Jak by vypadaly noviny v „Ankapistánu“? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: velkej Ká
Čas: 2015-11-06 00:00:02

Jak by vypadaly noviny v „Ankapistánu“?

Když se podíváme do mainstreamových médií, zjišťujeme, že přední strany plní skutky a slova politiků, projevy státní (z(lo))vůle, oslavné ódy na represivní složky států a jiné. Co by tedy naplňovalo životy čtenářů, posluchačů a diváků, když ne možnost zanadávat si nebo chrochtat blahem nad výše zmíněným? S argumentem proti anarchii v podobě „Kdyby nebyl stát, o čem by psaly noviny?“ jsem se nikdy nesetkal, a silně pochybuji o tom, že někdy zazní, přesto si myslím, že úvaha ve stylu „co by, kdyby“ může být zajímavá. Takže, jaké by byly ankapistánské noviny?

Tak především, noviny by byly napospas trhu a psaly by to, co čtenáři chtějí kupovat. Je to s podivem, ale takové noviny existují už dnes, jen nejde o mainstream, protože neobsahují ony hlavní zprávy. Takže už dnes máme určitou představu – části čtenářů bude stále připadat zajímavý klasický bulvár. Složení VIP se může mírně lišit, ale jinak bulvár přežije bez úhony. Dále budou jistě stále vycházet úžeji zaměřené noviny a časopisy, ať už na sport, bydlení, pěstitelství, křížovky, různé naučné historické a zeměpisné, vědeckotechnické a jistě mnohé další, které sám neznám. Domnívám se, že po zrušení hlavních zpráv prodeje těchto speciálních tiskovin stoupnou.

Dále bychom si měli uvědomit, že většina mainstreamových médií nemá jen hlavní zprávy, ale i hromady jiných rubrik. Pokud zmizí hlavní zprávy, pořád zůstanou zprávy ekonomické, lokální a samozřejmě inzertní rubriky. Tyto rubriky značně posílí. Je pravděpodobné, že, aby se mainstreamová média udržela, budou závislá na příjmech z inzerce, lze si tedy představit, že dosud zpravodajské servery začnou provozovat inzertní portály. Stejně tak bude kladen větší důraz na lokalizaci zpráv. Že někde byl požár, že vypukla epidemie chřipky a že v hospodě přes ulici našli redaktoři šváby, bude pořád zajímavé a pro mnoho lidí důležité. Zprávy o tom, co se děje v blízkosti čtenáře, budou tedy i v ankapistánu; a lokalizované zprávy se stanou neoddělitelnými od lokalizované inzerce. Velcí vydavatelé, aby přežili, půjdou cestou agregátorů blogů, nabídek a poptávek místních obyvatel apod. Ale spíše se zprávy přesunou na sociální sítě, kde si každý vybere své novináře.

Když to shrnu, zprávy v Ankapistánu budou čtenáři mnohem blíže, budou možná méně nasírací (protože, přiznejme si, politici serou lidi nadprůměrně) a bude v nich více a lépe cílené inzerce (na obchody, workshopy, kurzy, sportovní a kulturní akce atd. což jsou vlastně pozitivní zprávy). Novináři budou aktivnější a samostatnější. Těším se, protože dnešní hospodští politikožrouti se možná začnou více zajímat o svět kolem sebe.
Přečtení: 15876

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-10 08:23:42 Titulek: Re:
Prectu si cele-jen jsem to prolitl-jen jedna poznamka:myslim si,ze to nebylo spravne pochopeno-ze ty "revoluce",katastrofy,bitvy mezi dobrem a zlem,kralovstvi bozi...atd(zminene na zacatku knihy) jsou v krestanstvi mysleny jako bolestne zmeny v jednotlivem cloveku,kdezto tady se o tom uvazuje celosvetove.
Kdyz se vas software transformuje z bezohledneho,nafoukaneho sobce na pokorneho a oddaneho sluhu,tak to pry boli.
Autor: jkz01 Čas: 2015-11-06 09:37:06
Web: neuveden Mail: zstryhal v doméně physics.ujep.cz
Zrovna předevčírem jsem se při při cestě z práce zamýšlel nad tím samým, poté co se mi udělalo zle z nějaké socialistické reportáže na Radiožurnálu. Dnešní většinová média jsou hlásnou troubou politiků, bez nich by byli bez práce. Kdybychom žili v kapitalizmu, jak hlásá oficiální doktrína, neumím si představit, že by konzumenti platili za tento produkt a udržovali to ekonomicky při životě.
Autor: Urza Čas: 2015-11-06 09:51:15 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já myslím, že lidé média chtějí; akorát v kapitalismu by se nepsalo o neustálých průserech politiků, což je dnešní hlavní náplní.
Web: neuveden Mail: neuveden
Zajímavá úvaha a i mě se už honila hlavou.

"Že někde byl požár, že vypukla epidemie chřipky a že v hospodě přes ulici našli redaktoři šváby"

Prostě a jednoduše to, co opravdu hýbe životama lidí.

A myslím si, že ještě jedna věc:
- rybářský (odborný) časopis by testoval rybářské (příslušné) náčiní
- lokální noviny místní restaurace, autodílny, pekaře... neboli:

V neděli má v plánu turistická rodina jít na vejlet někam po okolí. Hele mamčo, koupíme ve čtvrtek Libertariánský Předvoj, to tam vycházej venkovký hospody, ať víme, kam se vydat a kde se s prckama v poho po vejšlapu najíme... Nasrat ČOI a OHES. A rozmazat.

Dožiju se toho buržoazismu?
Autor: Urza Čas: 2015-11-06 23:59:34 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je fakt, kapitalistické noviny by zajisté měly nějaké propojení s cerfitikačními autoritami (dobrovolnými, které žijí z toho, že poskytují audit různých věcí a/nebo na ně tvoří "recenze").
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2015-11-08 20:46:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No ono by ani tak nešlo mnohdy o propojení, jako o kontrolu. Představte si, že by "LP-test" (příloha Libertariánského Předvoje :-) ) ve čtvrtek vydal ty své noviny s "recenzemi" hospod a našel by rozpor mezi atestem, který hospodě v Poslední Prdeli udělila agentura XY, a mezi skutečností, kterou zjistil sám redaktor a třeba by to doložil fotkama z té hospy...
Autor: Urza Čas: 2015-11-08 21:25:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, i tak by to mohlo fungovat.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-08 16:21:18
Mam takovy dojem,ze kdyby se to hodne zjednodusilo,tak vsechno je to jen boj o nase spolecne penize.Takze by napr skoncily ty nekonecne sproste kampane,jak ovlivnit volice.Kampane zelene,protiruske,levicove-eurounijni,protipravicove,....zkratka by ty vyzirky mely v hlavach jednu jistotu:ze jim u statu uz zadna psenka nepokvete a budou se muset o sebe postarat sami.
Pozn:zajimalo by me,kdo ty kampane koordinuje?vsude stejna pisnicka,kdyz likvidovali Cunka,Zeleznyho,Necase....
Autor: Urza Čas: 2015-11-08 16:29:08 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
O peníze určitě také, ale mimo jiné i o moc; a nejhorší jsou čistokrevní zakazovači, již to dělají pro vyšší dobro.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-08 18:02:33 Titulek: Re: [↑]
Moc jsou penize.To lakadlo,ta moznost,ze se ze statu da zit,dela vsechna ta pokuseni.Viz Merkel s tim pozvanim.(Merkel+Hollande=Merde)
Autor: Urza Čas: 2015-11-08 18:18:05 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono těch motivací je bohužel více; existují lidé, kteří to vážně dělají proto, že to považují za správné (což je otřesné).
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-09 11:04:30 Titulek: Re: [↑]
Ono to asi neni jednoduche.Podivejte,i tak vzdelany a slusny clovek,jako je novy papez,v podstate radostne slouzi levicovemu moru a jeho sefum.Protoze je vlastne neverici(muj smesny napad).Duka by mel byt papezem( i s tou vanou),ten nema jednostranne vzdelani,jako vsichni ti Halici
Autor: Urza Čas: 2015-11-09 13:19:10 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Tak zrovna současného papeže mi ani nepřipomínejte; on už ani ten minulý nebyl žádný zázrak, ale ten současný je vyloženě grázl.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-09 22:59:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak ona to je kvalifikace. Papež je volená funkce, to znamená lhát, slibovat, vydírat, pletichařit a politikařit. Vyhraje ten, kdo má na ostatní nejvíc špíny. Ale je fakt, že tenhle má tak o sto procent lepší pí ar než béčko šestnáctka. Že to je komouš, je evidentní, ale s tím podezřením, že nevěří v Boha, bych byl opatrný - on v něj může věřit a tvrdit, že komunismus je to, co Bůh chce. Nebyl by první ani poslední, doporučuju ke studiu toto: http://www.mises.cz/literatura/karel-marx-komunista-jako-nabozensky-eschatologista-60.aspx Je to (zhruba od půlky) plné historie náboženského komunismu, nechybí ani Žižka nebo komunistický experiment v Münsteru. Myslím, že největším nebezpečím náboženství jsou tyhle výklady o boží spáse (vím, že Urza bude oponovat, no já beru náboženství zejména jako nástroj manipulace).
Autor: Urza Čas: 2015-11-09 23:16:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já rozhodně netvrdil nic ani v nejmenším o papežově víře; rozhodně jsem zastáncem toho, že jen každý z nás ví sám o sobě, zda a jak moc je věřící, to není na nikom zvnějšku, aby to posuzoval.
Jen říkám, že papež to socialistický grázl; kdykoliv čtu nějaké jeho výroky, blil bych.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-10 08:37:09 Titulek: Re: [↑]
Kdyz stale kontroluje a upravuje,co Sef vytvoril,tak mu tusim moc neveri.

