Berlínský masakr motorovým kamionem – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-12-21 00:00:02

Berlínský masakr motorovým kamionem

Jakýsi magor vjel ocelí naloženým kamionem na vánočních trzích v Berlíně do davu lidí, asi padesát jich zranil a dvanáct zabil (snad to číslo už neporoste); podle všeho to bylo schválně, jednalo se o teroristický útok a tipnul bych si, že pachatelem byl islámský radikál. Je mi líto, že se to stalo, stejně jako je mi líto všech ostatních zavražděných; na celém světě jich je ročně asi půl milionu, v Německu jich každoročně bývají velké stovky. Co s tím můžeme dělat? Nejspíše dávat pozor na sebe i své blízké a počítat s tím, že svět prostě není úplně bezpečný a neustále žijeme s nějakým rizikem; považuji za vhodné se ozbrojit a připravit na obranu proti zločincům. Abychom však svět neudělali nebezpečnějším, posuzujme jednotlivé katastrofy racionálně, v souvislostech a bez hysterie; braňme se útočníkům a neinicializujme násilí vůči nevinným.
Přečtení: 17927

Reagujete na tento komentář:
Nejspíše dávat pozor na sebe i své blízké a počítat s tím, že svět prostě není úplně bezpečný a neustále žijeme s nějakým rizikem; považuji za vhodné se ozbrojit a připravit na obranu proti zločincům.
................................................................................

Souhlasím, já jsem ozbrojenej neustále i na přechodu pro chodce,
vždyt silnice jsou plný pirátů a grázlů
a co chvíli někoho zabijou, přejedou, rozdrtěj a rozmašírujou...

Nejsou to sice muslimští radikálové, ale jsou to radikálové silniční,
místo víry se oblbují alkoholem, drogamy, rychlou jízdou a telefonováním při jízdě...
Autor: rolf Čas: 2016-12-21 08:47:07
Web: neuveden Mail: neuveden
Je to reakce na terorismus některých vlád v zahraniční politice. Nevím ale, proč si ti frustráti vybírají čistě jen civilní cíle. Nicméně kdyby se předtím státy nemíchaly do zemí, odkud ti teroristi pocházejí, tohle by se pravděpodobně nedělo.
Autor: Urza Čas: 2016-12-21 10:23:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zrovna v to pondělí si jeden vybral ruského velvyslance.
Autor: rolf Čas: 2016-12-21 10:36:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
no, to je vlastně pravda, ale i tak je to spíš výjimka. Takový dog eat dog.
Autor: Void (neregistrovaný) Čas: 2016-12-21 12:18:34 Titulek: Re: [↑]
Tak ono jim imho jde hlavně o to vyvolat strach mezi civilisty a tím oslabit zemi zevnitř, na to je mnohem účinější jít po civilních cílech, jelikož pak každý obyčejný člověk bude mít na ulici strach kdy to přijde. Když budou útočit na politické či vojenské cíle tak se bude bát podstatně méně lidí o své životy. Pokud to nebudou vojáci a politici....
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-21 13:04:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já bych spíše řekl, že činí prostě voko za oko,

nevadí jim zabitej Bin Ládin, nebot to byl voják či bojovník,

ten zemřel v boji a jde do nebe,

ale vadí jim civilní oběti a proto taky útočí na civilní obyvatelstvo...
Autor: Tomáš Macháček (neregistrovaný) Čas: 2016-12-22 00:43:38 Titulek: Re: [↑]
To se jim MOŽNÁ honilo v hlavě, ale povšimněme si, že cíle mají spojitost s křesťanstvím. V merkelizovaném Německu jsou nyní masivně vandalizovány křesťanské symboly. Takže pokud Syřany a spol. nebombardovala katolická církev krucifixy, můžeme říct, že nejde o nějakou snahu o odvetu.

Buď jak buď, cílením civilistů se z nich stávají stejně vražední parchanti, jako jsou politici, kteří nařídili bombardovat muslimské země.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-22 08:48:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To se jim MOŽNÁ honilo v hlavě, ale povšimněme si, že cíle mají spojitost s křesťanstvím.
.............................................................................

To určitě,

stačí se podívat do vlastní hlavy a vidíme tam,
že agresivitu těch lidí spojujeme s islámem,
a oni to vidí ouplně stejně,
pro ně jsme agresivní proto, protože jsme křestané...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-22 08:54:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Buď jak buď, cílením civilistů se z nich stávají stejně vražední parchanti, jako jsou politici, kteří nařídili bombardovat muslimské země.
..............................................................................

To jo, jenže voko za voko prostě funguje,

řekl bych, že na rozdíl od křestanů oni svá svintva neschovávají za nějakou lásku k bližnímu, to spíše křestané jsou tací voplzlíci, že svou agresivitu umně maskují a tváří se jako svatoušci co spadli z nebe,
zatímco muslimové jsou prostě bojovníci a jsou na to hrdí...

To je to, co většinu lidí docela děsí...

A přitom křestané jsou to samé, jen svá svinstva umně maskují...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-22 09:06:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
kteří nařídili bombardovat muslimské země.
...........................................

Tady vidíte, že politici nejsou rozhodně žádný B éčka,
jsou to lidé, kteří prošli konkurenčním bojem
at už mezi stranami tak i uvnitř vlastní politické strany...

V tom žádný lidumilný blbec neuspěje,
i když je samozřejmě křestanskou tradicí se takto na oko tvářit,
že jste dobrák vod kosti...

Vona ta evropská politika není zas až tak impotentní,
jak se lidem zdálo když sem přicházeli uprchlíci,
kdyby Merkelová chtěla tak stejně rychle votočí a sluníčkářsky je vyexpeduje zpět...
Autor: rolf Čas: 2016-12-21 10:09:53
Web: neuveden Mail: neuveden
Komentář Macka je sice vtipný, ale nechápe podstatu věci. Islám sice není příliš kompatibilní se svobodou jedince, ale sám o sobě asi nevede přímo k zabíjení. To umožní až masivní propaganda a nahromadění zbraní a patřičně motivovaných zabijáků. To vše stojí hodně peněz. Těžko si představit, že by to financovala soukromá osoba(y), a nebo na to přispívali lidi dobrovolně. Takové plýtvání je možné jen skrze zdanění. Takže ve výsledku daně zabíjejí.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-21 11:29:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jenže vymytí hlav vírou v nadřazenou morální autoritu je velmi zásadní první krok. A je jedno, zda jsou výsledkem husitské války, křížové výpravy, irští teroristé, válčící muslimské sekty, džihádisté, nebo válčící státy, plynující nacisté a tyranizující komunisté.

Daně (a jiné válečné povinnosti) jsou jen druhý krok, a pokud znáš islám, tak víš, že islám má způsoby, jak získávat peníze, jednak je to zakát, což je "charita", na kterou přispívá každý muslim, jednak je to džizja, což je výpalné, které muslimům platí porobení nevěřící. Podobné mechanismy získávání zdrojů k zabíjení má každá víra v nadřazenou morálku, resp. z těch příkladů, které jsem vyjmenoval, mě nenapadá žádná výjimka.
Autor: rolf Čas: 2016-12-21 11:54:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Určitě ano, islám nebyl stvořen jako náboženství, které má pěstovat svobodného člověka, to je jasné, chtěl jsem ten komentář vztáhnout na to, o čem psal Urza a tak jsem to patřičně zjednodušil. Samozřejmě že i v ancapu by byli jedinci, co by si vytvářeli různé islámy atd. Nicméně ta lidská potřeba dominovat druhým bude mít kontrolní mechanismus v tom, že si lidé pojedou každý za své. Pravděpodobnost vzniku válek a politických konfliktů tak bude výrazně nižší než je dnes, těžko si představit někoho, kdo dokáže dlouhodobě ufinancovat to masivní vymývání mozků a akumulaci zbraní a vojáků. Konflikty budou iniciátorům přinášet méně užitku než obchod.


