2019 – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2019-01-01 00:00:02

2019

Vítejte ve Stokách v roce 2019!
Rok 2018 byl neuvěřitelný masakr; a dost možná i nejlepší rok mého života. Jeho shrnutí si můžete přečíst zde!
Libertariánů stále přibývá; a řada z Vás začíná být aktivní a něco tvořit. Prosím, vytrvejte v tom! Pokud nemáte čas, ale i tak chcete pomoci, můžete tak učinit zde.
Hlavně nezapomínejme, že pro to, co děláme, je extrémně důležitá vlídnost a láska při jednání s lidmi; a také, že z nás vychází to, co je uvnitř, takže pracujme na svém štěstí, v jehož důsledku uvidíme svět krásný a budeme jej dělat ještě krásnější – to je mé přání do nového roku.
Přečtení: 17908

Reagujete na tento komentář:
Autor: CFO (neregistrovaný) Čas: 2019-01-01 18:41:26 Titulek: Re:
Tak to máme asi každý trochu jinak, to já když jsem spokojený, nemám důvod nic měnit.

Ovšem není nic sladšího, než sdělit etatistovi spokojeně s úměvem na rtech, že jeho existence na této planetě je zbytečná, v tom s vámi souhlasím.
Autor: CFO (neregistrovaný) Čas: 2019-01-01 14:30:44
Vše nejlepší do nového roku a díky za vaši práci i její výsledky, rozdrolenou komunitu libertariánů je třeba spojovat.

Ovšem nedá mi to, musím reagovat na vaše přání do nového roku.

Dovolím si nesouhlasit s poslední větou. Etatisté si totiž lásku a vlídnost nezaslouží a kdyby z nás při jednání s lidmi často vycházelo to co je uvnitř, museli bychom hodně větrat, navíc bychom asi smradem dost lidí odradili. Pojmu štěstí nerozumím, existuje pouze pravděpodobnost výskitu jevu, to jsem od matfyzáka nečekal, asi nějaký zvrácený smysl pro novoroční humor. A to navazující - že uvidíme svět krásný a budeme jej dělat jesně krásnější, to jako myslíte barevnější? Méně homofóbní? Nebo, že díky své spokojenosti budeme přehlížet to v jakém stavu je společnost? To je citát od Havla nebo z hnutí DUHA?

Ale možná to jsou jen překlepy, v tom případě si sežeňte někoho nového na korekturu.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-01-01 15:12:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
rozdrolenou komunitu libertariánů je třeba spojovat.

Souhlas, ale ne za cenu hádek a rozbrojů. Každý může nabídnout jinou cestu k libertariánství a k anarchokapitalismu, a podle mě je dobře, že může existovat mnoho takových cest pro další duše.

Etatisté si totiž lásku a vlídnost nezaslouží a kdyby z nás při jednání s lidmi často vycházelo to co je uvnitř, museli bychom hodně větrat, navíc bychom asi smradem dost lidí odradili.

Nezaslouží. Ale dá se to udělat různě. Dobré slovo nestojí zase tak moc, a donese se i k jiným očím a uším. ;)

Pojmu štěstí nerozumím, existuje pouze pravděpodobnost výskitu jevu,

Kromě situace, kdy došlo k nahodilé méně pravděpodobné příznivé události, se termín "štěstí" chápe také jako druh omamné látky, nebo jako prostě dobrý pocit ze života. Tipnu si, že Urza měl na mysli ten pocit.

že uvidíme svět krásný a budeme jej dělat jesně krásnější, to jako myslíte barevnější? Méně homofóbní? ... To je citát od Havla nebo z hnutí DUHA?

Je vidět, na co myslíte. Tím Vás neodsuzuju, je to Vaše věc.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-01 15:26:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nebo, že díky své spokojenosti budeme přehlížet to v jakém stavu je společnost? To je citát od Havla nebo z hnutí DUHA?
...................................................................
Koukám, že vy fakt nepoznáte základy "křestanský filozofie"
vodkud by to ten Havel nabo ta Duha asi tak měla ???

PS.
Můj komnentář je naopak mírně taoistický,
a chcete-li něco z budhismu pak tedy :

NECHT JSOU VŠECHNY BLBOSTI ŠTASTNY !!!
Autor: CFO (neregistrovaný) Čas: 2019-01-01 18:30:16 Titulek: Re: [↑]
Ptáte se na původ pravdy a lásky a sluníčkářské ideologie obecně? To netuším, ale Havla jsem tipoval na kombinaci prochlastaných nocí, ovlivnění západní hippie kulturou a v neposlední řadě převahu umělců, jako signatářů Charty 77 a jeho nejbližších přátel. Kombinace červenýho vína a uměleckých vrtochů nutně plodí iracionální výkřiky. Hnutí DUHA je parta neomarxistických ekoteroristů působících pod záštitou zelené politiky a teorie o globálním oteplování způsobeným člověkem, tam není co řešit.

Začínám se obávat, že se to tady začíná měnit v jakýsi hybridní Pánko-Urzův mokrý sen. Jsem přesvědčen, že většina libertariánů je zastáncem tradičních hodnot a demokracie (nikoli liberální demokracie), a že otázka bezbřehého liberalismu bude liberariány nadále polarizovat.
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-01 18:48:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ptáte se na původ pravdy a lásky a sluníčkářské ideologie obecně? To netuším, ale Havla jsem tipoval na kombinaci prochlastaných nocí, ovlivnění západní hippie kulturou a v neposlední řadě převahu umělců, jako signatářů Charty 77 a jeho nejbližších přátel.

- Z Wikipedie:
Spojení „pravda vítězí“ se dostalo na prezidentskou vlajku z dopisů Mistra Jana Husa, který roku 1413 napsal Janovi z Rejštejna, že „Pravda vítězí nad vším“ (Super omnia vincit veritas), a roku 1415 psal z kostnického vězení Pražské univerzitě: „Stůjte v poznané pravdě, která vítězí nade vším a sílu má až na věky“.
Autor: CFO (neregistrovaný) Čas: 2019-01-01 19:11:27 Titulek: Re: [↑]
Nepřehánějte, že se to hodilo do krámu při projevu při převzetí moci v 89. neznamená, že Havel citoval Jana Husa, to by tam nesměla být láska, s kterou má navíc výrok úplně jiný význam, než původní "Pravda vítězí.".

Pro upřesnění - s vyjímkou exaktních věd pravda nemá sílu a nevítězí, je silně relativní. Historii píší vítězové a je vykládána tak, aby odpovídala současným zájmům, ať už politickým, nebo jiným, vždy v kontextu konkrétní zájmové skupiny, stejně tak se ohýbá v čase i legislativa, kde se na pravdu opět hledí úplně jinou optikou.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-01 21:38:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pro upřesnění - s vyjímkou exaktních věd pravda nemá sílu a nevítězí, je silně relativní. Historii píší vítězové a je vykládána tak, aby odpovídala současným zájmům, ať už politickým, nebo jiným, vždy v kontextu konkrétní zájmové skupiny, stejně tak se ohýbá v čase i legislativa, kde se na pravdu opět hledí úplně jinou optikou.
..........................................................................

S tou historií máte pravdu,
ale pravda myslím že vítězí, ale taknějak asi relativně,
ne tedy dle našich měřítek na vítězství...

Navíc, co je pak pravda, že jo, nejspíš to bude něco relativního,
co by šlo postihnout asi jen paradoxem,
takže to vítězství je pak taktrošku asi paradoxní, tedy vítězí tím, že prohrává...
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-01 18:55:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nu jeho (Havlův) nejznámější výrok o vítězství pravdy a lásky
je přeci jen mírně upravený výrok Husův, kterej jej převzal z bible,
tak třeba Plastici mají i texty inspirovaný biblí,
Hlavsa a Magor poměrně hodně inklinovali ke křestanství,
Marx pochází z židovský rodiny jenž konvertovala k luteránství,
co více si můžete přát, aby jste viděl, jak jsou ty názory ovlivněné křestanstvím ???

Navíc, Urza není jen ajták, ale také se veřejně hlásí ke křestanství,
což vám možná uniklo, páč to sem nepíše každej den...

Ještě k tý spokojenosti,jistě, je to spíše kvalita "ovcí"
ale pokud jdete do hloubky spokojenosti, objevíte jinou kvalitu,
kvalitu "klidu" a to už je spíše kvalita "krokodýla"
což už je poněkud jiný kafíčko než jen ta ovce,
takto nějak používají přírodní národy ty zvířecí symboly,
proto říkám, že ta samotná láska až tak sama o sobě nestačí,
páč z vás může udělat i tu ovci...
Autor: CFO (neregistrovaný) Čas: 2019-01-01 19:23:06 Titulek: Re: [↑]
No, já jsem přesvědčen, že doplněním "lásky" k původním výroku naopak Havel přiznal přemíru konzumovaného červeného vína a piva, což mu jakkoli nezazlívám, ale rozhodně si nemyslím, že tím jako ateista prohloubil svou náklannost ke křesťanství, Havlův výrok je plodem jeho hodnotového řetězce a uměleckého života.

To, že je Urza katolík mi opravdu uniklo, to máte těžký, když u každého druhého videa Svobodného přístavu někdo napíše, na které swingers party byl Urza naposledy.

pokud jdete do hloubky spokojenosti, objevíte jinou kvalitu, kvalitu "klidu" a to už je spíše kvalita "krokodýla"

Rozumím krokodýle. Já jsem raději vlk a ovce si dávám k večeři.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-01 21:42:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz

To, že je Urza katolík mi opravdu uniklo, to máte těžký, když u každého druhého videa Svobodného přístavu někdo napíše, na které swingers party byl Urza naposledy.
........................................................................
Katolík myslím že ne, myslím že je to nějaká jiná křestanská církev,
možná je to nějaká církev zaměřená na tu swingers,
škoda, že nejsem mladší, to bych pak k nim taky vstoupil,
ted už je prostě pozdě přestupovat z bigbítu na swing...
Autor: velkej Ká Čas: 2019-01-01 19:05:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, všiml jsem si, že existují i tací libertariáni, kteří nechápou/neuznávají plné důsledky svobody. Já to vidím tak, že když do ničeho nebude kecat stát a zároveň to nebudeme muset všichni živit:

1) Sluníčkáři z různých neziskovek zajdou, nebo budou muset začít dělat nějakou užitečnou poptávanou práci. Stejně tak zajde hromada úředníků, politiků a dalších budižkničemů, bez ohledu na to, jaké hodnoty vyznávají. Podle mě super.
2) Buzeranti se budou mužit a lesby ženit, ať se to komu líbí nebo ne, protože je to jen nějaká smlouva mezi těmi lidmi. Dokonce budou existovat svazky tří, čtyř a kdovíkolika kdovíčeho. Vy samozřejmě do takových svazků vstupovat nemusíte, což je tak maximum, co proti tomu můžete dělat. Mimochodem, nedivil bych se, kdyby se do pěti let začaly nějak častěji první děti těchto párů. Biologické, samozřejmě. Jsem zvědav, co budou tradicionálové pindat potom.
3) Hnutí Duha, Havlisté, Šorošisté a já nevím co budou pindat furt, vždycky a pořád. Ale v anarchokapitalismu nebudou mít žádnou moc, mohou tak maximálně přesvědčovat lidi. Já si myslím, že určitý merit třeba v GO mají, ale čísla, modely i predikce mají mimo, a řešení, která navrhují, nedávají žádný smysl. Věřím, že trh najde smysluplnější řešení, např. lepší oblečení do tepla a kšefty se zemědělskou půdou na Sibiři a v Kanadě. A později třeba nějakou recyklaci vzdušného CO2.

Přijde mi divné vítat bod 1 a snažit se kecy o tradičních hodnotách plivat na bod 2, a zároveň mluvit o svobodě (k čemuž patří i svoboda dělat ze sebe trotla, čili bod 3). Každý tu svobodu má, resp. chceme aby ji každý měl, a je jenom na každém z nich, jak s tou svobodou naloží, ne na nás. A upřímně, pojem tradiční se mi dost zajídá, kolikrát se do toho schovávají hodně středověké postoje a předsudky, které by v případě jejich prosazení táhly naši společnost někam na úroveň Saúdské Arábie (jen s jinak se modlícími fanatiky).
Autor: CFO (neregistrovaný) Čas: 2019-01-01 19:43:46 Titulek: Re: [↑]
Uvedu věc na pravou míru.

Když připustíte dvojku, čímž dojde k povolení adopce dítěte homosexuálními páry, vytvoříte nepřirozené prostředí pro vývoj dítěte, dojde k degenerativnímu vývoji jinak potenciálně zdravého jedince, to je podle mě hodně omezující pro konkrétní dítě, byť jste původně vycházel z liberálních pohnutek. Jestli se buzeranti a lesby berou navzájem, nebo jestli můžete legálně mít sto manželek/manželů, je mi jedno, nic proti tomu.

Prostě s vašim "plným důsledkem svobody" (který si podle mě zase tak úplně do důsledku neuvědomujete) dáte homosexuálům možnost vyvtořit si vlastní panoptikum - "zologickou zahradu" plnou podobně psychicky nemocných lidí, které navíc budou díky svému původu trpět v běžné populaci.

A zájmové skupiny (včetně sluníčkářů) tady budou vždy, když bude existovat dostatečně silný důvod k ovlivnění jakéhokoliv činu, který bude sloužit k obohacení některého z účastníků. Patří to k tržní ekonomice a obecně k základním funkcím trhu. Jejich síla bude v bezstátní společností bezesporu menší, ale existovat budou, případně je zastoupí dostatečně velcí hráči na konkrétním trhu, což se vlastně děje i dnes, jen to nemusí být na první pohled patrné, neb tyto typy organizací zastupují iniciátora jejich hnutí zprostředkovaně.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-01 20:52:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Když připustíte dvojku, čímž dojde k povolení adopce dítěte homosexuálními páry
Toto je absolutní nepochopení libertariánství. Libertarián nemá v úmyslu řešit jakýkoli problém v rámci státu a jeho zákonů, protože je mu jasné, že tím způsobí problém jinde. V rámci etatistické společnosti skutečně není možné použít jakékoli libertariánské řešení, protože ono, byť by bylo libertariánské, tak protože je prováděno v rámci etatistických regulací, způsobí nějaké pokřivení trhu jinde, zcela stejně, jako řešení etatistické. Libertarián chce svobodu. A je mu potom jedno za jakých podmínek bude v situaci svobodné společnosti nějaký živočišný druh vychovávat mláďata jakéhokoli živočišného druhu. Protože ve svobodné společnosti dojde nakonec k tomu, že přežívat budou jen a pouze taková uspořádání a kooperace, která budou z pohledu nákladů obětovaných příležitostí nejefektivnější. Samec a samice jakéhokoli druhu budou vždycky při reprodukci (stačí si zašukat oproti nějaké placené inseminaci) a mnohdy i při výživě v prvních měsících (stačí kojit a nemusí kupovat umělé mateřské mléko), patrně vždycky efektivnější. Pokud s tou efektivitou reprodukce něco LGBT jedinci něco neprovedou, budou vždycky na chvostu evoluce a nemám problém s tím, že 45 jedinců vyznávajících 45 druhů pohlaví si nějakým způsobem opatří mládě a budou s ním něco provádět. Tržní mechanismy a vztahy nakonec ukážou každému živočišnému druhu, jaké jednání je nejefektivnější z pohledu přežití a reprodukce a především taková jednání jedinci jakéhokoli živočišného druhu vyhledávají. Přičemž ti, kteří to mají "jinak" to mohou dělat "jinak" (negativní právo) se všemi důsledky takového jednání, které jdou plně na jejich vrub a nikdo nemá povinnost jim zvýšené náklady na jejich "jinakost" nějak dorovnávat nebo saturovat.
Autor: CFO (neregistrovaný) Čas: 2019-01-01 21:21:42 Titulek: Re: [↑]
Souhlasím, jen s drobnou výhradou, slovo "libertarián" bych vyměnil za slovo "anarchokapitalista", neříkejte, že mezi libertariány se už nenajde prostor pro minarchisty... jsem přesvědčen, že jich je (zatím) většina a nesouhlasí s bezbřehou volností, zejména v oblasti garance vlastnických práv.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-01 22:35:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vy si vyměňujte co chcete za co chcete. Já jsem libertarián. Sice bych převážnou většinu svých kooperací prováděl na ancapáckém základě, ale jsou i kooperace, které provádím de facto vyloženě táboritským (chcete-li bolševickým) způsobem. Příkladem za všechny budiž mé "účinkování" na trampské osadě. Takže čistej 100% ancapák nejsem.
Autor: Zdenál (neregistrovaný) Čas: 2019-01-02 10:13:04 Titulek: Re: [↑]
Tomáš Fiala: Přijde mi zajímavý označovat dobrovolnou interakci jako "neankapáckou". Nebo tě do toho trampování někdo nutí? :-D
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-02 20:22:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ten způsob kooperace, kdy přijdem na osadu, dáme všechno na jednu hromadu a společně to zpucujem je kapitalistický způsob kooperace??? Je to libertariánské, protože to je dobrovolné. Není to však kapitalistické, tím míň anarchokapitalistické.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-01 18:13:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nebo, že díky své spokojenosti budeme přehlížet to v jakém stavu je společnost?
.............................................................
Ale ne, právě naopak,
spokojenost je tím, co vám umožní měnit svět nikoliv dle svých subjektivní představ, ale dle přirozenosti přírody...

Nespokojení lidé mají naopak potřebu potláčet to co nechtějí,
proto máme taky kilotuny zákonů a trestů,
spokojení lidé pak mění svět na princiu laissez faire,
jen vám nemohu říci, jak to funguje,
jen v tom poněkud více než jen ta "křestanská láska"
Autor: CFO (neregistrovaný) Čas: 2019-01-01 18:41:26 Titulek: Re: [↑]
Tak to máme asi každý trochu jinak, to já když jsem spokojený, nemám důvod nic měnit.

Ovšem není nic sladšího, než sdělit etatistovi spokojeně s úměvem na rtech, že jeho existence na této planetě je zbytečná, v tom s vámi souhlasím.
logo Urza.cz
kapky