Autor: Urza
Čas: 2015-09-17 01:00:18
Ďáblův nástroj: mýtné brány
Stamiliony z evropských dotací opět poslouží svému účelu, zase budeme o krok dál: Na českých dálnicích za ně totiž budou nainstalovány mýtné brány s kamerami zaznamenávajícími SPZ všech projíždějících vozidel; z časových údajů o průjezdech pak bude možné určit průměrnou rychlost každého automobilu, který projel mezi branami, aby těm, jejichž průměrná rychlost byla vyšší než maximální povolená, mohla být rovnou zaslána složenka. Vskutku úchvatné, což? Zejména v kombinaci s protiústavním – leč platným – zákonem o správním deliktu (zkráceně SPRDEL) provozovatele vozidla, který umožňuje vybírat pokuty i v případě, že řidič nebyl identifikován, se máme na co těšit.
Zastánce tohoto opatření, jakýsi zmrd Jindřich Frič z Centra dopravního výzkumu, se podivuje nad skutečností, že stát mýtné brány tímto způsobem už dávno nevyužívá; já se v podstatě podivuji též, neboť je to naprosto ideální nástroj k… inu, je to tak démonické, že sám nevím, jaký důvod za tímto opatřením především stojí, neboť mě napadají minimálně čtyři:
1/ Staré dobré kasírování řidičů; možnost celkem bezpracného naplnění státní kasy, kterému budou ještě mnozí občané tleskat, se nenaskytne každý den.
2/ Stará dobrá propaganda; stále existují lidé, kteří skutečně věří tomu, že podobnými opatření dosáhnou bezpečnějších silnic – co na tom, že se opakovaně ukázaly býti nefunkčními (třeba takový bodový systém; proti všem předpokladům se s jeho zavedením zvýšila nehodovost, naopak se začalo více ujíždět od nehod).
3/ Starý dobrý Velký bratr; co se bude dít s těmi daty z mýtných bran? Oficiálně samozřejmě nic, ale jinak… znát podrobnou historii cest všech uživatelů dálnic může být poměrně cenná informace. Nemluvě o tom, že si umím představit, jak časem někdo přijde s tím, že ta data by se dala použít k policejnímu vyšetřování, takže se začnou oficiálně skladovat… a pak nějaký Babiš vymyslí, že vlastně ještě něco by se s nimi dalo dělat…
4/ Staré dobré utahování šroubů a posilování státní moci; s každým podobným krokem dává stát poddaným najevo, že jim může a bude zasahovat do každého aspektu života, prostě proto, že to tak má být. Čím déle a intenzivněji se to děje, tím méně zvláštní to lidem připadá; pro další generaci už třeba budou mýtné brány nezbytností, kterou prostě nelze zrušit, protože „by na silnicích pak byly hromady mrtvol“.
A co si o tom myslíte vy, vážení čtenáři? Vaše názory jsou vítány v diskusi.
Zastánce tohoto opatření, jakýsi zmrd Jindřich Frič z Centra dopravního výzkumu, se podivuje nad skutečností, že stát mýtné brány tímto způsobem už dávno nevyužívá; já se v podstatě podivuji též, neboť je to naprosto ideální nástroj k… inu, je to tak démonické, že sám nevím, jaký důvod za tímto opatřením především stojí, neboť mě napadají minimálně čtyři:
1/ Staré dobré kasírování řidičů; možnost celkem bezpracného naplnění státní kasy, kterému budou ještě mnozí občané tleskat, se nenaskytne každý den.
2/ Stará dobrá propaganda; stále existují lidé, kteří skutečně věří tomu, že podobnými opatření dosáhnou bezpečnějších silnic – co na tom, že se opakovaně ukázaly býti nefunkčními (třeba takový bodový systém; proti všem předpokladům se s jeho zavedením zvýšila nehodovost, naopak se začalo více ujíždět od nehod).
3/ Starý dobrý Velký bratr; co se bude dít s těmi daty z mýtných bran? Oficiálně samozřejmě nic, ale jinak… znát podrobnou historii cest všech uživatelů dálnic může být poměrně cenná informace. Nemluvě o tom, že si umím představit, jak časem někdo přijde s tím, že ta data by se dala použít k policejnímu vyšetřování, takže se začnou oficiálně skladovat… a pak nějaký Babiš vymyslí, že vlastně ještě něco by se s nimi dalo dělat…
4/ Staré dobré utahování šroubů a posilování státní moci; s každým podobným krokem dává stát poddaným najevo, že jim může a bude zasahovat do každého aspektu života, prostě proto, že to tak má být. Čím déle a intenzivněji se to děje, tím méně zvláštní to lidem připadá; pro další generaci už třeba budou mýtné brány nezbytností, kterou prostě nelze zrušit, protože „by na silnicích pak byly hromady mrtvol“.
A co si o tom myslíte vy, vážení čtenáři? Vaše názory jsou vítány v diskusi.
Přečtení: 10683
Komentáře
Komentář 61
Komentář 62
Komentář 65
Komentář 66
To první je bohužel mnohem horší.
Komentář 70
Komentář 72
Komentář 69
Takze vsichni se zacnou chovat uplne idiotsky a nebezpecne, stejne jako se to delo kratce po nahozeni bodoveho systemu, kdy ridici sledovali tachometry a ne silnici pred sebou. Doprava se zpomali, takze zhusti, pribude nehod z nervozity, pribude nehod z myskovani (jizda v kolone si mysky vynuti), rada ridicu se presune na "bezpecne" nedalnicni silnice, kde se take zahusti provoz.....
Ve finale dojde k navyseni nehodovosti na vsech typech silnic, zahusteni provozu a opetovnemu posileni tlaku na dalsi podobna "vylepseni", kdyz ani tato "nepomohla".
Je mi smutno.
Komentář 71
A podobně jako po zavedení bodového systému došlo ke zhoršení situace, dojde k tomu pravděpodobně i teď.