Vládnou druhým se dá i jinak, než tím, že se dostanete do nějakých orgánů státu. Už jste slyšel o moci ekonomické? Asi ji za moc nepovažujete, nicméně tato moc je mnohem efektivnější, než moc státní. A instituce v podobě demokratické právního sociálního státu je vlastně ze značné části jen o tom, aby vliv moci ekonomické zůstával v nějakých únosných mezích. Tak to to vnímám já. Státní moc vyvažuje jinak bezbřehou moc ekonomickou.
A vy se opravdu chováte jako typičtí neužiteční politici. Prostě kritizujete svoji ideologickou konkurenci ale nic, co by fungovalo lépe, než to co kritizujete nabídnout neumíte. Resp. nabízíte čistě teoreticky lepší možnosti, ale ignorujete náklady jejich zavedení s skutečnost, že výsledek je velmi nejistý. Většina lidí tak automaticky sáhne po vrabci, než po zdánlivém holubu na střeše.
Díky, že jste mi vysvětlil, jak pojem "vládnout" vnímáte Vy. Na druhou stranu by bylo velice hloupé vysvětlovat mnou použitý termín dle Vaší definice a nikoliv dle mé definice.
Jestli by to od Vás bylo velmi hloupé, to bych nesoudil. Nicméně rozdíl mezi námi je v tom, že Vy si definujete pojem moc tak úzce, že Vám do ní zapadá jen moc státní. Já tento pojem vnímám šířeji, takže se mi pod něj vleze moc státní i ekonomická a když bych nad tím přemýšlel dál, tak by se našli určitě i další druhy mocí. Vy jste se rozhodl podřídit své definice Vašemu ideologickému názoru, já se snažím definovat pojmy bez ideologického omezení. Můj přístup je tudíž svobodnější. :-)
Jednak mi tam nespadá pouze moc státní; jednak je každého věc, jak si definuje pojmy – dokud jsou ty definice konzistentní, není to problém, mohou se klidně různit.
Když však někdo používá nějaké slovo určitým způsobem, pak je třeba vnímat jeho výroky tak, že to slovo vykládáte tak, jak si jej definuje on (bez ohledu na to, co si o té definici myslíte); je totiž hloupé vzít něčí větu a vyložit v ní nějaké slovo způsobem, kterým ho on nepoužívá, protože Vám pak vyjde nesmysl a reagujete na nesmysl. (Hint: Udělal jste to Vy o příspěvek výše; naznačit, že se toho, co jste udělal, dopustil ten druhý, ačkoliv to v daném kontextu naprosto nedává smysl, je sice cool v mateřské školce, ale v debatě ani ne.)
Souhlas, každý si může definovat slovo moc, jak se mu zlíbí. Vy jste se zaštiťoval tím, že nechcete nikomu vládnout. Samozřejmě pokud neuznáváte existenci něčeho, jako je ekonomická moc, pak podle Vaší definice moci nikomu vládnout nechcete. Jenže podle mé definice moci se od uplatňování ekonomické moci nad druhými nijak nedistancujete. :-) Ve skutečnosti chcete nahradit nějaké ekvilibrium moci státní a ekonomické, pouze mocí ekonomickou. Já Vám ten názor neberu, jen by mi přišlo z Vaší strany poctivější to otevřeně přiznat a nehrát si na jediného spravedlivého, kdo nechce nijak vládnou druhým.
Tak se podívejte, v jakém kontextu bylo to slovo použito; tvrdil jste, že máme s politiky spoustu společného, já odpověděl, že i rozdílného a jako příklad jsem uvedl, že nechceme lidem vládnout.
Naprosto zjevně jsem tam mluvil o politických ambicích vládnout druhým (ty u politiků popřít nemůžete). Že nekritizujeme, když někdo má ekonomickou moc, je přece něco úplně jiného; a zjevný rozdíl mezi námi a politiky tam tedy je (minimálně v užití politické moci).
Nemluvě o tom, že my nechceme vládnout lidem ani ekonomicky. Že nám nepřijde neetické, když má někdo ekonomickou moc, je přece něco úplně jiného, než se o ní sami snažit. Když mi nepřijde neetické, že někdo třeba kouří, přece to neznamená, že sám také kouřím.
Fakt se podívejte, kam jste tu debatu stočil a z čeho. Já totiž napsal, že nechceme vládnout druhým, nic o tom, jakou mocí vládnou druhým jiní.
Ano chápu. Vy si pouze neuvědomujete (nebo chcete ignorovat), že když se Vám povede eliminovat (omezovat) státní moc, že tím automaticky otevřete stavidla moci ekonomické, která může být i mnohem brutálnější, než je směs mocí státní a ekonomické. Vy se prostě na věc odmítáte podívat v širším kontextu a stejně jako politici, nebo marketéři zviditelňujete jen údajné klady Vašeho postoje a zamlčujete následky prosazení Vašich postojů, které mohou být pro mnohé docela fatální.
Lojza k Proč jít volit, i když váš hlas nic nezmění?:
Cemu ty krtene nerozusim na sdeleni, ze s tebou nebudu diskutovat? Chces se chovat jak povyseny curak? Ok, chovej se, tak a s curakem ja proste diskutovat nebudu Tak si napis, jak jsi vyhral, pak si nad tim 2x vyhon a pa
Ňákej-pičus k #ne_poslušnosti: Proč Urza veřejně porušuje zákony před kamerou?:
Záleží spíše na tom co se hodí. MikeJePana taky dlouho nezavřeli a vlastně dodnes ho nezavřeli a to i mnoha lidem škodil. Teď ho jen úředníci zkrotili jeho vlastními dluhy a zjevně mu slíbili, že mu značnou část dluhu odpustí když bude šikanovat vládní […]
Komentář 120301
H3lium k Proč jít volit, i když váš hlas nic nezmění?:
Křiváctví to není já tvrdím že stát je ekvivalentní mafii a rozdíl je v rozsahu a ne principech. Jak by Vás ostatně třeba i na základech politologie naučili. Ankap je politická filozofie, která má nějaké předpoklady a jeden z nich je absence monopolu na […]
Komentář 120299
Lojza k Proč jít volit, i když váš hlas nic nezmění?:
WTF? Proc presne demokracie nepripousti mafii. Tedy, co to znamena "pripoustet"? Nechapu asi, na co se ptas. Pokud na to, jestli tak je mafie legalni, v tom systemu? Opravdu nechapu, na co se presne ptas. A jinak, pro jistou, mafii se rozumi […]
Komentář 120297
H3lium k Novodobé odpustky:
Tak úplatky soudcům jsou taky takové "odpustky" a ty budou vždy a všude, ať už je zákoník libovolný.
Komentář 120296
H3lium k Proč jít volit, i když váš hlas nic nezmění?:
Ekvivalentní definice ankapu je definice absencí monopolu na násilí. Mafie je monopol na násilí stejně jako stát, jen jsou jemné nuance třeba při velikosti organizace a tak dále. Tedy mafie(=stát) se v něčem co nazveme anarchokapitalismus nevyskytne, […]
Komentáře
Komentář 69403
Komentář 69404
Ale spoustu rozdílného; třeba nechceme vládnout druhým.
Komentář 69522
A vy se opravdu chováte jako typičtí neužiteční politici. Prostě kritizujete svoji ideologickou konkurenci ale nic, co by fungovalo lépe, než to co kritizujete nabídnout neumíte. Resp. nabízíte čistě teoreticky lepší možnosti, ale ignorujete náklady jejich zavedení s skutečnost, že výsledek je velmi nejistý. Většina lidí tak automaticky sáhne po vrabci, než po zdánlivém holubu na střeše.
Komentář 69524
Na druhou stranu by bylo velice hloupé vysvětlovat mnou použitý termín dle Vaší definice a nikoliv dle mé definice.
Komentář 69526
Komentář 69527
Když však někdo používá nějaké slovo určitým způsobem, pak je třeba vnímat jeho výroky tak, že to slovo vykládáte tak, jak si jej definuje on (bez ohledu na to, co si o té definici myslíte); je totiž hloupé vzít něčí větu a vyložit v ní nějaké slovo způsobem, kterým ho on nepoužívá, protože Vám pak vyjde nesmysl a reagujete na nesmysl.
(Hint: Udělal jste to Vy o příspěvek výše; naznačit, že se toho, co jste udělal, dopustil ten druhý, ačkoliv to v daném kontextu naprosto nedává smysl, je sice cool v mateřské školce, ale v debatě ani ne.)
Komentář 69529
Komentář 69621
Naprosto zjevně jsem tam mluvil o politických ambicích vládnout druhým (ty u politiků popřít nemůžete). Že nekritizujeme, když někdo má ekonomickou moc, je přece něco úplně jiného; a zjevný rozdíl mezi námi a politiky tam tedy je (minimálně v užití politické moci).
Nemluvě o tom, že my nechceme vládnout lidem ani ekonomicky. Že nám nepřijde neetické, když má někdo ekonomickou moc, je přece něco úplně jiného, než se o ní sami snažit. Když mi nepřijde neetické, že někdo třeba kouří, přece to neznamená, že sám také kouřím.
Fakt se podívejte, kam jste tu debatu stočil a z čeho. Já totiž napsal, že nechceme vládnout druhým, nic o tom, jakou mocí vládnou druhým jiní.
Komentář 69744
Komentář 69748
Komentář 69760
Komentář 69762
Přičemž si ale všimněte, že ve vleku Vašeho strachu reagujete na něco, co jsem ani nenapsal.