Jak mluvit s etatistou aby naslouchal? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Anička
Čas: 2023-11-06 00:00:02

Jak mluvit s etatistou aby naslouchal?

Proč je pro etatisty těžké přijímat myšlenky svobody? Řada libertariánů z toho viní absenci kritického myšlení. Já vidím hlavní příčiny jinde. Jednou ze základních lidských potřeb je pocit bezpečí. Představa bezstátní společnosti ten pocit může narušovat, protože jde o něco neznámého. Lidé jsou zvyklí poslouchat. Často neznají jiné vztahy než v podřízené či nadřízené pozici. Školy – i vztahy v rodině – jsou typicky postaveny tak, že někdo rozhoduje o druhých. Dítě, které se s podřízenou pozicí nesmíří, začne rebelovat – což není nic jiného než boj o moc. Rovnocenné vztahy si tak spousta lidí nedokáže představit: Vždyť ti to dítě bude skákat po hlavě! Kdyby nebylo dodržování zákonů vynucováno státem, zavládne chaos, bude se prodávat jídlo s jedem! Většina lidí je navíc v zaměstnanecké nebo jinak závislé pozici (děti…). Jsou zvyklí poslouchat, takže je pro ně těžké si představit cokoliv jiného.

Myslím, že svobodné společnosti lze dosáhnout jen mírumilovaným dialogem. Zranění lidé, kteří nemají zkušenost s rovnocennými vztahy nebo mají strach, nepřesvědčí logické argumenty. Potřebují empatii, pochopení, porozumění a vlídnost. Budou-li cítit přijetí, daleko spíš budou ochotni naslouchat a dát svobodě šanci. Obrovský potenciál má nenásilná komunikace, svobodné vzdělávání, respektujicí výchova, vztahy založené na respektu a důvěře…
Přečtení: 9375

Reagujete na tento komentář:
Autor: Regis2 Čas: 2023-11-10 08:56:23
Zase Žvaníš..
Zákon byl demokraticky schválen. Že bylo schválen prakticky beze změn? No tak to tak zjevně posranci, kteří v zastupitelské demokracii reprezentují lidi chtějí. Nějaké kecy ohledně toho jeslti je zákon napsaný komunisty, právníky nebo demokraty jsou nepodstatné. Podstatné je, jak byl schválen. Zjevně tu už nešlo o nějaké dočasné převzetí a tím že se později "demokraticky" třeba vymýšlí něco lepšího. Aktuální právní úprava platí, protože to tak politici potažmo většina lidí chce. Přesně jak píše Lojza. Tady není co dál rozebírat.
Úplně stejně to platí s OZ. Poslanci zjevně raději chtěli mít dobrý formální dokument místo toho aby prosadili nějaké změny.

Pokud chceš lidi přesvědčit že to není dobrý zákon, že mají chtít něco jiného a zvolit si podle toho politiky, jistě je to možné, ale musíš na tom začít makat podstatně intenzivněji. Jak si sám konstatoval, žvanění na Stokách určitě k ničemu podobnému nepovede.
Autor: Rakusak Čas: 2023-11-06 06:18:30
Web: neuveden Mail: schován
Nesouhlasim s tou vlidnosti. Naopak je etatistum treba neustale zduraznovat, ze oni jsou ti, kteri prerozdelovanim pachaji zlo a kradou nam nase zdroje. Take, ze pachahi zlo regulacemi a dalsim statnim sranim se do veci kazdeho cloveka!
Autor: v6ak Čas: 2023-11-06 07:52:23 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Urza k tomu měl pěknou přednášku Mít pravdu nestačí: https://youtu.be/5wMC5sU-Km8

V zásadě se vydává stejným směrem jako Anička, ale je to podrobnější, i s příklady z historie.
Web: neuveden Mail: schován
Dik za odkaz, kouknu. Nesouhlasim vsak s tou vlidnosti. Drive mozna ano, ale po lockdownech a po zvysovani prerozdeleni? Ani omylem. Levicakum je treba neustale tvrde vysvetlovat, ze legitimizuji a konaji zlo a tyji ze zdroju nasilim ukradenych slusnym lidem.
Autor: li Čas: 2023-11-06 09:50:27
Web: neuveden Mail: schován
1. "Proč je pro etatisty těžké přijímat myšlenky svobody?"
Ankap a svoboda jsou mimoběžné věci. Ankap znamená jiný systém, který není postavený na svobodě, ale na neomezených právech vlastníka pozemku...


2. "Řada libertariánů z toho viní absenci kritického myšlení. Já vidím hlavní příčiny jinde. Jednou ze základních lidských potřeb je pocit bezpečí."
Řada "libertariánů" nemá dostatek imaginace na to, aby si tzv. "ankap" představila. Tzv. svoboda "svévolného psychopata" nám samozřejmě naruší bezpečí... Přiměřené bezpečí je tedy nutnou podmínkou svobody... A neomezená svoboda hajzlů je na úkor svobody ostatních lidí.

3. "Představa bezstátní společnosti ten pocit může narušovat, protože jde o něco neznámého."
Ano, je tam mnoho "neznámých", proto takový systém nelze skoro vůbec predikovat. I NAP vlastně neznamená vůbec nic, protože tzv. "vlastnické právo" je právem na nejvyšší úrovni, ale ani to není příliš dostačující informace.


4. "Lidé jsou zvyklí poslouchat. Často neznají jiné vztahy než v podřízené či nadřízené pozici. Školy – i vztahy v rodině – jsou typicky postaveny tak, že někdo rozhoduje o druhých. Dítě, které se s podřízenou pozicí nesmíří, začne rebelovat – což není nic jiného než boj o moc. Rovnocenné vztahy si tak spousta lidí nedokáže představit: Vždyť ti to dítě bude skákat po hlavě!"
Vaše stereotypní myšlení je dost prevít... a bude asi dost těžké se toho zbavit... :(


5. "Kdyby nebylo dodržování zákonů vynucováno státem, zavládne chaos, bude se prodávat jídlo s jedem! Většina lidí je navíc v zaměstnanecké nebo jinak závislé pozici (děti…). Jsou zvyklí poslouchat, takže je pro ně těžké si představit cokoliv jiného."
Kdyby nebylo dodržování zákonů vynucováno státem, bude "právo" vynucováno někým jiným. O Vaší svobodě či otroctví bude rozhodovat vlastník pozemku.


6. "Myslím, že svobodné společnosti lze dosáhnout jen mírumilovaným dialogem."
To je hezké, že si to myslíte :) Také se mi líbí pohádky, čtu je dětem...


7. "Zranění lidé, kteří nemají zkušenost s rovnocennými vztahy nebo mají strach, nepřesvědčí logické argumenty."
Nejčastěji to jsou progresivní levičáci s velkým egem. Potřebují obětního beránka, aby si se do něj mohli strefovat...


8. "Potřebují empatii, pochopení, porozumění a vlídnost."
Potřebují spíš, aby zapracovali na svém egu, protože ego se roztahuje, nemá hranic.


9. "Budou-li cítit přijetí, daleko spíš budou ochotni naslouchat a dát svobodě šanci."
Dáme-li těmto "progresivcům" zelenou, uspíšíme zánik naší civilizace :)


9. "Obrovský potenciál má nenásilná komunikace, svobodné vzdělávání, respektujicí výchova, vztahy založené na respektu a důvěře…"
Největším potenciálem je respektující rákoska, ale to vlastně píšete také: "respektujicí výchova", takže tady cajk :)
Autor: malus (neregistrovaný) Čas: 2023-11-07 13:31:42
tak potřebu bezpečí má asi skoro každý, ale spoustu lidí dobrý kritickým myšlením dojde že slib neznamená že se to tak stane.
Autor: Anička Čas: 2023-11-10 08:43:04
Web: neuveden Mail: anickarous v doméně gmail.com
Tento článek byl původně o dost obsáhlejší. Jeho nezkrácená verze je na webu mises.cz pokud by to někoho zajímalo
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky