Kanál Svobodného přístavu: Urza o přístupu k světské moci pro křesťanské shromáždění – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2024-09-14 12:00:00

Kanál Svobodného přístavu: Urza o přístupu k světské moci pro křesťanské shromáždění

Přečtení: 1705

Reagujete na tento komentář:
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:48:04
Ano, máme se imět SPRAVEDLIVĚ ROZNĚVAT, pokud se děje zlo a bezpráví :)
Máme to dělat při bdělém vědomí, ale s plným nasazením.
Nejsou to emoce, které se vážou k egu, ale k Bohu. :)
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-09-20 07:19:18
Web: neuveden Mail: schován
hezký. do doby než Urza začal mluvit o tom, že mluví s Bohem (ikdyz chápu, ze ho k tomu obecenstvo vyzvalo) se to i dalo poslouchat.

to je asi to presne to, co mi na krestanech (zejmena katolicich vadi), ten jejich pocit vyjimecnosti, ze prave jen oni mluvi s Bohem, a ostatní jsou při nejlepším "hledající"

a pak jeste challange pro Urzu. kdyz si tedy Bible logicky odporuje, ale nevadí to, nešel by tento princip aplikovat i na nekteré hosty, kteri si zjevne také odporují a hlásají spíše víru nez vedu? mohlo by to vezt k vetsi empatii k nim :)
Autor: li Čas: 2024-09-20 11:08:20 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Tenhle komentář mě upoutal, musím si to poslechnout, a asi si k tomu dám něco dobrého :)
Ono je zajímavé, že má Urza ty hlasy, ale rozhodně není sám, je toho plná ezo scéna a ti lidé jsou dost strašidelný :)
Například tahle paní mluví s něčím podobným s říká tomu "vyšší já" :) takže takhle si Urzu nějak představuji :)
vivat Bohnice :)
https://www.youtube.com/watch?v=0s1ZO0QS_nw&t=856s
Autor: Urza Čas: 2024-09-20 14:37:56 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já si nemyslím, že by to bylo něco výjimečného; dokonce tam i přímo říkám, že samozřejmě nedokážu (jako nikdo) odlišit, co se skutečně děje a co je jen v mé hlavě.
Ale každý si z toho vybere, co se mu hodí; zejména Li z toho bude nadšená (vlastně už je; a to to ještě ani neslyšela), protože konečně se zas najde něco, do čeho se dá kopnout xD

Co se týče těch hostů, tak přesně to se učím, často to i dělám; a pak hodně záleží na tom, jak to dotyčný prezentuje (nemám nic proti vědě ani víře, ale mám trochu problém s tím, když se to zaměňuje).
Autor: li Čas: 2024-09-20 19:34:51 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Urzo, vnitřnímu dialogu se běžně říká SVĚDOMÍ. Nechcete o tom natočit díl se Zrzkou? :)
Jinak ty "boží hlasy" mi fakt přijdou strašidelný, vím, že je to teď v módě, komunikovat s "vyšším já", ale fakt to nedoporučuji.
Web: neuveden Mail: neuveden
Na základě čeho to nedoporučuješ?
Web: neuveden Mail: neuveden
Tak to je určitě důvod tě brát vážně.
Web: neuveden Mail: schován
na základě čeho jste něco, co se děje ve vaší hlavě pojmenoval jako komunikace s Bohem? :) nebo je to takovéto "vsechno, co nedokážu vysvetlit, je automatický Bůh"?
Autor: Urza Čas: 2024-10-03 09:49:42 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nene, souvisí to s tím, co jsem četl v Bibli.
Web: neuveden Mail: schován
Takže nevylučujete sugesci...
Autor: Urza Čas: 2024-10-04 11:40:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vždyť jsem o tom mluvil i v tom videu.
Autor: PavelX7 Čas: 2024-09-20 21:43:49
Web: neuveden Mail: neuveden
Děkuji. Ta myšlenka že milovat své nepřátele máme kvůli sobě, mě přijde zajímavá a inspirativní. Taky mi to trochu pomohlo pochopit některé tvoje jiné názory.
Chodím do kostela každou neděli ale tohle jsem u kázaní ještě neslyšel ;-).
Autor: Urza Čas: 2024-09-21 10:36:40 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já vlastně taky ne; docvaklo mi to při jednom rozhovoru s Terezou.
Jednou jsme dělali v Paralelní Polis debatu o Prague Pride, přičemž některým aktivistům se nelíbilo obsazení naší debaty; začali nám vyhrožovat násilím na nás i našem majetku.
Tereza z toho byla hodně v píči a v afektu mi řekla, že by jim přála, aby jim někdo udělal to, čím vyhrožují nám; já na to odpověděl, že si naopak přeju, aby byli v pohodě a nikdo jim nic zlého nedělal. Jí to přišlo mimo, dlouho jsme se o tom bavili; a já jí vysvětloval, že čím víc budou v píči, tím spíš něco udělají nám, zatímco čím víc oni budou šťastní a spokojení, tím spíš nám nic neudělají.
A pak se mi to spojilo s tím, co jsem četl v Bibli už dávno předtím…
Web: neuveden Mail: neuveden
To mi dává smysl. Já si to propojil s trochu jinými myšlenkami, zejména se stoickou ideou že bychom se neměli nechat zneklidňovat špatným chováním ostatních a zejména bychom se měli snažit vyhnout nenávisi a hněvu, což jsou naše negativní emoce, kterými si tedy sami škodíme. A celé se mi to propojilo s tím co jsi někde nedávno říkal o tom náckovi co zavraždil spousty lidí a pak si někde dožil v klidu v Karibiku, kde už (asi) nikomu víc neubližoval, takže tě to nijak zvlášť neštve.

Takže se prostě nemáme v chování a postoji k ostantím lidem, i když jsou to naši nepřátelé, nechat zmítat negativním emocemi. Protože negativní emoce jsou něco v naší hlavě a tedy něco co škodí pouze nám.
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:35:36 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To jste ale stoicismus vůbec nepochopil :)
Tam je nutné "vzdorovat zlu", není to tedy o apatii, která vede "ke zlému". Stoici pěstovali moudrost, která vede k soucitu, odsuzovali zlo :)
https://www.youtube.com/watch?v=QZv3O6-XIB8
Web: neuveden Mail: neuveden
To si nepochopila o čem píšu. Píšu o vnitřním klidu a emocích. Samozřejmě že máme vzdorovat zlu, ale máme to dělat racionálně, ne se zmítat v nenávisti, touze po pomstě apod.
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:48:04 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, máme se imět SPRAVEDLIVĚ ROZNĚVAT, pokud se děje zlo a bezpráví :)
Máme to dělat při bdělém vědomí, ale s plným nasazením.
Nejsou to emoce, které se vážou k egu, ale k Bohu. :)
Autor: Urza Čas: 2024-09-21 11:53:15 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jj, souhlas; byť se těžko řekne "nemáme", ono se to prostě někdy děje, takže je potřeba to přijmout a pracovat si s tím.

A malý tip pro ušetření času: Nick li je více méně troll; přišla sem asi nějak v dobré víře, psala i nějaké texty, ale pak nějak otočila, takže teď sem chodí hlavně prudit lidi. Každopádně tu potřebu mentorovat druhé měla už od začátku; přečetla pár filosofických knížek, ze kterých ráda cituje a odkazuje se na autory, ale nemá moc smysl se snažit o diskusi, protože si přečtené sice pamatuje, ale moc tomu nerozumí, pročež ty diskuse nakonec končívají argumentem autoritou či knihou.
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:58:43 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Li není troll! Li je hledač pravdy. Když je teorii nekonzistence a nekdo na to upozorní, tak teorie za daných okolností NENÍ PLATNÁ. Pokud skutečně hledáte pravdu, tak je nutné se tomu postavit a celou teorii překopat. Nestojím o totalitu, které umetáte cestu.
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:32:17 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Když jsem byla malá, taky jsem chodila do kostela :) Ježíš by to podle mého pochopení vyložil takto: "Milujte lidi, i nepřátele, protože to jsou LIDÉ. Ale vždy odsuzujte hřích a dotace pro hříšné podniky. Prague Pride je svinstvo už kvůli tomu, že to musíme platit, přestože je to zlé. A každoročně tam jsou koutky pro malé děti." Ježíš by se zcela jistě "spravedlivě rozhněval" a rozkopal by tam co by zvládl, než by ho farizejové zabásli :) Takže ti v Paralelní Polis se zachovali jako Ježíš a vy jako hříšníci, na které by to spravedlivě dopadlo :D
Ale vyvázl jste bez újmy, takže asi cajk! :)
https://www.gotquestions.org/Cesky/Bible-hnev-zlost.html
Autor: Urza Čas: 2024-09-21 11:47:48 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím, proč píšete "taky"; já do kostela nechodil.
Jinak jsem rád, že už ani nepředstíráte klid (i když ten možná ještě jo) nebo přátelské naladění, ale začala jste se projevovat (alespoň trochu víc) autenticky; je zajímavé, jak je pro Vás pouhá názorová odlišnost dost na to, abyste začala komunikovat tímto stylem. Já Vás v té svaté válce tedy zase nechám a půjdu si po svých; třeba zase někdy.
Autor: li Čas: 2024-09-21 11:49:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Taky znamená, že oba jsme nějak chodili do kostela a tedy víme co a jak :)
Jinak já jsem klidná, nevím zda vy také. Jste také klidný? :)
Web: neuveden Mail: schován
To smysl dává, a chtěl bys vas požádat, jestli byste mohl natočit samostatne video o trestech a jejich smysluplnosti. Myslím že jste někde zmínil, že v ankapu by samozřejmě byli ,ale podle vás by spíš neměli být vůbec. Předpokladam že to souvisí právě s odpuštěním...

U čehož mě napadá, křesťané zakazovat urok, protože jim přišel nemorální, protože právě navrácena půjčka se ma odpouštět....
Autor: Urza Čas: 2024-10-04 11:45:11 [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nejspíš o tom budu přednášet v prosinci.
Můj názor na tresty spíše než s odpuštěním souvisejí s tím, že jsou mnedle kontraproduktivní.
S křesťanstvím to mnedle moc nesouvisí (naopak mi přijde, že křesťané jsou co se týče trestů dost přísní).
Ani nesouhlasím s křesťanským pohledem na úrok, mnedle ve středověku způsobil dost škody.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky