Česko je tiskařská velmoc – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Čas: 2019-12-02 00:00:02

Česko je tiskařská velmoc

Podle tohoto článku patří Česká republika mezi tři země, které nejvyšším tempem tisknou peníze. Češi se tak „obohatili“ v meziročním porovnání o 132,5 mld Kč. Jedná se pochopitelně o likvidní peníze, neboli fyzické bankovky, které tvoří pouze jednotky procent z veškerých peněz v ekonomice (drtivá většina peněz totiž existuje pouze jako položky na bankovních a úvěrových účtech). Česká národní banka k tomuto tempu tištění nových peněz přistoupila údajně z důvodu přání oslabit českou korunu. I takové „malé“ množství peněz ale může mít dalekosáhlé následky v ekonomice. Za prvé: Peníze se nerozdávají rovnoměrně mezi všechny občany, tudíž ti, ke kterým se nové bankovky dostanou nejdříve, disponují větší kupní silou při starých cenách. Větší množství peněz v ekonomice totiž vede, ceteris paribus, ke zdražení. Za druhé: Nárůst peněžní zásoby vede k mylným investicím, plýtvání, hypotečním bublinám a jiným omylům. A za třetí: Při nástupu finanční krize, kterou mnozí ekonomové očekávají v USA již příští rok, se tyto mylné investice projeví jako ztrátové a nastartují krachy firem i domácností. Jak vidíte následující finanční krizi vy? Přijde podle vás brzy? Bude ještě horší, než ta minulá? Nebo to národní banky nějak „vykoumají“ a krizi vyřeší, vyléčí, či ji dokonce předejdou nějakým zázračným opatřením?
Přečtení: 59318

Web: neuveden Mail: neuveden
Přijde, 2022, ale tentokrát bude mít hodně jiný průběh díky kryptoměnám. Netroufám si odhadnout, jaký přesně. Pravděpodobně dojde k upozadění rolí států v průběhu krize právě díky existenci státy neovládaných alternativ; jak s tím ale státy naloží, je velká neznámá. Jednou z variant je i válka, a ta, pokud k ní dojde a nepodaří se jí zabránit, bude docela drsná; nebude to válka mezi státy, ale mezi lidmi a státy.
Autor: Jakub G Čas: 2019-12-02 07:46:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Předpověď hodná Rakouské školy :-D
Autor: Eduard Horák Čas: 2019-12-02 08:10:21 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.linkedin.com/in/eduard-hor%C3%A1k-298166ab/ Mail: edahorak v doméně seznam.cz
No, velkej Ká může mít pravdu. ECB už moc nemá kam snižovat sazby úroků (obvyklý "recept" na krizi), Bundesbank už toho má plný zuby pořád někoho sanovat, Itálie je insolventní, Francie má dluhy jako prase a o Řecku, Portugalsku a Španělsku se nemá cenu ani bavit. Mohlo by to znamenat i rozpad Eurozony.Ale může dojít i na slavné rozhazování peněz z vrtulníků. Robert P. Murphy mi říkal, že tipuje začátek krize v USA už kolem letních prázdnin 2020, podle jiných kolem února 2021.
Autor: Jakub G Čas: 2019-12-02 08:16:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud někdo predikuje, že to buď bude "takto nebo jinak", tak jistě pravdu mít bude :-D
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 08:17:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale kde, Nemci dobre vedia že prosperujú vďaka Euru a dajú si veľký pozor na to aby sa kvôli nim EÚ nerozpadla.
Autor: O Simon (neregistrovaný) Čas: 2019-12-02 09:05:50 Titulek: Re: [↑]
nevím, jestli to Němci ví, když to není pravda, naopak Euro vůbec funguje jen díky nim.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 10:24:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Veď to si neodporuje, zavedenie Eura bolo a je pre Nemcov výhodné a preto ho pomohli zaviesť. A preto ho ani nebudú chcieť zrušiť.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-12-02 10:42:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Navíc německá ekonomika ted posílila příchodem imigrantů,
tak žádný vobavy...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 11:50:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Německo nemusí Euro zrušit. Jeho kormidelníci ve vrcholných funkcích EU ho znehodnocují nehoráznou inflací tak, že ho příští krize může znehodnotit úplně - nikdo nikomu za něj nic dobrovolně neprodá. A Německo s tím neudělá nic. Leda že by nějakým způsobem přinutily vláda s parlamentem firmy v Německu prodávat produkci a služby pouze za ta Eura a pak si s nimi mohou vytapetovat Rajchstág.

A jak Německo vydělává na Euru? Tím, že za něj už nakoupilo hromady řeckého a italského papíru, nadepsané slovem "Dluhopis", které Bůh ví, jestli někdy někdo splatí (ne, nemá z čeho!). Prožírat peníze je nejrychlejší cesta k bankrotu.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 12:17:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Že nechápeš ako vzájomný obchod ovplyvňuje výmenné kurzy mien si už pred časom ukázal, nemusíš to znova zdôrazňovať.
A tie tvoje večné mokré sny o krachu € škoda komentovať, snívaj ďalej.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-12-04 16:43:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A tie tvoje večné mokré sny o krachu € škoda komentovať, snívaj ďalej.
.....................................................................
Co by ne,
němci už zkušenost s inflací jak prase mají,
nebot ji absolvovali po první sv. válce
takže pro ně je to "stará vesta"
jak vyléčit hospodářství...
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 16:49:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A aj tak po weimarskej republike nevznikol ankapistan ale znovu štát a navyše omnoho silnejší.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-12-04 17:13:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No vždyt já je taky před tou krizí varuju,
že naopak stát přituhne,
páč jako vobvykle budou moci za krizi zlí kapitalisti
před kterýma je se třaba chránit vládou,
nejlépe pořádně silnou vládou...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 17:55:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Stát po příští krizi dost možná přituhne, asi jako Zimbabwe nebo Venezuela. Jako na papíře to může být i brutální totalita. Na její provozování budou vládcové mít libovolně rozmnožovatelné a rozmnožované bezcenné barvotisky a/nebo libovolně generované bezcenné nuly/jedničky v počítači, případně pár šupů za postupné občasné rozprodávání kapitálové podstaty. Hospodářství ještě produkující nějaké hodnoty - lidi do něj zapojení, včetně načerno zapojených státních zaměstnanců - z toho inflačního marasmu a z pod dohledu bankrotujícího státu, který jen bude chtít čím dál víc jimi vyprodukovaných hodnot, které obratem prožere, postupně včas vycouvá, protože má jak.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 17:41:37 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano. Protože lidi neměli možnost se svými kooperacemi tomu státu vymknout. Jak se daří vládcům vytvořit po krizi opět silný stát nám ukazují třeba v Zimbabwe. Nějak se jim nedaří dostat lidi a jejich kooperace pod kontrolu státní měny. A bez "královské mincovny" existuje stát jen jako ceremoniální kašparáda.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 17:57:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
V eurozóne nemá žiaden štát vlastnú "mincovňu" a žiaden nemá také problémy ako Zimbabwe.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 19:12:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"Královskou mincovnou" v eurozóně je ECB. K těm problémům spěje zcela shodnými kroky, kterými k nim o něco dřív dospěla Zimbabwe.

Je to marný, je to marný, je to marný.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 21:13:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No a? Žiadna mena nevznikla sama osebe, každú niekto založil a každú niekto "tlačí". Ale ECB nepatrí žiadnemu štátu a napriek tomu tie štáty existujú.
Web: neuveden Mail: schován
Jasné že ku kríze dôjde, keďže kapitalizmus potrebuje bohatých zákazníkov a zároveň chudobných zamestnancov a tento vnútorný rozpor spôsobuje krízy. Zväčšujúca sa príjmová a majetková nerovnosť zákonite spustí krízu, akurát ja si na rozdiel od Veľkého Ká nedovolím predikovať trh, takže nepoviem dátum kedy sa to stane.
Autor: Glande Čas: 2019-12-02 10:18:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To by mě zajímal ten mechanismus bohatí zákazníci/chudí zaměstnanci - jakým způsobuje krizi?

A jinak, krize přijde 18.11.2020 v 16:32.Začne to splasknutím letní bubliny prodeje andulek a akvarijních rybiček - způsobí to výbrodeje (o no je ještě co?) na Pražské burze a to položí postupně americké a asijské burzy. Ale pššt, nikomu ani muk norberte. Zůstane to jenom mezi námi, ať se můžem připravit a včas prodat ;-)
Autor: velkej Ká Čas: 2019-12-02 10:35:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Na co sakra kapitalismus potřebuje chudé zaměstnance? Jestli je Vámi nabízená práce taková sračka, že ji za ty peníze nechce nikdo dělat, tak Vám sebechudší zaměstnanec tu práci nevylepší.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 10:37:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Na väčšie zisky pre majiteľov.
Autor: enemy (neregistrovaný) Čas: 2019-12-02 11:33:38 Titulek: Re: [↑]
Jasný a z čeho ten zisk ten kapitalista má? Když většina lidí má být chudých tak komu bude prodávat?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 11:52:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Keby si trochu rozmýšľal tak si uvedomíš že tvoji vlastní zamestnanci tvoria iba zlomok tvojich zákazníkov, takže zmena ich platov sa na tvojom celkovom obrate odrazí iba nepatrne. Ale na zisku sa prejaví v plnej miere.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-12-02 12:25:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A ta firma funguje ve vzduchoprázdnu a její zaměstnanci jsou k ní připoutaní?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 13:05:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Nie. prečo?
Autor: parek (neregistrovaný) Čas: 2019-12-02 14:55:22 Titulek: Re: [↑]
norberte doporucis mi nejaky komoussky weby ze kterejch ses vylihnul? rad bych se podival na podobny exemplare :) diky predem a Risi zdar!
Autor: velkej Ká Čas: 2019-12-02 15:21:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Možná proto, že nemůžete jen tak snížit mzdy a doufat, že u Vás zůstanou?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 15:48:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Samozrejme že v štáte nemôžete ľubovoľne znížiť mzdy, to iba v utopickom ankape.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-12-02 16:05:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Právě že ani v tom ankapu nemůžete. Máte konkurenci ostatních firem, ke kterým Vaši zaměstnanci utečou. A máte i konkurenci Vašich zaměstnanců, kteří prostě mohou dělat něco jiného než být zaměstnanci.

Problém Vás komoušů je, že Vy ve skutečnosti máte v hlavě striktní kastový systém, a že když je někdo zaměstnanec, tak je to vlastně otrok, který musí být v nějaké firmě nafaurt, a je vydán jejímu majiteli napospas. Jenže zaměstnanec ve firmě X je jen role. A Vy můžete za život vystřídat rolí hromadu.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 16:48:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vaše tvrdenie by platilo jedine pri nulovej nezamestnanosti, čo by bolo v ankape s voľnou migráciou pracovnej sily sci-fi.
A nie, nemám v hlave žiaden kastový systém.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-02 13:00:49 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Musim rict, ze posledni dobou uz me uplne zacina iritovat a unavovat zaroven, jak neskutecne jsou lidi - jako jses napriklad ty - hloupi a pritom si zaroven mysli, ze vsemu rozumi a vedi to nejlepe, pricemz placaj uplny sracky.
Prijde mi to, jako bojovat s lidma, co tvrdej, ze zeme je placate a proste to vedi a ostatni jsou idioti, co se nechali napalit.
Zrovna vcera jsem se snazil jednomu cloveku vysvetlit, ze kdyz si chce dat domu regulovatelny zarovky, tak nemuze zaroven zapojit HW regulator (vypinac) a zaroven "chytre zarovky", ze to proste nebude fungovat. Trvalo mi asi 2 hodiny (to uz jsem pak na nej rval, ze je uplnej kokot, a ani to nezabralo), nez tuhle jednoduchou vec pochopil, a obavam se, ze mi to stejne odkejval jenom aby se me zbavil, koupi si to tam stejne nakonec po svym, pak zjisti, ze to nebude fungovat a pak uz nevim, protoze pak uz ho asi v zivote nechci videt, protoze nehodlam resit, ze chce, abych mu to v te sestave zprovoznil, protoze on prece VI, ze to tak musi fungovat a ze ja jsem vlastne debil, kdyz to neumim zprovoznit.
Stejne je to s tebou. Placas porad nejaky hovadiny, nechapes, jak funguje svet a kdyz ti to clovek asi tak 100x po sobe trpelive vysvetluje, tak se stane co? Nestane se NIC. NIC, nula, zadna zmena, zadne, ze bys trebas nekdy alespon se zamyslel, jestli naaaaaahodou to nemuze byt malicko jinak, nez sis doposud myslel. Ne. Nula.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 15:51:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Až na to že je to presne naopak, svet nefunguje podľa vašich hlúpych ankapistických poučiek.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-02 18:03:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja to chapu no...uplne jak s tema svetlama..
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 18:20:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Len otázka je že kto z nás dvoch je v tejto situácii inštalatér a kto ten hlúpy zákazník. Podľa mňa si samozrejme v pozícii toho blbca ty.
Autor: Lojza Čas: 2019-12-02 22:45:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je mi jasne, ze si to myslis, stejne jako ten se svetlem si to jiste take mysli.
Zkus se zamyslet nad jednou otazkou: Dost dlouho ti tu ruzni lide pisi, jak funguji pracovni vztahy, proc a jak funguji podnikatele, jak vubec vznika cena prace, jak to na trhu funguje...Mnoho z toho je jinak, nez sis doposud myslel. A ted ta otazka: Nad kolika vecma z toho jsi skutecne premyslel a u kolika sis rekl, ze na tom muze I neco byt?
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 23:41:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A skús sa ty zamyslieť či nie je pravdepodobné že na fóre ankapistov bude väčšina diskutujúcich ankapisti? Koľko argumentov mňa, Jakuba, Szasziána či iných oponentov si ty vopred odsúdil bez toho aby si sa nad nimi zamyslel?
Autor: Lojza Čas: 2019-12-03 00:05:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ja se ptal první. K tomu,na co jsem se ptal, zadnou odpověď nemas?
A ja tedy ze slusnosti odpovim na tvoje otazky: Nevim, jak je to pravdepodobne, no beru to tady jako misto, kde se da diskutovat s kazdym, kdo prijde, takze neocekavam, ze zde budou sami ancapisti. Samozrejme predpokladam, ze jich tu bude docela dost, to je jasne.
Co se tyce te dalsi otazky, tak uprimne receno nevim - ale co vim jiste je to, ze se snazim zamyslet nad kazdym argumentem (tedy nikoliv nad kazdym vykrikem typu "za vsechno muzou zli kapitalisti, protoze proto". Ale nad argumenty se zamyslim, mnohdy s nima nesouhlasim, samozrejme. Ale mam pro to nejake sve duvody, ktere zde pak sdeluji.
A co se tyce Jakuba G, tak je pravda napriklad to, ze az na jeho popud jsem se zamyslel nad tim, jestli i vymahani "neagrese" se da povazovat za agresi a nakonec s nim v podstate souhlasim, ze ano. Coz je napriklad v mem mysleni obrovsky zvrat, protoze drive jsem se nad tim takto nezamyslel a neprislo mi, ze by to tak bylo.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-03 08:34:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Keď si mi namiesto tvojich zvyčajných znôšok vulgarizmov a urážok odpovedal slušným, argumentami podloženým príspevkom tak ti teda odpoviem: zamýšľal som sa nad viacerými vecami a na niektorých ankapáckych argumentoch je aj trocha rácia. Napríklad STH opisuje konanie ľudí v podstate správne, ale neúplne. Podobne ABCT správne predikuje že zvýšenie úrokov môže spôsobiť krízu, ale v iných veciach sa mýli.
Autor: LouFanánek Hagen (neregistrovaný) Čas: 2019-12-02 23:47:03 Titulek: Re: [↑]
Blbče!
Autor: Lou Fanánek Hage (neregistrovaný) Čas: 2019-12-02 22:00:34 Titulek: Re: [↑]
A ty si zase myslíš myslíš myslíš myslíš myslíš, že jsi nejchytřejší na světě a že máš rou máš rou máš rou máš rou inte on the van
Autor: pz100000 Čas: 2019-12-03 03:35:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Nestane se NIC. NIC, nula, zadna zmena, zadne, ze bys trebas nekdy alespon se zamyslel

Tadys me teda prekvapil, tohle je slusnej komentar. Argumentane to mas vyfutrovany, a dokonce jsem si vsiml, ze kdyby se swapnul autor s adresatem, nemuselo by se menit ani slovo.
A kdo chce HW regulator, podporuje regulace a stejne patri na smetiste dejin. Notyvole...
Autor: enemy (neregistrovaný) Čas: 2019-12-03 12:41:45 Titulek: Re: [↑]
Jenže podle tebe tohle chce každý zaměstnavatel a pokud každý zaměstnavatel bude vyplácet almužnu nebudou mít všichni zaměstnanci peníze na to kupovat a ani ti co by nakupovali u mě... Pak schudnou i ti co je zaměstnávají..
Autor: pz100000 Čas: 2019-12-03 13:49:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> pokud každý zaměstnavatel bude vyplácet almužnu nebudou mít všichni zaměstnanci peníze na to kupovat

Tohle bude spis nejaky jazykovy nedorosumeni, chalani zo Spiskej hadam nevedia celkom po cesky.
Ale muzeme to zkusit napravit: cemu presne nerozumite ve vete "potrebuje bohatých zákazníkov a zároveň chudobných zamestnancov"?

Abych Vam nekrivdil, ono cely to vlakno je luxusni ukazkou typicke zdejsi debaty a Vas celkem jednoznacne prevalcoval vekej Ka, asi holt lip nacasoval formu: srackovou praci chudakem nevylepsis, firma ve vzduchoprazdnu, nemuzes jen tak snizit mzdy, problem vas komousu. A vymalovano.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 13:47:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co nechápeš na tom, že v ancapu není člověk k firmě "přikován řetězem"? Co nechápeš na tom, že v ancapu je zaměstnanec pouze role, kterou člověk momentálně "hraje"? Co nechápeš na tom, že člověk-zaměstnanec, je-li mizerně ohodnocen za svou práci, přirozeně nabídne svůj um jinému zaměstnavateli? Co nechápeš na tom, že v ancapu může svůj jakýkoli um okamžitě nabízet na vlastní triko?

Co nakonec nechápeš na tom, že v ancapu v konkurenci ostatních (jakýchkoli) zaměstnavatelů by zaměstnavatel s nejnižšími mzdami na trhu by měl jednu ukrutnou konkurenční nevýhodu:
Na trhu práce by mu zbyli ti nejméně kvalitní zaměstnanci - flákači, notoričtí marodéři, absentéři a lidi na začátku kartiéry = nejméně kvalifikovaní a ti by navíc neměli zájem se u něj nějak dlouho zdržovat. To by mělo zásadní negativní vliv na kvalitu jeho produkce a tedy dnešním žargonem "přidanou hodnotu". A tím i jeho zbohatnutí.

Ceteris paribus na volném trhu to tak samozřejmě funguje: nižší mzdy => menší náklady => vyšší zisk.
Jenže ceteris paribus se nepoužívá tak, že si představím jednu možnost a ostatní ignoruju.
Ceteris paribus na volném trhu: nižší mzdy => méně kvalitní zaměstnanci => méně kvalitní produkce => méně zákazníků + nižší ceny, než má kvalitnější konkurence => nižší zisk.
Ceteris paribus na volném trhu: nižší mzdy => odchod stávajících zaměstnanců => fluktuace => zvýšení nákladů.
...
Porovnáním různých "cetrisů paribusů" mohu dojít k závěru, zda zrovna snížení mezd povede k vyšší ziskovosti a dá flek-ré-tuti všem ostatním "ceterisům paribusům". Dojdeš-li k závěru, že povede, budiž. Pak spolu nesouhlasíme.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 14:48:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale veď tie isté možnosti máš aj dnes. Bráni ti štát zmeniť zamestnávateľa? A napriek tomu aj u vás v ČR, kde je nezamestnanosť len okolo 2% existujú zamestnávatelia čo svojim zamestnancom vyplácajú iba minimálnu mzdu. A myslíš si že tí zamestnanci sú so svojim platom spokojní?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 16:49:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No tak ty samé možnosti jako v ancapu nemá zatím nikdo.

Ten tvůj příspěvek nijak relevantně nereaguje na to, co jsem psal. Tvoje čůráčí klasika. Trhni si.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 17:00:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslíš také tie fajnové možnosti ako robiť za plat menší než náklady na živobytie, robiť 12-hodinové smeny 6 dní v týždni či robiť nadosmrti zadarmo otroka svojmu veriteľovi? Tak áno, tie ankapácke možnosti dnes našťastie nemusíme využívať.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 17:29:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Co za blbost je věta robiť nadosmrti zadarmo otroka svojmu veriteľovi? Co zas do svých zvratků motáš nějaké věřitele???!!! Je to jen něco na způsob překlepu? Myslel jsi "zaměstnavatel" a napsal "věřitel". Nebo jen chceš diskusi svejma zvratkama poblejt a patlat se v nich?

1) Vždycky za všech okolností bude nějaká mzda, vyplácená jako nejmenší - minimální. Nelze mít na ose y všechny ostatní mzdy, jen tu nejmenší - minimální ne.

2) Proč za ni lidi pracují, je mi fuk a každému bylo fuk, když jsem za ni pracoval já. Pro pracovitého člověka není problém se dost rychle dobrat od minimální mzdy někam výš. Protože není k žádné firmě nijak nezvratně připoután. Běžně to tak dělají lidi na začátku nebo při restartu své kariéry, že začínají od mála a jdou výš.

Ostatní jsou marxistické sračky.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 18:08:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Neuveríš ale nie som taký idiot aby som nerozoznal zamestnávateľa od veriteľa. Ale máš pravdu že ten jeden príklad bol trochu off-topic.
Čo si tým chcel povedať že vždy je nejaká mzda minimálna? Koho má zaujímať tvoje logické cvičenie?
A vtipné že práve ty geniálny teoretik nepoznáš ankapácku odpoveď na moju otázku: Robia za minimálku, lebo z ich subjektívneho pohľadu je to pre nich najvýhodnejšia ponuka akú im trh ponúka. A ja dodávam že je to ďalšie z mnohých zlyhaní trhu.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 19:07:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Cože???!!! Existence nejnižší mzdy na trhu je selháním trhu???!!!
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 21:15:11 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Si debil? Keď nechápeš písaný text tak sa radšej nezapájaj do diskusie, blbečku.
Autor: pz100000 Čas: 2019-12-04 17:20:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Co nechápeš na tom, že v ancapu není člověk k firmě "přikován řetězem"?

Vida, dalsi. A kdo jinej, nez Vy, samozrejme. A jak jinak, nez pulstrankou kecu naprosto mimo misu.
Nu, opakovani matka moudrosti: cemu presne nerozumite ve vete "potrebuje bohatých zákazníkov a zároveň chudobných zamestnancov"?

Kde tam jsou "přikováni řetězem" ti Vasi "flákači, notoričtí marodéři, absentéři"? Pokud je najdete, domnivate se, ze bohati flakaci budou makat zodpovedneji? A kde jste vyfabuloval tu zcela absurdni nejnizsi mzdu? Otazky, same otazky...

Tudiz ty Vase autobusy jsou sice hezke (to be fair, s tim koncem nelze nesouhlasit), lec jedou do tramtarie.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 17:33:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nu, opakovani matka moudrosti: cemu presne nerozumite ve vete "potrebuje bohatých zákazníkov a zároveň chudobných zamestnancov"?

Ano opakování matka moudrosti: na volném trhu to tak samozřejmě funguje: nižší mzdy => menší náklady => vyšší zisk.

Ty ostatní autobusy ignoruješ proto, že jsi troll nebo čurák?
Autor: pz100000 Čas: 2019-12-04 19:25:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Ty ostatní autobusy ignoruješ proto, že jsi troll nebo čurák?

Takhle vyhranenene bych to nestavel, z puvodniho dojmu o prostem trolstvi uz jsem vzhledem k Vasemu konsistentnimu curactvi byl nucen slevit. Takze zatim Vas mam nekde mezi, i kdyz z curackyho trola se to uz spis zlomilo k trolicimu curakovi, ta tendence je celkem jasna.

Ale at uz jste kterymkoliv z nich: nizsi != potrebuje, mzdy != bohatych, mensi != zakaznikov, atd. Je-li pro Vas neuchopitelnou hadankou i napoveda "ja o kozach, Vy o vozech", muzeme to ukoncit s tim, ze jste one druhe Vami zminene mety jiz dosahl, o troleni nemuze byt ani reci a jste curak prosty, plnotucny. Gratuluji.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já bych řekl,
že ta krize je jen taková moda,
podobně jako byl svýho času v modě zase blahobyt socialismu,
socialismem se mnozí voblbovali a krizí se zase mnozí strašej...

Vono taky záleží jak kdo,
náboženští pošuci maj co chvíli konec světa,
duchovnáci se oblbují příchodem energie z vesmíru,
ekologové budto voteplováním nebo naopak zalednováním,
no a ekonomové maj tu krizi...

Naštěstí většině lidí je to šumák,
to jen někteří hádají z letu vlaštovek a řeči čísel a kávový sedliny...
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 10:37:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Strašenie krízou je sebanapĺňajúca sa predpoveď.
Autor: Glande Čas: 2019-12-02 12:14:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No, já si dovolím předpovědět se slušnou mírou jistoty, že zítra Slunce vyjde, a ještě upřesním, že na východě. Je to sebenaplňující se předpověď? Když vím, jak státy manipulují měny a trhy, tak to, že přijde krize je jen konstatovnání na úrovni předchozí věty. To člověk nemusí být Einstein. A nějaký eurounijní Ejznštajn by to mohl zpropagovat.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-12-02 15:36:16 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo,
vo cyklicky vopakující se krizi jsme se učili i ve škole,

ovšem ty manipulace s trhy na úrovni státu opět řídí ekonomové,
samozřejmě ekonomové zcela opačného názoru než ekonomové očekávající krizi,
takže at si své různé názory prodiskutují pak mezi sebou,
když mají k dispozici ty svoje čísla...

Já jako ekonom amatér se vzděláním z občanské výchovy bych řekl,
že krize zavinují nenažraní kapitalisté svou nadvýrobou,
proto je třeba omezit nadvýrobu zavedením 4 denního pracovního týdne,
přičemž pokles příjmů o jednu pětinu bude kompenzován zrušením DPH které také činí jednu pětinu ceny výrobku či služby...

A je to, jedinej kdo prodělá je stát,
tak si tu jednu pětinu zase natiskne v těch svých papírcích...
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-02 15:49:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A je tvrdenie že zajtra vyjde slnko strašením krízou? Podľa mňa je to naopak optimistické tvrdenie.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-12-02 16:08:04 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já bych si krizi nepřál,
páč každá krize vede k ještě silnějším regulacím vod státu,
takže se nakonec proregulujeme do reálného socialismu,

tam už žádný krize nenastávají nebot celé období je pak již jen krizí,
ovšem nikoliv krizí z nadvýroby ale z podvýroby....

Takže se vůbec netěšte že by krizí stát nějako oslabil...
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-12-02 16:26:23 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Po další krizi se tak můžeme úspěšně přehoupnout do národního socialismu,
čili fašismu, už ted je k tomu docela nakročeno,
takže firmy budou sice stále soukromé ale na druhou stranu budou řízeny státem,
to Musollini měl před Hitlerem nádskok, bohužel už nestihnul vydat svůj poslení socialistický zákon znárodnující firmy nad 100 zaměstnanců...
Autor: Glande Čas: 2019-12-02 22:48:31 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No dobře. Tak se bude strašit, že večer Slunce zapadne a bude tma.Uvěřitelnější?
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano Česko tisklo peníze při intervenci koruny vůči euru za 27Kč/€. V tu dobu nejvíce. Ale pokut si Česko natisklo meziročně 132,5mld kč tak to je jen 5,73 mld dolarů.
Od Listopadu 2019 ECB (evropská centrální banka), začala tisknout každý měsíc 20 mld€ co je 20 mld$ 36% ročníku přijmu České Republiky. A od Listopadu 2019 FED (americká centrální banka) taký každý měsíc 20 mld$.
Většina peněz je na státní dluhopysy a hypoteční úvěry atd..., v nutnosti se ukázalo že to bylo použito i na nákup akci.
Můžete namítnou že to staty musí splatit. Bohužel to neplatí. ECB má mezi bankami nařízenou urokovou sazbu 0 až -0,5% a FED 1,5% až 1,75%. Teměř nic nemusí splácet a stejně to nezvládají splácet a ještě sí musí půčovat na provos.

Otázka je jestli v situaci kdy by stát nemá modopol na měnu ("penize"), tak jestli by lidé dobrovolně používali měnu kterou si tiskne společnost FED a ECB a ani to netají. (naferovku to napíšou na svích stránkách)
Pokut nad státy neni nikdo kdo by určoval zákony tak se na to můžemě podívat jako na "Anarchokapitalistycký system" kde stát je jednotlivec (který akorat každý 4 roky chce něco jíneho, je tak trochu blázen). Tak me zi státy vydímě snahu nevyužívat a připravit se na odmítnutí Dolaru a Eura. Přiklad Čina a Rusko hromadí zlato a obchodují se staty co jsou postižený sankcemi nebo znevýhodněny dolarem.

=> Vydim riziko v tom že € a $ stratí důvěru ale ještě to pár let potrvá.
=> Dokut nestrati tyhle dvě měny důvěru tak krize mepřijde. Začnou padat akcie tak je skoupěj vic Japonsko největší akcionář všech místních akcii je centrální banka a pojištovna a těm je jedno jestli firma vydělává nebo ne. Proděla pošlem dotace a dotace zaplatíme ze státních dluhů a dluhy ty nemají úrok. Zombí ekonomika.
=> investování do zlata nebo Bitcoinu je na nic pokut tu bude socialistická totalita většiny. Cokoli budete mít tak seberou, zakázou, zregulují jak majetek tak chování.


Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 12:06:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pokud se bude blížit nějaká totalita, tak lidi s kryptoměnama zavčasu mohou odejít do zemí, jejichž vládcové nebudou totalitní hovada. Tam si pomocí zapamatovaného hesla zprovozní peněženku a ádieu "milá" Evropo. Pak ať se tu zabedněnci a fanatici třeba poserou.

Někteří "vyhrožují" válkou. Proboha kdo bude válčit? Už i velebohaté Německo dá svým vojákům občas do rukou načerno natřené násady na košťata místo kvérů... Pochybuju, že státům prodá někdo víc PHM, než na kterou by veškerá jejich technika leda nastartovala, vyjela před bránu a tam se seřadila. :-)
Web: neuveden Mail: neuveden
Krize přijde. Viz ABCT. Bude ale úplně jiná. Tedy situace, za které se bude odehrávat.
1) Státy už nemají žádný prostor. Úrokové sazby, jejichž snížením vládcové roztáčejí kola zakrizené ekonomiky, jsou okolo nuly.
2) Jestliže vlády v Evropě po celou dobu (už končícího) boomu naveliko tisknou peníze (řádově to jsou desítky miliard Euro a pak už je jedno, jestli jednou nebo kolikrát do roka), nemohou použít ani tento nástroj - zvýšení peněžní zásoby => státní "investice" - protože to už by znamenalo nezvladatelnou inflační spirálu.
3) Před tím nikdy nepoznaná existence alternativních platebních prostředků, které (na rozdíl od těsně poválečných např. cigaret nebo bonů v ČSSR) jsou dobře použitelné v kooperacích firem. Dokonce blockchain mohou firmy používat ve vzájemné komunikaci.

ad 1) Vlády do minusu patrně půjdou včetně minusů na bankovních účtech. Následovat bude omezení denního/týdenního/měsíčního výběru hotovosti a jejího postupného omezení.
ad 2) Krize vytvoří obrovský tlak na mandatorní výdaje příjemců ze státního rozpočtu - hasiči, důchodci a nezaměstnanými počínaje a těmi "našimi služebníky" za šaltry ouřadů konče. + Vlády se nevzdají své vize, že státními finačními (přesněji řečeno inflačními) intervencemi rozpohybují nedomrlou ekonomiku. "Vrtulníkové" peníze (na cokoli si vlády vymyslí) nakonec dostanou zelenou a rotačky dostanou forsáž.
ad 3) Vlády kryptoměny a zahraniční (škodlivé :-) ) měny typu CHF zakážou. Zakážou vývoz hotovosti. Platby do zahraničí budou pod kontrolou a budou nějakým způsobem regulovány = omezovány. "Velký bratr" bude mít proto své "oko a ucho" všude, aby to usledoval (což bude což bude vyžadovat náklady = další tlak na bod 2). Firmy a mnozí lidi si "na oplátku" postupně začnou mězi sebou posílat nejrůznější kryptocoiny a nikdo nedokáže zjistit ani to, co je návrh smlouvy, umělecké dílo, milostný dopis nebo platba. Zvlášť ve Východní Evropě jsme zvyklí na zákazy dolarů a západoněmeckých marek a jsme zvyklí je i přes zákazy používat a nijak se tomu moc nedivit. To ale na rozdíl od dnešní situace s alternativními platidly nebylo běžně využitelné v kooperacích mezi firmami.

Čekají nás zajímavé časy...
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 15:04:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Leda v tvojich mokrých snoch, ani socializmus neskončil kvôli vekslákom ani pašerákom.
Autor: velkej Ká Čas: 2019-12-04 16:23:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Skončil, že mu došly peníze. To se stane zase.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 16:42:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tak určite :-). To môžete tvrdiť pubertiakom a nie mne čo som socializmus zažil na vlastnej koži.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 17:10:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, já taky. Pamatuju si zprávy/komentáře kdekoli ve sdělovácích, které mluvily o druhotné platební neschopnosti páteřního průmyslu a dokonce i maloobchodu (kde se kasíruje keš!). Máma z Prioru jezdila v 80. letech ke spřáteleným obchodním dnešní mluvou řetězcům do Polska (ano, tehdy to bylo jako výprava do Pákistánu dnes :-) ), NDR a Maďarska na tzv. výměnné akce, ve skutečnosti za barterovým obchodem, protože ani takovéhle maloobchodní soc-korporáty neměly ani hotovost ani bankovní zůstatky na nákup zboží.

Ona vlastně Perestrojka a u nás konkrétně "Soubor opatření ke zdokonalení plánovitého řízení národního hospodářství" se zaváděly proto, že ekonomika byla zdravá. A "Konzolidační program" vytvořený pro záchranu předlužených a podkapitalizovaných páteřních průmyslových podniků (tedy firem v bankrotu), který výrazně připomínal trochu přeházenou a trochu do komoušského "ptydepe" přeloženou "správu konkurzní podstaty" (tedy správu firmy v banrotu) existoval a komouši si s ním dali tu práci jen proto, že nepuberťák norek si pamatuje hovno.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 18:17:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Keď ma ty s vekslákmi chytáš za slovíčka tak mi teda povedz kde som napísal že v socializme fungovala ekonomika dokonale, že nebolo čo na nej zlepšiť? Ale ku krachu mala ďaleko. Navyše si to porvnaj s dnešnou kapitalistickou ČR či SR, koľko socialistických majetkov popredali do zahraničia a napriek tomu o koľko sa odvtedy zadĺžili.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 21:16:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A to nás aj vás navyše dotuje tá ankapistami nenávidená EU.
Autor: LouFanánek Hagen (neregistrovaný) Čas: 2019-12-04 22:06:01 Titulek: Re: [↑]
To máte jako s těma Hříchama pro pátera Knoxe. V každém díle bylo porušeno jedno pravidlo. Diváci sledovali a dedukovali kdo je pachatel. S EU to tehdy nemělo nic společného, ty troubo!
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-12-04 16:51:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nikde nikdy jsem netvrdil, že socialismus skončil díky vekslákům a pašerákům. Zmínil jsem je v souvislosti se socialismem, ale opět jen pleteš ze svých zvratků bič.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-12-04 18:12:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ty si začal s bonami či CHF, tak teraz nerob zo seba ešte väčšieho debila než si. Za socializmu nebol internet a teda logicky ani kryptomeny.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-12-04 16:46:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Čekají nás zajímavé časy...
........................
Už zase ?

Nejdřív revoluce, pak kontrarevoluce, pak kabátová revoluce a ted zase krize,
ti lidi si nedaj pokoj...
logo Urza.cz
kapky