Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Rakusak (strana 29)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Utilitarismus je z principu nesmysl, jelikoz vzdy reflektuje zajem ci predstavy toho, kdo definuje utilitu. Uzitek je vsak subjektivni, z cehoz jasne plyne, ze nelze centralne definovat univerzalne pro vsechny. Bylo to krasne videt v te debate urzy a toho homosexuala, ktery nekolikrat proste stanovil sve dobro, svou utilitu, a podle ni by chtel ridit svet. A jak se s tim argumentacne vyporadal? Rekl: osmilete dite v praci? Come on, to prece nemyslis vazne... Jj, diskusni sampion, jak ma byt :-D :-D :-D
Web: neuveden Mail: schován
Proste pokud je to vase osobni rozhodnuti, je to v naprostem poradku, pokud to nutite ostatnim silou, je to pruser.
Autor: Rakusak Čas: 2024-04-14 08:26:13
Web: neuveden Mail: schován
To je ten, co stale pise o, ze ma rad vlaky? :-D Jinak velmi pekne video. Tu pasaz o libertarianovi, ktery drzkuje proti drogam, jsem jakoby neslysel :-D
Web: neuveden Mail: schován
To není můj stát o nic víc než tvůj .

Ne, muj neni. Ani omylem ,uz ne.

Takže jsme zase u tvého pokrytectvi

Ale ja prece nejsem matka Tereza... Ano, sleduji svuj prospech a narozdil od ostatnich to nemam problem uznat a priznat...

e si postavili vysokou budovu a sebrali ti výhled o kterém si ale před chvíli sám tvrdil , ze na nej nemáš právo?

Ale ja ten pozemek kupoval za platnosti minuleho uzemniho planu, ktery neco stanovil. Ale kdyz zkurvenci chteji, uzemni plan si zmeni... Takze pravni jistota, kterou podle etatistu prinasi stat, proste neexistuje. Tyto argumenty proste nejsou platne... Naopak na volnem trhu by uzemni plan nahrazovaly smlouvy mezi majiteli, a ja bych diky nim pri koupi vedel, do ceho jdu. To je prece obrovsky rozdil. Na volnem trhu je vetsi jistota nez za tohoto statu.

Jinak zkurvenci jsem jim rikal davno pred tim, nez zacali stavet ten hnusny panelak :-D
Web: neuveden Mail: schován
Drogy sem neplet, alespon pro dnesek, dekuji.

Proste pokud si někdo bude myslet ze mu hodně skodis , bude to zvyšovat jeho motivaci se tomu bránit

Jiste. S tim se shodnu.

Pokud si budeš chtít uprostřed zahradkarkske kolonie postavit mrakodrap, bude to sousedům pravděpodobně vadit . Buď se jim vyplatí se bránit , nebo ne . Nic víc nic méně .

K tomu nekolik bodu:

- deje se to ted, vim o 10 chatach srovnanych se zemi kvuli silnici, zaplaceno smesne vykupne
- Proc bych na odlehle kolonii stavel mrakodrap? Pokud by mi to stalo za to, budu mit dost zdroju vykoupit pozemky a dohodnout se s mistnimi.
- Pokud si nekdo postavi hlavu, tak co? Muzeme koexistovat, muze na mne vysoudit odskodneni, atd. Stale je jeho situace lepsi, nez kdyz vyvlastnuje stat za par marek.

Podivej se na : https://blog.wedos.com/cs/na-shledanou-v-lepsich-casech-pane-premiere tam uvidis, jak stat jedna s podnikateli a vlastniky pudy...
Web: neuveden Mail: schován
Jinak nepodlehej falesnemu pocitu, ze ten tvuj stat nejak chrani lidi... Treba u jedno z mych pozemku si jeden mestsky zkurveny spolek naplanoval urcitou budovu, ktera stavajici maximalni vysku prevysovala o 2 m. Zadny problem. Narychlo se protlacila zmena uzemniho planu a je to v pohode, protoze obecne prospesna zkurvena stavba. Bezneho cloveka by s timto poslali nekam. Ale spolek kamaradicku? To je v pohode, tem povolime vse. Takze ne, ten tvuj stat lidi nechrani vubec a ani u soudu bych se odskodneni nedomohl, jelikoz je stavba posvecena uzemnim planem. :-D U volnotrzniho soudu bych mozna mel sanci... Mne to je nastesti uz jedno, uz tam nebyvam, tak uz mne ten zkurveny spolek tolik nebere :-D
Web: neuveden Mail: schován
Otazku volnotrzniho soudnictvi a incentiv, ktere vedou k motivaci jej nejak poslouchat, rozebral dostatecne urza.
Web: neuveden Mail: schován
Pokud je neco tve, tedy se jedna o vlastnictvi, tak takove pravo mas, pokud neskodis ostatnim. Zabraneni pruhledu do krajiny pres tvuj pozemek? Za mne jednoznacne na pravo pruhledu nikdo nema, ale treba by to soud videl jinak. ;-)
Web: neuveden Mail: schován
O volnotrznim soudnictvi (arbitrech) ma skvelou prednasku urza na YT.

