Diskuse – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu

Komentáře uživatele Filozofické Okénko (strana 2)

Nezobrazí-li se komentář po prokliku do odpovídající diskuse, znamená to, že se jedná o reakci ve vlákně, které se uživatelé rozhodli skrýt (tyto může každý zobrazit po přihlášení).

Web: neuveden Mail: schován
Pozitivní právo na život, neboli: "někdo mi musí zajistit to, že budu žít" z tohoto vám nevyplívá, že je legitimní někomu bránit v sebevraždě? (Což se samozřejmě dnes bohužel děje). Doporučuji vám si přečíst ten Urzův článek, zjevně tomu stále nerozumíte.

Síla může vynucovat práva negativní a může být na volném trhu.
Web: neuveden Mail: schován
Záleží jak to myslíte, pokud to myslíte tak, že smrtí končí veškerý koncept práv, tak asi ok? Nejedná se ale o porušení.
Pokud to myslíte tak, že se ty věci vylučují, potom pořád nechápete ten koncept.
Web: neuveden Mail: schován
Dodatek: Co je na pozitivním právu na život tak špatného? No právě to, že si jej vysvětlujete tak, že mi někdo musí zajistit žít, v tomto případě si sám sebevraždou toto právo narušuji. V případě negativního práva, je sebevražda v rámci tohoto práva.
Web: neuveden Mail: schován
Asi moc nechápete princip negativních a pozitivních práv. Negativní právo znamená, že mi nikdo nesmí bránit v nějaké činnosti. Pozitivní, že mi to někdo musí zajistit. Takové "postarání se o vymahání negativního práva" by znamenalo, že někdo bude bránit lidem v tom, aby mě bránili v nějaké věci, nikoli, že někdo násilím donutí jiného člověka mi danou věc zajistit. https://ankap.urza.cz/lidska-prava/
Negativní právo samozřejmě ani nikde být napsané nemusí, jde jen o vymezení nějakých morálních norem.
Web: neuveden Mail: schován
Předem se omlouvám za to, že reaguji tak pozdě, teď jsem si zpětně projížděl komentáře pod tímto příspěvkem a na tuto perlu nemohu nezareagovat...

Právo na život je SAMOZŘEJMĚ A NAPROSTO LOGICKY právo negativní. Tedy nikdo mi nesmí bránit žít. Pozitivní obdoba tohoto práva je naprosto hloupá a nedává smysl. Pokud to berete jakožto právo pozitivní tedy "někdo se musí postarat o to abych žil" Potom ano, stává se tu ta kontradikce, že onen člověk mi musí zabránit, jinak by toto právo porušil. Takto přemýšlet o právu na život mi přijde skutečně odporné a popírá, když už se tu někteří tímto pojmem tolik ohánějí, základní důstojnost sebevraha, nad jehož životem násilně rozhodujeme.
Web: neuveden Mail: schován
Já nikdy nepsal nic o dnešní situaci, norbert reagoval na útržek textu o debatě mezi Urzou a Dolákem, ta byla o stavu na volném trhu. Nemyslel jsem tedy, že je nutné zdůrazňovat, že můj argument je platný za předpokladu volného trhu.
Web: neuveden Mail: schován
Ekonomiku stimuluje ten člověk který půjčuje, ten umožňuje tomu, komu půjčuje např. rozjet podnikání, kupovat produkty atd....
Web: neuveden Mail: schován
Znovu opakuji,v této oblasti jsem taky lajk, ale moje argumentace je mířená na volný trh i v oblasti bank, jelikož o tom se Dolák s Urzou ve videu bavili.
Web: neuveden Mail: schován
To je zase to vaše "na úkor".... Mám pocit, že toto už jsme spolu řešili.

To, že vydělám dobrovolnou směnou fakt neznamená, že jsem vydělal na úkor druhé strany. To potom obchod vydělává NA ÚKOR lidí, co si chodí kupovat jídlo. Navíc to jde i otočit, i já na obchodu vydělám, jinak bych ho neprovedl. Koupil jsem si okurku NA ÚKOR obchodu? Pokud se jedná o dobrovolnou směnu, není NA ÚKOR nikoho. Pokud stát vybírá zdravotní pojištění násilím, potom to JE NA ÚKOR lidí co ho nechtějí.

Tvrzení, že volnotržní zdravotnictví je méně výhodné než to státní podkládáte čím?
Web: neuveden Mail: schován
Je snad úplně jedno, zda rentiér půjčí bance, která peníze investuje, či zda rentiér investuje rovnou. To je jako argumentovat, že když dám peníze investičnímu makléři, tak vlastně nestimuluju já, ale ten makléř.
Web: neuveden Mail: schován
Debata mezi Urzou a Dolákem byla v rámci anarcho-kapitalismu, tudíž ona obhajoba míří na volnotržní prostředí. Jak to platí dnes takhle z hlavy asi nevysypu, taky si nejsem zcela jist jak to půjčkami funguje, musel bych se na to podívat blíže.
Web: neuveden Mail: schován
Pardon, špatně přečtená otázka.

Jak rentiéři stimulují ekonomiku je snad jasné... Renta neroste rentiérovi na penězích jen tak jako plíseň. Rentiéři půjčují bance, která s těmito penězi investuje (eventuelně půjčuje dalším lidem), aby mohla rentiérovi za půjčku zaplatit.
Web: neuveden Mail: schován
Samozřejmě, že ano... To byl onen absurdní argument A. Doláka
Web: neuveden Mail: schován
:D
Web: neuveden Mail: schován
Váš argument je dosti jednostranný a zavádějící. Ačkoliv by v jisté míře levnější zboží jistě ohrozilo některé domácí firmy a je možné, že některé menší firmy by klesající zájem o jejich předražené zboží položil, rozhodně není vše jen černobílé.

1. Dostupnější a levnější zboží by ve velké míře pomohlo velké skupině, zvláště méně příjmových lidí. (O nekvalitní zboží by ani z daleka neměli zájem všichni a mnoho lidí by preferovalo zdejší, kvalitnější)
2. Argumentujete zvyšováním nezaměstnanosti, ale úplně opomíjíte opačný faktor, který by také vznikal. Dovoz zboží totiž také tvoří nespočet pracovních pozic... (Skladiště, samotná doprava, přibývající resell prodejny)
3. Na sílu tlačit dražší, nechtěné zboží je OBROVSKÉ mrhání zdroji, které by se dali využít k mnohem lepším, prospěšnějším účelům.
Web: neuveden Mail: schován
Možná, kdyby jste namísto urážek rozvedl myšlenku a popsal jí trošku více než vágním pojmem "zruinovat ekonomiku", bylo by to kloudnější. Z vaší "argumentace" to zatím vypadá, že tímto "zruinováním" myslíte to, že nikdo nebude držet na úkor zákazníků nad vodou místní podnikatele s jejich nechtěnými, drahými produkty.
Web: neuveden Mail: schován
Nemyslíte, že je každého svobodné rozhodnutí, zda využije kvalitnějšího zboží, která sic za více peněz bude jistě kvalitnější a poslouží účelu lépe a nebo zda využije levnější alternativy, která sic méně kvalitní bude stát méně peněz, což může danému člověku pomoci vystačit s penězi v jiné, pro něj důležitější oblasti?
Web: neuveden Mail: schován
test
Web: neuveden Mail: schován
Ne vždy to bohužel vyjde. Pokud by debata pod oním článkem toxická nebyla, byla by jistě o dost plodnější.
Web: neuveden Mail: schován
Přijde mi, že Norbertova definice selhání trhu je vskutku obsáhlá. Jestli je zdražování selhání trhu, tak to potěš koště :D
Web: neuveden Mail: schován
Přijde mi, že se snažíte za všech okolností v mých textech najít nějakou chybu.
Autor v textu píše debata, popisuje debatu a všechny jeho předchozí texty jsou o debatě, tak to bude jistě mít na mysli diskuzi.
Ne, autor skutečně mluví o debatě.
Web: neuveden Mail: schován
Jak jsem již psal ve svých minulých textech, debatovat slušně a s respektem považuji za důležité ne jen z té slušnosti. Myslím si, že debatovat slušně je důležité spíše z důvodu efektivity: https://stoky.urza.cz/texty/stop-toxickemu-debatovani-2393


Skvěle to myslím popisuje Urza ve svém videu zde: https://m.youtube.com/watch?v=YnVKlqucd7Q
Web: neuveden Mail: schován
Já jsem konkrétně nic o NAPu nepsal.
Web: neuveden Mail: schován
Eutanazie bývá většinou dvojitě ověřena: podpis smlouvy + videonahrávka souhlasu.
Web: neuveden Mail: schován
Ano, s tím souhlasím.
Web: neuveden Mail: schován
Člověče, vy skutečně buď neumíte komunikovat slušně a nebo máte nějaké skryté choutky v nadávkách.
Pořád píšete to samé dokola a v celém vlákně jsem mírně ztracen. Nejdřív píšete, že nechcete stát a zároveň nechcete aby jste si musel "kupovat zeměkouli" a aby vám kdokoli bránil po pohybu na ní. Z toho vyvozuji, že nerespektujete vlastnická práva a zároveň tedy přirozeně odmítáte násilné bránění majetku. Proto se ptám na ten váš gauč. Zda je z vašeho pohledu morální, zastavit někoho kdo přijde a sedne si na můj gauč.

Upozorňuji vás, že vzhledem k tomu, jakým stylem debatujete, se mi tahle debata zdá, jako docela značná ztráta času a pokud vaše další zpráva nebude slušná, s radostí využiji svého všudypřítomného, stupidního a zasraného práva a na debatu s vámi se vykašlu.
Děkuji předem.
Web: neuveden Mail: schován
Pokud je tohle skutečně to, co pz myslí, potom bych mu doporučil si přečíst něco o fungování vymáhání práv v ankapu (soudy a bezpečnostní agentury).
Web: neuveden Mail: schován
Ano mezeru mezi těmito definicemi skutečně vidím, já osobně souzním s Urzovo definicí státu, pro anarchii potom využívám pouze: "absence státu" u čehož takhle mezera mizí.
Web: neuveden Mail: schován
Hodně tolerantní stát by jistě byl mnohem morálnější, než dnešní stát, ale nemyslím si, že by byl morálnější než ankap. Nebo spíše, hodně tolerantní stát by byl oproti občasným odchylkám z NAPu v ankapu docela velká hrozba. Pokud by tento stát stále vlastnil monopol na násilí, může se totiž z hodně tolerantního stavu docela bez problémů vrátit zpět.
Web: neuveden Mail: schován
Člověče já vám opravdu nerozumím, tento text hlavu na krku totiž už moc nemá. Kromě pár sprostých slov se z něj fakt blbě čte cokoliv.
Vzhledem k tomu, že jste tuto debatu v jedné zprávě změnil v mayhem sprostých slov, má vůbec cenu pokračovat?

Pokud ano, potom mi prosím v klidu a bez sprostých slov tedy popište, jak myslíte ten váš systém (O to jsem ostatně žádal už od začátku). Jak si představujete, že by lidé žili bez vlastnických práv? Na to mi prosím v klidu odpovězte, pokud tohle nezvládnete, potom takhle debata postrádá smysl.
Web: neuveden Mail: schován
Místo toho, aby jste odpověděl na jednoduchou otázku, se vyhýbáte emocionální hloupostí. Skoro jako kdybych debatoval s Dolákem.
Ptám se tedy znovu, mám právo na to vejít do vašeho bytu, sednout si tam na gauč? A máte vy právo mi v tom zabránit?

Abych odpověděl na váš s prominutím nesmyslný dotaz: Ne ankap rozhodně nic takového netvrdí, vy vlastníte sám sebe a žádné zdi to nezmění.
Web: neuveden Mail: schován
Zcela vážně odpovídám, že mi volný pohyb nedává smysl. Pokud mluvíme o volném pohybu, znamená to tedy, že mohu vejít do vašeho bytu, sednout si tam na gauč a vy a vaše rodina se na mě budete s úsměvem koukat, protože to je moje právo?
logo Urza.cz
kapky