Fízlování v Německu – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-03-01 00:00:02

Fízlování v Německu

Německá vláda dala svým fízlům zelenou v používání malware (virů, trojských koní) pro sledování podezřelých; takže nám to svinstvo začne po sítích šířit krom mnoha dalších škůdců i ten největší – tedy stát. A když říkám „nám“, poukazuji tím na fakt, že Internet nezná státních hranic; že si vláda zlegalizovala jednání, za které ostatní trestá, není nic nového na světě (války, daně, propaganda ve školách i věznění těch, kdo se nepodrobí), takže se tím nechci až tak dalece zabývat, neboť za zajímavější shledávám technickou realizaci celé věci. Protože jak se šíří malware? Inu, viry dokáží samy sebe replikovat a šířit se dál například skrze nejrůznější soubory, červi tak činí po síti; trojské koně jsou programy s nějakou deklarovanou funkcionalitou (například spořič obrazovky, ale zdaleka nejen), kvůli které si je uživatel stáhne sám, nicméně ony tajně vykonávají ještě něco (například fízlují pro vládu).

Logická otázka tedy zní, jakým způsobem bude vládní malware lokalizovat svůj cíl; zavirují snad fízlové mraky počítačů, než dostanou ten pravý? Můžeme jim přece věřit, že data získaná z jiných strojů nijak nezneužijí, že? A až se tento druh fízlování stane normou, budou obviňováni výrobci antivirových programů z maření vyšetřování? A ne, není to míněno až tak úplně ironicky s ohledem na to, že Apple už byl americkou vládou nucen implementovat do iOS backdoor pro FBI a internetoví provideři mají též povinnost fízlovat na soudní příkaz, podobně jako majitelé různých serverů jsou nuceni poskytovat fízlům svá data o uživatelích; existuje nějaký důvod, proč by to zrovna v souvislosti s bojovníky proti státnímu malware mělo být jinak? Osobně žádný nevidím… a tak se sám sebe ptám, kdy a kde to skončí? Leč krom ptaní dávám ještě pár rad na závěr…
Přečtení: 31331

Reagujete na tento komentář:
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-01 11:17:26 Titulek: Re:
Předpokládám, že používáte OS Windows. Máte (aniž byste cokoliv otevíral/vyžádal) kontrolu nad tím, co do Vašeho compu přichází jaksi samovolně a co to ve skutečnosti dělá? Nemáte ani nejmenší ponětí. Máte představu o počtu portů, které v počítači máte a jaká data jimi tečou? Nemáte ani nejmenší ponětí. Máte jistotu, že Váš dodavatel antivirového programu „nespolupracuje“ s vládou? Nemáte. Máte alespoň rámcovou představou, co jsou to big-data a jak se s nimi pracuje? Pochybuji.
Ta rizika snad můžete s dobrou znalostí omezovat, ale ne eliminovat.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-01 11:00:44
Predpokladam,ze pracovat ke statu jdou ti mirne hloupejsi(jinak by sli na volnou nohu).Takze s postupnou digitalizaci statnich dat by se dalo ty smrady uplne rozbourat(?)Je tam nejaka nadeje nebo stat preplati i ty nejchytrejsi?
Autor: Urza Čas: 2016-03-01 13:03:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemyslím, že jen hloupější; ona jde u státu udělat dobrá kariéra, když člověku nevadí, odkud ty peníze jsou.
Jakože pro nějaké bottom úředníky to asi platit bude, ale nahoře budou rozhodně schopní.
Případně ke státu mohou jít pracovat i lidé chytří a líní.
Nebo sadisté, kteří se mohou krásně vybít u policie, zejména jde-li o vězeňskou správu.
Autor: Goro (neregistrovaný) Čas: 2016-03-02 00:30:19 Titulek: Re: [↑]
Stát vybere od nás peníze a pak je dá soukromě firmě, která vše potřebné zajistí. Jak prosté milý Watsone.
Autor: Urza Čas: 2016-03-02 08:57:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
....čímž pádem vzniknou další subjekty s potenciální možnosti přístupu k těm datům.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-02 09:06:57 Titulek: Re: [↑]
Jo,to jsem chtel rict,ale neumim to tak usporne.

