Autor: KJ7
Čas: 2020-03-23 00:00:02
Anarchokapitalismus – krok zpátky
„Státy existují tisíce let. Urza nenavrhuje krok vpřed, nýbrž krok zpátky.“ Zhruba tak nějak zní častá etatistická výtka bezstátního uspořádání. Ano, anarchokapitalisté vskutku navrhují krok zpátky. Je to však špatně? Slavný spisovatel kdysi napsal trefnou myšlenku: „Všichni chceme pokrok. Pokrok však znamená přibližovat se místu, kde chcete být. Když odbočíte špatnou cestou, rázování vpřed vás o nic blíže cíli nepřivede. Jdete-li špatně, pokrok znamená udělat čelem vzad a navrátit se na správnou cestu; a je tedy nejpokrokovějším člověkem ten, kdo se vrátí nejdřív. Všichni to známe z počtů. Když začnu sčítat špatně, čím dřív to připustím a vrátím se, abych začal znovu, tím rychleji mi to půjde. Na paličatosti, která odmítá připustit, že chybila, nic pokrokového není. A myslím, že když se podíváte na současný stav světa, je nad slunce jasné, ţe lidstvo dělá nějakou pořádnou chybu. Jdeme špatně. A je-li tomu tak, musíme se vrátit. Vrátit se je nejkratší cestou vpřed.“ – C.S. Lewis, K jádru křesťanství
U počtů bych ještě chvíli zůstal. Když počítáme jednoduché sčítání zlomků, přičemž na začátku uděláme chybu z nepozornosti, pravděpodobně nám nečiní problém se vrátit zpátky a vyřešit to znovu, ačkoli možná budeme trochu skřípat zuby. Když ovšem provádíme nějaký mnohaletý složitý výzkum, zabere nám uznání počáteční chyby mnohem více času. V takovém případě spíše hlédáme výmluvy, důvody a způsoby, jak pokračovat úspěšně dál, aniž bychom byli nuceni vrátit se na počátek. Bohužel to většinou nejde. A stát jednou z takových chyb je. Chyba přetrvávající tisíc let, a tak lidem přijde nemyslitelné, aby se vzdali něčeho, bez čeho si nedokáží představit svět. Prvním krokem, jak se této chyby zbavit, je přesvědčit lidi, aby se alespoň na chvíli zamysleli, zda jsme na počátku nechybili.
U počtů bych ještě chvíli zůstal. Když počítáme jednoduché sčítání zlomků, přičemž na začátku uděláme chybu z nepozornosti, pravděpodobně nám nečiní problém se vrátit zpátky a vyřešit to znovu, ačkoli možná budeme trochu skřípat zuby. Když ovšem provádíme nějaký mnohaletý složitý výzkum, zabere nám uznání počáteční chyby mnohem více času. V takovém případě spíše hlédáme výmluvy, důvody a způsoby, jak pokračovat úspěšně dál, aniž bychom byli nuceni vrátit se na počátek. Bohužel to většinou nejde. A stát jednou z takových chyb je. Chyba přetrvávající tisíc let, a tak lidem přijde nemyslitelné, aby se vzdali něčeho, bez čeho si nedokáží představit svět. Prvním krokem, jak se této chyby zbavit, je přesvědčit lidi, aby se alespoň na chvíli zamysleli, zda jsme na počátku nechybili.
Přečtení: 78837
Komentáře
Komentář 52296
- Krok k ankapu není krok k bezstátnímu, nýbrž k bezvládnímu uspořádání, protože ankap je taky stát, což lze dokázat rozborem pojmu. Tak jako zdravotní pojištění není pojištění, nýbrž daň – což lze dokázat rozborem pojmu. Ankap je bezvládní společnost, protože nemá instituci "vláda", tak jako bychom mohli mít termín pro "společnost bez ministerstva kultury", není ale bezstátní, protože je státem. "Bezstátní společnost" je oxymóron, jako "decentralizované právo".
