Autor: TaxationISTheft
Čas: 2018-03-23 00:00:02
EU jako šílená ex
Bez EU by prý nebyly žádné fírmy, neexistoval by export, netekla by ani pitná voda a jediný náš obchodní partner by bylo Rusko. Zaujal mě však jeden specifický druh argumentace, dle kterého by bylo špatné vystoupit z EU, protože by nás EU nějak potrestala nebo by na nás stejně měla nějaký vliv: „Vystoupit by bylo šílenství. EU by uvalila na všechno zboží clo, takže by se firmy při exportu nedoplatily.“ a „Nemá cenu vystupovat, stejně bychom museli přijímat celou řadu EU legislativy, takže je to fuk.“ Skvělá argumentace! Představte si, že bych chodil s nějakou šílenou slečnou, která by mnou byla posledlá, kontrolovala mi telefon a dělala žárlivé scény. Kdyby mi vyhrožovala, že mi zapálí barák, pokud se s ní rozejdu, bylo by špatné to udělat, aby mi neshořel dům? Nikoliv! Špatná je slečna, co chce zapalovat barák. A špatná je EU, která za odchod trestá.
Nakonec bych jen rád připomněl, že bohatství vzniká prací. Když namaluji obraz, vytvořím nějaké bohatství. Když ho prodám třeba za 100kč, získám 100kč a kupující bude mít něco, čeho si cení více než 100kč (jinak by nekoupil). Nikde k tomu není potřeba žádný (euro)úředník. Stačí jen práce a směna. Takže dost žvástů o tom, jak se máme dobře jen díky členství v EU – ta žádné bohatství negeneruje.
Nakonec bych jen rád připomněl, že bohatství vzniká prací. Když namaluji obraz, vytvořím nějaké bohatství. Když ho prodám třeba za 100kč, získám 100kč a kupující bude mít něco, čeho si cení více než 100kč (jinak by nekoupil). Nikde k tomu není potřeba žádný (euro)úředník. Stačí jen práce a směna. Takže dost žvástů o tom, jak se máme dobře jen díky členství v EU – ta žádné bohatství negeneruje.
Přečtení: 151443
Komentáře
Komentář 22799
V současnosti bych hlasoval proti výstupu z EU. Ale umím si představit, že bych hlasoval pro, kdyby nás z EU vyváděla nějaká velmi schopná libertariánská partaj, což je ale sci-fi. Btw libertariáni by si vůbec měli dát pozor, s kým by chtěli vystupovat. Najde se totiž hromada lidí, které EU leží v žaludku ne proto, že reguluje moc, ale že reguluje naopak málo. A paky těch, kterým prostě vadí, že EU jsou cizáci.
Komentář 22803
Já osobně bych hlasoval PRO vystoupení i kdyby czechxit řídil třeba Konvička s Matějkou a Roznerem a Okamurou dohromady. Podle mě je EU daleko větší zlo, než tihle alt-right pošuci. Mě osobně EU dost ublížila a myslím, že zbavit se státu č. 2 je úplnej základ, abychom se postupně mohli zbavit státu č. 1.
Vlastně bych jako rozvodového právníka radši Roznera, než abych byl dál v abusive relationship, protože mám nějakou hrdost. Já jsem idealista a myslím, že v dlouhodobém horizontu je to paradoxně lepší přístup, než "budu racionální pragmatista a radši budu v EU, než abych řešil nějaký problémy, co nám dočasně odchod přinese."
Komentář 22825
Komentář 22827
Komentář 22829
Komentář 22800
Pry by nebyly firmy, nebyla voda. Ale pry by bylo clo. Tak az Vam dotycna ten barak nad hlavou skutecne zapali, tak v nem klidne zustante - pry se Vam nemuze vubec nic stat, protoze ti spatni jsou slecna a EU. Tudiz pry fpohode...
Kdybyste misto dvou odstavcu napsal pouha dve slova "EU ee", byl by to v porovnani s timhle extrudovanym vakuem literarni skvost nabity myslenkami. Pry...
Komentář 22801
Komentář 22802
Nebo neco prehlizim a mel to byt argument? Ci snad primo diagnosa?
Komentář 22804
.........................................................................................................................
Příměr je OK,
ale problém proč ta slečna tak blbne je v těch vlastnických vztazích,
prostě vás chce vlastnit, jste její láska a chce vás vovládat...
Proto se taky chová jako by byla váš vlastník a má starost, aby o vlastnictví vás nepřišla,
takže vyvíjí podobné aktivity jako každej vlastník...
Btw libertariáni by si vůbec měli dát pozor, s kým by chtěli vystupovat.
.........................................................................
Jasně,
hlavně by si měl člověk dát bacha, když už se rozejde s jednou slečnou co je posedlá vlastnictvím,
aby si nenabrknoul jinou, co je na tom stejně a taky je posedlá vlastnictvím...
Komentář 22805
Tedy abychom si rozuměli,
jsou ženský co by chtěly vlastnit vás,
a pak jsou ženský co by radši vlastnily váš společný majetek, tak aby byl jejich,
ta druhá je prej vo chlup lepší,
páč vám poskytne svobodu, nebot ji nejde o vás ale o ten majetek...
Komentář 22807
Komentář 22809
se sklerozou jinak psát nejde,
obzvláště když nemůžete do své reakce dopsat to, co jste tam zapomněl napsat předtím,
tak to musíte přisrat pod to pomocí PS.
Komentář 22814
Komentář 22808
Komentář 22810
Komentář 22811
Komentář 22816
Když už jsme u toho obdivu, neznáte už náhodou odpověď na mou otázku, proč anarchokapitalisté vyčleňují vlastnické právo mimo trh práva?
Komentář 22818
Komentář 22819
Což pořád nevysvětluje, proč by tedy vlastnictví mělo mít zrovna ta pravidla, jaká chtějí anarchokapitalisté.
Komentář 22851
Proč tedy o vlastnictví programu má, dle Vás, rozhodovat trh práva, ale o vlastnictví tříkolky nemá?
Komentář 22852
Pokud tady chcete pachat drze utoky rozumem a logikou, pak pocitejte s tim, ze
a} se tim dobrovolne zrikate prava na odpoved,
b) jste socan a etatista, jenz by ji stejne nebyl hoden,
c) Vase dotazy jsou nudne, nepochopitelne a navic je nikdo nikdy necetl,
d) nechcete rozumet a bijete cernochy,
e) interpersonalni neporovnatelnost, neviditelne ruce, danova prepadeni, na svem za sve a my vas taky nenutime.
A to nemluvim o tom, ze jste se nekolikrat dopustil dotazu zcela konkretnich. Dejte si na to vetsi pozor a neprovokujte.
Komentář 22854
Komentář 22856
Tím tedy potvrzujete, že o právech, která bych si přál já, by měl rozhodovat nějaký trh práva, zatímco o právech, která si přejete Vy, rozhodovat nemá, protože Vy jste si to tak přejete. Jo, to je opravdu férová hra :-/
Komentář 22859
Komentář 22860
Komentář 22861
Komentář 22862
Komentář 23024
https://www.mises.cz/clanky/princip-neagrese-nap--2206.aspx
Komentář 23057
Ptal jsem se Vás, jak definujete anarchokapitalistickou společnost. Na tuto otázku ten odkaz však neodpovídá.
Komentář 23062
Nad otázkou definice anarchokapitalistické společnosti jsem přemýšlel, ale v jednoduchosti bych nevymyslel nic lepšího než, že se v ní typicky/většinou dodržuje NAP. Ta definice bohužel není úplně přesná, protože těžko definovat tu "většinu" tak, aby se to nějak dalo v celé společnosti změřit a vyhodnotit.
Podobně bych měl problém definovat i zastupitelskou demokracii - můžu říct, že to je společnost, ve které jsou pravidelně svobodné volby a určení lidé volí zástupce, kteří rozhodují o zákonech na území státu. Ale opět by v tom byly obtížně definovatelné pojmy - kdy jsou volby ještě svobodné, co znamená "pravidelně", kteří lidé mohou být ti určení, kteří mohou být zástupci atd.
Komentář 23063
No to je hodně problematická definice. Je třeba společnost, kde platí autorská práva, ještě anarchokapitalistická?
Komentář 23064
"[i]No to je hodně problematická definice."
Ano, souhlasím. Ale děkuji za tu otázku, budu se nad tím dále zamýšlet.
Kdyby se autorská práva vynucovala na základě vzájemných odsouhlasených smluv, pak si za sebe myslím, že ano. Záleží na jejich pojetí, může být v souladu s NAPem, ale také může být naprosto totalitní... aktuální stav v ČR je někde mezi.
Komentář 23065
Jenže to je právě ten problém. Někdo mi říká, že nějaká práva (která chci já) si mohu vynucovat pouze na základě vzájemně odsouhlasených smluv a jiná práva (která chce on) si může vynucovat i bez vzájemně odsouhlasených smluv. To je docela vážný ideový problém.
Komentář 23066
Komentář 23067
Vzhledem k tomu, kolik anarchokapitalistů si nedokáže přiznat, že anarchokapitalismus není objektivně ten nejspravedlivější systém, tak si myslím, že to ideový problém je.
Například jsem už viděl pokus obejít to právě přes ty dobrovolné smlouvy: Pokud člověk označí něco za své vlastnictví, je to návrh smlouvy. Pokud někdo jiný s tou věcí něco udělá, znamená to, že tu smlouvu přijal. A protože ji přijal, jde vůči němu použít násilí, protože tou manipulací tu smlouvu porušil. Takovéto konstrukce jsou pro mne známkou toho, že dotyčný se odmítá smířit s realitou, že prostě násilím prosazuje svůj pohled na správné uspořádání světa.
A podobné je to s NAPem. Začne se definicí nějakého pohledu na vlastnictví. Pak se řekne, že vymáhání takového pohledu je jen obrana. A odtud mnozí anarchokapitalisté dojdou kruhem k závěru, že oni přece nikomu svůj pohled na vlastnictví nenutí, že oni se přece jen brání.
Komentář 23068
Z toho trochu cítím, jako byste tvrdil, že se ti anarchokapitalisté mýlí, když si to nepřiznávají. Vy víte, že se mýlí? Jste si jistý, že anarchokapitalismus není objektivně ten nejspravedlivější systém?
Komentář 23069
Vzhledem k tomu, že stojí na subjektivně zvolených axiomech a kritériích ...
Komentář 23070
Jestli ano, tak by mě od Vás zajímalo, co má splňovat systém, aby byl objektivně spravedlivý, nebo čím se měří objektivní spravedlivost, abychom mohli vytvořit (alespoň částečné) uspořádání a říct, že něco je objektivně nejspravedlivější (ve smyslu největšího prvku k tomu uspořádání).
Komentář 23071
Já netvrdím, že je jiný systém, který by byl objektivně spravedlivější. Spíše tvrdím, že objektivní srovnání v tomto neexistuje.
Ovšem hlavním věc, kterou bych obhajoval ono tvrzení o neobjektivitě anarchokapitalismu, bych viděl spíše v tom, že ta teorie vychází z vhodně (a subjektivně) zvolených axiomů a ne z empirických pozorování.
Komentář 23072
Jaká myslíte empirická pozorování? Třeba já si myslím, že bezstátní společnost (případně společnost příliš nekontrolovaná státem) by se NAP nebo ankapu blížila. Ale to je jenom můj názor.
Komentář 23073
Nemůžete přece obhajovat tvrzení, že je něco objektivně (nej)lepší, tvrzením, že nelze objektivně určit, co je lepší.
Jaká myslíte empirická pozorování?
No vlastně jakékoliv. Vůbec se nezabývá tím, jak různí lidé chápou vlastnictví, agresi a obranu, prostě je rovnou axiomaticky definuje. Existuje možnost nějakého pozorování, které by mohlo anarchokapitalistickou teorii vyvrátit?
Komentář 23074
Co tím myslíte, vyvrátit ankap?
Empiricky? Jako třeba že by se postupně zmenšoval stát až na minarchistickou úroveň, pak by třeba v jednu chvíli zprivatizoval armádu, pak policii, soudnictví a zrušila by se poslední místa úředníků. A nakonec by poslední státní organizace (třeba parlament) vyhlásila své definitivní rozpuštění na nějaký den, třeba 27.3. Tak a teď si představíme tu situaci, která by v mých očích ankap vyvrátila: kdyby hned 28.3. všichni lidé vyšli do ulic, řvali "anarchie! konec státu!" a začali se všichni vzájemně zabíjet dokud nezbyde jenom jeden člověk, tak bych si asi řekl "Hm, tak to asi nefunguje" a vrátil se k minarchii. Ale tento scénář mi přijde dost nereálný, ale kdyby se stal, tak by mě fakt přesvědčil o tom, že ankap nefunguje.
No a nebo by to šlo teoreticky, teď přesně nevím jak (kdybych to věděl, tak bych to formálně dokázal a byl velmi slavný, protože by to asi vyvrátilo i rakouskou ekonomickou školu). Stejně jako se třeba teoreticky vyvrátil komunismus... (přestože se to pak i ukázalo prakticky, že to nefunguje).
Komentář 23075
Myslím tím navrhnout experiment, jehož výsledek by dokázal, že teoretická východiska anarchokapitalismu neplatí.
začali se všichni vzájemně zabíjet dokud nezbyde jenom jeden člověk
To by ale nic nedokázalo. I dnes dostávají anarchokapitalisté solidně na prdel a není to důkaz, že východiska anarchokapitalismu nejsou pravdivá. Anarchokapitalistický pohled na vlastnictví (jeho axiomy) totiž nic neříkají o tom, že jej musí všichni lidé uznávat, dokonce ani to, že ten pohled musí uznávat většina lidí. Takže takovýto experiment by východiska anarchokapitalismu nevyvrátil.
Komentář 23077
Však jsem ten experiment popsal - zkusit ankap implementovat a vidět, jak se to vyvine. Kdyby najednou došlo ke všeobecnému porušování NAPu, tak to je (aspoň pro mě) minimálně solidní protipříklad. Toto vlákno je už dost zapadlé, nechcete se na ten experiment zeptat třeba ve Fóru Svobodného přístavu na FB? Myslím, že by to byl dost zajímavý dotaz a více hlav více vymyslí :-).
Komentář 23078
NAP je přece nyní porušován, takže anarchokapitalistická teorie neplatí? Ona anarchokapitalistická teorie snad říká, že definice vlastnictví se stane platnou, až když bude nastolen ankap?
Komentář 23080
Tuto oblast ale zatím sám nemám tolik promyšlenou, takže se z další diskuse tímto směrem omlouvám.
Komentář 23081
Což ovšem pořád není případ, který by umožnoval falzifikaci (zamítnutí) anarchokapitalistické teorie.
Komentář 23082
Pro dnešek se z diskuse loučím a přeji pěkný zbytek večera :).
Komentář 23083
Komentář 23134
Komentář 23154
Komentář 23160
Komentář 23167
Osobně si myslím, že ve společenských vědách se hodně těžko vůbec "dokazují" nějaké univerzální pravdy (nebo je nutné mít určité předpoklady, ze kterých se vychází, které ale opět nemusí platit univerzálně).
Komentář 23171
Ovšem jejich předpoklady jsou typicky takové, že je můžete empiricky testovat a případně tak teorii zamítnout. To u axiomaticko-deduktivní teorie nelze, proto je pro reálný svět v podstatě k ničemu. Mnoho lidí u Urzy vyzdvihuje, že je matfyzák (informatik) a má tedy tu teorii dobře promyšlenou. Já bych to spíše otočil, protože je matfyzák, tak si bohužel zřejmě neuvědomuje, že společenskou teorii nemůže budovat čistě axiomaticko-deduktivně, právě kvůli tomu, co jsem napsal.
Komentář 23188
Jenom si nějak chci srovnat ty testovatelné a netestovatelné.
Komentář 23191
Komentář 23193
Komentář 23194
Komentář 23253
Komentář 23254
Komentář 23079
Komentář 23076
No jo, měl jsem si hned všimnout, na co narážíte :-)
Komentář 22863
A co se toho programu týče, jakým právem byste vlastně od třetí strany cokoliv požadoval? Člověk, který si to zkopíroval od někoho, kdo si to od Vás koupil, se dopustil podle Vás čeho přesně? Lze ošetřit vztah prodejce - kupující, ale jak byste mohl chtít něco od dalších lidí? Navíc když v případě kopírování ani nejde o krádež, nemůžete prokázat žádný ušlý zisk a podobně.
Komentář 22864
Koukám, že máte asi problém najít argumenty proti tomu, co požaduji, když mi tu předhazujete, jak bych to dělal, kdybych byl někdo jiný a vyžadoval něco jiného.
A co se toho programu týče, jakým právem byste vlastně od třetí strany cokoliv požadoval?
Naprosto stejným právem, jakým něco požadují anarchokapitalisté. Nebo jen anarchokapitalisté mají právo říkat jiným lidem, co se nesmí?
Člověk, který si to zkopíroval od někoho, kdo si to od Vás koupil, se dopustil podle Vás čeho přesně?
A čeho se dopustí člověk, který si (v dobré víře) koupí kradenou věc? A také mu ta věc může být odebrána a vrácena právoplatnému majiteli. S tím problém nemáte?
Navíc když v případě kopírování ani nejde o krádež, nemůžete prokázat žádný ušlý zisk a podobně.
Když něco vyrobíte a někdo Vám to ukradne, jak budete prokazovat ušlý zisk?
Komentář 22865
"Naprosto stejným právem, jakým něco požadují anarchokapitalisté." - Žádný vlastní názor nemáte? Nehlásíte se k žádnému politickému směru, nemáte žádné ideály, jde jen o čistý oportunismus?
"A čeho se dopustí člověk, který si (v dobré víře) koupí kradenou věc?" - Podle mě ničeho a i on sám je oběť. Kradená věc je nicméně jen jedna, je třeba ji vrátit majiteli, zloděj by měl vrátit peníze, které utržil za prodej. Kopie ovšem není krádež.
"Když něco vyrobíte a někdo Vám to ukradne, jak budete prokazovat ušlý zisk?" - U krádeže nejde ani tak o nějaký ušlý zisk (tím se šermuje hlavně u kopírování), jako spíš o to, že vám někdo něco skutečně ukradne. Jenže u kopírování prostě k žádné krádeži nedochází.
Komentář 22867
Samozřejmě, že mám ideály, ale nepracuji s nimi stejně jako anarchokapitalisté. Klidně Vám mohu vytvořit konzistentní teorii, která bude tvrdit, že takové právo mám. A co z toho?
Podle mě ničeho a i on sám je oběť.
A s programem je to naprosto stejné. I v jeho případě dojdete nakonec k osobě, která poskytla kopii, i když se smlouvou zavázala, že ji neposkytne. Ostatní, co si to zkopírovali, jsou pak oběti.
Jenže u kopírování prostě k žádné krádeži nedochází.
Což platí jen proto, že jste si zadefinoval krádež pouze pro hmotné věci. Definujme krádež jako neoprávněné užívání předmětu zájmu a hned to krádež je.
Komentář 22868
"dojdete nakonec k osobě, která poskytla kopii, i když se smlouvou zavázala, že ji neposkytne" - Ano a tu by bylo možné taky i v ankapu poslat před soud. Otázka je, co byste chtěl po těch dalších vracet, když Vám nic nevzali.
"Definujme krádež jako neoprávněné užívání předmětu zájmu a hned to krádež je." - No jasně a taky si můžeme krádež definovat jako rozkvétající jabloň nebo dieselovou lokomotivu. Smysl to ale moc nedává. Jazyk slouží k dorozumívání a když si k existujícím slovům začnete přiřazovat úplně jiné významy, dorozumívací funkce se ztrácí. Krádež má jasnou definici, kopírování také. Ty definice jsou různé z určitého důvodu. Klidně si pro "neoprávněné užívání předmětu zájmu" vymyslete nové slovo, ale krádež to prostě a jednoduše není (případně rovnou napište, že nemluvíte česky, ale svým smyšleným jazykem).
Komentář 22869
A proč se tak bráníte tomu, že by ten program museli smazat? Dle Vaší logiky, smazáním programu o nic nepřijdou, ne?
Jazyk slouží k dorozumívání a když si k existujícím slovům začnete přiřazovat úplně jiné významy, dorozumívací funkce se ztrácí.
Ale jděte, celá anarchokapitalistická teorie není nic jiného, než definice slov podle toho, jak se jí to hodí. Nebo si snad myslíte, že obrana, útok, agrese, že to vše lidé chápou přesně tak, jak to anarchokapitalisté definují? Jak si třeba vysvětlíte velkou četnost sousloví "krádež dat", kterou lze najít pomocí Googlu, když data podle Vás nelze ukrást?
Komentář 22870
"Dle Vaší logiky, smazáním programu o nic nepřijdou, ne?" - Mohou přijít o užitek z toho programu, otázka je, o co přijdete Vy, když ho mají.
"Ale jděte, celá anarchokapitalistická teorie není nic jiného, než definice slov podle toho, jak se jí to hodí." - Nějaký konkrétní příklad? Nemyslím, že ta Vámi uvedená slova používají anarchokapitalisté jinak. Mohou se objevovat nějaké drobné odchylky, ale to Vaše byla úplná změna významu. Krádež dat existovat může - třeba když se někdo někomu nabourá do pc a okopíruje si jeho důvěrné informace. Rozhodně by bylo vhodnější psát něco jako neoprávněné okopírování dat nebo tak něco, protože pokud vím, tak "ukradená" data se původnímu majiteli přece neztratí, ne?
Komentář 22873
Já jsem přece přišel o užitek, který bych měl z toho, že normálně by si museli koupit licenci, aby ten svůj užitek z mého programu vůbec mohli mít.
Krádež dat existovat může - třeba když se někdo někomu nabourá do pc a okopíruje si jeho důvěrné informace.
A fyzicky při tom přijde o co? Ty data tam měl před nabouráním a má je tam i poté. Tak jaké krádež? Jakto že pro Vás jedno okopírování dat krádež je a jiné není?
Nějaký konkrétní příklad?
Třeba zastánci státu nepovažují výběr daní za agresi, anarchokapitalisté ano. Nebo třeba se běžně kradou bitcoiny, což zase podle anarchokapitalistů není krádež.
Komentář 22876
"Ty data tam měl před nabouráním a má je tam i poté. Tak jaké krádež?" - Vždyť píšu, že vhodnější by bylo napsat to jinak, tohle je nejspíš nějaká novinářská zkratka. Mezi kopií a krádeží je prostě jeden zásadní rozdíl - při krádeži věc ztrácí původní majitel. Při kopírování neztrácí majitel nic.
"Třeba zastánci státu nepovažují výběr daní za agresi, anarchokapitalisté ano." - Ano, to je pravda, daně jsou spíš loupež nebo výpalné než krádež. Krádež se totiž děje nenásilně. Taky moc nechápu, proč se to ujalo. A technicky vzato daně pochopitelně loupež jsou, jen je to specifický druh loupeže. Že to etatisté popírají je cynismus, něco jako říkat, že Horáková nebyla obětí vraždy, ale legitimního soudního procesu.
Komentář 22880
Já to dokážu prostě tím, že normálně ten program prodávám. Když někdo ukradne rohlíky, také mne nezajímá, zda by si je koupil, kdyby je neukradl.
Vždyť píšu, že vhodnější by bylo napsat to jinak
Jistě, protože běžně používané významy toho slova nesedí na definici, kterou jste použil, abyste obhájil svůj výklad.
Že to etatisté popírají je cynismus
Podobný cynismus, jako když násilné vymáhání své subjektivní představy práva anarchokapitalisté nazývají obranou?
Komentář 22882
"Když někdo ukradne rohlíky, také mne nezajímá, zda by si je koupil, kdyby je neukradl." - To chápu, protože došlo ke krádeži.
"Jistě, protože běžně používané významy toho slova nesedí na definici, kterou jste použil, abyste obhájil svůj výklad." - Ne, protože jsem se podíval do slovníku. Tyhle věci se dějí běžně. Jedna věc je jazyk zjednodušovat, případně používat metafory atp. Jiná věc ale je si vymýšlet vlastní definice, které nikdo jiný nezná.
"Podobný cynismus, jako když násilné vymáhání své subjektivní představy práva anarchokapitalisté pokud vím nazývají obranou?" - Anarchokapitalisté používají slovo obrana v souladu s jeho jazykovým významem.
Komentář 22884
A co se tam píše? Pošlete na něj odkaz?
Anarchokapitalisté používají slovo obrana v souladu s jeho jazykovým významem.
Ne, používají to slovo v souladu se svou ideologickou definicí, to je rozdíl!
Komentář 22885
"Ne, používají to slovo v souladu se svou ideologickou definicí, to je rozdíl!" - A jak tedy zní ta ankap definice a čím se liší od jazykové?
Btw pořád bych uvítal odpovědi na ty první otázky. Všiml jste si, že je od sebe odrážíte dalšími otázkami? Proč?
Komentář 22891
Protože Vaše odpověď na odraznou otázku je stejná jako odpověď na Vaši otázkou.
Komentář 22893
Komentář 22896
Mým ideálem je, abyste si konečně uvědomil, že Vaše ideály neospravedlňují Vaše chování o nic více či méně, než ideály někoho jiného neospravedlňují jeho chování.
Komentář 22897
Komentář 22898
Komentář 22899
Komentář 22900
Komentář 22901
Komentář 22902
Komentář 22903
Vy z toho ovšem nějakou záhadou vyvozujete nějaké podivné závěry, jako že asi lidi nesmí mít žádné názory...? Fakt Vám nerozumím. Třeba právo silnějšího nepochybně existuje - ano, je to název, který vymyslel člověk, ale pojmenovává reálný fenomén, který objektivně vzato existuje. Stejně je to s jakýmikoliv jinými právy. Například demokratickou ústavy vytvořili lidé. Nedá se o ní říct, že je objektivně správná nebo špatná, ale faktem je, že prostě existuje. S morálkou je to stejné - je to abstraktní termín, který může v praxi mít 100+1 různých verzí, z nichž ani jedna se nedá označit za jedinou správnou. To ale nic nemění, že morálka je opět slovo, popisující určité fenomény, které objektivně vzato existují.
Tak proč bych nemohl používat slovo právo?
Komentář 22904
Stejně tak je možné používat slova "duševní vlastnictví" a "krádež programu" ...
Komentář 22905
Komentář 22906
Navíc diskuzí jste bohužel odvedl pozornost od mé hlavní otázky. Řekněme, že "duševní vlastnictví" je právo, které na trhu práva propadne a neuchytí se. Dobře, co se dá dělat. Ale já se ptám, proč stejným trhem práva nemá, dle anarchokapitalistů, projít i vlastnictví, aby se vidělo, zda ho lidé opravdu chtějí v té extrémní formě hlásané anarchokapitalisty?
Komentář 22908
"Ale já se ptám, proč stejným trhem práva nemá, dle anarchokapitalistů, projít i vlastnictví, aby se vidělo, zda ho lidé opravdu chtějí v té extrémní formě hlásané anarchokapitalisty?" - Vždyť se to v podstatě děje. Ankap v myšlenkovém boji soupeří se všemi ostatními ideami a světonázory. Když nebude mít převahu, neuchytí se. Když bude, uchytí.
Komentář 22916
Omlouvám se, přehlédl jsem ho.
Spíš jsem měl na mysli nějakou zastřešující myšlenku, ideu, světonázor, cokoliv. Jako např. jakým právem bys znárodňoval? Jsem komunista, všechno by mělo patřit všem. Atp.
Zastřešující myšlenka, že program lze vlastnit, Vám nestačí? Když se Vám nelíbilo, že používám ve vztahu k programu slova jako krádež a vlastnit, tak jsem je preznačil na "zobecněně vlastnit" a "zobecněně ukrást", abych se vyhnul Vaší kritice, že používám ta slova v rozporu s Vaším světonázorem.
Vždyť se to v podstatě děje. Ankap v myšlenkovém boji soupeří se všemi ostatními ideami a světonázory. Když nebude mít převahu, neuchytí se. Když bude, uchytí.
Nejde o to, zda se to reálně děje, reálně se také vybírají daně. Jde o to, že zatímco jedno právo musí dle nich vstoupit na trh práva, aby se vidělo, zda ho lidé chtějí, tak to právo, které požadují oni, tam dle nich vztoupit nemusí. A já chtěl vědět, proč mají pro své právo výjimku.
Komentář 22917
"zatímco jedno právo musí dle nich vstoupit na trh práva, aby se vidělo, zda ho lidé chtějí, tak to právo, které požadují oni, tam dle nich vztoupit nemusí" - Teoreticky by se to určitě stát mohlo, ale kdyby se v anarchokapitalistické společnosti popřelo soukromé vlastnictví, už by nemělo smysl mluvit o anarchokapitalismu. Taky může v demokracii zvítězit myšlenka, že vláda lidu je blbost a měl by vládnout diktátor. Jenže pak už by nemělo smysl mluvit o demokracii.
Komentář 22920
Tvrdíte tedy, že anarchokapitalisté nechtějí, aby trh rozhodl, jak má vlastnictví vypadat, protože my mohl rozhodnout jinak, než anarchokapitalisté chtějí?
Komentář 22922
Komentář 22924
Když ho uznávají, tak proč netvrdí, že i vlastnické právo by mělo také vzejít z tohoto trhu?
Komentář 22927
Komentář 22926
Zeptám se ale jinak. Pokud by trh práva rozhodl, že vlastník lesa nemá právo zakazovat vstup lidí do tohoto lesa, uznají anarchokapitalisté toto právo? Budou respektovat, že lidé mají právo vstupovat do lesů bez ohledu na to, kdo je vlastní? Tedy obecně, uznají anarchokapitalisté práva, která jsou v rozporu s jejich pojetím vlastnických práv?
Komentář 22930
Komentář 22932
Je přece rozdíl platit daně a uznat, že stát vybírá daně oprávněně. Neptám se tedy, zda se podřídí větší síle, ale zda uznají práva vzešlá z trhu, i když budou v rozporu s jejich pojetím vlastnictví.
Komentář 22933
Komentář 22934
Komentář 22938
Komentář 22907
Protože objektivní právo není, použil jsem právo pouze ve smyslu "požadavku", tedy požaduji, abych nějaké právo měl. To je požadavek, kterým vstupuji na trh práva. Otázka jakým právem požaduji mít právo je docela zvláštní ...
Komentář 22909
Komentář 22910
Komentář 22911
Komentář 22912
Proč si vlastně myslíte, že Vám ho zakazuji používat?
Komentář 22913
Komentář 22918
Tím jsem myslel, že byste se neměl zbytečně ptát, jakým právem člověk něco žádá, když nějaké objektivní právo a ospravedlnění stejně není.
Komentář 22919
Komentář 22921
Jenže Vy jste se přece neptal, jaké právo požaduji. To bylo z popisu jasné. Vy jste se ptal, jakým právem po někom něco požaduji.
Komentář 22923
Komentář 22925
Pokud to chápete jako tu stejnou otázku, pak odpověď je prostá: Žádám to po něm tím právem, které jsem tu formuloval. Ale nechápu, proč jste se na to tedy ptal, to snad bylo triviálně jasné.
Komentář 22928
Komentář 22914
Komentář 22915
Komentář 22886
Komentář 22889
Ty definice tam se hodí i na program. Stačí si jen "uvědomit", že i program je majetek (což je můj výklad) a kopírováním se ho někdo zmocní.
Komentář 22892
Komentář 22894
Ta kopie mi "zobecněně patřila", takže se dopustil "zobecněné krádeže", což z něj dělá "zobecněného zloděje". Dráždí Vás tato formulace méně?
Komentář 22895
Komentář 22929
a) Rozklikl jsem taky ty odkazy na SSČ a SSČJ, a ejhle: literarni kradez. To tam predtim nebylo?
b) Uzijete-li Ctrl-X-V misto Ctrl-C-V, knihu/program autorovi smazete. Pak uz se tedy o kradez jedna?
Komentář 22931
Jo, řekl bych, že Ctrl-X-V je krádež. :)
Komentář 22936
(Snad te uprimnosti nebudete muset litovat, az si za hanobeni vlastnictvi pro nas vsechny prijdou. :))
Komentář 22937
Komentář 22939
Komentář 22940
Komentář 22881
Komentář 22883
Komentář 22887
Tak tomu pro mne za mne neříkejme krádež, ale třeba "zobecněná krádež". A já si prostě nepřeji, aby někdo "zobecněně kradl" můj program, stejně jako Vy si nepřejete, aby někdo kradl Vaši tříkolku. Když po vzoru anarchokapitalistů vytvořím ideologii, že "zobecněně krást" je agrese, bude můj nárok mít naprosto stejnou váhu jako práva vymáhaná anarchokapitalisty.
Komentář 22888
Komentář 22890
Však ano, vždyť i anarchokapitalisté říkají násilnému prosazování své ideologie obrana :-D
Komentář 22879
Komentář 22871
Komentář 22872
Komentář 22874
Komentář 22857
Komentář 22826
Komentář 22842
Komentář 22875
Na tuto situaci se nemírně těším. Až uvidím vyžírky žrát kůru stromů.
Komentář 22878
Komentář 22941
Představa, že válka se primárně dělá proto, že ji někdo chce a ne primárně proto, že na ni má dostatečné prostředky, je jedna z etatistických propagand. Další z etatistických propagand je ta, že na válku má nějaký bohatec sám od sebe achce to své bohatství mařit destrukcí, aby ho rozhojnil. Další z etatistických propagand je ta, že jakýkoli spolek vydává za stát a jeho "náčelníka" za vládce. A zároveň různice, které vzniknou mezi různými spolky (což je přirozený důsledek interakce mezi jedinci jakéhokoli sociálního živočišného druhu) vydává za války. Stát je nehorázně drzý spolek, který by nejraději i to, že si ráno na záchodě utřu zadek, vydával za důkaz své existence. Zároveň ale všechny hnusoty, kterých by se člověk sám od sebe dopouštěl jen v případech vyloženě marginálních (např. v případě duševního defektu), vydává za přirozené jednání člověka, kterému on údajně brání.
Komentář 22950
Komentář 22957
2) Celé národy migrovaly v době, kdy např. v Evropě od Atlantiku po Ural nebylo dohromady snad ani tolik lidí, kolik jich je dneska v Berlíně. Takže bylo zcela zbytečné mařit skromné sebou nesené prostředky a dlouhatou cestou uondané tělo na pranice o území, když tu bylo vhodného volného území k osídlení dostatek. Využít nějakou mýtinu vzniklou polomem nebo pořárem nebo i vykácet kus lesa bylo méně pracné a hlavně rizikové/nebezpečné, než se po dlouhé vysilující cestě prát o chýši s jejím nakrmeným odpočatým obyvatelem. Pokud došlo v minulosti k "zániku" nějakého národa (třeba Keltů), šlo spíš o postupné splynutí imigrantů s domorodci, které bylo patrně způsobeno tím, že imigranti měli kompatibilní civilizačně kulturní návyky jako domorodci a nebylo na překážku žít spolu nebo v sousedství. Výsledkem byl spíš jakýsi mix obou, než skutečný zánik původního domorodého obyvatelstva. Čímž samozřejmě nevylučuju, že místně docházelo k (třeba i vážným) konfliktům. Ale pochybuju, že se někdo příčetný vydal eurasijským kontinentem na cestu tisíce kilometrů daleko za tím účelem, aby po vysilujícím putování bojoval s místním odpočatým nakrmeným domorodcem.
3) Prosil bych nesrovnávat tehdejší migraci s dnešní situací, která je spíš politiky organizovanou akcí, než skutečnou migrací.
4) Fanatismus mnohých jít válčit pro svého vládce si vysvětluji dobrým PR (propagandou) vládce. Vnímáte však moje tvrzení, že ten vládce nejprve musel mít na to válčení prostředky? Samotné chtění a fanatismus novou a novou ve válce opakovaně ničenou techniku (bez ohledu na její sofistikovanost) nezajistí. Tvrzení, že potřebné prostředky si vojevůdce vydobyl válečnictvím snad na mě zkoušet nebudete. To je až na výjimky (typu v Urzově přednášce zmíněná Británie vs. Indie) ekonomický nesmysl.
5) Nacisté mohli způsobit válku jedině a pouze proto, že měli k dispozici stát a v té době jedinou možnou variantu měnového systému - centrálně ovládanou "Fuehrerovou mincovnou". Jejím použitím způsobem, který nápadně připomíná Keynesovy monetární teorie (!!!), mohli nacisti saturovat své náklady na válčení. Kdyby toto k dispozici neměli, lépe řečeno - kdyby měli Němci reálnou možnost exitovat ze státního centrálně kontrolovaného měnového systému, mohl se "Híťa" a "Gébou" uvztekat a uprskat u pultíků v bavorských putykách k smrti, ale všechno by jim bylo houby platné. Lidi by z něj totiž exitovali už před samotným začátkem šílené hyperinflace Výmarské republiky a až na výjimky by se do něj nevrátili. Sice by "Híťovi" tleskali a ukazovali by, jak vysoko skáče jejich pes, ale kdyby nemuseli, nedali by mu na daních ani vohnutej pfenik. Tolik až takových etatistických fanatiků, kteří by kooperovali pouze a jedině "nabílo" s dokladem a dobrovolně placenými daněmi nebylo a není. Drtivá většina lidí má plnou hubu státu, ale ve skutečnosti ho platit nemá za mák v úmyslu a jakmile je to možné, daně nezaplatí. A kdyby to šlo = neměli by strach z násilností státu, neplatil by je téměř nikdo.
Jen tak mimochodem. K získání dostatečných prostředků vymyslel "Híťa" novou zcela neobvyklou daň, kterou bych klidně nazval "Daň z Mein Kampfu" = povinné kupování tohoto díla např. novomanželi, a nejrůznějšími dalšími subjekty. Ale to už byl důsledek existence centrální moci nezbytně svázané s "centrální mincovnou".
Komentář 22962
2) To je sice pravda, ale tahle strana má dvě mince. Tehdy nebyla kultivace krajiny zdaleka na takové úrovni, jako je dnes. Třeba Čechy představovaly z obrovské části jen hluboké lesy a pralesy (celá tato oblast se dokonce nazývala Hercynský les), oproti tomu ale existovaly oblasti (typicky třeba údolí Nilu, lokálně třeba severní Itálie) extrémně vhodné k osídlení. O takové se vedly války především. V žádném případě není pravda, že by vždy bylo jednodušší nějaký prales přeměnit v kultivovanou zemědělskou oblast než takovou oblast dobýt. "pochybuju, že se někdo příčetný vydal eurasijským kontinentem na cestu tisíce kilometrů daleko za tím účelem, aby po vysilujícím putování bojoval s místním odpočatým nakrmeným domorodcem" - Keltská expanze, už jsem Vás na to odkazoval minule, přesně tohle se tehdy dělo.
3/4) To máte pravdu. Uznávám, že tohle už asi v moderní době nemá smysl řešit. Dnes je vedení války skutečně tak drahé, že si to mohou dovolit jen státy a je k tomu asi potřeba to, co říkáte.
Komentář 22972
Tvrzení - "války neexistovaly, dokud neexistoval monopolní měnový systém" není mé tvrzení. Napsal jsem, že války jsou tu od doby vzniku vládců. Víte, já fakt nemám rád takovéhle "nepatrné" posouvání významu tvrzení oponenta. Jistě že vznik vládců spojuji s monopolizací měnového systému. Ale prosím, beru Vaši necitaci jako zkratku, ne jako schválnost. Války jako součást života člověka jsou tu od vzniku vládců a jejich centrálních mincoven, tak jak o tom píšu. Pravěký člověk při tom nám nepředstavitelném pachtěním za tím, aby přežil, pochybuju že by měl čas, sílu a prostředky na to, aby ozbrojeným půtkám věnoval nějak významnou část svého času. Kdyby ale měly být nějak alespoň trochu běžnou součástí života člověka, má to dva háky:
a) Sociální živočich není schopen uspokojovat svoje životní potřeby jinak, než kooperací. Jednání, která jakémukoli živočichovi přežití usnadňují nebo umožňují se snaží opakovat a zdokonalovat. Jednání, která mu přežití znesnadňují nebo znemožňují se snaží eliminovat nebo opouštět. Válčení sociálnímu živočichovi přežití znesnadňuje nebo dokonce znemožňuje. To není důkaz, že se takového jednání sociální živočich nedopouští. Dopouští. Jsou o tom vědecké důkazy. Taky jsem je tu někdy zmiňoval. A čím sofistikovanější (na vyšším stupni vývoje) sociální živočich je, tím je i takové jeho počínání sofistikovanější. Kdyby měl ale právě toto jednání sociální živočich používat jako standardní, neexistoval by. A my dva jakožto představitelé sociálního živočišného druhu existujeme...
b) Kdyby válečné napadení mělo být hrozbou, se kterou by měl pračlověk standardně počítat jako s nebezpečím, nikdy by za účelem obživy nezrejpal někde téměř mimo dosah svých ochranných/obranných možností kus hlíny, aby tam zasel semínka trávy-praobilí. To by bylo příliš rizikové a s celkem očekávaným výsledkem - válečným zničením obživy a následnou smrtí hlady. Jenže na polích kolem sebe vidím mraky pšenice...
Ano pamatuju se na Vámi zmiňovanou Keltskou expanzi. Nepopírám její existenci. Nepopírám, že existovaly i ozbrojené půtky o nějaká výhodná území. Jen ty lány pšenice a stáda krav mě nějak nejdou dohromady s pomyšlením, že pračlověk považoval válečné zničení své obživy a svou následnou smrt hladem za pravděpodobné nebezpečí a přesto se místo tisíciletími prověřené praxe lovce sběrače pustil do způsobu obživy, který byl tím válčením nejlépe napadnutelný a zničitelný a se zničením té obživy i zahubitelná jeho komunita. S výší pravděpodobnosti vojenského zničení obživy se snižuje pravděpodobnost provozování jakékoli bezbranné obživy. To, že bezbranná obživa nakonec na celé čáře zvítězila a dala vlastně vzniknout nám známé civilizaci, pro mě není důkazem neexistence válečných půtek, ale důkazem jejich dostatečné marginality, aby tyto ozbrojené půtky nebyly na překážku vzniku provozování bezbranné zemědělské obživy.
Snažím se vnímat nejrůznější souvislosti, jevy a vlivy v existenci lidského druhu. Proto nemohu přistoupit a nikdy nepřistoupím na to, že válčení v dobách bez skutečných vládců bylo nějak běžným nebezpečím lidské existence, když zároveň bezpečně vím, že v určitém historickém okamžiku člověk "vystrčil" svou obživu na v podstatě nechráněné a nechránitelné místo před vojenským napadením. To prostě nejde dohromady.
Komentář 22973
Ok, myslím, že už Vám rozumím a v podstatě jde jen o to, od kdy je něco "normální".
Komentář 22976
(Ale jo, samoze vim, ze si z nej delate prdel. Co taky s takovejma hemzama jinyho, zejo.)
Komentář 22977
Komentář 22979
Komentář 22981
Komentář 22985
Komentář 22978
Komentář 22980
Já nevím, jestli to nazvat přímo války. Jsem na vážkách, ale nevidím důvod se tomu pojmenování bránit. Spory dovedené do ozbrojené podoby určitě existovaly i v době, kdy neexistovali "praetatističtí" vládcové a určitě existovaly v podobě, kterou by bylo možno nazvat válka.
Komentář 22990
https://www.aacademica.org/augusto.gayubas/8.pdf
Vite, ona nikdy neexistovala doba v minulosti bez "lidru" nejake skupiny. To je hezka predstava ankapaku. Neustale hledat tu anarchii v minulosti, i tam kde neni. Ale proste nelze poprit vyvoj cloveka, a to zejmena fakt, ze clovek je social a territorial animal. Z cehoz prameni i jeho nasilna povaha. Jedinec by sam v minulosti neprezil.
Tenhle graf se vam vubec ale nebude libit. Podobny je ve War before Civilization.
Percentage of Deaths in Warfare in Nonstate and State Societies
http://www.countingcalculi.com/better_angels_project/Percentage_of_Deaths_in_Warfare_in_Nonstate_and_State_Societies/
Nj, staty ponekud zredukovali to "nasili". To je paradox co?
“Their findings fit well with anthropological accounts that describe hunter–gatherer societies as being engaged in ‘constant battles’.
“But societies can also modify our innate tendencies. Rates of homicide in modern societies that have police forces, legal systems, prisons and strong cultural attitudes that reject violence are, at less than 1 in 10,000 deaths (or 0.01%), about 200 times lower than the authors’ predictions for our state of nature.”
-- https://www.independent.co.uk/news/science/human-evolution-violence-instinct-to-kill-murder-each-other-a7335491.html
Vsimete si POLICE FORCES, LEGAL SYSTEMS, nebo PRISONS.
No, jste nejak v zajeti a v pasti sve ideologie. Dobre si procist veci, co nejsou jen na mises.cz, bawerk.eu ci z pera nejakeho libertarianskeho/ankapackeho autora. Svet je bohatsi nez na neho divat takhle zuzenou optikou.
Komentář 22987
War Before Civilization: The Myth of the Peaceful Savage
https://www.amazon.com/War-Before-Civilization-Peaceful-Savage/dp/0195119126
Jestli si to nechcete cele precist, tak mensi summary z https://en.wikipedia.org/wiki/War_Before_Civilization
Keeley says peaceful societies are an exception. About 90-95% of known societies engage in war. Those that did not are almost universally either isolated nomadic groups (for whom flight is an option), groups of defeated refugees, or small enclaves under the protection of a larger modern state.
The Yellowknives tribe in Canada was effectively obliterated by massacres committed by Dogrib Indians, and disappeared from history shortly thereafter.[3] Similar massacres occurred among the Eskimos, the Crow Indians, and countless others. These mass killings occurred well before any contact with the West.
Pogromy, kompletni vyhlazovani tu mame drive nez vubec vznikly neco jako staty...
War in Human Civilization
https://www.amazon.com/War-Human-Civilization-Azar-Gat/dp/0199236631
"War was our condition and our history, the place we had to live in." Martha Gellhorn, a legendary war correspondent, saw things clearly. But why did mankind resign itself to this hard truth? Because of the age-old competition for food and sex, of course. Azar Gat's monumental interdisciplinary study links the enduring institution of war to the evolutionary logic of the human condition. A magnificent (if ultimately fatiguing) synthesis of the relevant scholarship—including paleontology, anthropology, archeology, and the modern devils, political science and sociology—it firmly fixes the roots of war in the innermost depths of the human psyche. Adjudicating the competing paradigms of Hobbes and Rousseau, Gat awards the crown to the Englishman. Mankind has never been free of conflict, even in the remotest prehistory. There was no "golden age."
Constant Battles: The Myth of the Peaceful, Noble Savage
http://us.macmillan.com/books/9780312310905
Constant Battles surveys human history in terms of social organization-from hunter gatherers, to tribal agriculturalists, to more complex societies. LeBlanc takes the reader on his own digs around the world -- from New Guinea to the Southwestern U.S. to Turkey -- to show how he has come to discover warfare everywhere at every time.
Mensi odbocka do Afriky.
https://www.theguardian.com/science/2016/jan/20/stone-age-massacre-offers-earliest-evidence-human-warfare-kenya
https://www.smithsonianmag.com/science-nature/ancient-brutal-massacre-may-be-earliest-evidence-war-180957884/
Neco o farmarich:
How Neolithic farming sowed the seeds of modern inequality 10,000 years ago
https://www.theguardian.com/inequality/2017/dec/05/how-neolithic-farming-sowed-the-seeds-of-modern-inequality-10000-years-ago
S nastupen zemedelstvi se poji takova dosti pro ankapaky skvela vec, a to dane...
But successful Neolithic farmers were still tormented by fears of drought, blight, pests, frost and famine. In time, this profound shift in the way societies regarded scarcity also induced fears about raids, wars, strangers – and eventually, taxes and tyrants.
The acceptance of the link between hard work and prosperity played a profound role in reshaping human destiny. In particular, the ability to both generate and control the distribution of surpluses became a path to power and influence. This laid the foundations for all the key elements of our contemporary economies, and cemented our preoccupation with growth, productivity and trade.
Regular surpluses enabled a much greater degree of role differentiation within farming societies, creating space for less immediately productive roles. Initially these would have been agriculture-related (toolmakers, builders and butchers), but over time new roles emerged: priests to pray for good rains; fighters to protect farmers from wild animals and rivals; politicians to transform economic power into social capital.
Of course, even the most hard-working early Neolithic farmers learnt to their cost that the same patch of soil could not keep producing abundant harvests year after year. Their need to sustain ever-larger populations also set in motion a cycle of geographic expansion by means of conquest and war.
Cele bych to uzavren “War is something like trade or exchange. It is something that all humans do.” -- Lawrence H. Keeley (War before Civilization)
Komentář 22846
(Jinak EU je fskutcnosti dusledkem globalniho oteplovani, ale tim si to nebudeme kazit. Je ostatne i jeho vinikem.)
Komentář 22850
Komentář 22813
Po týdnech mediální masáže podlehne i méně přesvědčená část naší idiotské postsocialistické populace a z předchozích euroskeptických názorů převládajících v ČR se stanou proevropské. Ne, že by byla šance na referendum o vystoupení, ale kdyby byla, eurohujeři právě získávají navrch.
Máme (přibližně):
10 600 000 obyvatel
4 200 000 ekonomický aktivních osob
Z toho
1 200 000 zaměstnanců placených přímo/nepřímo ze státního rozpočtu
2 800 000 zaměstnaců a osob v soukromém sektoru
200 000 osob žijících z kapitálových výnosů (finančně nezávislí)
přes 6 milionů lidí tvoří důchodci, děti, studenti.
3 miliony lidí živí zbytek republiky, ale všichni nad 18 let mají hlasovací právo, tomu říkám etatistický majstrštyk.
Komentář 22817
Komentář 22821
Poslední menší částečně soukromé nemocnice byly pod obrovským tlakem lobbystů a úředníků donuceny k prodeji většími pseudopodnikatelskými subjekty Babišova typu (naposled Jesenická nemocnice) s lepšími vazbami na vládu a ministerstvo zdravotnictví. Tohle kamarádíčkování a propojení politiků, podnikatelů s úřady, vládou a ministerstvy ruského vzoru nepatří do tržní společnosti, je to korupce, kriminální čin, v konečném důsledku celoplošně neefektivní, špatné pro daňové poplatníky, špatné pro personál nemocnic, špatné pro klienty nemocnic, prostě hnus.
Komentář 22823
Komentář 22831
Ani by nemusel být ancap, stačilo by, aby stát přestal regulovat školy, zrušil povinnou školní docházku (jo a taky uvolnil nesmyslné regulace zakotvené ve zrůdnosti jménem zákoník práce, bez toho by to nešlo) a vedení škol by obratem vykopalo neschopné lemply a místo nich nabralo skutečné pedagogy, kteří dokáží skutečně naučit (s tím, že nezanedbatelnou klientelu, které by se toto líbilo, by měly i ty školy pruského střihu, které zrovna moc nemusím; ale současné státní(*) školy nezvládají ani ten prušácký dril).
-----
(*) Nevykládejte mi, že tady existují soukromé školy, protože v přesném smyslu slova to není pravda. Existují tu soukromě vlastněné školy, které ale musejí učit co stát nařídíl, kdy to stát nařídil a jak to stát nařídil, jsou tedy sice de iure soukromě vlastněné, ale de facto státní.
Komentář 22833
Jsou zde take soukrome automobilky, které ale musejí vyrabet co stát nařídíl, kdy to stát nařídil a jak to stát nařídil, jsou tedy sice de iure soukromě vlastněné, ale de facto státní.
Jsou zde take soukrome pozemky, kde ale musite stavet co stát nařídíl, kdy to stát nařídil a jak to stát nařídil, jsou tedy sice de iure soukromě vlastněné, ale de facto státní.
De iure je to takhle de facto se vsim, ovsem povazovat vse za "statni" jen z tohoto duvodu je pak dost scestne. De iure i de facto.
Komentář 22835
No tos objevil Ameriku...
:-)))
Komentář 22838
Mimochodem, to vsírání jedné proxy(*) státu (konkrétně takzvaných památkářů) do toho, co si kdo může nebo nemůže dělat se svou nemovitostí je neuvěřitelné rudé kreténství, které už zavinilo, že nemálo památek bylo zalitých betonem dřív, než je kromě objevitele někdo uviděl. A vina jde jen a pouze za zkurvenou státní proxy, která chce majitelům nařizovat, jak zacházet s jejich vlastním majetkem, výsledkem je čistá ztráta pro všechny. Naštěstí jsou stále ještě místa, kde mi nikdo do toho, jestli a jak si nemovitost zrekonstruuji, nebo jestli ji zbourám a postavím haciendu, protijaderný bunkr, secesní vilu, empírový zámeček nebo třeba tzv. podnikatelské baroko nikdo kecat nebude, a státní rypák se omezí na kecání do věcí jako tloušťky zdí a tloušťky kabelů k osvětlení.
-----
(*) když už tady máme aktivisty, kteří vykřikují že město a různé další úřady nejsou henten štát, je potřeba na tyto proxy nalepit správnou nálepku.
Komentář 22840
-----
To jste kvuli mne ani nemusel (i kdyz "proxy statu" je kouzelny), ja jsem bezne uplnej diskusni tolerance futral. Jen je-li sparingpartnerem obzvlaste tupy pitbull s reflexivnim stiskem fixovanym na exkrementy, pak je treba laskaveho placnuti slozenymi novinami. O Vas, nemylim-li se, tehdy neslo. :)
Komentář 22945
No netvrďte mi, že tohle není strkání rypáku, za který by bylo legitimní ho těm dementům urazit u samého zadku.
Komentář 22946
Komentář 22948
Komentář 22956
Komentář 22958
Komentář 22959
Komentář 22966
Koninou jsem nazval Vaše tvrzení o tom, že si někdo nechá ničit něco, co životně potřebuje, pro svůj nebo cizí zisk: "po čumáku si zaslúžia exoti, čo by si kvôli ziskom automobiliek boli ochotní nechať zdevastovať atmosféru, jeden zo základných predpokladov pre život." To je skutečně konina jak vystřižená z učebnice občanské nauky na prvním stupni ZDŠ v 70./80. letech.
Komentář 22982
Komentář 23094
Komentář 23129
Komentář 23136
Komentář 22949
Komentář 22947
Komentář 22820
Nevznika. Muzete pracovat jak chcete a bohaty nikdy nebudete. To je iluze, kterou vam nekdo v mladi naprogramoval do hlavy a vy to ted opakujete a myslite si ze to tak je. Asi stejne jak si lide mysli ze demokraticky proces ziskavani vlady je stejna vec jako svoboda, jak si lide mysli, ze stat je nutnost a ze bysme se jinak vsichni pozabijeli, ...
>>Bez EU by prý nebyly žádné fírmy ...
>>...
>>... A špatná je EU, která za odchod trestá.
Ac doufam, ze to myslite dobre, myslim, ze slucujete vicero vasich frustraci do jednoho vylevu zlosti, formulovane vasi jiz propagandou dnesni doby zmanipulovanou mysli.
Objektivem zabezpeceni a pojisteni nejake rozumne urovne spolecenske diskuze je EU zcela pozitivni. Hodnoceno na skale: vychod (napr. komunisticka Cina, Rusko, Belorusko, Turecko,...) je spatne a zapad ( puvodni clenove SRN, USA, UK,...) je dobre.
Objektivem zabezpeceni fakticke fyzicke bezpecnosti ceskeho statu je opet EU resp. NATO zcela pozitivni. Skala hodnoceni stejna jako vyse.
Budeme-li diskutovat o ancap principu nenasili, je samozrejme EU spatna, stejne Cesko, jako Rusko, USA, komunisticka Cina, jakykoliv dalsi stat. Tento kontext ale nema nic spolecneho s tim jak moc jsou dnes pro nas v dobe, kdy se tu totalitari Babis, Zeman, Okamura jen teteli jak si demokraticky nechaji odhlasovat zacleneni CR do Agrofertu ci vytvoreni enklavy CLR v Evrope, EU s NATO dulezite.
Vlastne michat tahat ancap do pro ruskych diskuzich o tom jak je ta EU spatna mi prijde nevkusne stejne jako treba nedavne volby nevolby v jedne velke zemi na vychod od CR.
Komentář 22822
Bohatství v počátku vzniká odloženou spotřebou kapitálu a vhodnými investicemi. Později, kdy už generuje váš majetek dostatečný příjem na pokrytí vaší běžné spotřeby a zbývá dostatek kapitálu na reinvestice, vzniká další bohatství už jen vhodnými investicemi. Prací si musí vydělávat "otroci" do chvíle, než budou schopni sami sebe zajistit ze své majetkové struktury.
Bohatství je o dlouhodobém udržení odpovědnosti. Práce sama o sobě nic takového nepotřebuje, ale ani negeneruje, pokud pracujícícho systém nenutí k samostatnosti.
Komentář 22824
Komentář 22828
Na příspěvek, kterým začíná tohle vlákno, podle kterého "si jen léčím frustrace" ale jinak nehodlám reagovat.
Komentář 22832
Komentář 22843
Komentář 22849
Komentář 22834
Komentář 22836
Komentář 22837
Komentář 22841
Komentář 22845
Komentář 22848
Komentář 22866
Komentář 22877
Komentář 22847
Vy bud malo chodite, nebo jste v posledni dobe zase vse cetl ve vegetativnim modu.
Komentář 22855
(Je pravda, že se někdy spíše válím. Smíchy. Po podlaze.)
Komentář 22858
Komentář 22844
Komentář 22943
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/havloidni-fasiste-chystaji-cesky-majdan-mailuje-duchodce-z-p
Jen on vidi za vsim USA, vy zle skritky etatisty. Vy jste zcela pohlceny svoji ideologii jako ten pan, ve ktere se neustale snazite utvrzovat. Lidstvo se mlati a zabiji kvuli kdecemu od te doby, kdy jeste nasi predci lozili po stromech. Kde jaky lidoop (jenz lide vzeseli) se rado masakruje: https://www.youtube.com/watch?v=v7Lj-RMU7Y4 nebo https://www.sciencedaily.com/releases/2014/09/140917131816.htm
Pro vas dalsi historicke okenko:
- http://www.bbc.com/earth/story/20150811-do-animals-fight-wars
Vite, nasili je evolucni strategie, ktere doprovazi lidstvo od jeho usvitu
- https://www.nature.com/articles/nature19758- http://www.because-science.org/blog/2016/10/16/the-evolution-of-human-violence
Uplne stejne jako to maji simpanzi (ze by take etatisti?) -> http://www.ns.umich.edu/new/releases/22389-natural-born-killers-chimpanzee-violence-is-an-evolutionary-strategy
Takove ty ankapacke vtipne fairy tales o tom, jak se to nevyplati valky ekonomicky, jsou vice nez usmevne. Tohle je zakodovano v lidech, aby prezili v ramci nejake skupiny. Bez ohledu na na vas tzv. etatismus, tohle existuje po celou existenci lidstva a bude existovat dale.
Vam unika zcela historicky vyvoj, vcetna takovym veci, ze mnohe historicke valky byly pohaneny soukromym kapitalem a zamery. Ankapaky oblibenym Divokym zapadem, se napriklad kradlo uzemi puvodnich obyvatel rado pomoci soukromych spolecnosti/band pro zeleznicni spolecnosti. Pikatni je, jak jeste mezi sebou tyhle spolecnosti rady bojovaly a vrazdily, aby ziskali market share.
- https://en.wikipedia.org/wiki/Railroad_Wars
- https://www.amazon.com/Railroad-Wars-New-York-State/dp/1609497279
Ze by za tim byly podle vas take skritci etatisti?
Asi vam take uniklo, ze za posledni 20 let vznikla stovky PMC (Private Military company) spolecnosti, kde zakaznici nejsou jen pouze vlady, ale soukrome spolecnosti nebo jednotlivci. Radi zejmena tam, kde vlada vyrazne omezena a slaba, nebo nemohou z ruznych pricin podplatit mistni vladu/vojenske velitele.
- https://waronwant.org/sites/default/files/Corporate%20Mercenaries.pdf
- https://waronwant.org/sites/default/files/Mercenaries%20Unleashed%2C%202016.pdf
- https://waronwant.org/sites/default/files/Fanning%20the%20Flames.pdf
Komentář 22944
Komentář 22951
A co jako, že lidé se od úsvitu dějin zabíjejí? Jako že když se to dělá dlouho, tak je to vlastně normální a v pořádku? Máme se začít chovat jako opice? Jinak ta videa jsou moc hezká, já znám zase videa, kde opice žerou vlastní výkaly a házejí je po sobě. Lidi by to asi měli začít dělat taky. :D A nemáme se tedy vrátit i ke starým zvykům, které moderní společnost teprve nedávno zavrhla? Třeba k upalování čarodějnic a k otroctví, podle Vás by to asi bylo naprosto ok, ne?
Komentář 22952
Mate tam neco dalsiho inteligentniho?
Komentář 22953
Komentář 22954
Komentář 22955
Komentář 22961
Simpanzi jsou nasi nejblizsi pribuzni, se kterymi sdilime nejblize geny vcetne chovani a funkce mozku => https://elifesciences.org/articles/18683
Ta studuje ohledne lidskeho nasili je podlozena tvrdymi daty. Tady si muzete precist podrobnejsi vytazek te studie (pokud si nechce dohledat jiz zminenou studii) https://www.independent.co.uk/news/science/human-evolution-violence-instinct-to-kill-murder-each-other-a7335491.html
Writing in Nature, the researchers said: “Lethal violence is considered by some to be mostly a cultural trait. However, aggression in mammals, including humans, also has a genetic component with high heritability. Consequently, it is widely acknowledged that evolution has also shaped human violence. From this perspective, violence can be seen as an adaptive strategy, favouring the perpetrator’s reproductive success in terms of mates, status or resources.”
“This means that humans have inherited their propensity for violence,” it added.
"We believe that this effect entails more than a mere genetic inclination to violence. In fact, social behaviour and territoriality, two behavioural traits shared with relatives of Homo sapiens, seem to have also contributed to the level of lethal violence.”
“This prehistoric level of lethal violence has not remained invariant but has changed as our history has progressed, mostly associated with changes in the socio-political organization of human populations,” they wrote.
“This suggests that culture can modulate the inherited lethal violence in humans.”
“Humans are moral animals and we cannot escape from that.”
Prelozte si to jak chcete.
Komentář 22963
Komentář 22967
Jinak nashle, na vasi demagogii nemam cas. Dekuji.
Komentář 22968
Komentář 22969
Komentář 22970
Komentář 22971
Komentář 22965
Jak zacne nejaky ankapak mluvit o etatismu a pohadkach, tak prepinam na krvelacne skritky etatisty. Aspon se to do tech pohadek hodi.
The "Talheim Death Pit" dates from the Stone Age, around 7,000 years ago. It offers some of the oldest evidence of organised group violence between two communities: that is, of war.
Zdroj: http://www.bbc.com/earth/story/20150811-do-animals-fight-wars
Treba tohle uz mel v te dobe napovel nejaky skritek etatista.