EET schválena – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-02-11 00:00:02

EET schválena

Už asi týden nepracuji na ničem jiném než na kontrolních hlášeních DPH u našich českých zákazníků; kromě mě kolem toho lítá ještě další programátor, finanční analytik a projekťačka – cena práce nás čtyř jen za týden pro těch pár firem je asi dvě stě tisíc korun kvůli státu zbytečně vyhozených za to, že hasíme jejich problémy s kontrolním hlášením (většinu zákazníků máme v zahraničí, kam Babišova moc nesahá). Pokaždé, když se něco takového zavádí, slyšíme politické kecy o tom, jak to vše proběhne hladce a nebudou s tím žádné problémy a skoro žádné náklady; na to si vždy vzpomenu, když pak ty problémy řeším – ne zrovna levně. No a teď zrovna jsem spustil kompilaci, v mezičase otevřel zprávy na Internetu… a ejhle, soudruzi Babiš se Sobotkou umlčeli opoziční obstrukce a zavedli nám EET; už vidím, jak to bude zase všechno technicky zcela bezproblémové.

Krom zavádění EET na straně těch, kdo informace poskytují, bude další „legrací“ zavedení EET na straně státu, jenž bude ta data přijímat; ministersvo financí se původně snažilo projektovou specifikaci držet v tajnosti (proč asi), ale když začala její plná necenzurovaná verze kolovat po Internetu (například z mého uložiště ji lze stáhnout již několik měsíců), zveřejnili ji i oni (zagooglete „EET specifikace“). Kdo má alespoň nějaké povědomí o informačních systémech, může se pobavit (i když je to dost černý humor), ten projekt je naprosto patetický; ale co jiného můžeme od státu očekávat? Ačkoliv technická stránka je pochopitelně na celé věci to méně podstatné, o morálním aspektu EET jsem toho již napsal dost; teď, když zákon prošel (opozice se jej prý chystá napadnout u ústavního soudu, čemuž nedávám příliš mnoho šancí), bude zajímavé sledovat, jak neschopný stát tento systém uvede do chodu.
Přečtení: 19639

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 11:30:14 Titulek: Re:
Oni se ohánějí jen Chorvatskem, nikde jinde to asi nemají; a i v Chorvatsku to stojí za hovno, i když oni říkají, že nikoliv.
Autor: lmACmascůlasůcvm (neregistrovaný) Čas: 2016-02-11 05:37:56
Je tady někdo odborník na český parlament a ÚS? Jak to reálně může vypadat se žalobou ODS a TOP 09 k Ústavnímu soudu? Jaké šance na zamítnutí tu jsou? Myslím, že absolutně žádnou nemá šanci na totální zamítnutí EET jako takové. Nevyznám se moc v právu, ale myslím, že předkladatel by mohl argumentovat např. právem na svobodnou hospodářskou činnost dle Listiny základních práv a svobod nebo jak že se jmenuje to, co se téměř vůbec nedodržuje, a možná i právem na soukromí v téže listině. A argumentovat by se dalo klidně i ohrožením demokracie, když Babiš nejméně jednou veřejně prohlásil, že malé firmy jsou na prd a že smysl mají jen ty největší tedy že využívá legislativu v konkurenčním boji. Jenže současní ústavní soudci ani vzdáleně nepřipomínají statečné a morální soudce, kteří zamítli Rooseveltovi ty nejhorší excesy. Kdyby se to nebylo bývalo stalo, asi by Roosevelt proměnil Ameriku v předobraz toho, v co by ji nyní proměnil Bernie Sanders. Větší šanci (třeba třetinovou?) má stížnost na legislativní schvalování v parlamentu, při němž došlo k porušení jednacího řádu PS. Domnívám se, že i kdyby to ÚS zamítl z důvodu jeho schvalování, vládní strany by si to obratem schválily znova přičemž platnost zákona by se tím oddálila třeba jen o dva či tři měsíce... Fakt smutné. Doufejme aspoň že to bude fungovat jako registr vozidel a že lidi konečně toho estébáka prohlédnou...
Autor: PeTaX Čas: 2016-02-11 07:33:16 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Odborníkem na ústavní právo nejsem a ani být nemohu, protože právo chápu tak, jak je napsáno, selským rozumem, a ne tak, jak ho interpretují prováděcí předpisy zákonů a ústavní soud.
Ale k věci: ústavní soud nemá s právním soudem nic společného. Jde o nepochybně o politickou instituci (žel, bez možnosti voleb). Ostatně proto si ho socialisté obsadili zavčasu svými lidmi. Sami mnohokrát dokázali, že soudí politicky (např. poplatek u doktora, kdy 90 korun bylo protiústavních a třicet již nikoliv).
Ke stížnosti stran svobody podnikání lze tedy očekávat, že se jí vysmějí (ostatně, to bude populární rozhodnutí). K porušení jednacího řádu by mohli být přísnější, to asi vadí i Joudům. Takže soudím, že v této otázce buď zahrozí prstem, nebo i platnost zákona zruší, a sněmovna si ho proforcuje znovu.
Každopádně podnikání nebylo soukromé v pravém významu slova ani včera, a po včerejšku se stane veřejným docela. Dosti dobře situaci vystihuje Gaetano Salvemini v práci Under the Axe of Fascism.
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 10:11:02 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nejsem odborníkem na ÚS; pozoruji však, že ústava je cár papíru, se kterou si kdokoliv kdykoliv vytře prdel.... sakra, vždyť tu máme i SPRDEL (správní delikt) pro provozovatele vozidla, který je trestán za to, že je provozovatelem, i když neřídil, protože tím se prý "řeší" "výmluva" na osobu blízkou (což je normálně využití ústavního práva).
Takže jsem si skoro jist, že je s tím tak akorát pošlou do prdele a nemají nejmenší šanci.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-11 10:31:05 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jakoupak a si mají šanci u ÚS = bandy marxistických a fašistických hovad...
Autor: asfagaesgdeg (neregistrovaný) Čas: 2016-02-11 09:34:54 Titulek: Re: [↑]
Ano. Vy nám dáte fundovanou odpověď a já Vás za to pochválím.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-11 11:17:26 Titulek: Re: [↑]
Ale mate to bez zaruky.
Kdy myslite,ze zrusi hotovost?
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 11:19:04 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Až ji zruší v okolních zemích; do toho ČR nepůjde jako první.
Ale až něco takového vymyslí Německo, pak to bude ten argument, že v Německu to mají, takže my musíme taky.
Autor: gregoryMc Čas: 2016-02-11 10:05:31 Titulek: Re: EET schválena
Web: neuveden Mail: gregor v doméně dieselplus.cz
tak výborně Andrejko : scenario 1) internet nebude poslouchat, data si budou dělat co chtěj, důchodci a Aonanisti budou stát ve frontě a nestihnou se koukat na oblíbenej seriál, média : hezké zaběry front v supermarketech takže : nutno zestátnit internet a odstranit hotovost scenario 2) Andrejko se zaslůži o vznik svobodné ekonomiky, vedle toho státní sektor a soukromé firmy ve ztrátě a na nule, ani úředníci nebudou mít potřebu někoho šikanovat, protože taky budou něco potřebovat a státní ceny je odradí ...a za všechno může psychopatická představa, že státu patří každá užitečná aktivita občanů...
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 10:13:04 Titulek: Re: EET schválena [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak ona svobodná ekonomika vedle té oficiální už do značné míry exituje; EET rozhodně neřeší klasickou otázku, zda chci účtenku.... a na tuto otázku mám vždy jasnou odpověď xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-11 11:19:37 Titulek: Re: EET schválena [↑]
Nez zrusi hotovost
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 11:27:42 Titulek: Re: EET schválena [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V zásadě ano; ale ono se i pak něco najde xD
Web: neuveden Mail: neuveden
Já se docela směju tomu, že to tupé StBácké hovado to zavádí do oboru, který je z pohledu státu dost rizikový - mezi "opilce".

V rozmezí 11.00 – 13.00 se do systému nahrnou minimálně statisíce (spíš nějaký ten milion) účtenek obědvajících zaměstnanců, kteří potřebují rychle zaplatit, zvednout se a jít zpátky do práce. Pouhých 5.000 (počet obědářů v běžném českém městě) představuje 28 spojení za minutu… Zejména v centrech velkých měst (Praha, Plzeň, Brno…) to bude prča. Prostě zaplatí a nebudou čekat na nějaké zasr… babiší kódy. V rozmezí 21.00 – 24.00 se do sytému nahrnou minimálně statisíce (spíš nějaký ten milion) účtenek hostů, kteří už jsou fakt nacamraný a chtějí jít domů. Prostě zaplatí a nebudou čekat na nějaké… Pokud bude obsluha bezpodmínečně trvat na zákonném postupu placení, může doufat, že ovíněný/opivněný host maximálně rozštípe židli, na které seděl (a ne obsluhu), hodí jí nějaké prachy a zmizí do hajan. No a ráno cca v 9.00-11.00 se do systému nahrne tohle všechno dohromady, protože včera systém zkolaboval.

Třetí den se na to hostinští/restauratéři vyserou. Další den se mezi hrubě nasrané pingly, hostinské a hosty (mnohdy navíc ještě opilé) rozběhnou prudiči z berňáků.

Obávám se, že zavedením téhle kraviny mezi spěchající lidi a opilce si Babiš zadělal na Duceovské řešení = za nohy na kandelábr. Na rozdíl od Duceho se obávám, že zaživa…

Vzhledem k tomu, že se dá očekávat funkčnost zhruba stejná, jako u registrace SPZ, tak to může být docela (_._)…
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 10:25:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Takhle, technicky realizovatelné to je; mám zkušenosti s prací v hodně velkými systémy (spravujeme v našem IS celkem desetitisíce prodejen, sice je to mnohem méně, než kolik bude potřebovat Babiš, ale my jim zas řešíme komplet všechno – skladové zásoby, ceny, logistiku, nákup, prodej a mnoho dalšího, Babiš oproti tomu bude jen sbírat data a to ještě celkem malá), přičemž z toho, co o tom vím, mi přijde, že za velké prachy by se to dalo udělat i daleko větší. Paralelizací se dají odstranit veškeré problémy s pomalým připojením, data se nacacheují na vstupních serverech, pak se budou agregovat do jedné databáze už na ďábelsky rychlé lince, počítal jsem si ty objemy, znám celkem dobře, jakých výkonů lze na poli databázi dosáhnout a teoreticky je to mnedle realizovatelné.
Otázka je, jakým způsobem bude tato státní zakázka naplněna, což bude nejspíše kámen úrazu.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-02-11 10:54:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No já si umím představit, že soukromá firma "URZA" by dokázala pro soukromého zákazníka "FIALU" nejen vytvořit ohromný a ještě navíc funkční systém. Já si umím představit, jak se mnou (hrdým počítačovým uživatelem = programátorským analfabetem) diskutujete všechny moje potřeby a doporučujete mi nejrůznější způsoby řešení v souvislosti s mými potřebami a mou peněženkou. To si fakt představit umím.

Jenže. Vždyť tenhle zasraný systém není schopen udržovat v provozuschopném stavu ani páteřní cesty! Do prdele jde jen o rovnou plochu bez děr!!! Dokáže mi prostřednictví nejrůznějších hnusných tlam vysvětlovat, jak je to složité. Např. teď firma Strabag teď stojí, protože je zimní období... A tohle zvládne? Tak aby to bez problémů naběhlo? Pokud to nebude fungovat hned, už to nikdy nikdo pořádně nerozpohybuje. Bez zaregistrované SPZ auto nejezdí. Bez zaregistrovaného píva v hospě stejně zaplatím a úplně stejně netrefím domů... :-) Představuju si nějakého sráče z místního berňáku, jak po půl roce nefungování systému stojí vedle mě v sobotu ve 22.00 u pípy v hospě. Já seru na nějaké EET a on chce po mě a obsluze nějaký zákonný postup placení... Jak si s tím poradí majitel té hospy/obsluha je mi šumák. Ale já budu ve stavu, že mu na to budu srát, budu ve své opilosti čím dál víc nasraný/agresivní a kolem mě nebude ani kostička, která by se za toho sráče postavila. Zavolá opicajty? Hospod je v ČR víc, než opic. Mě se to začíná čím dál víc líbit. Pochybuju, že sráči z berňáků a jiných úřadů budou za to StBácké hovado nasazovat vlastní zdraví a v některých "jedových chýších" i životy.

Ale třeba se pletu. Nechám se překvapit. V každém případě v hospách budu platit a nějaké babiší sračky mě nebudou zajímat. Umím si představit, že budu odcházet z restaurací s tím, že obsluhu upozorním na to, že útrata s dýškem leží na stole a já jdu pryč.
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 11:00:33 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak to máte pochopitelně pravdu; úplně vidím v živých barvách, jak to notoricky nebude fungovat xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-02-11 11:50:24 Titulek: Re: [↑]
A da se do toho systemu nejak dostat a "nasypat tam pisek"?
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 11:52:05 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, bohužel však ne anonymně.
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 11:01:06 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Co se týče těch hospod, tak v těch, kam chodím pravidelně, jsem explicitně řekl, že nechci účtenku a nikdy ji chtít nebudu.
Web: neuveden Mail: neuveden
Mimochodem.

Zastánci EET se neustále ohánějí nějakými (prý) vyspělými zeměmi, kde (prý) nejrůznější "babišárny" fungují ke všeobecné spokojenosti všech bytostí ve vesmíru. V UK chodím v "mé" vesnici do hospy, která funguje legálně, má řádně vyvěšenou platnou licenci a platné hygienické schválení a... světe div se nemá ani funkční pokladnu! Ta se používá pouze jako kalkulačka a šuplík na peníze! Účtenky nevydává, příjmy neeviduje, prostě nic... Účtenku, když tam budete chtít, bude na Vás obsluha koukat... no jako na blba. Tam se musí točit kolotočové obchody!!! :-)))
Autor: Urza Čas: 2016-02-11 11:30:14 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Oni se ohánějí jen Chorvatskem, nikde jinde to asi nemají; a i v Chorvatsku to stojí za hovno, i když oni říkají, že nikoliv.
Autor: jkz01 Čas: 2016-02-11 17:20:24
Web: neuveden Mail: zstryhal v doméně physics.ujep.cz
Trochu mi ty buzerace firem (kontrolní hlášení DPH, EET, energetický audit, ...) připomínají poválečnou likvidační šikanu malých zemědělců skrze neúnosné kvóty. Že by si soudruzi vzpomněli na osvědčenou recepturu zákonné likvidace nepohodlných?
logo Urza.cz
kapky