Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Rakusak (strana 46)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Tak jinak. Trh je dana stejne jako gravitace. Je to pro nas druh proste prirozene, jelikoz neustale potrebujeme neco za neco vymenit (zbozi, sluzba, atd.).
Web: neuveden Mail: schován
Kdyz ti stat neustale navysuje mnozstvi penez v obehu, coz dela prostrednictvim centralni banky, snizuje se ti hodnota jedne jednotky meny jako statku. Jednoduse je to mene vzacne. Je to to same, jako s plynem, rohlikem, moukou nebo kavou. Precti si prosim neco o penezotvorbe. Ty zde zamenujes pricinu s nasledkem.

Proc by to, zda nekdo neco kona pro zisk ci ne, melo byt vyznamne? Naopak stat ma k dispozici daleko drakonictejsi prostredky, coz jej cini jeste horsim monopolem.
Web: neuveden Mail: schován
Mas na mysli eu?
Web: neuveden Mail: schován
Narodni banka urcuje pravidla pro banky, pro uverovani a stanovuje silou vynucene urokove sazby a uvolnuje prostrednictvim soukromych bank nove penize do obehu, coz snizuje koupeschopnost meny, coz urcuje i ceny.

Proc nema smysl? Pokud ma nekdo na neco monopol, je lhostejno, zda je to neziskovka, stat, firma ci jednotlivec.

Jisteze nezmenis. Kazdy se muze rozhodnout sam za sebe.
Web: neuveden Mail: schován
Jiste, treba ta o hodnem a efektivnim statu a centralnim planovani. :-D
Web: neuveden Mail: schován
Dobrovolnou interakci?
Web: neuveden Mail: schován
Tak jinak. Mas na mysli silou vynucena pravidla? :-D
Web: neuveden Mail: schován
Inflaci zpusobuje zejmena stat a statni banka.

Monopol ma hlavne stat a na nej navazane korporace, kterym monopol statu vyhovuje.

Pokud pracujes za nizkou mzdu, jdi jinam.
Web: neuveden Mail: schován
Pravidla? Myslis jako statem vynucene restrikce? :-D Ne, nemusi byt a pres to s trhem neni problem. :-)
Web: neuveden Mail: schován
Stejne jako existuje gravitace, existuje i volny trh. Auto je produkt cloveka. Trh je odrazem lidske interakce v realite.
Web: neuveden Mail: schován
Jiste. A tvrzeni, ze gravitace je bezva, je jednak subjektivni preference a jednak ji sdilim, jelikoz bez gravitace by byl jaksi problem. Stejne tak fajn je podle meho trh, ktery, kdyz je volny, je nejefektivnejsim co do alokace zdroju, lidske svobody a dustojnosti.
Web: neuveden Mail: schován
Jisteze chapu. Proste trh selhal je blbost. Trh nemuze selhat. Trh proste existuje.

A ano, lidska skodolibost klidne muze byt. Stejne tak, jako je skodolibost uredniku, skodolibost volicu volici prerozdelovaci strany, skodolibost statu kradouciho dve tretiny mych zdroju, atdatd.
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-22 12:14:15
Web: neuveden Mail: schován
Ano. Toto socialiste nikdy nepochopi. To, ze se jim stav ci vyvoj trhu nelibi, neznamena, ze trh selhal. Proste nekdo norbertovi neproda rohlik, protoze se mu nelibi norbertuv nazor. Nebo treba je neco v miste a case proste drahe, protoze tam treba neni konkurence, nebo je suroviny malo, nebo to kupuje norbert, takze ma prirazku.
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-17 08:11:40
Web: neuveden Mail: schován
Ne, konzum je prirozeny a uzasny. Nam neprislusi soudit neci motivace. A ve slove anarchokapitalismus mi vadi prave to anarcho, protoze je to synonymum (alespon to tak vnima verejnost) pro anarchokomunisty.
Web: neuveden Mail: schován
Treba tim, ze v mnohem zvysuje naklady na zamestnance, takze omezuje tvorbu pracovnich mist. Dale limituje zamestnance v tom sjednat si volne pracovni podminky ve smlouve a tim konkurovat ostatnim zamestnancum. Take tim, ze zmenit praci je diky zakonu dlouhodoba zalezitost - lhuty... atd atd
Web: neuveden Mail: schován
Jiste, na lupice s nozem take muzete vyplaznout jazyk, ale k nicemu vam to asi nebude, ze?
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-16 10:14:31
Web: neuveden Mail: schován
Souhlasim. Tedy az na ten zakonik prace. Ten skodi zamestnavatelum i zamestnancum ve velkem. A ano, je to naprosto absurdni dan, ktera vubec nereflektuje rizikovost daneho cloveka.
Web: neuveden Mail: schován
Hmm. Ja svou pravdu mam. Ted jen, aby ta hydra prestala nasilim vnucovat tu svou, a bude dobre.
Web: neuveden Mail: schován
Myslim, ze o volnem trhu toho zde podle jiz dost, a to i o tom, jak funguje pravo a vymahani prava. Volnotrzni interakce neni zadny blabol, ale je to skutecny stav, ktery zazivame i dnes, pokud se pohybujeme v odvetvi, ktere stat nereguluje, nebo o nem nevi....
Web: neuveden Mail: schován
Prirozene pravo? Jak jej definujes? ;-)
Web: neuveden Mail: schován
Ale ja mam jasno. Volnotrzni interakce je svobodna z definice. Cokoliv jineho ne a lisi se jen mirou nesvobody.
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-15 05:27:31
Web: neuveden Mail: schován
Co z toho co hlasal hus bylo v poradku?
Web: neuveden Mail: schován
Ne, trubko. Paralelni ekonomika je NEOKRADENI obcana!
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-11 13:47:54
Web: neuveden Mail: schován
Stat ma monopol na legislativu a nasili. Ja osobne predpovidam, ze stat postupne imploduje pod tihou svych narizeni, ktera ani sam stat neni schopen dodrzovat. Staci jen, kdyz jako obcan, kteremu chce stat skodit prostrednictvim trestniho ci spravniho rizeni, vyuzivate statnich zakonu a vyzadujete, aby stat sam dodrzoval sve zakony. To je treba delat! Likvidovat tu hnusnou hydru jejimy prostredky!
Web: neuveden Mail: schován
Incentivu takovou, kterou jsem ti popsal vyse. Stat proste nevi poptavku po svych sluzbach. Proc by ji take mel vedet, je mu to jedno, danovy poplatnik to zacvaka, i kdyz to nikdo nechce a kvalita sluzby je nulova.

Ty jsi proste notoricky prerozdelovac, socialista a jako takovy nechces pochopit, ze zijes z penez cizich schopnejsich lidi.
Web: neuveden Mail: schován
Štát neprodukuje zisk

Ano. Tim stat ignoruje hlavni trzni incentivu, takze je statu uplne u prdele, jake jsou naklady na sluzbu a jaka je jeji kvalita, jaka je poptavka a treba i to, je-li vubec nejaka poptavka.

v čom trh znevýhodňuje chudobnejšiu väčšinu

Trh umoznuje, ze si kazdy plati to, co sam konzumuje. Trh take nabizi vice alternativ, jelikoz nejsou zakony a regulace, ktere to omezuji. Trh take majetnym umozni davat vice penez na charitu prave chudobnym, jelikoz tyto prostredky jim nesebere stat.

niekto nízkopríjmový dostane od štátu zľavu tak tvrdíš že to je na úkor iných, ale na trhu keď dostane zľavu niekto bohatý to nepovieš

Trh tyto rozdily stira a kazdy si bude platit proste to, co konzumuje. Nizkoprijmovy slevu nedostava. Jen mu naklady na jeho konzumaci plati nekdo jiny prostrednictvim nasilne vybrane berne. To neni sleva, to je zlodejina. A reci o sleve pro bohate na trhu nechapu. Co tim myslis? :-D

A áno, to je možné že v ankape by vznikali aj lacné a nekvalitné alternatívy

Jisteze. Vtip je v tom, ze proste ten, o jehoz sluzby zajem nebude, zkrachuje. Ten dobry, po jehoz sluzbach bude poptavka, se na trhu udrzi.
Web: neuveden Mail: schován
Kde jsi vzal, ze ti vezme vic penez? Pokud nakrasne ano, tak to znamena, ze ted vyuzivas sluzby placene nekym jinym, takze se jen stav narovna do moralniho stavu tak, abys neparazitoval.

V realu to samozrejme tak neni. V deregulovanem svobodnem prostredi muze vznikat spoustu levnejsich alternativ, ktere si mohou konkurovat, takze svobodne skolstvi bude daleko levnejsi nez statni regulovane a tabulkove. To same plati u zdravotnictvi. Nauc se premyslet, norberte.
Web: neuveden Mail: schován
Ano, rozmyslim. Na rozdil od tebe norberte.

Tak treba tak, ze je to silene drahe! Stat ti sezere obrovsky podil prijmu a ty si nasledne nemuzes dovolit tolik deti. Nebo je treba nechces vystavit povinnemu skolstvi, ktere je plne starych tabulkovych ucitelek, tak je radeji nemas vubec. :-D
Web: neuveden Mail: schován
A souhlasim i s tim, ze statni prerozdelovani a dotovani ruznych skupin osob likviduje rodinu a incentivy k tomu mit deti. To je dalsi pruser statnich starobnich duchodu.
Web: neuveden Mail: schován
Souhlasim. Ono je to i evolucne dane. Proste vlastni dite neni vyhodne moc mydlit, protoze nese vase geny dal. Na druhou stranu, kdyz je to dite k vam umistene a na ktere dostanete od statu dvacitku mesicne, tak vam to muze byt u zadku. :-D
Web: neuveden Mail: schován
Proc? Proste uzavrou smlouvu a je to. V cem je problem?
Autor: Rakusak Čas: 2024-01-08 13:47:36
Web: neuveden Mail: schován
Pravo na informace neexistuje. Proste ne.

Na druhou stranu je to strasne dulezite a samozrejme je dulezite, kdo je geneticky rodic. Pro mne by to bylo dulezite, i kdyby mne vychovaval nekdo jiny.

Neni pravda, ze zastanci tradicni rodiny razi fyzicke tresty a autoritativni pristup. To jsou jen vase dojmy!

Vtip je v tom, ze tyto veci stat proste resit nesmi. Ja jsem zastance tradicni rodiny v krestanskem smyslu a nemam rad jine sexualni orientace, ale je mi srdecne jedno, kdo a jak s kym zije a kdo a jak a s kym ma deti. Je treba tlacit na stat, aby tyto veci vubec neresil! Pak muzeme nejak koexistovat v miru a nemusime se ovlivnovat, pokud nebudeme chtit.
logo Urza.cz
kapky