Jak mluvit s etatistou aby naslouchal? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Anička
Čas: 2023-11-06 00:00:02

Jak mluvit s etatistou aby naslouchal?

Proč je pro etatisty těžké přijímat myšlenky svobody? Řada libertariánů z toho viní absenci kritického myšlení. Já vidím hlavní příčiny jinde. Jednou ze základních lidských potřeb je pocit bezpečí. Představa bezstátní společnosti ten pocit může narušovat, protože jde o něco neznámého. Lidé jsou zvyklí poslouchat. Často neznají jiné vztahy než v podřízené či nadřízené pozici. Školy – i vztahy v rodině – jsou typicky postaveny tak, že někdo rozhoduje o druhých. Dítě, které se s podřízenou pozicí nesmíří, začne rebelovat – což není nic jiného než boj o moc. Rovnocenné vztahy si tak spousta lidí nedokáže představit: Vždyť ti to dítě bude skákat po hlavě! Kdyby nebylo dodržování zákonů vynucováno státem, zavládne chaos, bude se prodávat jídlo s jedem! Většina lidí je navíc v zaměstnanecké nebo jinak závislé pozici (děti…). Jsou zvyklí poslouchat, takže je pro ně těžké si představit cokoliv jiného.

Myslím, že svobodné společnosti lze dosáhnout jen mírumilovaným dialogem. Zranění lidé, kteří nemají zkušenost s rovnocennými vztahy nebo mají strach, nepřesvědčí logické argumenty. Potřebují empatii, pochopení, porozumění a vlídnost. Budou-li cítit přijetí, daleko spíš budou ochotni naslouchat a dát svobodě šanci. Obrovský potenciál má nenásilná komunikace, svobodné vzdělávání, respektujicí výchova, vztahy založené na respektu a důvěře…
Přečtení: 9373

Reagujete na tento komentář:
Autor: Regis2 Čas: 2023-11-10 16:27:41
Jak už jsem napsal rozdíl to možná je, ale nic to nemění na pravdivosti toho co psal Lojza. To souvisí prostě s tím že je v demokracii platný. Omíláš to furt dokola a zbytečně.
Ani jsi nepopsal, co by konkrétně mělo nastat aby byly ten zákon "demokratický" a co údajně nenastalo. Ani Není důvod aby z takového procesu nevypadl úplně ten stejný zákon jakou platil za komunismu. To samo o sobě nic neznamená.

Restituce jsou podobný případ. Ano. 20 let to poslanci nechali být, většina to tak chtěla nechat a jen menšina to chtěla změnit. Lojzův výrok platí stejně i zde. Po nějaké době se holt politická konstelace změnila a posranců co chtěli změnu byla většina - restituce nakonec schválili. Navíc už dávno předtím ústavní soud konstatoval že je potřeba restituovat. Ovšem nic takového podobného se ohledně psychiatrie neděje. Zákon se bez problémů schválil prakticky komplet znova. Žádná silná snaha o změnu neexistuje a neexistovala.
Autor: Rakusak Čas: 2023-11-06 06:18:30
Web: neuveden Mail: schován
Nesouhlasim s tou vlidnosti. Naopak je etatistum treba neustale zduraznovat, ze oni jsou ti, kteri prerozdelovanim pachaji zlo a kradou nam nase zdroje. Take, ze pachahi zlo regulacemi a dalsim statnim sranim se do veci kazdeho cloveka!
Autor: v6ak Čas: 2023-11-06 07:52:23 [↑]
Web: https://v6ak.com Mail: cz.urza v doméně reg.v6ak.com
Urza k tomu měl pěknou přednášku Mít pravdu nestačí: https://youtu.be/5wMC5sU-Km8

V zásadě se vydává stejným směrem jako Anička, ale je to podrobnější, i s příklady z historie.
Web: neuveden Mail: schován
Dik za odkaz, kouknu. Nesouhlasim vsak s tou vlidnosti. Drive mozna ano, ale po lockdownech a po zvysovani prerozdeleni? Ani omylem. Levicakum je treba neustale tvrde vysvetlovat, ze legitimizuji a konaji zlo a tyji ze zdroju nasilim ukradenych slusnym lidem.
Autor: li Čas: 2023-11-06 09:50:27
Web: neuveden Mail: schován
1. "Proč je pro etatisty těžké přijímat myšlenky svobody?"
Ankap a svoboda jsou mimoběžné věci. Ankap znamená jiný systém, který není postavený na svobodě, ale na neomezených právech vlastníka pozemku...


2. "Řada libertariánů z toho viní absenci kritického myšlení. Já vidím hlavní příčiny jinde. Jednou ze základních lidských potřeb je pocit bezpečí."
Řada "libertariánů" nemá dostatek imaginace na to, aby si tzv. "ankap" představila. Tzv. svoboda "svévolného psychopata" nám samozřejmě naruší bezpečí... Přiměřené bezpečí je tedy nutnou podmínkou svobody... A neomezená svoboda hajzlů je na úkor svobody ostatních lidí.

3. "Představa bezstátní společnosti ten pocit může narušovat, protože jde o něco neznámého."
Ano, je tam mnoho "neznámých", proto takový systém nelze skoro vůbec predikovat. I NAP vlastně neznamená vůbec nic, protože tzv. "vlastnické právo" je právem na nejvyšší úrovni, ale ani to není příliš dostačující informace.


4. "Lidé jsou zvyklí poslouchat. Často neznají jiné vztahy než v podřízené či nadřízené pozici. Školy – i vztahy v rodině – jsou typicky postaveny tak, že někdo rozhoduje o druhých. Dítě, které se s podřízenou pozicí nesmíří, začne rebelovat – což není nic jiného než boj o moc. Rovnocenné vztahy si tak spousta lidí nedokáže představit: Vždyť ti to dítě bude skákat po hlavě!"
Vaše stereotypní myšlení je dost prevít... a bude asi dost těžké se toho zbavit... :(


5. "Kdyby nebylo dodržování zákonů vynucováno státem, zavládne chaos, bude se prodávat jídlo s jedem! Většina lidí je navíc v zaměstnanecké nebo jinak závislé pozici (děti…). Jsou zvyklí poslouchat, takže je pro ně těžké si představit cokoliv jiného."
Kdyby nebylo dodržování zákonů vynucováno státem, bude "právo" vynucováno někým jiným. O Vaší svobodě či otroctví bude rozhodovat vlastník pozemku.


6. "Myslím, že svobodné společnosti lze dosáhnout jen mírumilovaným dialogem."
To je hezké, že si to myslíte :) Také se mi líbí pohádky, čtu je dětem...


7. "Zranění lidé, kteří nemají zkušenost s rovnocennými vztahy nebo mají strach, nepřesvědčí logické argumenty."
Nejčastěji to jsou progresivní levičáci s velkým egem. Potřebují obětního beránka, aby si se do něj mohli strefovat...


8. "Potřebují empatii, pochopení, porozumění a vlídnost."
Potřebují spíš, aby zapracovali na svém egu, protože ego se roztahuje, nemá hranic.


9. "Budou-li cítit přijetí, daleko spíš budou ochotni naslouchat a dát svobodě šanci."
Dáme-li těmto "progresivcům" zelenou, uspíšíme zánik naší civilizace :)


9. "Obrovský potenciál má nenásilná komunikace, svobodné vzdělávání, respektujicí výchova, vztahy založené na respektu a důvěře…"
Největším potenciálem je respektující rákoska, ale to vlastně píšete také: "respektujicí výchova", takže tady cajk :)
Autor: malus (neregistrovaný) Čas: 2023-11-07 13:31:42
tak potřebu bezpečí má asi skoro každý, ale spoustu lidí dobrý kritickým myšlením dojde že slib neznamená že se to tak stane.
Autor: Anička Čas: 2023-11-10 08:43:04
Web: neuveden Mail: anickarous v doméně gmail.com
Tento článek byl původně o dost obsáhlejší. Jeho nezkrácená verze je na webu mises.cz pokud by to někoho zajímalo
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky