuje společenskou náladu. Po dosažení určitých mezních hodnot se objeví shoda na tom, že existuje krize. To vede k politizaci témat souvisejících s projevem krize. Zároveň se krize prohlubuje tak dlouho, dokud nedostatek, jako hlavní projev krize, se nestane hlavní politikum. Pak už jen všechny osoby v systému hledají cestu z krize. Společenská shoda o tom, že „je krize“, přestane mít význam (je všudypřítomná) a nedostatek způsobí novou konjunkturu toku výsledků.

PS.
jestli to tak je správně, to nevím

Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 19:32:28 Titulek: Re: Kapitalismus = návrat do džu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pouze vyvolává předčasnou spotřebu na úkor budoucnosti.
......................................................
A není právě toto ten blahobyt ?
Máte všeho více, než potřebujete a nemáte starost o budoucnost...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 19:07:19 Titulek: Re: Kapitalismus = návrat do džu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nesmysl.
..........

No nevím, nejsem ekonom a taky bych rád cpal peníze do strožoku,
ale když vám je inflace znehodnotí,
tak je prostě výhodnější je investovat,
i když třeba koupíte za ně dům, který se taky nějak nehýbe a neproudí,
tak ten co vám ten dům prodal třeba pak ty peníze investuje a ony začnou proudit...

Já usuzuji dle duchovna,
že proudění energie (peněz) je žádoucí,
a naopak když tu energii zablokujete, vytváříte problémy...

Takže mně ta inflace ač se mně nelíbí,
přijde užitečná, páč podporuje růst blahobytu,
ovšem nikoliv blahobyt v uložených penězích, ale pořízených statcích...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 17:11:39 Titulek: Re: To je legrace [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nebojte,
ted to bylo pro ty oponenty co to neznaj,
a příště to bude pro ty oponenty co to znaj,

a možná se dočkám jednoho dne i já,
až to bude pro oponenty co si ze všeho dělaj švandu
a nic neberou vážně. Tedy pro oponenty s nimiž diskutovat je ztráta času...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 16:49:04 Titulek: Re: cherry picking [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Myslel jsem, že zde budu zápolit se skalními obhájci ancapu a potkal jsem tu Vás. :-)
...................................................................................
Já jsem poněkud atypyckej,
páč mám sklerozu a všechno zapomenu,

vím, že v životě jsou důležitý tři věci,
ale už nevím, který to jsou,
soudím tak dle tří uzlů co mám na kapesníku,
takže se mně do něj blbě smrká když dostanu rýmu...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 16:20:42 Titulek: Re: Kapitalismus = návrat do džu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Podobnost s Keynesem je čistě náhodná :-)
.........................................
Tedy já nejsem ekonom, takže tomu moc nerozumím,
ale pokud jsem pochopil Keynese,
tak je mně sympatický že tou svou inflací vás nutí peníze nezakonzervovát v matraci,
ale posílat dále, tedy volně proudit, protože jinak vám je znehodnotí...

Ale víc vám k tomu co píšete neřeknu, páč tomu vůbec nerozumím,
já myslím,
že problém je vždycky v plánování jak by to mělo bejt,
tím jakoby zakonzervujete to volné proudění energie,takže můj náhled je prostě dávat věcem volný průběh, ale co to znamená a jak to funguje to nevím,
ale funguje to,
taoisti tomu říkaj wu wei, konání bez záměru konání...

Prostě jste asi nejspíše sesynchronizovanej sám se sebou i se světem,
a neomezejete to svejma přestavama jak to má být,
takže pak jste schopnej regovat správně, nikoliv na podkladě svých přestav,
ale na podkladě právě probíhající situace...

Ale víc fakt nevím...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 15:11:37 Titulek: Re: cherry picking [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pravda,

proto to směrování můžete použít jen na začátku,
a pak musíte dát věcem volný průběh...

A čím dříve tomu dáte volný průběh bez směrování,
tím lépe,
úplně nejlépe je tomu dát volný průběh naprosto bez směrování...

Ale ono to není nikterak jednoduché,
protože člověk má v podvědomí potlačené a neuvědomované tendence,
takže tlačí na pilu aniž by si uvědomoval, že tak činí...



Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 14:57:21 Titulek: Re: cherry picking [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Určitě,

vždyt ve jménu boha a lásky se napáchaly ty největší lumpárny,
takže by to šlo stejně tak dobře ve jménu svobody...

Ale vždycky k tomu potřebujete vytvořit nějaké dogma,
a proto kritizuji Misese za jeho dogmatismus ohledně vlastnictví,
to potom máte v ruce něco, čím můžete druhé mlátit nejen přes hlavu,
ale dává vám to právo i toho druhého zabít
a tvrdit že chráníte svobodu, lásku či právo dělníka na nadhodnotu apd.

A vono vytvořit nějaký dogma není nic těžkého,
stačí vám k tomu náký pocity, jenž určí hodnotu toho či onoho,
a trošku rozumu kterým to zdůvodníte...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 14:18:12 Titulek: Re: Kapitalismus = návrat do džu [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Funkční lidská civilizace je někde uprostřed.
............................................

To je pravda,
jenže je rozdíl mezi tím, jestli vytváříte kompromis,
a nebo paradox...

Zatímco v kompromisu spíše ředíte a potlačujete,
v paradoxu naopak obojí rozvíjíte tak aby ty protiklady nešly proti sobě...

Prostě upřednostnujete oba protiklady,
což je myslím ten důvod,
proč ten čínskej komunismus dotáhnul čínany na ekonomickou velmoc,
zatímco ten evropskej socialismus (a komunismus) je spíše propadákem...

Ta anarchistická reakce na kolektivismus je pochopitelná,
protože individualismus je spíše jaksi trpěn jako nutné zlo,
protože kolektivisté velmi dobře vědí, že by se bez něj zhroutila ekonomika,
proto je ta reakce poněkud také nevyvážená, stejně jako současná situace,
kdy je neustále upřednostnován kolektivismus...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 13:40:18 Titulek: Re: cherry picking [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tady jste narazil na neuralgický bod ancapu
..........................................

No ono je to spíše vobráceně,
již staří taoističtí mistři upozornovali na fakt,
že tam, kde není poznání Taa (což si můžete přeložit i pojmem svoboda)
se vokamžitě objevuje jako náhražka lidumilnost,
což je tedy ten neuralgický bod - lidumilnost....

Tedy neuralgickým bodem je ve skutečnosti ono dobro lidumilnosti či dnes by jsme řekli humanismu či morálky...

Ale rozhodně tedy nelze svobodu na lidi naočkovávat tak,
jako například křestané činí s tou svou láskou,
nýbrž k tomu každý musí spíše dospět svým vlastním způsobem,
nelze to prostě lidem vnutit,
jak obvykle činí křestané, fašisté a komunisté...

Je to prostě poznání, ovšem ve smylu získané životní zkušenosti,
dokonce ani ne poznání ve smyslu přijímání nějaké nauky či teorie...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 13:21:27 Titulek: Re: cherry picking [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo, svoboda je nepochybně taková,
nikomu nebrání v páchání jakýchkoliv skutků,
at dobrých či špatných,
proto taky není oblíbená a ne každý by to unesl,
nebot
většina lidí dává přednost JISTOTĚ a ne SVOBODĚ....

Svoboda je prostě značně nejistej podnik,
proto je jí velmi těžko dosáhnout i v oblasti duchovní,
především pak pro onu potřebu jistoty, kterou požaduje vaše mysl a pocity...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 11:26:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To ano,
škoda že to sudetáci nevocenili a furt zavile vyli to jejich šprechtění
až jsme je nakonec museli vodsunout...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 08:21:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vy asi neracite byt v historii prilis vzdelan?
...............................................

To máte pravdu,dokonce ani nevím že jsem čech,
proto taky tu historii vidím nevzdělaně...

Jinak, většinu informací si lze nalézt třeba na wiki...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
spíš se na to vykašlala, protože je to jen IT a důležitější jsou sociální byty a ochrana zaměstnanců.
.......................................................................................................

To víte, von nikdo není dokonalej ve všech oblastech života,

mám dva kolegy, jeden je neustále bez peněz páč mu choděj neustále roky náký ty pokuty a upomínky,
a sem tam mu vypnou i telefon,
druhej pak není schopen nikdy nikam dorazit včas, v mládí míval hodinové zpoždění,
ted po několika letech to dotáhnul až na dvě hodiny...

Já jsem si taky vo sobě myslel že jsem dokonalej a univerzální jak ten Leonardo da Vinci,
ale čím jsem starší, tím více zjištuji že jsem žil v sebeklamu,
a že jsem spíše dokonalý blbec, nebot dokonalý blbec si vždy o sobě myslí, že je dokonalej
a nevomylnej...

Vony taky ty ženský to maj těžšší než chlapi,
nejen že musej zvládnout práci, ale ještě k tomu musej zvládnout péči o děti a manžela a domácnost,
což lze zvládnout jedině tehdy, začnete-li se řídit pocitama a nikoliv rozumem,
páč by vám z toho jinak praskla hlava...


Kdo čte Stoky od jejich začátků, zajisté ví, která politička je zdejší hvězdou.
...............................................................................
Tedy jako amatérský a dilentatský parapsycholog si myslím,
že váš neutuchající zájem o Marxovou pramení spíše z nějakého potlačeného bloku do podvědomí,
tedy že už jste se nějakou "marxovou" setkal již dříve a tuto nepříjemnou sitaci a vzpomínku na ni jste vytlačil do podvědomí,
odkude vás ovšem neustále nutí k zájmu o tu naši Marxovou,
řekl bych, že na nějaký takový typ lze snadno narazit nejen v rodině, ale i ve školce či škole...

Nejlépe by vám zde pomohl nějakej ten asociační test,
např. napsat jména různých politiků na papír a když by vám je přítelkyně předčítala a vy na ně odpovídal co to ve vás evokuje, stačilo by pak změřit váš reakční čas nežli odpovíde,
tam kde je blok, tam se vždy vaše reakce pro vás zcela nevědomě ovšem prodlouží,
tedy je zde časová prodleva...

Dobrý jsou taky ty ingoustový skvrny různých tvarů,
pokud by jste vo každý skrvrně prohlásil, že v ní vidíte Marxovou,
pak bych vám doporučil neprodleně navštívit odvodního lékaře,
vůbec se toho nebojte,
vždyt naše socialistické zdravotnictví je zcela zdarma.....



Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-11 07:09:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
vice viditelny blog na nejakem vetsim/viditelnejsim serveru.
.............................................................

Naprosto s vámi souhlasím,
ale nejen to, nejen to,

již před lety jsem se marně snažil zavést větší a viditelnější písmo,
páč pro nás nasleplý by to bylo lépe viditelnější,
ale byl jsem příkře odmítnut, nebot ostatní trvali na své sujektivním dojmu, že na ně větší písmena řvou,
jako kdyby snad na ně řval snad i slabikář, v kterém byly písmena velikosti dvou centimetrů...

Nebylo vůbec špatné vyjít vstříc i více invalidním čtenářům (hluchý, slepý a úplně blbí)
aby si zdejší příspěvky mohli přečist v oblíbeném brejlově písmu...

Grafická úprava se (především díky mému úsilí) značně zlepšila,
takže i zapřísahlí "blechaři" a "kostkaři" již nyní dokáží oddělovat odstavce a ti odvážnější dokonce mezi ně
vloží i mezeru. Bohužel stále nelze zpětně po odeslaní opravovat či doplnovat text,
takže nelze opravit nákou tu hrubku či doplnit nákou tu myšlenku...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-10 23:43:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Čirá katastrofa byl podle mne rok 1918,
kdy si češi na podkladě ideje národních států vytvořili Československo,
ovšem nikoliv dle národností, ale dle nějakých historických hranic z dob krále klacka,
kdy se ale vůbec nehledělo na nějakou tu národnost, ale na území které ovládá ten který panovník...

Todle muselo bejt jasný i Benešovi,
vždyt oni ti sudetáci se přece bránili být čechoslováky,
a taky mu muselo bejt jasný, že už sudetáky neojebe nějakým násilím jako v roce 18,
nebot za nimi stojí již nyní silný německo,
tak se alespon pokoušel vyhandlovat kompromis skze Nečase...

A že nechtěl aby se to vědělo ?
To je jasný, vždyt voni nacionalisti nebyli jen němci, ale i češi...

Mimochodem, území nedostali pouze němci, ale i poláci a madaři,
slováci si pěkně vyhlásili svůj stát,
takže češi by se příště až budou zakládat nákej ten národní stát,
měli pořádně kouknout na mapu národnostního rozložení :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Mnichovsk%C3%A1_dohoda#/media/File:Languages_in_Central_Europe_1910.jpg
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-10 10:14:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No von už s tím nemohl nic moc dělat,
páč prostě silnější pes jebe,

a navíc se nám takto čechům vrátilo to, co jsme si navařili v roce 1918,
když jsme si v rámci národního sebeuvědomění pod vlivem filozofie národních států,
přinárodnili tři miliony němců, samozřejmě za podpory vítězných západních mocností,

ale ono by se dalo jít takto postupně až někam k Bílý hoře a ještě dále a dále,
prostě vždy jen akce a reakce a silnější pes jebe...

Takto by se dalo dojít až k Ježíšovi a vyvolenému národu izraelskýmu a nejspíše až k Adamovi,
a vod Adama až k Bohu,
vždyt co to měl bůh za nápad něco tvořit ???
Todlenc by přece rozumnýho Boha nemohlo napadnout, jako vševědoucí měl tušit, jak to dopadne...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-10 09:58:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Máte pravdu,
voni ti lidi jsou egoisti a chtěli by si bejt nemocní podle svýho a podle svýho i umírat,
bez ohledu na druhý...

Zrovna ted podnikli sousedi chemický útok na naši krásnou vesničku střediskovou,
když zapálili náký nařezaný větve,
jim je hej, jim to vítr odfoukne, bohužel ale směrem k nám,
jako příznivec globálního oteplování a zvyšování obsahu CO2 v ovzduší jim samozřejmě fandím,

ale na druhou stranu je konečně krásně a já jsem se chtěl jít na střechu vopalovat
abych nabral náký ty vitamíny a bronz a nabil se sluneční energií
páč to je nejlepší lék na tu jarní únavu,
a místo toho abych šel hledat do garáže plynovou masku,
kam já ji jen dal ?
No nevím, vždyt naposledy jsem ji měl na sobě při plynovém cvičení na ZDŠ...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-10 07:58:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Když já nevím co to je ten bouillon,
pokud je to polívka, nějakej ten bujon jak se říká,

tak polívky moc nemusím,
ale nejraději jsem měl tu písmenkovou polívku,
byla to vlastně taková dadaistická polívka, takže i s polívkou se dalo volně improvizovat
a překvapit sám sebe, co vám vypadne s talíře...

Koukám,že podle wiki je to ale náký město, co zdědil Godefroi z Bouillonu, pozdější vůdce a hrdina první křížové výpravy. A je rodným městem belgického nacisty Léona Degrella, kterej vynalezl rexismus...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-10 07:41:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
niekde pod Tatrami.
...................

Vy přece žádnou přednášku nepotřebujete,
když tam máte ty Tatry,
vám stačí vylízt na nějaký to pleso,
a jen tak dvě hodinky se dívat a poslouchat

a máte anarchii v kostce taky,
dokonce u toho ani nemusíte konzistentně přemýšlet (čímž ušetříte hodně energie)
nebot je to samo vo sobě konzistentní...
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-10 07:24:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Přednáška v klubu Centrála
...........................
Tedy v Praze je takovejch klubů a vy si zrovna vyberete takovejhle s takovýmhle jménem,
co třeba něco přiléhavějšího :

Jatka 78
Futurum
Na půl cesty
MeetFactory
1435 mm/Nákladové nádraží

apd.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-10 07:00:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Navíc jakmile se někde začne tvořit v diskusích žumpa, normální lidi už moc nemají chuť se zapojovat, protože proč....
...................................................................................................................

To jste mně již podruhé volně naasocioval dětství,
ne že bych byl tenkráte milovníkem žump,
ale nejlepšími místy na světě byly smetáky čili skládky (dneska je to bohužel už všude zakázaný)
nejlepšími dny pak železné neděle...

Nejlepší ze všeho byly ovšem prázdné plastové lahve od oleje,
neměly tenkráte šroubovací víčka, víčka se prostě jen narážela,
takže když jste na takovou lahev skočil a přidupnul ji
tak to to víčko krásně vystřelilo...

Svět je velkej smeták myšlenek a ideologií, stačí na tu dutou flačku jen skočit a ono to vystřelí víčko,
i když vona většina dnešních víček je šroubovacích,
takže to nejdříve musíte rozšroubovat a povolit a pak teprve na to dupnout...

Já vím, většina normálních lidí už nejsou děti,
ale já jsem stále ještě furt nedospěl,
a tak dělám hovadiny pro své pobavení,
akoráte jsem zaměnil prázdné flašky od oleje za prázdné flašky vod ideologií,
furt je z čeho střílet...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
ankap v kostce
..................
To jste mně připomněl mé dětství,
tenkráte byly kostky jednou z mých oblíbených hraček,

stavěl jsem je jednu na druhou až jsem postavil co nejvyšší věž,
a pokud jsem je dobře vyvažoval a věž mně nespadla a kostky mně došly,
tak jsem byl štastnej jak blecha,
a jedním tahem a jedním šmahem jste tu věž rozbořil,
a byl jsem z toho štatnej jak dvě blechy...

Později se mně dostala do ruky ta Rubikova kostka,
ale to už nebyla taková sranda jako ty dřevěný kostky, nebot tam šlo jen o našprtání nějakého technologického postupu,
takže tam nebyla ani tvorba a ani boření a ten nádherný pád věže...

Ted už jsem dospělý,
a tak jsem se stal úměrně svému věku "šivaistou"

PS.
Velice známou formou Šivy je Natarádža, král tance. Šiva je zobrazován při ladném tanci, který má podle některých interpretací ničit svět. Jiné školy zase soudí, že Šivův tanec představuje celý projevený svět (jeho neustálé změny, vznikání a zanikání, atp.). Rozmanitost světa je způsobena zdáním, podle šivaistů je ve skutečnosti Šiva vším.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-09 22:58:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je ovšem jen tím, že jste egoista a hledíte jen sám na sebe,

to by přece nešlo aby si lidé svévolně umírali jen tak bez řádného vyléčení

v nehygienických podmínkách domova obklopeni kruhem rodiny,

vždyt takový pohled na mrtvolu by pak mohl mnohé vést k zamyšlení nad smyslem života a jeho pomíjivostí,

a mohl by je tak odvádět od budouvání štstné socialistické demokracie

a vytyčených cílů neustálého zvyšování výroby a štěstí...
logo Urza.cz
kapky