2) Ano, anarchokapitalisté vskutku navrhují krok zpátky.
- Jenže v minulosti lidstva žádný ankap nenajdeme… Urza v jedné z prvních přednášek v Polis cituje nějakého starověkého Číňana jako doklad, že "anarchismus vznikl současně s vládci", to ale není argument PRO "odvěký anarchismus", nýbrž PROTI němu. Protože v historii se najde leccos, a když Urza pátrající po historickém anarchismu najde něco, co tak lze interpretovat, ve starověké Číně, znamená to, že žádný historický anarchismus nebyl. Protože kdyby byl, nemusel by potom tak horečně pátrat; doklady o tom by byly všude. Musíme snad pátrat po dokladech o historických teokraciích nebo o historickém feudalismu?
Komentář 52300
Pripadne, jak presne definujes spolecnost?
Podle me ancap moc spolecnost ani neni...
Komentář 52302
Definici společnosti bych dokázal dát dohromady, ale teď se mi nechce. Možná zítra. Používám to slovo ve stejném významu v jakém se používá v knihách, novinách, televizi – protože nejsem anarchokapitalista…
Komentář 103631
Komentář 103632
2) pokud to nikdy neexistovalo, není to tedy krokem zpět, ale vpřed.
Komentář 52297
Komentář 52316
Mimoto i Urza osobně oroduje třeba za Lichvu, což je taky prvek otrokářství. Přestože je lichva přímo definována jako nemorální úrok, Urza se ji snaží předefinovat na morální. Když použiji Urzův jazyk logiky, je v kontradikci sám se sebou. Na jedné straně stále oroduje za logický aspekt uvažování, na straně druhé nerespektuje zavedené definice tím, že jim dává své vlastní významy. Díky tomuto v podstatě chorému obratu snadno "zdánlivě" dokáže logický spor v myšlenkách kohokoli jiného. Správnou cestou by bylo přijmout obecně platné definice a na nich stavět svůj spor. Druhej člověk se pak cítí blbě, protože je obratně manipulován. Dokud neprokoukne tento zásadní Urzův trik.
Komentář 52318
- Ano, když to chcete říct pěkně, tak anarchokapitalismus "umožňuje prodat se do otroctví". Když to řeknete ošklivě, tak anarchokapitalismus umožňuje věřitelům zotročovat dlužníky (nebo je prodat na orgány). Otázka: Pročpak Urza důsledně používá jen pěknou formulaci? Je to jen náhoda? Nebo je to rétorika?
2. Měl jsem ale na mysli něco jiného. "Amerika za kolonizace" je nepopiratelný empirický důkaz: 1. že ankap není samospasitelný 2. že zlo nespočívá jen ve vládě 3. že zotročovat lidi můžete i bez vlády. Urza tohle odmítá vidět. Urza se dívá na "Ameriku za kolonizace" a vidí jen empirický důkaz, že ankap může fungovat; že je to také empirický důkaz, jak hluboce nemorální může ankap být, už nevidí…
Komentář 52320
Ale to nic nemění na tom, že stát taky ne a nepopírá to výhody ancapu oproti státu.
Komentář 52326
2) nepopírá to výhody ancapu oproti státu.
- 1. Nepopírám, že ankap je v něčem lepší než jiné státy. To tak je, že mezi druhy států jsou rozdíly. Jde ale o to, zda je ankap lepší než všechny státy, např. zda je lepší než minarchistická (nebo prostě jen ne-socialistická) demokracie. 2. A "Amerika za kolonizace" by s trochou zlé vůle mohla být chápána jako důkaz proti nadřazenosti ankapu nad státy: v Anglii a mnoha dalších státech v té době už přece otrokářství nebylo.
Komentář 52351
Jenže pak přijde úřednická realita...
https://www.csfd.cz/film/74621-jiste-pane-ministre/476970-usporny-program/filmoteka/
Komentář 52321
Komentář 52327
......................................
