DJ Trump wins, PvČ aftermath – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-11-10 00:00:02

DJ Trump wins, PvČ aftermath

DJ Trump vyhrál velký souboj PvČ, a USA mají nového prezidenta; je to samozřejmě děs, leč chlácholit se můžeme tím, že Hillary by nebyla o moc lepší. Co nastane? Až utichne shitstorm a DJ Trump začne vykonávat svou funkci, zjistíme, které ze svých předvolebních slibů myslel jak moc vážně; obávám se, že se staneme svědky toho, jak v otázkách jako snižování daní svým závazkům nedostojí, zatímco ve slibovaném protekcionismu se bude vyžívat. Čas též ukáže, o co skutečně šlo těm jeho příznivcům, kteří jej před volbami glorifikovali a dělali z něj hrdinu, jenž přinese svobodu, naději a „konečně změnu k lepšímu“; je více než evidentní, že DJ Trump nic z toho nezajistí… otázkou zůstává, zda pak bude pro své fanoušky zklamáním, nebo ne; já doufám, že ano, neboť opak by znamenal, že jim nešlo ani tak o svobodu, ale hlavně o protekcionismus, což je nejspíše to jediné, co bude jejich kandidát schopen prosadit.

Za povšimnutí též stojí všechny ty články velebící DJ Trumpa jako zachránce, spasitele, změnu a bojovníka proti establishmentu, které vyznívají naprosto absurdně, pročež když na to člověk upozorní a přinese nějaké protiargumenty, jejich autoři či propagátoři rázem přecházejí ze struny „božský Trump“ (kterou jsem kritizoval) na „menší zlo“ (s čímž sice nesouhlasím, ale chápu); další logickou bombu pak představují hlasy, jež teď slaví vítězství muže z lidu a outsidera, protože miliardář s konexemi na politiky a penězi na masivní kampaň, to je panečku typický underdog bez šance, jenž vyhrál jen díky Boží prozřetelnosti a bdělému rozumu amerického lidu (který si před čtyřmi lety zvolil Obamu, z čehož se mohli často titíž lidé zbláznit), něco jako Babiš u nás (mnozí poukazují na podobnost se Zemanem, ale všimněte si, že Babiš sedí daleko lépe). Inu, doufejme tedy, že nás DJ Trump zasáhne co nejméně.
Přečtení: 15508

Autor: Urza Čas: 2016-11-10 08:12:20 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vsadit se? O čem?
Že sníží daně na polovinu? xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-11-10 10:19:58 Titulek: Re: [↑]
po mesici v Bilem dome muzeme sazku precizovat.Moc se v lidech nemylim.
Ze jsem si ja idiot na nej nevsadil!-dnes jsem mohl byt miliardar jako on.Ze vyhraje ,jsem mezi znamymi veril jako jediny.Zavahal jsem jen v jeden okamzik-kolem 3ti v noci- a usnul.
Neveste hlavu,vsichni jsou spokojeni,dokazuje to panika vyzirek a tv ..,z nas jen Tomas Fiala bude nasranej,ze se agonie bude prodluzovat...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-11-10 20:42:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
:-)))
No tak na to se fakt těším. Vůbec nejsem nasranej. Naopak. Možná to bude docela tobogán. Ono je jedno, jestli socialismus doprasíte marxisticky nebo fašisticky. A on Trumbera má na výběr pouze z několika málo variant prasení. :-)))
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-10 23:00:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No právě,
proto pro mě zprávou dne není Trumpetkovo vítězství,
ale vítězství zelených aktivistů,
nebot sv. Martin přijel na bílém koni o den dříve nežli jsme očekávali,
což je dobré znamení že globální oteplování bylo zastaveno, otočeno a zvráceno v globální zalednování...

Už mám připravený palčáky a kulicha a těším se jak se situace stabilizuje a normalizuje a já si konečně po dvaceti letech tepla opět postavím na zahradě sněhuláka, jen jsme někam zašantročili ten starej hrnec co jsme mu dávali na hlavu
a já jej furt nemohu a nemohu najít...

Nevíte někdo, kde by mohl bejt ...

Autor: rhezerzez (neregistrovaný) Čas: 2016-11-11 09:40:01 Titulek: Re: [↑]
Vypadá to pravděpodobně na ten fašistický způsob neboli keynesiánství na steroidech. Věřil bych, že výrazně sníží daně, avšak toto nebude doprovázeno adekvátním snížením federálních výdajů, nýbrž naopak jejich zvýšením a to obrovskými investicemi do infrastruktury a přestavby inner cities. Trump je megaloman (v tomto se nabízí srovnání s naším megalomanem Zemanem), proto jistě nezůstane jen u slibů. Peter Schiff tady popisuje, jaké to bude mít důsledky: FED bude ještě mnohem víc zpolitizovaný než teď, bude tisknout levné peníze ještě víc než teď, dluh bude růst ještě rychleji než teď. A zájem o zlato bude ještě větší než teď!
https://www.youtube.com/watch?v=0Nq7Qe4PJVA
Na konci videa Peter Schiff nabízí naději, že nakonec Trump po těch katastrofách může pochopit, že stát je příčina problému a ne řešení. Malinko optimismu mi dává i Carl Icahn, který by se MOHL stát ministrem financí. Ten by Trumpa mohl aspoň trochu krotit.

Nakonec si neodpustím navozit se do Clintonové i Urzy. Toto vše, co jsem napsal je velmi zlé, avšak pořád je jistota, že udělá i něco dobrého a že nakonec může přijít k rozumu. U Clintonové je 100% jistota, že všechno udělá špatně a že klidně by bylo bývalo mohlo dojít k tomu samému jako ve 30.letech v USA: Výrazné prohlubování deprese, kdy by špatné rozhodnutí bylo následováno ještě horším rozhodnutím, to by vedlo k zbídačení stovek milionů Američanů, Clintonová by problémy USA vyvezla do zbytku světa stejně jako Roosvelt, a svou konfrontační zahraniční politikou (slon v porcelánu) by klidně způsobila i WW3. Clintonová je tak blbá, mocichtivá a pomstychtivá, že by toho byla schopná! Vždyť mimo jiné chce přijmout Ukrajinu do NATO!
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-11 10:56:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Na konci videa Peter Schiff nabízí naději, že nakonec Trump po těch katastrofách může pochopit, že stát je příčina problému a ne řešení.
...............................................................................

Kdyby někomu ta naděje nestačila, tak mu k tomu dodám i víru a lásku,
to aby měl svatou sebeoblbující trojici pěkně pohromadě,
mám toho doma plný šuplíky, tak se klidně přihlaště,
zašlu na dobírku,
kilo směsi víry, naděje a lásky za deset korun...