1. Muze treba vzniknout smlouva mezi vlastniky sousedicich pozemku, ze v pripade vystavby domu bude mit dum takove a takove parametry. Ve smlouve muze byt urceno, ze dalsi vlastnik toto take dodrzuje. Pokud jeden z vas pozemek proda, kupujici jej kupuje i s omezenim z teto smlouvy vyplyvajicim.

2. Zadne vase neco jako prirozene pravo na vyhled neexistuje. Pokud neco chcete, uzavrete si smlouvu se sousedem.

3. Pripadne spory o odskodneni by resil volnotrzni soud ci arbitr.
Web: neuveden Mail: schován
Nemusis ani kupovat ani pracovat u toho, kdo ma vysoke ceny, a u toho, kde se ti nelibi pracovni podminky. Proste jdes jinam.
Web: neuveden Mail: schován
Prosim? Mas pocit, ze tobe snad patri nejaky dil z vydelku cizich lidi? :-D A s temi kapitalisty jsme to uz vyresili, ne? Proste si kup rohlik jinde, kdyz se ti nekde nelibi cena. Jednoduche ako facka ;-)
Web: neuveden Mail: schován
Ale tebe nikdo neokrada, ty z pozice etatisty okradas ostatni! Proc pal prec? Si jako myslis, ze zde statu necham svuj majetek?
Web: neuveden Mail: schován
Prosazujes stat? Jsi etatista. Plat si sam tebou vyuzivane sluzby a nenatahuj ruku k ostatnim.
Web: neuveden Mail: schován
Jiste, ale podle sebe usuzujes, ze kradou i jini. Protoze si neumis predstavit, ze clovek nekrade. Lhostejno, zda sam, ci prostrednictvim toho tveho statu!
Web: neuveden Mail: schován
a) To je prece na statu, jakym zpusobem mi umozni zaplatit za jeho policajty, ne? :-P Nenapadlo te, ze existuji i bezpecnostni agentury a ze lide sami bohou byt ozbrojeni? Ale nemusime chodit tak daleko. Stacil by opt-out ze zdravotni a socialni dane a vsech srackoidnich sluzeb s tim spojenych, to by byl krasny zacatek. ;-)

b) V minulost to byl prave vlastni stat, ktery lidem bral pozemky... Okolnim statu to zpravidla bylo jedno. ;-)
Web: neuveden Mail: schován
Podle sebe soudim tebe, ze? :-P Neboj se, nemusel by chodit urednik, ja nekradu jako etatiste. ;-)
Web: neuveden Mail: schován
Statni dobro ve spojistosti s civilizovanosti??? Cele je to nesmysl a vlastne oxymoron.

Civilizované chování není automatické. Bohužel se musí se uzákonit a vymáhat.

Ano. Totalitni diktatury s tim maji zkusenosti. Vymahaji jen sveho dobreho a lepsiho cloveka, ostatni jsou podle nich fuj. ;-)

Co je blbého na tom, že za část svých svobod, kterých se vzdám, získám jiné svobody, které bych neměl, pokud bych se té části svobod nevzdal. Je to výměnný obchod se svobodami.

O zadnem obchodu a svobode nemuze byt reci, jelikoz se te nikdo nepta, jestli zrovna ty se chces ceho vzdat. Proste kolektivismus, etatismus a legitimizace verejnym zajmema a podobne "sracky".

Např. vzdám se zčásti svobody nakládat se svými penězi (odvedu daně) a za to získám možnost žít v civilizované společnosti, kde se nemusím každou chvíli bát, že mě někdo přepadne a využije tak svou svobodu mě beztrestně oloupit, nebo zavraždit.

Jiste, tvoje volba. Ja to ale nechci, ale stat mne k tomu nuti nasilim. Zadny obchod se svobodami, je to zlo, totalita, nazyvej si to jak chces.

Historicky vedly k největším prasárnám totality, které se jako demokracie tvářily a nebyly svázány základními právy a svobodami, nikoliv demokratické právní státy.

Haha. Takze kdyz demokracie najednou dela neco podle tebe fujky, tak to najednou neni demokracie. :-D Aha, tak to joooo :-D

Stát nemohl v covidu porušovat svá vlastní pravidla, když pro takové situace ani žádná předem daná pravidla neměl.

Ale ma, kamarade. Nouzovy stav ten tvuj stat upravuje ve svych zakonech. Nu a treba jeho vyhlasovani a prodluzovani bylo ilegalni, coz ex post potvrdil i statni soud. Nebo treba hygiena, jako slozka statu, narizovala ilegalni karanteny smskou, coz v tu dobu bylo absolutne nepripustne. Nebo treba pritomnost otcu u porodu byla zakazana v rozporu s legislativou, atd. Pripadu najdeme moc.

Jsme zase v situaci, kdy se lidé neshodují a v demokratickém právním státě se to řeší přijetím zákona. To je naprosto normální.

Jiste, etatiste si napisou noticky, jak priste omezit svobody slusnych lidi, fakt super.. To je normalni? Ne, neni! Normalni je, pokud jsem v rizikove mnozine ci se tak citim, tak zustat doma, a minimalizovat tak pro sebe rizika. Nebo si nechat dat ockovani, pokud mi to dava smysl. Normalni neni udelat lockdown, vsechno zakazat a zavrit, zadluzit zemi na biliony korun a vse prozrat.

vše ostatní je 100% zlo

Pokud nekdo kona nasili a bere mi penize, pacha na mne zlo. Stat to tak dela. Stat je zlo.
Web: neuveden Mail: schován
Sice nevim, proc jsi zase vulgarni, ale budiz. To, ze chci, aby na mne socialiste a etatiste nekoristili, neznamena, ze jim chci upirat svobodu. Prave naopak. O me lesy se nestarej, nikoho tam nevrazdim ani vrazdit nechci. ;-)
Autor: Rakusak Čas: 2024-04-10 09:23:11
Web: neuveden Mail: schován
Ano. Jako behem virozy byla pridelovana obcanska prava dle absolvovani injekce. :-D Protoze ten, kdo je ockovan, nenakazi duchodce a neprodela onemocneni, vime? :-D :-D Tedy alespon to rikal usaty ministr s nejakym hadrem pred usty.
Web: neuveden Mail: schován
Ono to musim je take takove ulehceni pro dotycneho cloveka. Musim zustavat ve vztahu, musim pecovat o deti, musim, musim, musim. Proste si tak oduvodni svuj stav a lepe se mu pak s tim zije... Coz je vlastne do urcite miry i dobre.. Kdyz se to prezene... pak clovek skonci jako norbert :-D
Web: neuveden Mail: schován
civilizovaně

Statni zlo je civilizovane?

Současně je v demokracii část individuálních svobod obětována ve prospěch efektivní organizace společnosti.

To je tak blbe, az to boli. Obetujes demokratickemu bohu i vola a hrst ryze kazdy den? :-D :-D

DEMOKRATICKÝ PRÁVNÍ STÁT, LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD. Vámi popisované se děje zpravidla právě tam, kde ten demokratický právní stát nemají!

Historicky demokracie vedla k obrovskym prasarnam... Nebo treba to, co se stalo za covidu, tam stat nedodrzoval ani vlastni pravidla :-D A ostatne to sam stat i priznal.. Ale to asi etatistum nevadi..

To jen Vy si asi myslíte, že máte recept na něco dokonalého...

Ja nerikam, ze na volnem trhu je vse dokonale... Ovsem obecne vzato, to, ze se ti trzni realita nelibi, neznamena, ze je to spatne... Proste ti, kteri ziji z prerozdelovani, to budou mit horsi. A to je dobre.

Jakýsi pořádek přece nastoluje to hlasování

Jiste. nsdap a ksc se dostaly k moci take hlasovanim.

Modlis se k tomu svemu demokraticko etatickemu bohu? :-D
Web: neuveden Mail: schován
Tak pokud bych po opt-outu vyuzival sluzby stat, kdyz jsou tak uzasne, tak predpokladam, ze ten tvuj stat nebude tak dementni, a sluzby mi nauctuje, ne? :-D
Web: neuveden Mail: schován
Jasne, takze misto toho, aby lide meli svobodu nakladat se svym majetkem, tak je v pohode, kdyz jim to proste zdanime, naridime, zestatnime a treba je zavrazdime. Fuj!!!
Web: neuveden Mail: schován
Ano, po opt-outu bych nechtel smradlave sluzby mrzke kvality od tveho statu, a samozrejme bych mu take neplatil. Ale stale bych nebyl cernym pasazerem. opt-out znamena, ze bych si sam platil veci na stari, sam platil zdravotni peci, atd.
Web: neuveden Mail: schován
dáme o tom, co bude nebo nebude v daném kolektivu platit, demokraticky hlasovat všechny, kterých se to týká

Jiste. A co z toho? Ze je neco demokraticky rozhodnuto snad znamena, ze je to v poradku ci svobodne? Co kdyz se demokraticky odsouhlasi vyvlastneni majetku, svobody, nebo vyvrazdeni nejakych lidi? To je taky v pohode?

Ja nejak furt nechapu tu mantru, kterou vy kolektiviste stale opakujete, ze to, ze je neco demokraticky rozhodnuto, znamena, ze je to ok. I kdyby nakrasne to byla vule vetsiny, proc by to melo byt v poradku? Proc maji cizi lide rozhodovat o tom, jake mi stat cpe sluzby a jake mam mlatit dane?
Web: neuveden Mail: schován
není jiná pro ně uspokojivě vyhlížející možnost

Jasne, takze proto existuje stat, jakozto forma kolektivistickeho nasili a ozebracovani slusnych lidi.
Autor: Rakusak Čas: 2024-04-09 10:32:06
Web: neuveden Mail: schován
Ano, toto je dobre si uvedomit. Treba mistni troll norbert to nechape. Nechape, ze nemusi mit zdravotni pojiste, ze treba existuji lide, kteri ho mit nechteji. Take nechape, ze jeho potreba po rohliku nelegitimizuje to, aby mne prostrednictvim statu nasilim nutil mu ten rohlik prodat a jeste k tomu za cenu v intervalu, ktery mi stat stanovi, atd.
Web: neuveden Mail: schován
V tom tvem socialistickem kontextu opravdu nejsem cernym pasazerem. Platim na danich hodne penez a zivit tak lidi, jako jsi ty. Takze radeji mlc o tom, kdo je zde cernym pasazerem.
Web: neuveden Mail: schován
Kdyz jsem je ja svobodne nepoveril, proc povereni nekoho jineho ovlivnuje mne? Co dava pravo demokraticky rozhodovat o nekom jinem a jeho majetku? To je prave to zlo demokracie!
Web: neuveden Mail: schován
A co jineho nam ted vladne? :-D Lide, kteri pachaji zlo a okradaji blizni...
Web: neuveden Mail: schován
Jiste. Jenze v prerozdelovacim zlodejskem state k umozneni opt-outu proste nedojde, neverim tomu.
Web: neuveden Mail: schován
Ano, mam predstavu, jak by to mohlo probehnout, ale v soucasne statem prozrane spolecnosti to proste povazuji za utopii. Bohuzel.

Opt-out ze statnich sluzeb by byl skvely, ale to je presne to, co etatiste nechteji, a proto k moznosti opt-outu u nas nikdy nedojde. Kdyz se neco takoveho nadnese, tak prijde stredula ci nekdo podobny, a zacne mluvit o prerozdelovani, solidarite, kradezi spolecnych penez, a podobne sracky.

Jake staty se priblizuji ankapu? Treba usa hodne davno, island hodne davno. Docela svobodne vypadaji nektere jihoamericke staty. Luptak o tom mel podle meho nejakou prednasku ci rozhovor.
logo Urza.cz
kapky