Pokud nechcete, tak nebudte demokratem,
ale pokud jste demokratem, tak pak jste otrokářem,
ale zároven i otrokem
Coby demokrat se totiž podílíte na vládě silnějšího psa...
Pokud jste ale kolektivista, tak na to samozřejmě můžete z vysoka hodit bobek...
Komentář 52341
Komentář 52382
Komentář 52388
Komentář 52389
- Tak zjevně lze na potomky uvalit povinnost dodržovat anarchokapitalistická pravidla…
Komentář 52478
Komentář 52481
Komentář 52564
Komentář 52567
Komentář 52568
Komentář 52582
Komentář 52652
- Tohle už Vám bylo mnohokrát vysvětleno. Pokud by v ankapu neplatila žádná pravidla, pokud by si tam každý mohl dělat, co chce – "na svou vlastní zodpovědnost", jak říkáte – proč by potom Česko nebylo ankapem? V ankapu si každý může dělat na svou vlastní zodpovědnost co chce; v Česku si každý dělal na vlastní zodpovědnost, co chtěl, a výsledkem je současný stav. Tedy Česká republika je ankap…
2. Na Misesu jsem narazil na pěkný oříšek (pro anarchokapitalisty), který jsem zde ještě neuvedl. Zajímalo by mě, jak si s tím anarchokapitalisté poradí. Je to z úvahy "Myšlenky jsou zadarmo": Zatímco na volném trhu jsou náklady obrany majetku stejně relevantní jako cokoliv jiného při rozhodování, zda daný majetek vůbec vlastnit, doktrína duševního vlastnictví, podpořená Státním extravagantním monopolem na sílu, podporuje lidi nárokovat si majetek, který je inherentně neobhajitelný.
- Pokud skutečně jsou na volném trhu "náklady na obranu majetku stejně relevantní jako cokoliv jiného při rozhodování, zda majetek vůbec vlastnit", pak jak víme, že nežijeme v ankapu, že ČR není ankap, kde se ukázalo, že "náklady na obranu některého soukromého majetku jsou příliš vysoké"?
A pokud myšlenka z úvahy není pravdivá, tak by mě zajímalo, v čem je podle anarchokapitalistů nesprávná, jak je to správně.
zde: https://www.mises.cz/clanky/myslenky-jsou-zadarmo-103.aspx
Komentář 52391
Komentář 103808
Komentář 52298
- A neplatí to především pro anarchokapitalistické hnutí a pro Urzu? Že Urza hlásá myšlenky, které jsou v jádru chybné, ale protože je hlásá už deset let, tak se mu nechce uznat, že jsou chybné, a proto jejich kritiku odmítá slovy "je to jen sémantické blábolení"? Mám na mysli například "nemůže být anarchokapitalistická revoluce", "anarchismus je kapitalismus a kapitalismus je anarchismus", "ankap je bezstátní společnost", "decentralizované právo". A mnohé další, jako jeho účelové definice, např. totality, "podpora nezodpovědných vede k více nezodpovědným", "demokracie nutně vede k socialismu" atd.
Komentář 52299
Komentář 52305
Komentář 52301
Jak jsi na takovou vec prisel? Jak to funguje?
Komentář 52303
Je výmluvné, že jste namítnul zrovna vůči tomuhle. Naznačuje to, že si uvědomujete, že vše ostatní je neobhajitelné…
Komentář 52315
Komentář 52338
Komentář 52317
Komentář 52322
Komentář 52325
dneska je spíše za trest bejt svobodnej než zavřenej,
takováto výchova se zcela míjí účinkem,
to je asi takovej trest, jako trestat sadomasochistu tím, že mu nařežete rákoskou na holou prdel...
Takovýto trest se zvrhává přímo naopak v odměnu...
Komentář 52329
Pokud tu definici víte dopředu, tak to je poctivé ne? Tedy není to manipulace. Máte-li pro Urzovy definice své názvy jiné, tak si je zaměníte a můžete si vše přeříkat v pojmech svých. Logická struktura se tím nemění (zejména pravdivosti a nepravdivosty tvrzení, protože posloupnosti důkazů jsou týž, jen v jinak nazvaných pojmech).
Komentář 52331
Komentář 52333
V pořádku. Děkuji, že se mnou nehodláte dál ztrácet čas. Já nebudu s Vámi.
Co se týče těch definicí, tak jste buď nečetl nebo nepochopil, co jsem Vám o nich napsal. Protože si opět stěžujete, že má někdo pojmy definované jinak, než jak se Vám líbí. Nepochopil jste, že na definici pojmů nezávisí jejich logická struktura. Budiž, zůstaňte si nadále u toho a myslete si, že změníte teorii tak, že si nějaké pojmy jinak nazvete. Já Vám na to argument napsal a jednou stačí.
Komentář 52334
- Jenže Urza nedělá jen to, že si vymýšlí nová jména pro pojmy. Což je naprosto logické: proč by to dělal? Co by takovým pouhým přejmenováním získal?
Večer to dokážu; na LLion TV jsem narazil na pěkný příklad, na kterém to bude naprosto jasné. S tím nesmyslem "každý si může definovat, co chce, jak chce" se musí jednou provždy přestat!
Komentář 52345
K té první části: Tak jo, jsem zvědavý a večer se podívám. LLion sleduju, dokonce znám kameramana. Natáčí vědecké populární přednášky, na PřF, MFF, ČVUT, AV ČR a možná i nějaké jiné. A obdivuju jeho zápal a výdrž.
K té druhé části: Máte pravdu, že volnost v názvech neplatí bezmezně. Mate to někdy jazykově. Viz třeba ta záměna pojištění - daň. A kdybychom si pojmy úplně předefinovali třeba na pojmy opačné, měli bychom problém s dorozuměním se. Ale to je problém jazyka a psychiky, či mozku, že používání nějakých pojmů máme ustálené a hůř se dokážeme přeučit než naučit něco úplně nového. Ale tohle zas Urza nedělá. Naopak, snaží se pojmy definovat co možná nejobvykleji, tak, jak na tom panuje co nejširší shoda. Například ty nejdůležitější pojmy pro něj typu kapitalismus apod.
Naopak takhle mate Jakub G, protože podsouvá posunuté významy. Například použije násilí a pak v debatě vyjde najevo, že bere útočné násilí stejně, jako obranné násilí, což by pak vedlo k tomu, že zamykáním bytu se dopouštíme implicitního násilí na zloději, což takhle nikdo neřekne. Ale když si to vyjasníme, OK a nemám s tím problém. Jen pak na to v jiné diskusi upozorňím a s tím má zpravidla pak problém Jakub G vůči mě. Protože mu nevyjde nějaká matoucí formulace (kdo sem přijde nový, jeho definice s posunutým významem nezná a on se s transparentností, aby je tu a tam přesně definoval, zrovna nepřetrhne).
V téhle argumentaci mi jde o to, že není korektní říct "nemáš pravdu, protože já si ten pojem definuju jinak". Protože toto už není změna názvu ale jiný pojem. Je potřeba si zjistit, jak pojem definuje ten, kdo ho použije v tvrzení. A vyvracet mu ho v jeho pojmech.
Komentář 52347
.........................................................................
Já bych to klidně řekl,
protože i taková zed je násilí jenž vám brání jít za zed,
vostnatej drát kolem hranic je taktéž násilí jenž vám brání překročit hranice či opustit koncentrák...
Stačí se na to podívat jen jinak, než se obvykle díváme,
stejně tak nečekaně to pak otočíte i v případu státu jenž se zdá být mnohým jako něco, co není násilné...
Prostě se na to podíváme z neobvyklého úhlu...
Komentář 52350
- Například totalitu definuje tak, jak ji nedefinuje nikdo. Navíc jeho definice je nesmyslná, protože nevystihuje žádný důležitý rozdíl mezi dvěma věcmi. Navíc vidím určitou nekalost už v tom samotném neustálém definování něčeho: proč prostě nepoužívá hovorový jazyk? A ano, zrovna kapitalismus "definuje správně", tedy nazývá kapitalismem to, co se v hovorovém jazyku nazývá kapitalismem.
2) Například použije násilí a pak v debatě vyjde najevo, že bere útočné násilí stejně, jako obranné násilí, což by pak vedlo k tomu, že zamykáním bytu se dopouštíme implicitního násilí na zloději, což takhle nikdo neřekne.
- Když říkáte takové nesmysly, je to těžké s Vámi diskutovat. Pokud to myslíte vážně, je to smutné. Každopádně pro pořádek vysvětlím: Jde o to, že nerozlišujete "použít násilí vůči někomu" a "porušit něčí práva". To první je podmnožina toho druhého. A je za tím, nepřekvapivě, to vaše anarchokapitalistické přejmenovávání všeho. Vy jste si přejmenovali "porušit něčí práva" na "násilí", ve vaší terminologii "násilí" = "porušení práv" a v důsledku toho před vámi vyvstávají takové pseudoproblémy. Když se zamknete ve svém bytě před zlodějem, tak proti němu nepoužíváte násilí a neporušujete jeho právo. Když se zloděj zamkne před vámi ve vašem bytě, tak proti vám nepoužívá násilí, ALE porušuje vaše právo.
Je to prosté. Ale proč neřešit pseudoproblémy, život je dlouhý.
3) V téhle argumentaci mi jde o to, že není korektní říct "nemáš pravdu, protože já si ten pojem definuju jinak". Protože toto už není změna názvu ale jiný pojem.
- Přesně tak: Zdravotní daň přejmenovaná na zdravotní pojištění, je jiný pojem. Dělá se tak z toho rétoricky jiný pojem.
Je potřeba si zjistit, jak pojem definuje ten, kdo ho použije v tvrzení. A vyvracet mu ho v jeho pojmech.
- Ale vždyť tohle u zdravotního pojištění neděláte! Vy odmítáte tu "definici" (vaší terminologií): řeknete, že to není pojištění, ale daň.
Komentář 52353
Komentář 52354
Komentář 52356
To záleží, v jaké se pohybujete názorové bublině. Už teda víme :-).
A také tím potvrzujete, že s hovorovým jazykem nevystačíme a přesné definice potřeba jsou. Vysvětlete to prosím Szaszianovi. Od Vás tomu možná bude lépe rozumět. Já debatu s ním začínám vzdávat.
Komentář 52358
Komentář 52360
Ale vždyť to je právě to, co ta vaše banda kokotů neustále předvádí! Neustále se točíte kolem nějakých pojmů a žonglujete s nimi. Krásným příkladem budiž pojem "násilí", kdy si vynucujete tento pojem i pro případ zamezení přístupu cizích osob do soukromého prostoru vlastníka!
Komentář 52363
Komentář 52369
......................................................................
Kdyby jste tam vynechal to "cizích osob do soukromého prostoru vlastníka"
což je právě ten anarchokapitání axiom, tak by vám zůstalo :
"zamezení přístupu"
No a je to....
Komentář 52362
Komentář 52366
Komentář 52372
Komentář 52357
.....................................................................
Podle mého názoru tady máme "prd"
a z toho prdu pak vždycky "uděláme kuličku"
takže z plyného skupenství přecházíme na pevné skupenství,
a pak se tím pevným skupenstvím mlátíme navzájem přes hlavu,
páč plynným "prdem" se nelze přes hlavu mlátit,
leda tak se na to vyprdnout...
Komentář 52364
A konečně tu debata začíná mít smysl a já zas trochu začínám rozumět tomu, co mi tu někdo píše. Asi tu tímhle dneska skončím, abych si na zbytek dne nerozhodil psychiku, když jste mi zlepšil náladu. Hezký zbytek dne.
Komentář 52370
...........................................................
Nene,
to je dokázaný,
plácli k sobě dvě desky a vony se od sebe odtahovaly jak tam z prdu vznikaly kuličky...
Vakuum má doma málo kdo.
.......................
Zato v hlavě ho má kdekdo a pak se mu to vakuum zaplnuje kuličkama...
Je proto třeba neustále v hlavě uklízet ten vznikající fyzikální bordel,
včetně pavouků a pavučin a uhlíkových stop...
Komentář 52359
Komentář 52365
Komentář 52383
Komentář 52385
Komentář 52386
Docela by me zajimalo, co to presne znamena, zvlaste ve vztahu k ancapu.
K ancapu, ktery rika: Delejte si kazdy co chcete, kdyz tim nebudete poskozovat druheho. To je jako ten cernobily pohled? V cem je presne cernobily? Nebo jak to s tim cernobilym svetem vlastne funguje?
Pro me to jsou proste blaboly lidi, kteri nemaji co rict konkretniho, a tak prijdou s nejtrivialnejsim blabolem, ktery vubec muze existovat.
Komentář 52411
A čo sa týka toho ankapu, že "Delejte si kazdy co chcete, kdyz tim nebudete poskozovat druheho.", háčik je v tom že čo je poškodzovanie si definujete vy. A častokrát sa nezhodneme, napríklad pri priekupníkoch.
Komentář 52419
Čili vzájemná nedohoda dvou a/nebo více lidí jim nemusí být překážkou v koexistenci. Budou řešit jakýkoli problém, jakoukoli potřebu po svém.
Komentář 52420
Komentář 52422
Komentář 52423
Komentář 52425
Komentář 52428
Ty bys proste rad system, kde nekdo moudry urci, co se za kolik ma prodavat, komu se to ma prodavat a kdy se to ma prodavat… Jo a samozrejme kdo to ma vyrabet, za kolik to ma vyrabet, kdy to ma vyrabet….
A kdyby nekdo chtel neco koupit za jinou cenu, nez jsi ty urcil, tak ho proste ….potrestame.
Chapu.
No, pro me to je zcela zrudne.
Komentář 52429
jeden salám, jeden jogurt, jeden telefon a jedno auto,
nás postarší dementy větší množství mate a nevíme pak co si koupit...
Tím by se pak nakonec dalo všechno lépe kontrolovat...
Komentář 52431
Komentář 52433
Komentář 52434
Komentář 52436
Komentář 52437
Komentář 52466
Komentář 52438
Komentář 52465
Kdo tady chce státními regulacemi omezovat kdo, komu a za kolik maximálně? Já snad????
Komentář 52469
Komentář 52475
Komentář 52476
Komentář 52440
Komentář 52418
Komentář 52424
Komentář 52426
Komentář 52432
Komentář 52427
Ale chapu, ty to priste zase napises...a zase...a zase...proste kokot.
Komentář 52430
Komentář 52441
Komentář 52443
Komentář 52387
Komentář 52355
Například totalitu definuje tak, jak ji nedefinuje nikdo.
Jak to? Já bych ji definoval skoro stejně a téměř každý také. Chápe, že před rokem 89 jsme měli totalitu ve výrobě a zásobování, protože bylo zakázáno podnikat. Podobně jsme měli totalitní zdravotnictví. Všechno bylo státní a veškerá pravidla prakticky všeho nastavoval stát. Po revoluci jsme uvolnili výrobu, přestalo se státně plánovat a mohlo se začít podnikat. Ale u zdravotnictví jsme si totalitu ponechali, protože se téměř nic nezměnilo. Máme sice několik zdravotních pojišťoven ale ty, vlivem regulací fungují prakticky jako olygopol, takže je jedno, kolik jich je. Konkurují si jen v proplácení nějakých benefitů. Zdravotní péči musí proplácet ze zákona stejnou a příjem mají podle zákona a nemohou třeba zlepšit efektivitu a díky tomu zlevnit pojistky. Není to spíš tak, že Vy máte nějakou definici, myslíte si, že ji tak mají všichni ale on ji nemá skoro nikdo?
Navíc vidím určitou nekalost už v tom samotném neustálém definování něčeho: proč prostě nepoužívá hovorový jazyk?
Nevím, jestli Vám dobře rozumím, v čem máte na mysli? Nějaký příklad?
Jde o to, že nerozlišujete "použít násilí vůči někomu" a "porušit něčí práva"
Tohle prosím vysvětlete Jakubovi G. Ten s těmi pojmy takto žongloval. Ale nevím, jestli budete mít příležitost.
Přesně tak: Zdravotní daň přejmenovaná na zdravotní pojištění, je jiný pojem.
Není, je to jiný název pro týž pojem. Pokud by se v legislativě nic jiného nezměnilo, jen ten název, jak ale píšete, takže to beru jako předpoklad.
Je potřeba si zjistit, jak pojem definuje ten, kdo ho použije v tvrzení. A vyvracet mu ho v jeho pojmech.
- Ale vždyť tohle u zdravotního pojištění neděláte! Vy odmítáte tu "definici" (vaší terminologií): řeknete, že to není pojištění, ale daň.
Naopak! Já Vám psal, že na názvu nezáleží. A že si to můžete nazvat i nosorožec a bude to stejné. Daň to je podle toho, jak mají daň definovanou ekonomové. Tedy pro ekonoma je zdravotní pojištění daň. Ale podle legislativy je to pojištění.
Sorry, srozumitelněji to už napsat neumím, tohle je můj vrchol schopností formulovat myšlenku, takže jestli tohle vysvětlení nebude stačit a napíšete mi potřetí, že něco předefinovávám, tak Vám to už bude muset vysvětlit někdo jiný. Já na to nestačím. Jinak mi budete muset začít platit školné, můj čas je drahý.
Komentář 52339
Jako malý předkrm před večerní porážkou anarchokapitalismu: Vy přece tvrdíte, že zdravotní pojištění není pojištění, nýbrž daň, takže by se mu mělo správně říkat "zdravotní daň". Souhlasím. Stát ale "svou definici" (používám vaši terminologii) používá konzistentně: když říká "zdravotní pojištění" vždy tím myslí zdravotní daň. Takže podle vašich kritérií by to mělo být úplně v pořádku. Otázka: Skutečně se ale jedná o pouhé přejmenování? Skutečně v tom není žádný klam? Skutečně takovým pojmenováním (takovou "definicí", vaším názvoslovím) stát nic nezískal?
Komentář 52342
Komentář 52343
stát nic nezískal?
Nevím, jak to myslíte, žádné peníze na víc pouhým pojmenováním určitě nezískal. Nosorožcem i daní by získal stejně, jako získává pojištěním. Ekonom to nazve daní, protože nazývá pojmy podle ekonomie, účetní to nazve pojištění, protože se drží legislativy.
Komentář 52344
- Takže podle Vás není tímto pojmenováním nikdo oklamán? Všichni vědí, že zdravotní pojištění není pojištění, nýbrž daň?
Komentář 52346
Komentář 52348
Komentář 52349
Komentář 52373
Komentář 52336
Komentář 52380
Komentář 52381
.........................................................................
No jo,
ale to je dobře nebo špatně pro ty co maj ten stát tak rádi ?
Tedy já bych vo to zas až tak moc nestál,
mně je vcelku jedno jestli mě má prcat stát nebo nějakej majitel pozemku
s agenturou za prdelí, taknějak mně to vychází víceméně nastejno...
Snad jen že v případě vlastnictví svého pozemku bych si tam mohl hrát na pánaboha a kralovat vesmíru...
Komentář 52390
Já mám spíš rád konkrétní lidi. Stát nic není. Stát je jen umělá konstrukce. Když budou stát reprezentovat lidé, které budu mít rád, budu spokojen. To samé by platilo klidně o jakémkoli jiném systému. Např. Vás rád mám. Ale Urza už mi je intelektuálně lhostejný. Proč? U Vás cítím pochopení jistých paradoxů života. Nebo přinejmenším umění je uznat a žít s nimi. Kdežto Urzovi podle mého chybí jedna mozková hemisféra (pravá, ta levá je zase posílená). Ale možná je moc mladej ještě...
Tedy já bych vo to zas až tak moc nestál
Vy jste ale anarchista bez přívlastků. A neplácáte nesmysly jako Urza. A to je z mého pohledu úplně OK. Urza plácá nesmysly (premisy) a pak si s nimi logicky konzistentně hraje. Nic víc v podstatě nedělá. A mne dráždí jeho sebejistá arogance, kterou opírá jen o své rétorické a logické schopnosti. Zkrátka talent blbě směrovanej.
Komentář 52384
Komentář 52328
Neplatí. Nejsou ani empirická data a ani z teorie neplyne, že je Urzův koncept špatně. Naopak proti státu hovoří jak empirie, tak teorie.
proto jejich kritiku odmítá slovy "je to jen sémantické blábolení"
To není proto. Příspěvky Jakuba G považuji za sémantické blábolení taktéž. (Předpokládám, že nařážíte na diskusi na book.urza.cz. On zneužívá logické klamy, aby tvrzení zdánlivě vyšly buď v neprospěch anarchokapitalismu nebo aspoň aby vyšel stát stát s anarchií vyrovnaně a že si nemají co vyčítat (třeba co se týče násilí). Když však jsem důsledný a trvám na přesné definování pojmů, diskusi buď rozbije nebo odkloní jinam nebo přestane diskutovat a je osobní. Stalo se tak vždy bez výjimky. Jemu tedy vůbec o pravdu nešlo. Já to nazýval sofismus, hraní s pojmy a se slovy a zneužívání jazyka. V antice mělo slovo sofismus přesně tento význam a konotace byla negativní. Dnes se to někdy používá ve významu sofistický = chytrý, promyšlený ale to je už trochu posunuté. V antice za tím byl ten klamavý způsob přesvědčit druhého o nepravdě za zneužití jazyka nebo ho aspoň mást. Jakub G takto mátl hlavně příchozí lidi. Mě neměl rád, protože jeho triky jsem už znal a uměl jsem na ně reagovat. A nenechal jsem Jakuba G to zahrát do autu a trval důsledně na definicích a ukazoval mu, kde má chyby a dával mu správné protipříklady.
Komentář 52330
Komentář 52306
že dokonce ani Hamáček nemůže zvrátit rozhodnutí vlády,
i když je asi v tý vládě jedinej rozumnej člověk :
Přitom právě Jan Hamáček už 2. března neúspěšně žádal vládu o vyhlášení nouzového stavu, což by mimo jiné umožnilo flexibilnější nákup roušek a respirátorů, bez potřeby vypisování tendrů. Nakonec ale k vyhlášení nouzového stavu Babišův kabinet nepochopitelně přistoupil až o deset dnů později, nechtěl údajně obyvatelstvo předčasně děsit. I kvůli této prodlevě problém s chybějícími ochrannými pomůckami vygradoval...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/selhani-zeny-ktera-mela-chranit-cesko-pred-nakazami-94638?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
Jinými slovy, stát v dnešní zrychlené době není schopen reagovat pružně na vznikající situace, což se netýká pouze krizových situací, stát je prostě zpomalenej zakonzervovanej moloch kterému vládnou ouřadové....
Komentář 52308
kdy stačilo vopajcovat ústavu nějakýho demokratickýho státu která tam funguje již dlouhá desetiletí, místo toho poslanci deset let vymyšleli zákony a to tak, že se toho docela hodně vypařilo někam do ztracena
no a dneska stačí jen vopajcovat zkušenost z číny, která se s tím potýká již tři měsíce před námi a místo toho se experimentuje a tvrdí se, že situace je zcela neznámá...
No hlavně že se nakonec vláda a pan prezident vycajchlujou se značným zpožděním s tím, na co už dávno kápli čínani...
Komentář 52361
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.