Gabriela a Urza: Věk je jen číslo aneb přátelství v JbK (snad už opravdu) – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2023-12-13 00:00:02

Gabriela a Urza: Věk je jen číslo aneb přátelství v JbK (snad už opravdu)

Přijďte pobesedovat se mnou a Gabrielou Ježkovou o přátelstvích v Ježku bez klece – ta vznikají mezi lidmi napříč všemi věkovými kategoriemi; dnes v 18 hodin vystoupíme (po přesunutí minulé besedy snad už doopravdy) v klubu (de)Centrála.
Přečtení: 4345

Reagujete na tento komentář:
Autor: Regis2 Čas: 2023-12-13 09:39:49
Jistě první půlka souhlas. Ale uchylne mě přijdou i tyhle tvoje neustále omílane žvásty. 1) Místnosti se dají vyvetrat, velice jednoduché. A zrovna na objem místnosti a větrání mají školy státem nařízene normy. 2) Neznám nikoho kdo by byl nadšený z vyhořelých učitelek učících děti. 3) Jaký má učitelka vztah a přístup dětem souvisí s tím podle jakého principu je placená jen velice nepřímo. Až bych řekl že vůbec. Notabene když mezi platy v soukromém a státním školství aspoň podle mé zkušenosti není výrazný rozdíl.
Autor: Rakusak Čas: 2023-12-13 08:40:41
Web: neuveden Mail: schován
Cely koncept vekove segregrovanych trid ve statnim skolstvi je hloupy a pro cloveka neprirozeny. V rodine, v sirsi rodine a vubec socialni skupine se dite prirozene setkava s lidmi vsech vekovych kategorii, tak proc by sakra melo sedet X hodin kazdy den ve vydychane mistnostni a poslouchat vyhorelou ucitelku pobirajici plat dle tabulky? Jsem sam, komu toto pripada uchylne?
Web: neuveden Mail: schován
Jistě první půlka souhlas. Ale uchylne mě přijdou i tyhle tvoje neustále omílane žvásty. 1) Místnosti se dají vyvetrat, velice jednoduché. A zrovna na objem místnosti a větrání mají školy státem nařízene normy. 2) Neznám nikoho kdo by byl nadšený z vyhořelých učitelek učících děti. 3) Jaký má učitelka vztah a přístup dětem souvisí s tím podle jakého principu je placená jen velice nepřímo. Až bych řekl že vůbec. Notabene když mezi platy v soukromém a státním školství aspoň podle mé zkušenosti není výrazný rozdíl.
Autor: v6ak Čas: 2023-12-13 10:04:45 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Souhlasím, že původní příspěvek spojuje více nesouvisejících věcí, ale trochu bych si dovolil oponovat k bodu 3: Možná to bude platit pro některé (ne nutně všechny) učitele a možná to bude tak vypadat i podle některých metrik jako průměr, což ale nevylučuje významné rozdíly. Když soukromá škola nastaví odměny relativně dobře a motivačně (tzn. výsledky práce se projeví do mzdy), zatímco státní škola nastaví odměny podle roků praxe (tzn. snahou neovlivníte odměnu), může to pro některé lidi a podle některých metrik vypadat dost podobně, ale přinést to zatraceně odlišné výsledky. Státní škola bude podhodnocovat mladé učitele, ať se snaží sebevíc, a naopak přeplácet nepružné učitele, kteří to chtějí doklepat do důchodu. Jednak obě získají různé skupiny učitelů a jednak i ten stejný učitel bude v obou školách úplně jinak motivován.
Web: neuveden Mail: schován
Souhlasím. Píšu ze to souvisí nepřímo. Přece když budu hledat učitele pro dítě, budu ho hledat podle toho jelsti je dobrý a ne podle toho jeslti je placený podle tabulky. To by bylo teprve úchylné. Samozřejmě, pokud ho nemusím platit podle státem určené tabulky, mám lepší šanci takového dobrého učitele sehnat. Ale asi taky nebudu zbytečně platit víc když nemusím.
Fakt je že znám několik podle mého názory velmi dobrých učitelů, kteří prostě žádné extra nadtabulkové platy nemají. A to navzdory tomu že někteří učí na výběrových soukromých školách.
Web: neuveden Mail: schován
1. Jisteze, ale mnohdy se tak nedeje. A pamatuji si, ze dokonce i na stredni skole jsme nesmeli bez svoleni ucitele sami otevrit okno. Norma na objem je super, ale zdravy prostor nezajisti. ;-) Ona je i norma na to, za jak dlouho se ma kolik vzduchu vymenit, ale to neznamena, ze se tak deje.

2. Souhlas.

3. Bohuzel uz jen to, ze nekdo uci ve statnim skolstvi a je ochoten byt placen dle tabulky, o nem hoooodne vypovida. Ale to jsme jiz resili.
Web: neuveden Mail: schován
3) Jistě. Vypovídá to tom že je ochotný pracovat ve státní škole podle tabulky. Jen nevím jelsti bych to popsal jako hodně. Co si z toho vyvozuje nějaký Australan, to zase hooodně vypovídá o něm ;-).
Web: neuveden Mail: schován
Ano, proste je dotycny ochoten se podilet na statnim zlu.
Web: neuveden Mail: schován
Jak už jsem ti ukázal. To ty též :-)
Web: neuveden Mail: schován
Jisteze, to uz jsme si rekli. Ale mensi zlo je stale zlem.
Autor: Regis2 Čas: 2023-12-13 09:29:07
Web: neuveden Mail: schován
Na besedu se dostavit nezvládnu. Nicméně když už tu takové téma je, zajímalo by mě, jak se v Ježku stavíte nejen k přátelským ale i k řekněme romantickým vztahům a s tím potenciálně souvisejícím aktivitám ;-). A jelsti by teda věk měl být jen číslo, co když by taková situace nastala mezi nezletilým žákem a dospělým učitelem?
Pokud by byla možnost to v rámci besedy trochu probrat, rád se na ni ze záznamu kouknu.
Autor: li Čas: 2023-12-13 13:30:29 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
"jak se v Ježku stavíte nejen k přátelským ale i k řekněme romantickým vztahům a s tím potenciálně souvisejícím aktivitám"
No prý tam veškerý zázemí je, takže záleží na nabídce a poptávce. Láskovnu si předpokládám cca na 2 hoďky zamknete... :)
Web: neuveden Mail: schován
Mě by to zajímalo reálně. Ne co si někdo jako ty navymýšlí ;-)
Autor: li Čas: 2023-12-13 13:58:21 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Reálně. Co je na tom špatného? Důležitý je přece souhlas, věk je jen koncept :)
Web: neuveden Mail: schován
Když myslíš
Web: neuveden Mail: schován
Tam je otázka kdo už je schopen dát souhlas, zvířata nejsou, batole taky ne, 10 leté dítě? Asi taky ne. 13 leté dítě? Záleží. 20 letý člověk? Záleží.

Bůh ví jak to rozlišovat a rozhodovat, u nás se stanovilo 15 let, jinde se nad tímhle číslem zhrozí, někde to mají ještě níž. Možná by to byl schopný nějak individuálně posoudit psycholog či banda psychologů, netuším.
Autor: li Čas: 2023-12-13 20:54:58 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
U nás je to nejspíš tak, že pokud je to mezi dětmi, tak se jedná o "dětskou hru" a není za to žádný postih (pokud je to oboustranné). Pokud je to mezi dítětem a dospělým, tak se to většinou řeší v případě nedobrovolného zmanipulování anebo otěhotnění, kdy to dítě nahlásí... ale hranice tam oficiálně je, aby soud mohl s něčím pracovat...
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky