Demonstrace – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Čas: 2018-04-16 00:00:02

Demonstrace

Každou chvíli se za něco demonstruje. A není snad prezident či vláda, která by nezažila demonstranty. Popravdě by mě zajímalo, co je vůbec smyslem takových demonstrací… Kolikrát se lidem hulákáním a máváním s transparenty opravdu podařilo něco zásadně změnit ve společnosti? (Napadá mě jen Sametová revoluce, kde ale roli hrálo více věcí.) Nechci to pochopitelně úplně shazovat – nejspíše to opravdu přidává svou trošku do mlýna na cestě za lepší společností a rozhodně není na škodu se ozvat, když se mi něco nelíbí, ale… Moc tomu nevěřím.

Hlavně mi ale některé ty demonstrace nepřipadají moc v souladu s tím, co sami demokraté hlásají. Lidé chtějí demokracii, ale pak se jim výsledky voleb nelíbí. Nedávno se protestovalo třeba proti Babišovi. Sorryjako, on vyhrál demokratické volby, takže z tohoto pohledu je jeho vládnutí zcela v pořádku. Nelíbí se vám? Nevolte ho! Tak přece funguje logika demokratů, ne?

Osobně zastávám názor, že kdyby si demonstranti místo vyřvávání na náměstí nakoupili hromadu knih o ekonomii (rakouské i jiné), historii a tak dále, a vzdělali se, stal by se svět daleko lepším místem, než jen vyřváváním prázdných hesel o demokracii na náměstí. Opravdu, ve vědění je síla…
Přečtení: 25061

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-16 17:51:12 Titulek: Re:
Já bych řek,
že je to třeba vopakovat, což ukazuje na situaci, že jste silně nasranej
a tudíž budete neobytně prudit dál a mohlo by bejt i hůř,
třeba že by demonstrace mohla přejít v defenestraci apd.
Tudíž že jste neuvolnil, ale naopak spíše gradujete...

Neboli jak se říká v německu :ajmal is kajmal
Autor: Patona245 Čas: 2018-04-15 23:25:09 Titulek: Titulek chybí
Web: neuveden Mail: jozefko25 v doméně seznam.cz
Také jsem nad tím nedávno přemýšlel. Smyslem demonstrace může být třeba jenom na něco upozornit - pak to obvykle bývá v novinách a tak. Když se politik dozví, že se mnoha poddaným něco nelíbí, může se podle toho zařídit lépe... nebo se na to vykašlat.

K tomuto tématu mě zvlášť zaujalo, když dnes někdo říká, že prý "nemáme demokracii" či že jednání vrcholných politiků je "nedemokratické" a "protiústavní". Z toho se dají vyvozovat zajímavé důsledky - např. vzhledem k tomu, že se ústava za posledních 10 let příliš nezměnila, znamená to, že pokud je systém nedemokratický teď, tak byl nedemokratický i předtím. A není pak legitimní podle zastánců demokracie v nedemokratickém státě ignorovat jeho nevhodné zákony? Nebo jestli zástupce státu jedná protiústavně, měl by ho přece dnešní "právní stát" zastavit - a jestli stát nevynucuje dodržování své ústavy, tak asi není "právní". Samozřejmě alternativou k tomu by bylo si přiznat, že vše, co se dnes v ČR děje, je plně demokratické a v souladu s ústavou.

Jinak, nesbíral někdo tady nebo na Fóru Svobodného přístavu otázky pro demonstranty? Jsem zvědavý na odpovědi, až se to nějak podaří zpracovat :-)
Autor: TaxationISTheft Čas: 2018-04-16 06:16:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
:)))))))))))
Autor: Klasický liberál (neregistrovaný) Čas: 2018-04-16 08:30:05 Titulek: Smysl demonstrací
Demonstrace je vyjádřením svého politického názoru, jednou z forem politických svobod. Je to základní právo. Toto právo se po volbách nepozastavuje. Lidé se tedy mohou projevovat názor, kdy budou chtít (pokud tím samozřejmě nebudou nezákonně zasahovat do práv druhých).
Autor: NEdaním cz (neregistrovaný) Čas: 2018-04-16 08:33:35 Titulek: Re: Smysl demonstrací [↑]
Do práv druhých ale zasahují, i když tu demonstraci mají schválenou od města, ne? Mně osobně každá hlasitá demonstrace velmi obtěžuje a znepříjemňuje mi život. Ať si protestují na svém soukromém prostranství, ale na veřejném by to být nemělo. Stejně jako s tím kouřením, všechno je naopak. Venku bych to klidně zakázal, aby lidé nebyli obtěžováni negativními externalitami, ale uvnitř soukromých prostor, ať si každý dělá co chce.
Autor: Klasický liberál (neregistrovaný) Čas: 2018-04-16 08:37:53 Titulek: Re: Smysl demonstrací [↑]
Úřady nic neschvalují, těm se pouze demonstrace oznamují. Schvalují totalitní státy, které tak svévolně omezují právo shromažďovací.

A pokud vám demonstrace vadí, máte možnost podat stížnost na úřadě, popř. domáhat se svých práv u soudu.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-16 08:43:23 Titulek: Re: Smysl demonstrací [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Také by mohl uspořádat demostraci proti demonstracím...

PS.
Já na demonstrace nechodím, páč mě z toho postávání bolej nohy,
podobně jako z toho posedávání mě na přednáškách bolí zadek,

leda snad, že by někdo udělal demonstraci či přednášku na postelích,
já jsem totiž takovej lehavej typ
(mladí ležáci, staří žebráci)
Autor: TaxationISTheft Čas: 2018-04-16 08:52:40 Titulek: Re: Smysl demonstrací [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Sakra, přesně tomuhle říkám "Democracy moment"
Autor: Klasický liberál (neregistrovaný) Čas: 2018-04-16 09:08:13 Titulek: Re: Smysl demonstrací [↑]
Čemu?
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-16 09:20:23 Titulek: Re: Smysl demonstrací [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Škoda,
že ta demokracie uznává jen právo na svobodu projevu,
a ne už na pak na svobodu konání,

jako by nebylo dostatečným to, že může ta většina říci co se jí jeví jako dobré a žádoucí a doporučující pro všechny...

Vždyt radit druhým je přece ta nejjednodušší činnost na světě,
zatímco ještě jim to násilím vnucovat pak vyžaduje spoustu energie a úsilí,
a ještě ke všemu si pak člověk dělá nepřátele...
Autor: NEdaním cz (neregistrovaný) Čas: 2018-04-16 08:31:43 Titulek: Souhlasím
Naprosto souhlasím. Lidé asi potřebují cítit, že s nimi někdo ten názor sdílí, stejně jako je úplně zbytečné chodit fandit Spartě, ale lidé to dělají kvůli těm emocím.
Autor: Michal P schl (neregistrovaný) Čas: 2018-04-16 08:48:14
Omlouvám se, že sem budu tahat tatíčka Masaryka, ale především on byl zastáncem všelijakých demonstrací a výrazné kritiky politiků. Jak jinak dát najevo souhlas či nesouhlas? K p. Burešovi, lidé volili jeho hnutí, ne jeho osobně. Čili výhrady k němu jsou zcela oprávněné a na místě.
Autor: Glande Čas: 2018-04-16 09:20:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Akorát, že Bureš je ANO. A hlasem pro ANO volili jeho osobu, protože i ti nejblbější voliči se rozhodují podle hlavní hlavní figury strany a vlády. Dovedl byste bez kouknutí na net vyjmenovat aspoň polovinu členů současné vlády nebo dalších 5ti kandidátů na kandidátce ano? Myslím, že většinový elektor nikoliv( a já vlastně taky ne), protože všichni okolo Bureše jsou jenos stafáž.
Autor: Michal P schl (neregistrovaný) Čas: 2018-04-16 10:48:04 Titulek: Re: [↑]
Je to samozřejmě velmi subjektivní, kdo a proč volil konkrétní stranu. Nerad bych vymýšlel všechny varianty. Máte pravdu v tom, že i prostý volič, pokud chce efektivně a objektivně zvolit správnou "věc", musí mít obrovský přehled o všech figurách, které se chtějí do dění angažovat. Určitě bych nedokázal vyjmenovat polovinu současné vlády.
Autor: marek28 Čas: 2018-04-16 09:34:40
Web: neuveden Mail: neuveden
Nemyslím si, že by tam většina lidí šla proto, že by čekala změnu (i když i to se může stát, viz třeba Ondráček, někdy si prostě politik řekne, že tomu davu nějakou kost hodí, což bývá přesně to, co dav chce). Je to i o tom sejít se s lidmi s podobným názorem a vyjádřit nesouhlas. Já jsem byl v životě jen na jedné velké demonstraci, už ani nevím, za co to bylo, snad za zvýšení minimální mzdy nebo tak něco (bylo mi asi 16). XD Byl to příjemný pocit, být v davu podobně smýšlejících, mít pocit sounáležitosti, zařvat si na ty, co mě serou a tak. Nedivím se, že pražáci na ty demošky rádi chodí.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-16 10:06:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Byl to příjemný pocit, být v davu podobně smýšlejících, mít pocit sounáležitosti, zařvat si na ty, co mě serou a tak. Nedivím se, že pražáci na ty demošky rádi chodí.
..........................................................................................

Máma říkala, že člověk musí odložit minulost a pak zase jít dál
(jinými slovy, je třeba uvolnit napětí, některým lidem to jde v kolektivu prostě lépe)

https://www.youtube.com/watch?v=Kpbm7nnyfYg
Web: neuveden Mail: schován
S těmi demonstracemi je to složité... Na jednu stranu, trochu to funguje asi jako rakouská ekonomika - čím víc je naštváno víc lidí, tím větší šance na úspěch. Nebo možná taky ne. Proč stačí pár set taxikářů a Uber dostane nová pravidla, ale několik tisíc lidí napříč republikou je pořád málo na to, aby Babiš odešel z politiky? Díky demonstracím může padnou režim nebo taky se nemusí stát vůbec nic. Blbé je, že ta hranice, kdy už demonstrace něco změní, je hodně plovoucí.
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-16 17:51:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já bych řek,
že je to třeba vopakovat, což ukazuje na situaci, že jste silně nasranej
a tudíž budete neobytně prudit dál a mohlo by bejt i hůř,
třeba že by demonstrace mohla přejít v defenestraci apd.
Tudíž že jste neuvolnil, ale naopak spíše gradujete...

Neboli jak se říká v německu :ajmal is kajmal
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-16 18:19:46 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.

Taxikáři v pátek pokračovali v protestech proti Uberu a Taxify v centru Prahy. Více než 600 řidičů přes dvě hodiny blokovalo magistrálu. Chtějí tak přimět vládu, aby proti zmíněným společnostem zakročila a donutila jejich řidiče dodržovat zákon.

Ze Strahova vyrazili taxikáři v dlouhé koloně asi dvacet minut po druhé hodině. O pár desítek minut později najeli na magistrálu, která protíná střed města. Poté kroužili mezi Státní operou a ostrovem Štvanice. Doprava v centru města následkem protestu citelně zpomalila.

„Snažili jsme se protestovat komorně, aby to nikoho extrémně nezasáhlo. A teď už ani pan Babiš nemůže říct, že nás neslyší,“ řekla pro iDnes.cz po skončení akce místopředsedkyně Asociace koncesionářů v taxislužbě Karolína Venclová, pořadatelka demonstrace.

Protesty mají plynule pokračovat i v příštím týdnu. Poprvé hned v pondělí. Čtvrteční ani páteční akce podle taxikářů totiž neměla valný efekt.

„Možná budeme muset v pondělí přitvrdit,“ dodala Venclová.

„Není to o tom, že zaklepete na dveře. Musíte si najít beranidlo a ty dveře vyrazit. Máme jediný požadavek a ten nebyl splněn,“ vysvětlila Venclová, proč nebyl protest jen jednodenní záležitostí.

I v pátek taxikáři požadovali, aby za nimi na Strahov přijeli jednat zástupci vlády. Stejně jako o den dříve ale jejich výzvu nikdo nevyslyšel.
Autor: Vitacoc Gaxelor Čas: 2018-04-16 19:05:41 Titulek: Jste úplně mimo
Web: neuveden Mail: schován
Fůj, tomu říkáte demokracie. Babiš a demokracie? Se koukněte jak je zlej. To je nedemokratický. Vůbec nevíte co to melete za nesmysly. Demokracie je super, akorát ty voliči jsou blbý (samozřejmě kromě mě).
Autor: Vostál Petr Čas: 2018-04-16 19:18:58 Titulek: Re: Jste úplně mimo [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Demokracie je super, akorát ty voliči jsou blbý (samozřejmě kromě mě).
......................................................................

Super byli komouši,
tenkráte voliči nebyli zblblí a jednomyslně volili KSČ...

Jo, kde jsou ty časy, kdy jsme byli bdělí a nenechali se voblbnout sliby politiků,
tenkráte se i plány plnily ba i často překračovaly
a ráj byl nadohled...
logo Urza.cz
kapky