Zkušenějším kynologům dozajistá bude stačit připomenout známý fakt,
že starýho psa nelze naučit novým kouskům...
Autor: Tomáš Macháček (neregistrovaný) Čas: 2016-11-11 13:16:51 Titulek: Re: [↑]
Krize přijde, dost možná už příští rok. Vypadá to, že jsme na vrcholu hospodářského cyklu. Někteří lidé se před volbami utěšovali tím, že pokud vyhraje Clintonová, tak (pokud do té doby neodpálí atomový arzenál) to schytá ona a nebude se moct vymlouvat na osm let Bushovy vlády, jak to dělal Obama za své hrůzovlády.
Faktem ale je, že pokud někdo z těch dvou za krize udělá alespoň něco rozumného, bude to Trump.
Taky je rozdíl v tom, za jakých okolností se může impérium zhroutit. Může to být pád Třetí říše - tedy taktika spálené země/po nás potopa. Může to být pád SSSR - tedy Gorbačov, který sice ten pád nechtěl, ale alespoň neutopil celou zemi v krvi.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-11-11 21:12:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ono je to v podstatě buřt, jak to bude konkrétně vypadat. Já stejně netuším, co by s tím keynesiánským světem bylo možno dělat. Pokud nebudou vládcové tisknout peníze, nebudou moci provozovat keynesiánské startování = dopování ekonomiky a ta bez tohoto "šňupání" půjde do kopru. Pokud budou tisknout peníze, tak přes veškerou snahu fiat (dost brzo) natolik znehodnotí, že ten se zhroutí a... ekonomika půjde do kopru. A to bude dost prdel, protože tak odhadem 50% hospodářství jsou nepotřebné keynesiánskou makroekonomií "vybuzené" srajdy a dalších cca 25% tomu dělá nějaký servis. Ta např. hromada "účetních" firem. Tiskáren nesmyslných dokladů. Výrobců hovadných složitých nepotřebných účtákovacích mašinek. Atd, přičemž to, co jsem jmenoval, je jen drtek, každý si vzpomene na 1000x tolik příkladů nesmyslného socialistického "podnikání". To všechno (zbytečně) spotřebovává auta, stroje, energie, materiály... K tomu je potřeba příslušná údržba... Až tohle začne padat, tak bude ještě legrace. Já vím, že všechny ty zdroje nakonec využijeme daleko líp, ale ta konverze z tohoto ekonomického hovadismu bude pro mnoho lidí "překvapivá" ve smyslu prozření, jak obrovská část ekonomiky je vlastně k ničemu, no lidi nebudou spíš vůbec nic chápat. Už vidím ty vykulené ožebračené "podnikatele". :-))) Pokud se najde někdo, kdo by pojal ten úžasný nápad, že uvolní trh, tak po tomto "opatření" začnou právě ty "keynesiánské" firmy bankrotovat. Nemaj "kluci a holky, co spolu (ne)mluvěj" = establishmenty záviděníhodnou situaci. Kejklení s výškou daní jsou jen bezvýznamné čáry máry fuk nad hromadou sraček, kterou si navrstvili nejrůznější druhy socialistů sami od sebe. Odsere to ten poslední "císař", bez ohledu na to, kdo jím bude. Jestli umírněný nebo nezřízený marxista nebo fašista.
Autor: sbrdshreh (neregistrovaný) Čas: 2016-11-12 00:18:45 Titulek: Re: [↑]
Podle Petera Schiffa je USA (a nejsíš svět celkově) už mnoho kvartálů ve velmi hluboké depresi. Bankéři z FEDu o tom moc dobře ví, ale zatloukají to, aby nepřišli o koryta. Obama a spol. to taky zatloukají, protože nejen že by jim Trump uštědřil naprostý debakl třeba ještě větší než ten v r.1980, kdy vyhrál Reagan
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_1980 z něhož by se Demokrati vzpamatovávali možná až několik desetiletí, ale možná by je rozvášněný dav na ulici rovnou zlynčoval. :D Precedens pro toto existuje: Až pár měsíců po začátku Krize na podzim 2008 se dodatečně zjistilo, že Krize vlastně začala už v prosinci 2007. Symptomy této deprese je např. toto:
http://www.zerohedge.com/news/2016-02-04/worlds-biggest-containership-hard-aground-baltic-dry-crashes-below-300-first-time-ev
A řekl bych, že taky rekordně nízká cena ropy. Možná jen 10% nebo 20% toho efektu zlevnění je způsobeno konkurenční válkou Saúdská Arábie versus američtí břidliční těžaři. Zbylých 80-90% je způsobeno sníženou poptávkou po ropě kvůli hluboké globální depresi.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-11-12 08:27:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Krize přijde, dost možná už příští rok. Vypadá to, že jsme na vrcholu hospodářského cyklu.
...................................................................................

To já fakt nevím,
ale jediného čeho jsem si povšimnul je fakt, že především vždy záleží na vidění toho či onoho člověka,
jsou lidé pro které je svět nepřátelským místem s nímž jsou velmi nespokojeni a tak i ptačím prdu vidí celosvětovou morální a ekonomickou či ekologickou krizi
a pak jsou lidé kteří vidí svět obráceně, tedy svět je pro ně místem přátelským, jakýmsi dětským hřištěm kde si mohou hrát své hry a ty naopak nerozvrátí ani vedle nich vybuchující granáty třetí světové války...