Kdysi jste vzpomenul nejakeho Krize(ne KK z PP).Kde je mozne si od nej neco precist?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-02 09:02:30 Titulek: Re: [↑]
ale furt ten vysledek bude pouzivat ten hloupejsi,ktery nepozna,co mu ten chytrejsi dodal.Vzdycky budou zlodejino krok napred pred policajty.I kdyby od policie dostali zakazku,tak jim nedaji nic,co by je nekdy poskodilo.
Ale stejne si nedovedu si predstavit chytreho(ne vychytraleho) cloveka,ktery by mel zaludek udelat statu nastroj na spehovani.Myslim,ze nakonec musi stat prohrat.Je proti prirozenosti.
Web: neuveden Mail: neuveden
Předně se musím přiznat, že jsem "hrdý" programátorský analfabet = počítačový uživatel.

Trojské koně a viry? To sice může někdo do sítě pustit, ale pak se to snad šíří bez možnosti kontroly tím původcem, jestli se nemýlím? Dokonce bez ohledu na čáry na zemi = státní hranice! Patrně každý z těch, kdo používají počítače ke své práci, si je nějak ochrání. Všichni jako já, kdo nejsou pitomí, si nechají ochranu spravovat svým kamarádem - ajťákem. Všichni, kdo provozují počítač za účelem páchání nepravostí je mají chráněny s největší pečlivostí. Tak k čemu to je? Nebo jak to bude fungovat? Neotvírám nic, co neznám/nevyžádal jsem si, stejně tak nestahuju nic, co neznám/nevyžádal jsem si. Pokud bude někdo chtít tímhle stylem "napíchnout" můj komp, tak mi pošle něco falešného jakoby od Microsoftu? Mě to připomíná křečovitost systému pře ´89. Netuším, co rozumného si mám o tom myslet
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-01 11:17:26 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Předpokládám, že používáte OS Windows. Máte (aniž byste cokoliv otevíral/vyžádal) kontrolu nad tím, co do Vašeho compu přichází jaksi samovolně a co to ve skutečnosti dělá? Nemáte ani nejmenší ponětí. Máte představu o počtu portů, které v počítači máte a jaká data jimi tečou? Nemáte ani nejmenší ponětí. Máte jistotu, že Váš dodavatel antivirového programu „nespolupracuje“ s vládou? Nemáte. Máte alespoň rámcovou představou, co jsou to big-data a jak se s nimi pracuje? Pochybuji.
Ta rizika snad můžete s dobrou znalostí omezovat, ale ne eliminovat.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-01 11:36:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
O tom jsem nepsal.
Trojský kůň nebo vir se šíří sítí vlastně nekontrolovaně. K čemu je to vládě dobré? Napadá mě snad jediné - rozvrat internetové sítě. Ale je to opravdu takhle možné? A je-li to možné a není proti tomu ochrana, co to udělá s hospodářstvím, které je dnes na netu závislé?
Já nejsem správný sparingpartner na debatu o big-datech. Tomu fakt nerozumím. Mě prostě není jasné, k čemu konkrétnímu by bylo jakékoli vládě dobré pustit do sítě trojské koně nebo viry. Vždyť už v tom článku Urza píše - "Logická otázka tedy zní, jakým způsobem bude vládní malware lokalizovat svůj cíl; zavirují snad fízlové mraky počítačů, než dostanou ten pravý?"
Autor: aWmc asm fv asf (neregistrovaný) Čas: 2016-03-01 11:55:48 Titulek: Re: [↑]
Účel? Motivace? Vůbec nemusíte vymýšlet žádné zamýšlené sofistkované "vyšší" cíle, jako je rozvrat internetu atp. Podle mě jde jednoduše o moc a peníze. Ředitelé policejního útvaru, kteří to mají na starosti, prostě dostanou víc moci a větší rozpočet, stejně tak případní úředníci a politici, kteří kontrolují a regulují tento útvar. A u úředníků a politiků (obzvlášť u těch druhých) ještě hraje faktor páchání dobra.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-01 12:44:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No dobrá. Ale o tohle nejde. Já se už potřetí ptám - jak se tohle dá využít prakticky?
Autor: Urza Čas: 2016-03-01 13:08:39 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Snadno.... krom informací o tom, co uživatel na PC dělá, Vám to ještě toho člověka může identifikovat, pokud má někde nějaký účet založený na svém jménu, což většina lidí opět má (například mail, nemluvě o uživateli v OS).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-01 13:20:33 Titulek: Re: [↑]
Temer kazdy clovek udela v zivote nejakou kravinu.A kdyz mala skupina vyvolenych bude mit na kazdeho z toho zbytku neco,tak jsou neporazitelni.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-03-01 22:44:14 Titulek: Re: [↑]
To cele ovsem predpoklada, ze jim ten botnet nikdo neprevezme (a to tak, ze nikdy, coz z toho dela v podstate nesplnitelnou podminku).
Pak ten, kdo se jim do toho naboura (a on se jim naboura, drive, nebo pozdeji) , vyhraje jackpot.
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-01 12:00:50 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
No právě k tomu získávání big-data. Vláda získá on-line obrovská kvanta balastních dat, a je jen otázkou času je analyzovat a kdykoliv v potřebném okamžiku provádět párování. Ten první krok je v tom získání informací. Na jejich analýzu už je pak hromada času.
Právě, že drtivá většina lidí nemá o technologiích ani jen okrajové povědomí, žije na takovém růžovém obláčku nevědomosti, zatímco big brother se v pekle totálního dozoru směje.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-01 12:50:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Spousta lidí nemá potřebu se učit spoustu věcí, přesto, že to těm znalým připadá strááášně důležité. Právě proto, že "žiju na růžovém obláčku" se ptám, protože se chci něco dozvědět. Tedy - čeho se dá dosáhnout tím, že stát vypustí do sítě trojského koně nebo vir. Dá se to zacílovat na nějaký konkrétní komp?
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-01 13:25:59 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Kdyby šlo jen o comp, pak je jednoduché zjišťovat jaké stránky jste si na webu prohlížel, z které na kterou jste přešel, co jste tam napsal za názor, nebo co jste označil nějakým líbíčkem. Poté co jste napsal v texťáku za dopis a kam jste ho poslal, případně s kým si povídal přes Skype, nebo jiný komunikátor. I slova budou analyzována na výskyt těch momentálně zajímavých. (A to nemluvím o kontrole souborů, které máte v compu, co obsahují, případně jak jste k nim přišel.)
K tomu se nabalují další „zábavné služby“, kupříkladu testy různých osobních vlastností, kde z pouhé zvědavosti na sebe naprášíte i to, co sám o sobě nevíte, případně on-line hry, které zajistí, že na jednom portálu vydržíte dostatečně dlouhou dobu k vykonání nějakých potřebných operací. Nadto si samozřejmě sám/na vyzvání několikrát někde vyměníte profilovou fotku, aby šly dobře sejmout telemetrické údaje a byl jste dobře rozpoznatelný na všech kamerových systémech. A to jsme stále ještě jen na compu.
Kromě toho si třeba koupíte tu novou Lítačku (stačí samozřejmě jen občanka s fotkou), takže kdykoliv projdete turniketem Metra, jde dohledat (nebo zpětně dokázat) kde jste byl a proč.
Když si půjdete koupit comp, nepochybně po Vás budou chtít občanku (z důvodů záruky, nebo kdyby bylo náhodou třeba) a už mají spárované MAC číslo compu s Vaším osobním identifikátorem. A už ví přesně, kdo že si to píše a s kým.
A to pořád ještě nemluvím o mobilním telefonu, který s sebou každý tahá všude, takže není problém kdykoliv zjistit, na kterém záchodě momentálně sedíte.
Nu a pár dalších registrů (proč myslíte, že stát ty registry tak miluje?) a máme další systém na párování. Pak třeba platební karty a snaha omezovat anonymní hotovostní platby (kdo má čisté svědomí, nemá se čeho bát, že…).
Mohl bych psát ještě půl hodiny, pokud by to nestačilo.
Máte pocit, že to je jen paranoia? Že bych se měl léčit? Anebo je to tím, že jste prostě jen důvěřivý laik, či „hrdý programátorský analfabet“, jak jste se sám označil (kterých je nejvíce a o něž jde)? (Mimochodem: s programátorstvím to nesouvisí ani okrajově, jde o brutální sociální inženýring.)
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-01 14:35:12 Titulek: Re: [↑]
....a sami si platime sve vlastni spehovani....Mne to opravdu vychazi na jedine ucinne reseni-zastavit jim prisun penez.(Ale to uz jsme zavrhli taky)
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-01 14:38:39 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Já to nezavrhl. :-)
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2016-03-01 22:50:30 Titulek: Re: [↑]
Ja taky ne. Nejde to "metodou hrube sily", ale bude-li tomu nekdy prat situace, bude nutne byt pripraven a vyuzit prilezitosti...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-01 14:40:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nemyslím, že máte paranoiu. Dík Vám i Urzovi jsem se něco dozvěděl a o to mi šlo. Já jsem fakt pouhý uživatel bez nějakých znalostí. Aspoň třeba vím, o čem se svým ajťákem mluvit. Ten můj ajťák sice není libertarián, ale protistátně zaměřen je dostatečně. :-)
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-01 15:06:24 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
:-) Jsem silně přesvědčen, že na to, aby byl nalezen stát jako vážný nepřítel nemusí být člověk libertarián. Stát svou podstatou ohrožuje lidi nejrůznějších politických i organizačních orientací. (Snad s výjimkou socialistů, kteří pokládají stát za základní tvůrčí nástroj své politiky.)
Autor: Urza Čas: 2016-03-01 15:16:13 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zajímá-li Vás toto téma jste-li laik, doporučuji kliknout druhý odkaz v tom textu (těch pár rad na konci); tam je můj článek přesně pro takové lidi, kteří o počítačích moc nevědí, ale zajímá je alespoň rámcově, jak vážně funguje ta bezpečnost ne ve filmu, ale v životě xD
Autor: Urza Čas: 2016-03-01 15:13:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono to souvisí i s tím programováním (byť okrajově): Jako dobrý programátor přibližně víte, jak fungují operační systémy, co je možné a co naopak možné není, máte asi nějaké ponětí o šifrování, víte, co je klíč, jaký by měl a zejména neměl být, že šifrovat bez klíče nelze a tak dále....
Autor: PeTaX Čas: 2016-03-01 15:32:30 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
No právě proto, že vím, co je možné, je mi jasné, že když něco udělat jde, někdo to dělá. Bohužel.
Autor: Urza Čas: 2016-03-01 15:35:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Souhlas
Autor: Urza Čas: 2016-03-01 13:07:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono to ale nic "nerozvrátí", ty viry neudělají nic krom toho, že vládě budou posílat data.
To není malware, který by Vám poškodil systém, ale takový, který Vás bude fízlovat.
Autor: Urza Čas: 2016-03-01 13:05:10 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zaprvé se malware (zejména červi) mohou šířit i bez toho, abyste tomu napomáhal; a zadruhé většina lidí tomu napomáhá.
Autor: Standa Čas: 2016-03-02 16:03:57 Titulek: Česká policie se neptala
Web: neuveden Mail: neuveden
Česká policie se neptala, a rovnou udělala s firmou Hacking Team milionový kontrakt na šíření malware.

Naštěstí (pro nás) Hacking Team sám nebyl až tak dobře zabezpečený, takže jeho nástroje i komunikace s jeho zákazníky (i z ČR) je dnes veřejná.

U nás se nefízluje pro vládu, ale pro policejní špičky a jejich přátele. Když je třeba nějakého politika odstavit od korýtka, a tak.
Autor: Urza Čas: 2016-03-02 16:08:07 Titulek: Re: Česká policie se neptala [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, tohle byla "vtipná" kauza xD
Autor: Dacruz Čas: 2016-03-03 09:57:06
Web: neuveden Mail: neuveden
Omlouvám se, asi to sem úplně nepatří, ale nedalo mi to.
Když srovnám tyto informace - http://www.lupa.cz/clanky/v-praze-se-demonstrovalo-za-svobodny-internet-proti-babisovi-i-chovancovi/ ,
konkrétně: "Druhým velkým tématem jsou nápady ministra vnitra Milana Chovance na větší monitorování činností jednotlivých uživatelů na internetu, včetně zavedení jakési internetové občanky. Chovanec s nápadem přišel krátce po kauze, kdy se útočníci dostali k e-mailům premiéra Bohuslava Sobotky. Krátce po zveřejnění nápadů začal ministr vnitra tvrdit, že měly pouze vyvolat diskusi." s Urzovým článkem - http://www.mises.cz/clanky/bez-statu-by-to-nefungovalo--1872.aspx , tak mi z toho vychází, že Urza je buď temným prorokem nebo poradcem s. Chovance :-):-):-)
Autor: Urza Čas: 2016-03-03 10:12:24 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No jo, já to napsal už v záží a ono se to stalo; nicméně primárním cílem mého článku nebyl ten příběh o Internetu, ale demonstrace určitého druhu uvažování lidí o některých věcech (to je popsáno v tom textu dole).
Každopádně dobrá připomínka, já na to už dokonce zapomněl, že jsem to takto předpověděl xD
Autor: Urza Čas: 2016-03-03 10:13:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Urza je buď temným prorokem nebo poradcem s. Chovance :-):-):-)
Nebo se chodí ministr inspirovat na Mises.cz xDD
logo Urza.cz
kapky