Hra na ředitele firmy – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Thevar
Čas: 2021-12-09 00:00:02

Hra na ředitele firmy

Zahrajme si na ředitele firmy, jehož cílem je z celkového počtu 200 uchazečů (například ve věku 25-35 let) vytvořit tým, který by umožňoval maximální rozvoj potenciálu skupiny i jednotlivce. Jaká kritéria uplatníme pro přijetí uchazečů? Intelekt, znalosti, zájem o daný obor, dovednosti, schopnosti, zkušenosti, zdali u nás opravdu chtějí pracovat, s každým si osobně popovídáme, abychom je lépe poznali, nebo je vybereme jen a pouze podle věku?

Věk bychom pravděpodobně vyhodnotili jakožto nejméně relevantní kritérium, jelikož si uvědomujeme individuální odlišnosti každého člověka. Co kdybychom však nyní nahradili slova „ředitele firmy“ za „ředitele školy“? Proč většině lidí v tomto druhém případě přijde věková segregace v pořádku? Školy, kde by věk nebyl rozhodujícím kritériem jsou pro mnohé z nás jen těžko představitelné. Naštěstí nejsme odkázáni na pouhé teoretizování, poněvadž již desítky let existují modely škol, které zrušení věkové segregace převedly do praxe s velmi přívětivými výsledky.
Přečtení: 6219

Web: neuveden Mail: schován
Souhlasím s tím, že děti různého věku se navzájem docela podněcují, nejen že ty starší můžou rozvíjet mladší ale i starší se mohou z kontaktu s mladšími lecos přiučit.
Napadá mě ale i nějaký důvod pro to, proč ve výuce k té segregaci dochází, dokonce si to občas vyžádá situace i v alternativních školách kde je jinak věk smíšený.
V pincipu jsou větší vývojové rozdíly mezi lidmi v desetiletím vymezených skupinách 0-10, oproti rozdílům 6-16, nebo rozdílu 25-35, nebo 60-70. Tedy když uvedu extrémní příklad, rozdíl mezi 0 a 10 je dost výraznější než rozdíl 25 a 35. Proto to srovnání v článku nesedí zcela přesně. I v alter školách jsem si všiml, že ze smíšeného kolektivu si vyšší věk jde na chvíli stranou počítat desítky (v matematice), zatímco nižší věk se učí sčítat třeba do dvaceti odděleně. Mi osobně příjde jako dobrý model ten hybrid, kdy se ty věky potkávají aby se mohly podněcovat (to podle mé zkušenosti funguje), ale zároveň mají i prostor pro tu oddělenou práci, aby starší věčně nečekali na mladší.
Autor: eNjay (neregistrovaný) Čas: 2021-12-10 15:33:23 [↑]
Když jsi vzpomenu, jaký ucho jsem byl před deseti lety a jaké všechny znalosti mi totálně chyběli a dnes je mám, tak bych řekl, že rozdíl mezi 6 a 16 je stejně propastný jako 26 a 36 :)
Autor: Viktror (neregistrovaný) Čas: 2021-12-09 14:15:47
Cesta je i mít uchazeče, kteří budou co nejvíc souznít se státem a plnit nadšeně všechny požadavky vlády a pak jít žádat o dotace. A přesně takto funguje základní školství.
logo Urza.cz
kapky