Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Filozofické Okénko (strana 3)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Přiznám se, že vůbec nechápu na co teď narážíte. Řekl jste, že nechcete stát a podle toho co píšete ani žádné vlastnické právo (nikým neomezovaný pohyb kdekoli). Toto si těžko představím z takto krátkého popisu. No a potom se mě ptáte, proč by tomu mělo být jinak. Vzhledem k tomu, že si takové ekonomické rozpoložení těžko představím, nemohu vám říct proč by tomu mělo být jinak, proto se doptávám bližších informací, abych mohl vašemu návrhu na systém porozumět a říct vám, proč si myslím, že by nefungoval. Je toto dostatečně srozumitelné?
Příp. vám to mohu zkusit přeložit do jiných jazyků, pokud vám dělá čeština problém.
(Omluvte mé rýpnutí, ale když už tak skvěle užíváte sarkasmu, nedalo mi to taky zkusit).
Web: neuveden Mail: schován
Celý můj point je, že pokud Pepa nechce, nikdo by ho neměl nutit učit se kvadratické rovnice, protože ačkoli se někomu bude zdát jako trapák, co je neumí, tito moudří matematici zase budou vědět prd o Vergiliovi a spousta dalších věcech kterým rozumí Pepa. Nakonec to dopade jako když se sejde historik a IT specialista, historik je blb s heslem 1234 a IT specialista blb co neví co se stalo u Little Big Hornu. Zkrátka každý si najde svojí parketu ve které by rozmázl druhého, ale to z toho druhého nedělá hlupáka.
A jsem toho názoru, že ten poslední kdo za člověka dobře rozhodne, co by on měl vědět a co ne, je pán za pultíkem s razítkem na úřadě, co rozhoduje o obsahu Bílé knihy, či Strategie 2030 (obrazně řečeno).
Web: neuveden Mail: schován
Z vašeho pohledu asi šlo, problém je ale v tom jak odlišně vnímáme morálku. Chování ankapu k těm demokratickým menšinám totiž nevnímám jako nemorální, nic jim nebere, nijak nenarušuje jejich práva. Chování státu ve vašem příkladu ale stále jako nemorální vidím, jelikož si stále uzurpuje to poslední slovo nad mým majetkem a právy. Pokud bychom toto odstranili, už by to pro mne nebyl v definici stát, jelikož by neměl monopol na násilí.
K vašemu druhému příkladu: Sic nemám fungování těchto demokratických či jiných enkláv plně domyšlené, dokážu si to představit tak, že spolu lidé jež do ní vstupují vzájemně uzavřou smlouvy, které to potom budou celé zaštitovat. V této smlouvě už potom může být cokoliv (např. to že pokud člověk odejde, celý jeho majetek v rámci toho "státu" propadne onomu "státu") a každý člověk se na základě podmínek rozhodne, zda vstoupit chce či ne.
Web: neuveden Mail: schován
Vzhledem k tomu, že jste svou myšlenku shrnul v jedné větě je to těžko představitelné. Máte jí a její fungování někde sepsané? Takhle mi to zní spíše jako Lennonovo "Imagine".
Web: neuveden Mail: schován
Vy místy pro mě nepochopitelně buď neumíte číst a nebo máte problém porozumět textu. Myslím si, že je to z textu zcela jasné. Mluvím o mantinelech toho, co je trapné, ne mantinely příležitostí. Pepa si pravděpodobně připadá v hospodě trapně právě kvůli tomu, že mu ve škole naznačili, že kdo to neumí, je osel a že je to základní vzdělání. Kdyby si přišel trapný sám od sebe, jistě se to rád sám a dobrovolně doučí. A právě tyto mantinely trapnosti kritizuji, ve škole Pepu naučili, že pokud neumí kvadratické rovnice tak je osel a měl by se před kamarády v hospodě cítit trapně. A kvůli tomuto pocitu Pepa musí študovat kvadratické rovnice a nemůže si přečíst Vergilia v originále, což by dělal mnohem radši. Tudíž mu sice "rozšířila" hrací plochu v oblasti ekonomie, ale kvůli tomu už Pepa nebude mít čas si rozšířit plochu tam, kde by skutečně chtěl.
Web: neuveden Mail: schován
Ano shodli, ač to nepovažuji za násilí útočné, ale obranné.
Web: neuveden Mail: schován
Myslím si, že to je právě co ta škola žel tímto rozšiřuje, dává mantinely na nějaké pomyslné "základní znalosti" a tvoří to, že je pak trapné když to Pepa ze strojárny neví.
Web: neuveden Mail: schován
Je pravda, že se systémem logicky nebude vždy souhlasit každý, to je vskutku naivní představa, navíc by za takového předpokladu celý můj článek nedával smysl. Mám pocit, že tady se žel prostě neshodneme na tom, co jsou to práva či svobody. Této menšině která by s ankapem nesouhlasila by totiž podle mě, žádná práva upírány nebyla, pokud teda nepředpokládáme, že existuje něco jako právo na stát. Tato menšina by tedy měla buď možnost dle popisu v textu založit vlastní nový stát, který bude čistě dobrovolný či se bude muset přizpůsobit, pokud se nepřizpůsobí tak ano, bohužel pravděpodobně dojde k násilí, ač (a tady se asi budeme míjet) z mojí definice né útočné, ale obranné. Tohle já ale prostě neberu jako vnucování, jelikož v ankapu vám nikdo nic nebere, do ničeho vás nikdo nenutí, jen vám prostě nikdo nic, pokud sám nechce nedá.
Web: neuveden Mail: schován
Možná kdyby vaše prvotní zpráva nebyla taková jaká byla, tak by to příliš složité nebylo... Násilný převrat skutečně není ideální volbou pro analogii k jakémukoli úsilí.
Web: neuveden Mail: schován
Já bohužel skutečně nejsem Nostradamus ani Sherlock Holmes a ze zprávy která obsahuje jen to, že pokud neseženu dostatek lidí vybojovat si se zbraněmi ankap, tak to není dobrý systém a po dotázání je mi ještě vylíčeno, že vybojování si věcí je přirozené a morálku určuje výherce, skutečně nedokáži vydedukovat to, že básník vlastně násilným převratem chtěl říct jakékoli úsilí....
Web: neuveden Mail: schován
Třeba protože o to nemá zájem a čas věnovaný kvadratickým rovnicím by radši věnoval pro mě za mě četbě Vergilia v originále ;)
Web: neuveden Mail: schován
Když mi dotyčný tvrdí, že je přirozené si vybojovat svůj názor zbraněmi a z toho, že není mnoho lidí co by chtěli ankapu dosáhnout násilným převratem vyvozuje, že ankapu není moc dobrý, je předpoklad, že se jedná o troll asi tou nejlepší možností. V opačném případě tohle skutečně za "inteligentní nesouhlas" nepovažuji.
Web: neuveden Mail: schován
Totéž tedy platí i o dnešních soudcích a soudech.
Web: neuveden Mail: schován
Soudce musí svůj rozsudek logicky odůvodnit, když by se o nějakém soudci vědělo, že si rozsudky cucá z prstu, asi by si ho nikdo soudný nenajal.
Podle vaší logiky je celý státní soudní systém nefunkční. Jeden soudce rozhodne jste vinen, druhý jste nevinen. Nakonec je to o tom, kdo dá komu lepší facku, že?
Web: neuveden Mail: schován
Možná kdyby jste si přečetl můj text pořádně. Všiml by jste si důležité podmínky. DOBROVOLNOSTI
Web: neuveden Mail: schován
Hloupost, rozdíl mezi anarchokapitalismem a demokracií je právě ten, že vám nikdo nic nevnucuje. To vaše "vnucování" anarchokapitalismu je v překladu to, že vy nemůžete nutit svůj systém, že?
Web: neuveden Mail: schován
Ano, za předpokladu, že jsou v daném systému všichni dobrovolně za mě není systém špatně, dá se debatovat zda je efektivní, ale rozhodně není nemorální. To co píšete jsou čiré nesmysli, nevím zda to brát jako troll, či ne.
"Vybojovávat" si ankap je krajně nemorální a nefunkční
Web: neuveden Mail: schován
Tak nám to pls umožněte.
Web: neuveden Mail: schován
Myslím si, že předpokládat, že v ankapu bude jedinou hodnotou svoboda je nelogické a krátkozraké. Člověk, který by si "uměle vyrobil" dítě, by byl pravděpodobně brán ve společnosti jako odpad. Ostatně kdyby tomu tak nebylo, tak je to normální i v demokracii, tu totiž určuje mrav většiny.
Web: neuveden Mail: schován
Naprosto souhlasím. Minarchisti a anarchisti mají podobnou cestu a ač jedni vystupují v Německu a druzí až ve Francii, neznamená to, že nemohou jet stejným autem. Ač se sám považuji za anarchistu, prezentace minarchismu mi přijde v mnoha případech efektivnější. Proto taky ten minarchisticky laděný text. Děkuji za tento důležitý dodatek.
Web: neuveden Mail: schován
Jinak samotná kniha se dá koupit přímo od Urzy nebo najít v některých knihovnách.
Web: neuveden Mail: schován
Ty texty nejsou úplně stejné, ale osobně po přečtení obojího nevnímám v rozsahu informací moc velký rozdíl.
Web: neuveden Mail: schován
S tímto fenoménem jsem se už samozřejmě setkal, jen jsem tedy z tvého negativního líčení nečekal, že narážíš zrovna na něj. Z mého pohledu je dobrovolné odevzdání sebevlastnictví v pořádku, jen si teda nedovedu představit, proč by to někdo dělal. Pokud tomuhle chceme říkat otrok, potom ano. V ancapu tihle otroci vznikat můžou a myslím si, že to není nic špatného. Proč by ti mělo vadit to, že se někdo dobrovolně podřídí druhému?
Web: neuveden Mail: schován
Jsem rád, že se o anarcho-kapitalismus zajímáš, ať už dojdeš k tomu, že budeš myšlenku sám propagovat, či se ti bude jevit jako nefunkční. Doporučuji přímo Urzovu knihu Anarchokapitalismus. Je to takový hezký úvod do této myšlenky.
Web: neuveden Mail: schován
No myslete si co chcete.
Web: neuveden Mail: schován
Já ani nevím co tím pan Tron myslí... Rád bych věděl jeho obrázek daného otroctví
Web: neuveden Mail: schován
Nemluvím o konkrétních lidech a zveřejňovat zde soukromé rozhovory skutečně nebudu.
Web: neuveden Mail: schován
Ano chci. Jaká prosím vás intuice? Intuice, že by nefungovalo něco, co ani nevím co je? Je snad "intuice" neomylná?
Web: neuveden Mail: schován
Ptám se člověka který má očividně přesně vykreslený obrázek toho, jak by tyto věci vznikali.
Web: neuveden Mail: schován
Kdyby jste si alespoň pořádné přečetl na co jsem reagoval, tak by vám to třeba došlo. Proč máte potřebu se zapojovat, když nemáte ani páru o tom, o čem je řeč? Cituji: "dokud nezjistíš, že ankap-otrok je svobodný, dobrovolnost zahrnuje i brutální vydírání a obrana i tuhé ekonomické nadvlády vojensko-policejní silou agentur spadá do neagrese." Když Tron tak krásně líčí, co tedy je na tom papíře. Rád bych příklady toho, jak si to představuje. Co je podle něj "svobodný otrok" atd...
Web: neuveden Mail: schován
Vždycky jsem vnímal autonomní učení jako nejmorálnější a nejefektivnější formu vzdělávání.
Web: neuveden Mail: schován
Tohle není pravda. Ale kdokoli říká, že ancap nemůže fungovat. Aniž by se nad tím zamyslel (Jelikož důvody proč vymýšlí až zpětně). To potom znamená, že takový člověk je ovlivněn emocemi.
logo Urza.cz
kapky