A tam ,odkud on pochazi, uz videl tolik bidy a nerovnosti,ze zpanikaril.Ale misto aby si nastudoval ekonomii a zjistil,co je skutecnou pricinou,tak se zameril na nesmiritelny boj proti kapitalismu(svobode,bozimu nastroji na vychovu lidi)

Ale je videt,ze nastup socialismu(velkych firem,ktere ho prosazuji) je veden na vsech frontach a tady se jim podarila trefa do cerneho.Ten Benedict se mi zdal jeste dost dobrej(cetl jsem jeho knihu Jezis Nazaretsky).Tento snad jednou bude chodit v teplakach(smajlik)
Autor: Urza Čas: 2015-11-10 09:00:12 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, možná je grázl ne proto, že by byl zlý, ale proto, že je hloupý; na výsledku to však mění pramálo.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-10 11:48:40 Titulek: Re: [↑]
Mam pro Vas,Urzo,melouch:premluvte papeze,ze jde slepou ulickou,ze pomoc chudym neni v regulaci,ale ve svobode.At nefusuje jeho Sefovi do remesla nebo poleti.
Aspon at si precte Michaela Nowaka ,pro zacatek.To byl husarsky kousek instalovat tohohle hnupa.Vetsina vericich jde za nim jako ovce na porazku.Ty tak ziskat pro kapitalismus!
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-10 11:56:18 Titulek: Re: [↑]
....nebo aspon patera Maleho.Duka je ,zda se(?), v obraze.Nebo byval,kdyz si jeste notovaval s Klausem a to v dobe,kdy ten byl celym narodem nenaviden jako prasivy pes
Autor: Urza Čas: 2015-11-10 12:11:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
O páterovi Malém moc nevím; tedy slyšel jsem o něm, ale ani nevím, jaké má názory.
Autor: Urza Čas: 2015-11-10 12:10:45 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Blbé je, že papež nemá nejmenší důvod jakkoliv měnit svůj pohled na cokoliv, navíc by to určitě bylo politicky nežádoucí.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-10 08:23:42 Titulek: Re: [↑]
Prectu si cele-jen jsem to prolitl-jen jedna poznamka:myslim si,ze to nebylo spravne pochopeno-ze ty "revoluce",katastrofy,bitvy mezi dobrem a zlem,kralovstvi bozi...atd(zminene na zacatku knihy) jsou v krestanstvi mysleny jako bolestne zmeny v jednotlivem cloveku,kdezto tady se o tom uvazuje celosvetove.
Kdyz se vas software transformuje z bezohledneho,nafoukaneho sobce na pokorneho a oddaneho sluhu,tak to pry boli.
logo Urza.cz
kapky