Já osobně navzdory totalitním režimům, demokracii či hospodářským krizím vidím svět jako velmi přátelské místo, takže i krize jsou pro mě pozitivní událostí kterou se zrovna dvakráte nemusím zaobírat, taknějak podobně jako mě neoslovuje Janovo biblické Zjevení o konci světa apd.

Ale chápu, že pro některé lidi platí, že svět je neustále v krizi či se k ní bliží,
či jak se jinak říká,
že doba je těžká apd.
Vždyt katatastrofické filmy kdy země vybuchuje, ptáci požíraj lidi, martani okupují planetu, přilétají meteority jsou poměrně oblíbenou záležitostí,
člověka pak uklidní fakt, že to končí dobře a lidstvo přežije...

To jsou takové katarzní záležitosti, kdy se ze svých strachů vykecáme do vrby či zajdeme na katolickou zpověd, tak koukneme na film a vidíme že ta katastrofa dobře dopadne a je nám dobře...Případně se ještě vykecáme na netu ze svých obav, to taky funguje uvolnujícím katarzním způsobem...

PS.
Je to trošku jiný náhled, než jen ten pouhý ekonomický,
vo tom já vím hovno a mám pocit, a nakonec je to zde i psáno v předchozí reakci o minulé krizi, že i sami ekonomové vo to vědí hovno a poznaj krizi teprve tehdy, když jsou v krizi, no ale to pozná nakonec i ten největší blbec, ne...
Web: neuveden Mail: neuveden
Mě fascinuje jiná věc. Ve městech, mladí, chytří, krásní... prostě ve všem lepší volili Clintonovou, stejně jako tatáž skupina volila Brstay. A hle, po zvolení DJT jsou nepokoje ve městech, rabování obchodů; hlavně teda v té Kalifornii, kde podle statistik je těch mladých, chytrých, krásných, prostě voličů HRC nejvíc. A já se ptám, kde se stala chyba - také jsem mladý, chytrý, krásný... a nerabuju? Jestli to spíš není tak, že je Kalifornia zkurvený komoušský blbákov (dlouhodobě to tam jde do prdele, bylo by to na článek), podobně jako Škocko. No, budu jim fandit s tím CalExitem - http://www.yescalifornia.org/
Autor: Urza Čas: 2016-11-10 09:34:35 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
K tomu bych měl dvě připomínky:
1/ Spousta lidí jsou kokoti.
2/ Jako libertariáni bychom neměli zapomínat na rozlišování na úrovni jednotlivců, ne mas a států xD
Inu, uvidíme, co bude dál.
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-10 10:22:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, souhlasím s obojím - i v Kalifornii budou mladí krásní chytří lidé nevolící HRC a stejně tak budou existovat ohavní hloupí kokoti volící HRC. Já jen spojil všeobecné tvrzení s výsledky voleb a s tím, kde jsou násilnosti. A směju se tomu, protože přesně tohle neustálé a intenzivní kopání do voličů DJT coby méněcenných a hloupých prohrálo HRC volby. Stejně jako prohrálo Brstay. Směju se tomu, jak demokracie (a demokraté; teď nemyslím jen Demokraty) rozděluje společnost a vytváří třídní nenávist. Směju se tomu, jak "liberálové" nemají respkt k jinému názoru a, jejich slovy, k menšinám rasistů a xenofobů. Smích je zdravý, smích léčí. A budu se smát i u Trumpa, co všechno po sobě zanechá své následnici Lise Simpsonové.
Autor: Urza Čas: 2016-11-10 10:24:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Obávám se, že v tomhle jsou obě strany jako přes kopírák....
Autor: velkej Ká Čas: 2016-11-10 10:34:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zbytečná obava, to je prostě realita. A dá se smát oběma.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-11-10 11:48:57 Titulek: Re: [↑]
Pár vteřin jsem přemýšlel, jak můžete odhadovat, kdo vyhraje příští volby, pak mi to došlo a pobryndal jsem si klávesnici.

Jinak me fascinuje, jak můžou různí komentátoři vědět, že Trump bude nejhorší president, když se ještě ani neujal úřadu. Pravděpodobně to bude dost katastrofa, to jo, ale to byl Obama taky, Bush III taky, Clinton I taky, a další a další. Aniž bych DJT chtěl jakkoli hájit, taky může v lednu s hrůzou zjistit, kam se to dostal, trochu se zklidnit, trochu víc delegovat věci na lidi, kteří jim rozumějí, něco málo z programu splnit, mnohem více nesplnit a pak DJT nebude horší, než několik jeho posledních předchůdců. Slibuje (já vím, sliby nic nestojí) zatím (ahem, ahem) nechat na pokoji Druhý dodatek, což kdyby splnil, tak aspoň znamená velkou pravděpodobnost toho, že po skončení jeho funkčního období budou další volby; to by u Clinton II vůbec nebylo jisté a do značné míry to vyvažuje jiná zvěrstva, jež DJT slibuje. (S tím, že kopání do voličksých skupin v posledních letech prohrává volby všude na světě souhlas naprostý.)

A nakonec -- alespoň potom ČR nebude tolik vyčnívat svým současným obyvatelem jistého Hradu; co více, USA ani nemají korunovační klenoty, k nimž by se dala přidat šavle. :-P
Autor: Tomáš Macháček (neregistrovaný) Čas: 2016-11-10 17:30:42 Titulek: Re: [↑]
Lze je určitým způsobem chápat, poněvadž po každých volbách zůstávají hromady lidí nespokojených. Líto mi jich ale není. Teď kvičí, že Trump není jejich prezident, ale kdyby vyhrála Clintonová, tak už plánují jak ostatním lidem dirigovat život a ještě se jim budou posmívat. Ještě včera byly separatistické snahy, waitforit, rasistické (!). Teď už jim to tak zle nezní :-) Lekci - nesrat se ostatním do života - si z toho samozřejmě nevezmou.

Jinak, "Social Justice Warriors" jsou prvotřídní kokoti, kteří si myslí, že titul z genderových studií je povyšuje nad zbytek lidstva. Co postrádají na inteligenci, to dohánějí emocemi a arogancí. Nediskutovat s nimi! Pokud narazí na intelektuálně nadřazeného protivníka, což se stává pokaždé, když neprovozují mezi sebou intelektuální skupinovou onanii, tak bývají agresivní.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
ak v otázkách jako snižování daní svým závazkům nedostojí, zatímco ve slibovaném protekcionismu se bude vyžívat. Čas též ukáže, o co skutečně šlo těm jeho příznivcům, kteří jej před volbami glorifikovali a dělali z něj hrdinu, jenž přinese svobodu, naději a „konečně změnu k lepšímu“; je více než evidentní, že DJ Trump nic z toho nezajistí… otázkou zůstává, zda pak bude pro své fanoušky zklamáním, nebo ne; já doufám, že ano, neboť opak by znamenal, že jim nešlo ani tak o svobodu, ale hlavně o protekcionismus, což je nejspíše to jediné, co bude jejich kandidát schopen prosadit.
....................................................................................

Vždyt je to furt dokola,
stále marná a stále neumírají naděje,
že jednou trefjej toho správnýho politika co je přivede do ráje...

Celá ta situace at už u nás nebo v usa je asi tak zajímavá,
jako házet hrách na stěnu,
mně je úplně ukaradený jestli Babiš nebo Trumpetka sníží daně na polovinu,
když furt existuje nějakej buzerantskej stát kterej má potřebu řídit můj život...
Autor: Samuel Vitovsky (neregistrovaný) Čas: 2016-11-10 11:42:47 Titulek: Boj, boj, boj!!!
"... o co skutečně šlo těm jeho příznivcům ..."
Ne u všech, ale u některých by to mohlo být to, co V. Klaus kdysi trefně nazval "vedení falešných válek".

Hillfena reprezentuje typ lidí, kteří jsou fakt nebezpeční. A tak jsou ti lidi vděční za jakoukoliv jejich prohru. Protože už ale zapomněli, proti čemu bojovali a pamatují si jen proti komu ten boj vedli, tak jim nedojde, že vytloukají klín klínem.

http://www.institutvk.cz/stanovisko-ivk-k-vitezstvi-donalda-trumpa
logo Urza.cz
kapky