Autor: velkej Ká Čas: 2016-12-21 12:33:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To "každý za své" sice zní jako dobrý kontrolní mechanismus, ale bez "není vyšších morálních autorit" nebude fungovat. A zde nemyslím jen konkrétní vyšší morální autority, ale zejména samotná představa jakékoliv vyšší morální autority. Že když má někdo klacek, má nade mnou moc. A ta moc se pak nabaluje jako sněhová koule.
Autor: rolf Čas: 2016-12-21 13:03:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Poptávka po násilí a morální nadřazenosti bude vždy. Představme si situaci, kdy přijde někdo, kdo ji bude chtít uspokojit. Ten někdo nakoupí obrovské množství inzerce v mediích s tím poselstvím, už to bude stát hodně peněz. Pak zmanipuluje masy lidí, které ovšem musejí dobrovolně na válku přispět. Budou se muset vybrat miliardy peněz. Budou proti někomu válčit, ale ten se bude asi dost tvrdě bránit, protože bude jednak ozbrojený a jednak tu budou konkurenční bezpečnostní agentury..pořád je to ale válka na dobrovolné bázi, ne válka nebo konflikt, který si vynucuje stát...no nevím, těžko si představit, že by ta lidská touha po dominanci nad druhými byla naplňovaná tak dobře jako je tomu dnes.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-21 19:22:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Poptávka po násilí a morální nadřazenosti bude vždy.
......................................................

My duchovnáci chováme jiskřičku naděje, že by to tak být nemuselo na vždy,
že kdyby na světě byl dostatek osvícených lidí, tak by jejich energetické pole mohlo působit i na ostatní lidi a ovlivnit jejich egocentrické tendence

ale je to taková naděje ala sci fi asi tak desátý tisíciletí....

Mnoho lidí si myslelo že to bude rok dvatisícedvanáct kdy končil Mayskej kalendář,
a vono kulový, žádný duchovní energie ze středu galaxie nedorazily .....hahaha,
tedy vlastně bůbůbůůůůůůůůůůůůů...

Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nejspíše dávat pozor na sebe i své blízké a počítat s tím, že svět prostě není úplně bezpečný a neustále žijeme s nějakým rizikem; považuji za vhodné se ozbrojit a připravit na obranu proti zločincům.
................................................................................

Souhlasím, já jsem ozbrojenej neustále i na přechodu pro chodce,
vždyt silnice jsou plný pirátů a grázlů
a co chvíli někoho zabijou, přejedou, rozdrtěj a rozmašírujou...

Nejsou to sice muslimští radikálové, ale jsou to radikálové silniční,
místo víry se oblbují alkoholem, drogamy, rychlou jízdou a telefonováním při jízdě...
Autor: Lojza Čas: 2016-12-21 20:37:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
:-O Jako beru, ze jses takovej malicko mimo (skoda, ze jsi nesplnil sve vyhruzky ohledne omezeni psani blabolu, skoda), ale jak se da "oblbovat" rychlou jizdou ci telefonovanim, to fakt nechapu ani pri zapojeni maximalni fantazie...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-21 23:04:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Voblbování se provádí povětšinou koncentrací,
koncentrace má jeden takový nepříjemný vedlejší účinek,
že sice vidíš skvěle to nač se koncentruješ,
ale už nevidíš to nač se nekoncentruješ....

Což tedy mnoha lidem poskytuje určité uvolnění,
nebot pak nemaj rozlítanou pozornost od jednoho k druhému,
proto je to v mnohém kolektivu oblíbené...

Třeba ta rychlá jízda takto velmi pěkně funguje....
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-12-21 23:18:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Abys to měl komplet,
protože koncentrace je víceméně stará vesta pro každého člověka,

tak opakem koncentrace je meditace,
tedy uvolněná pozornost a pozorování,
což by se dalo popsat asi tak, že nevidíš nic, proto dokonale vidíš všechno,
nazvěme to třeba prostorové vnímání, nebo intuice nebo nějak podobně...
logo Urza.cz
kapky