Kdo o svátcích nezavře, toho zavřem a bude zavřenej – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-03-21 00:00:02

Kdo o svátcích nezavře, toho zavřem a bude zavřenej

Odbory se snaží protlačit zákon o povinném uzavření velkých obchodů o svátcích. Pustil jsem si na toto téma pořad Máte slovo… a vážení přátelé, to bych blil; nejen z té novely, ale ty „argumenty“ tam, to byl extrém. Hned na začátku kdosi vysvětloval zjevnou samozřejmost (protože to bohužel bylo třeba), že výplaty zaměstnanců prodejen pocházejí z peněz, které tam utratí zákazníci; na to jakási afektovaná prodavačka odpověděla: „To není pravda! Realita obchodních řetězců je taková, že my zaměstnanci z těch tržeb nemáme nic.“ Na to jsem zůstal zírat s otevřenou pusou; chápu, je úplně blbá, ale tohle hraničí s nesvéprávností. Všichni socani tam měli plnou hubu keců o západních zemích, protože když v Německu zavádějí totalitu, my musíme taky; a do toho nějaký lidovec začal rozjíždět kecy o národních hodnotách… lituji, že jsem tam nebyl přítomen, abych mu na ty národní hodnoty mohl metaforicky nasrat z prdele!

Jenže na druhé straně ty argumenty jejich odpůrců… to jsem se také chytal za hlavu, protože tam skoro nezaznělo nic podstatného, pořád jen průzkumy, západní země (evergreen; až v Německu zakážou čtení, v ČR se budou pálit knihy), statistiky, městský život; ale že by někdo řekl cokoliv o násilném donucení, vlastnických právech, svobodě, dobrovolné směně, to vůbec… maximum bylo: „Je to sociální inženýrství; proč má stát vychovávat občany, kdy mají nakupovat?“ To zatraceně ano! Jenže výstižnější by bylo se zeptat: „Proč má být někdo násilím donucen k tomu, aby v některé dny nesměňoval své zboží s ostatními? Proč stádo dementních či násilnických hovad – včetně té tupé prodavačky – iniciuje útočné násilí vůči prodejcům, zatímco široká veřejnost se tváří, že je to legitimní?“ Kdyby během pořadu někdo serval té krávě z krku korále, bude z toho haló; ale připravit někoho násilím o miliony? V pořádku.
Přečtení: 46965

Reagujete na tento komentář:
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-21 12:58:50 Titulek: Re:
No já bych zakázal i práci večer po 17:00. Lidi maj trávit večery doma s rodinou, číst dětem knížky apod. Na to nepotřebujou proud a chudáky zaměstnance elektráren. Na to stačí petrolejka! Žádná divadla s Hamletama, koncerty filharmonických šmodlibojsů. Herci a houslisti nemaj právo na rodinný život...? Maj!

!!!ZASTAVME ZEMĚKOULI A BUDE RÁÁÁJ!!!
Autor: catmouse Čas: 2016-03-21 06:25:14
Web: neuveden Mail: neuveden
Viděl jsem též část a měl jsem podobný pocit, že budu zvracet. Ale to je pořád kdykoliv si pustíte bednu nebo rádio. Asi masochismus...
Myslím, že ten lidovec mluvil hlavně o kultuře prodeje apod. hovadinách. No prostě opět se sešla parta debilů, jak nejlépe vychovávat člověka. A těmhle chcete něco vykládat třeba o tom co je a není vidět?
Typická také byla výměna názoru mezi paní obchodnicí a divákem z hlediště - pane , když se Vám to nelíbí tak jděte dělat jinam (třeba k pumpařům, do energetiky atd. tam taky drží svátky, že?) a odpověď - zjednodušeně, no to nemůžu, protože není kam. Víte jak se těžce shání práce? A proč asi - že by socialisti s totální deformací trhu , zákazy , příkazy, restrikcemi? Vlastně i díky těmto všem opatřením?
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 10:01:48 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já se obávám, že ten lidovec mluvil o kultuře ve smyslu národní hrdosti a takových sraček; myslím, že to bylo ve smyslu těch státních svátků, které nemáme trávit nakupováním, ale rozjímáním o hovnech.
Tak ono by bylo kam, záleží hlavně na tom, co dotyčná umí; pokud nic moc, tak to jde blbě.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 11:22:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
ale rozjímáním o hovnech
...........................

No to má pravdu, v křestanské tradici je právě neděla určena tady k tomu,
ale ne každej je křestan, tady jsme spíše ateisti,
takže jako ateisti můžeme o hovnu rozjímat kdykoliv a kdekoliv
nejlépe nám to jde ovšem v práci v pracovní době,
nebot není nad to, když je rozjímání o hovnu placené...

Bohužel v dnešní době kapitalistické už to není takové jako v době rozvinutého socialismu, dneska ti blázniví kapitalisti chtějí koncentraci na práci a dosahování zisku takže dneska se blbě rozjímá o hovnu v pracovní době

Bylo by tedy vhodné určitého kompromisu,
tedy rozhodně klidně pracovat i v neděli ale pracovat tak nějak na půl plynu jako za socialismu aby se dalo rozjímat o hovnu

Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Viděl jsem též část a měl jsem podobný pocit, že budu zvracet.
..............................................................

Já se na takovýhle sračky nedívám,

stejně jako se nedívám na zprávy, které jsou víceméně reklamními šoty jak se o nás vláda stará

podobně se také nebavím s lidmi o nějaký anarchii či duchovnu

Většina lidí je víceméně svými zájmy úplně někde jinde a je schopná používat jen všeobecné názory které ve společnosti převládají,
nemám jim to nijak za zlé, nebot takovýto vegetatitivní život na úrovni zeleniny mám také docela rád, mám jej dokonce tak rád, že se občas zamyšlím nad tím,
proč mě nějací blbci rušej v mém klidu květáku a votravujou mě svými hovadskými názory a vnucujou mě nablblý zákony...
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 10:02:23 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V zásadě souhlas, ale občas si to na Internetu pouštím.... tak abych byl v obraze, mohl o tom psát a vůbec xD
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 11:55:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
V zásadě souhlas, ale občas si to na Internetu pouštím.... tak abych byl v obraze, mohl o tom psát a vůbec xD
.....................................................................................

Jasně já to chápu,

já to zas až tak moc sledovat nemusím,
protože mám možnost vidět u duchovnáků a i u sebe jak ten mechanismus ztotožnování se s pocity a vírami funguje..

Tedy není to ani tak můj zájem, ale mnozí s nimiž diskutuji na duchovních webech se o toto zajímají takže se mě dostává těchto informací i když mě to moc nezajímá,
tím spíše by mě to pak zajímalo v nějakém programu TV

No někdy jsou na blití i ty duchovní diskuze (hahaha)
Autor: Tomáš Macháček (neregistrovaný) Čas: 2016-03-21 11:23:44
Myslím, že je dobré si jednoduše přiznat, že většině lidí je život, svoboda a majetek ostatních docela u zádele. Chci chodit do nezahulené hospody = prostě zakažte kouření v hospodách! Nechci chodit o víkendech do práce = prostě zakažte práci o víkendech! Málokdo má asi promyšlenou životní filozofii (jakou je třeba právě libertariánství), ale setkal jsem se často s tím, že dotyční moc dobře věděli, že tím škodí ostatním. Jen prostě byla košile vlastního zájmu bližší, než kabát spravedlnosti.
Tím neříkám, že není důležité vysvětlovat. Jen bychom neměli čekat, že z deseti milionů obyvatel této země by to někdy pochopila a přijala většina v počtu takových sedmi milionů. Takové lidi bolí jen to, co se jich osobně dotkne. A jen proti tomu budou ochotní vystoupit. Třeba, kdyby si hasiči a doktoři začali stěžovat na pracovní dobu a prostředí. To by se jim sevřely zadky strachem.
Pokud budou kuřáci a zákazníci obchodů mlčet (a to je klidně možný, protože jde sice o velké, ale také neorganizované skupiny), tak ty zákazy prostě projdou.
Je to právě ale ta rozporuplnost zakazovačů a velký počet obětí jejich zákazů, co nám otevírá cestu. Kdyby do takových politických diskuzí vstupovat někdo, kdo nemá v hlavě seno, je konzistentní libertarián (který ale zároveň jen nemává NAP :-D) a dokázal by sebevědomě zavřít hubu ostatním tím, že je bude konfrontovat se zhovadilostí jejich návrhů, tak takový má šanci získat širokou podporu. D-fensův návrh na "Tobacco Party" je velmi na místě. A nebylo by to poprvé, co by se ze strany/hnutí s jedním tématem stala strana/hnutí se širokým záběrem. Je to právě onen pravicový populismus, který nám dláždí cestu ke svobodě.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 11:46:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Je to právě ale ta rozporuplnost zakazovačů a velký počet obětí jejich zákazů, co nám otevírá cestu. Kdyby do takových politických diskuzí vstupovat někdo, kdo nemá v hlavě seno, je konzistentní libertarián (který ale zároveň jen nemává NAP :-D) a dokázal by sebevědomě zavřít hubu ostatním tím, že je bude konfrontovat se zhovadilostí jejich návrhů, tak takový má šanci získat širokou podporu. D-fensův návrh na "Tobacco Party" je velmi na místě. A nebylo by to poprvé, co by se ze strany/hnutí s jedním tématem stala strana/hnutí se širokým záběrem. Je to právě onen pravicový populismus, který nám dláždí cestu ke svobodě.
................................................................................

Možná máte pravdu,
ale já osobně to mám rozdělené poněkud jinak,
pokud nějaký "katolík" zakazuje druhým v neděli pracovat, nechám jej v tom být

kdyby jste to ovšem činil vy anarchie znalý, tak bych byl na vás velmi zlej protože u vás je předpoklad že by jste mohl pochopit, že se dopouštíte chyby

Ve většině případů prostě považuji chyby za opodstatněné,
nebot pomocí chyb se každý učíme,
a řekl bych, že je správné nechat pomatené zakazovače zakazovat a nijak bych jim to nerozmlouval, nebot to je jejich "čební látka"

No asi to není tak jednoduché,
nebot tendencí člověka je chyby napravovat či druhé poučovat,
těžšší je asi nechat druhé ty chyby činit

Ale to je můj názor "neutrálního pozorovatele dění"
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 12:11:31 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Problém je, že pokud je ten katolík nutí úspěšně, mají problém i ti lidé, nejen on; a tam už to přestává být prdel.
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 12:06:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Problém je, že v konečném důsledku se to obrátí proti všem; takže kdo prosadí zákaz kouření či práce o víkendu, nakonec bude trpět, protože někdo jiný prosadí něco, co on potřebuje.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 12:37:27 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Problém je, že v konečném důsledku se to obrátí proti všem; takže kdo prosadí zákaz kouření či práce o víkendu, nakonec bude trpět, protože někdo jiný prosadí něco, co on potřebuje.
................................................................................

No to je docela dobrý ne ?

To by možná mohl být ten učební plán, kdy pomalu přestaneme vymejšlet blbosti...
Autor: qwwůfjmqewůlmgeq (neregistrovaný) Čas: 2016-03-22 09:06:39 Titulek: Re: [↑]
"ale setkal jsem se často s tím, že dotyční moc dobře věděli, že tím škodí ostatním. Jen prostě byla košile vlastního zájmu bližší, než kabát spravedlnosti."

Ti dotyční netuší, že tím škodí i sobě! A to setsakramentsky moc! Ovšem ne přímo, nýbrž nepřímo. Tím, že zakáží práci o svátcích (a v horší varientě i o víkendech), totiž zlikvidují několik tisíc pracovních míst. Tady jsou přibližné výpočty:
http://dfens-cz.com/doprejte-nam-svatky-s-rodinou-nebo-lepe-i-nedele/
Mimochodem odhalil jsem chybu v tom článku: Podle mě je nesmysl, že řetězce na tomto zákazu vydělají, protože prý prodají stejné množství zboží za kratší doby, tj. budou mít nižší náklady. Jenže v současnosti řětězce zcela dobrovolně mají o svátcích otevřeno. Proč? Protože se jim to vyplatí. Nikdo je k tomu nenutí, je to jejich svobodná volba. A tento kalkul výhodnosti se samozřejmě neděje jen při řešení který den otevřít či neotevřít, ale i ohledně přesné pracovní doby: 6-22 hod? 7-22? 7-20 hodin? Po-ne stejné? Anebo po-pá stejné a o víkendu kratší dobu? O svátcích mají nyní mnohé řětezce otevřeno, protože lidí, kteří o svátcích nakupují je stále mnoho. Bohužel tito nakupující nejsou vůbec organizováni, jak tu zaznělo.

Ztráty se dají vyjádřit na trhu práce, kdy ti propuštění nebo ti, kteří kvůli tomu nebudou přijati do těch řětezců (např. studenti, kteří zoufale hledají aspoň nějaký výdělek), díky nabídce a poptávce sníží cenu práce úplně všech ostatních. Ano, úplně všech, i těch, kteří nikdy v supermarketu nenakupují, těch nejchudších i těch nejbohatších, některým více a některým méně. Záleží totiž na oboru a na lokalitě.A dalo by se to samozřejmě vyčíslit i finanční částkou (v desítkách ale spíš ve stovkách milionů). Skoro nikdo z lidí totiž vůbec netuší, jak funguje ekonomika respektive směna a jaké efekty směna přináší a co se stane, když do té směny vstoupí stát. Vůbec si neuvědomují, že u směny jsou vždycky dvě strany: strana nabídky a strana poptávky. A že směny všech ostatních lidí tvoří obrovskou komplikovanou propletenou síť, které se říká trh. A když zlikvidují pracovní místa pár tisíc lidí, trh se zmenší (ekonomická aktivita poklesne) neboli bohatství všech se zmenší a nepřímo se tento efekt dostane až k nim!

Když se teda bavíme i o marketingu libertariánských myšlenek, tak si myslím, že velmi příhodné by bylo seznámit lidi s tím, jak funguje směna a ekonomika na jednoduchých příkladech: např. městečko, v němž místní pekař koupí mouku od místního mlýna. Ta mouka pochází od zemědělce v okolí. Díky této směně zaměstnanci mlýna a zemědělec mají peníze na to, aby si od toho pekaře mohli kupovat pekařské výrobky. Tento řetězec se dá všelijak rozšiřovat a modifikovat. Např. že ten mlýn prodává mouku velmi vzdáleným lidem, dostává od nich za to peníze, a jeho zaměstnanci si od těch vzdálených lidí kupují na oplátku např. dovolenou u moře a elektroniku v e-shopu. A úplně nakonec přidat státní zásahy. A pak by mohl být řětězec např. na trh práce atd atd. Dovedl bych si představit video na YT: Sestřih z workshopu, kde by moderátor toto velmi srozumitelně vykládal např. důchodcům nebo dětem. Toto je utilitaristická argumentace. Nepopírám, že v první řadě jde o morální argumentaci, jenže ta je nepoužitelná. Když běžným lidem řeknete, že stát vůbec na nic vůči vám nemá právo, protože vy jediný jste majitelem a pánem svého těla, tak se na vás budou dívat jako na magora a vůbec vás už nebudou poslouchat.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-22 09:37:26 Titulek: Re: [↑]
Presne!
A jeste do toho zapojit zavist-jak nespravedlive je byt statnim urednikem-snadny zivot bez prace a odpovednosti,korupce...,zatimco ostatni se musi bat o praci a jeste ty kurvy zivit.
A duchodcum slibit,ze platy propustenych uredniku pujdou jim.A taky slibit,ze davky nefachcenkum se zrusi a pujdou taky duchodcum.
Zkratka jednoduche,sobecke veci pro obycejne lidi.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-22 09:58:29 Titulek: Re: [↑]
Dobry Tomasi!
To se fakt ale fakt nenajde v tehle zemi nikdo,kdo sjednoti pravici?Vzdyt to je tak "konzistentni" system ta priroda!Akorat se neumi prodat.
Asi proto,ze levicovy protivnik je zakerny-lze,rozestvava protivnika,slibuje a je placen temi nejbohatsimi,kterym socialismus vyhovuje(viz Babisi)
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasně, jediným kloudným argumentem je svoboda.
Mě ale zaujal už dávno ten křesťanský argument. Urzo, Petře Vostále, možná by jeden z vás o tom mohl něco vědět. Pokud je mi známo, tak křesťanská věrouka předepisuje (nebo jak to nazvat) neděli SVĚTIT, nikoli v neděli NEDĚLAT. Protože zejména v době třeba Cyrila a Metoděje, kdy 95% lidí pracovalo v zemědělství by taková kravina - v neděli nedělat - ani nešla splnit, tudíž ani nemohla být součástí původních křesťanských hodnot.
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 12:09:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já osobně s tímto výkladem souhlasím, ale neberte mě jako hlásnou troubu křesťanů, na to nejsou jednotné názory ani mezi nimi.
Ale myslím, že většina křesťanů v neděli pracuje; ale to je případ od případu, především sbor od sboru, všude mají něco.... někde půst, jinde nepijí kafe, nekouří, nejedí červené maso, znám i úchyláky, kteří házeli ze srázu televize, protože je to dílo satanovo (tím neříkám, že všichni, kdo mají nějaká omezení, jsou magoři, jen to s těmi televizemi hodnotím jako píčovinu).
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-21 12:34:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já neznám Písmo. Proto jsem oslovil vás dva. Jen mě ten argument o neděli ze strany křesťanů, kteří jej používají, přijde jako buď nesmysl nebo záměr. Žádné náboženství na světě, ať hlásá neděli, ramadám nebo šábes nepřesvědčí krávu, kozu, ovci, že nemá mít ráno a odpoledne mlíko. A dojení je taky práce. Ti "dva turisti" přeci, když přesvědčovali Čechy o křesťanství, nemohli tvrdit tehdy lidem, že v neděli nemají pracovat a že se mají vykašlat na svůj dobytek = podstatu živobytí tehdejších lidí.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 12:43:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já neznám Písmo.
.....................

Duchovnáci jsou na tom podstatně hůře,
na ty je kladen požadavek duchovně blemcat 24 hodin denně
a to kdekoliv a kdykoliv a při jakékoliv činnosti...

Často se tomu říká třeba "život v přítomném okamžiku"
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 12:51:48 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
S Písmem je ten problém, že nejde o technický manuál, vlastně jde o opak něčeho takového; výkladů jsou tedy mraky a typicky nelze říci, který z nich je ten "správný", protože bráno čistě výrokovou logikou jsou v Písmu věci, jež si protiřečí.
Nelze tedy říci, zda je ten argument nesmysl, nebo není: Někteří křesťané tvrdí, že to Písmo vyžaduje, jiní zas, že nikoliv. Ono už jde o to, že Bible byla napsána nějakým jazykem, kde mají některá slova více významů....
Většina křasťanů každopádně nefunguje tak, že by v neděli nedělali vůbec nic; znám i pastora, který to hrozně propagoval a prudil členy, aby v neděli fakt nic nedělali, až pak potřeboval rekonstruovat barák – a to najednou už vlastně to bylo myšleno jinak, neděle vlastně není až tak striktně nepracovní a nakonec mu tam ještě pomáhali ti lidé, které předtím jebal za to, když v neděli něco dělali.
Každopádně jako argument v diskusi s nekřesťany je to naprosto pitomé tak či tak.
Autor: PeTaX (neregistrovaný) Čas: 2016-03-21 15:36:25 Titulek: Re: [↑]
Myslím, že je třeba odlišovat církve a víru. Církve jsou jen mocenské složky zneužívající náboženství ku svému prospěchu a moci, víra/náboženství je spíše vnitřní a individuální řešení řádu světa.
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 18:13:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ne nezbytně všechny církve, ale v zásadě ano.... a rozlišovat je to třeba.
Autor: tatarjantar Čas: 2016-03-21 20:48:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mimo jiné je i psáno, že není člověk pro sobotu, ale sobota pro člověka. Smysl je hlavně v tom ctít nějaký přirozený cyklus a rytmus. Jednu sedminu času prostě věnovat relaxaci, odpočinku, blízkým, rozjímání a Bohu. Obzvlášť v dnešní době, kdy pro řadu lidí je relax okopávat zahrádku nebo jít nasekat polínka by byl nějaký dogmatický výklad skutečně nesmyslný.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-22 09:45:10 Titulek: Re: [↑]
Ted jde o to,jestli ten sedmy den ma byt pro vsechny stejny.Nezname,jak funguje ducharina,takze treba modleni vetsiho poctu lidi ve stejny okamzik je silnejsi...nebo tak neco-o tom treba p Vostal nebo Urza budou vedet vic
Autor: Urza Čas: 2016-03-22 09:58:36 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já už tady o tom někde výše či níže psal; je to něco, na čem se neshodují ani sami křesťané mezi sebou (ostatně ti se shodují jen na málo věcech).
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-22 10:02:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
.Nezname,jak funguje ducharina,takze treba modleni vetsiho poctu lidi ve stejny okamzik je silnejsi...
..................................................................................

Na to jsou různé názory,

skupinová meditace by mohla být pomůckou pro ty méně duchovně vyspělé nebot by jim to mohlo pomáhat na naladění se na vyšší úrovně,
nejlepší je pak meditace s mistrem a jeho duchovní vyzařování je pomocí,

ale já nejsem přítelem těchto praktik i když to má samozřejmě efekt,
tak je to zkratka která si myslím že mnoho dobrého nepřinese,
protože každou zkratkou se něco vobejde a vojebe
a stejně se nejspíše bude muset vrátit k tomu, čemu jste se vyhnuli
a s pomocí druhého přeskočili

Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-22 10:12:53 Titulek: Re: [↑]
Ja fakt nevim,jak to funguje,ale slysel jsem nazory,ze kdyz vetsi pocet lidi mysli v jeden okamzik na jednu vec,tak to je nejaka sila,ktera muze veci menit.Ze kazde pismeno ma nejakou urcitou presnou ucinnost a kdyz se spravne poskladaji ve slova a intenzivne se mysli,tak jsou jako preprogramovani na dalku(napr o tom pekne pise Weinfurter v Ohnivem keri).Treba to jednou veda vysvetli....ale dnes se to da vpodstate delat mobilem,tak uz jsme mozna blizko k navratu do dob,kdy to tady na Zemi uz nekdo znal(at ziji Velikonoce!)
Autor: Urza Čas: 2016-03-22 10:14:30 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nevím jak pan Vostál, ale já tomu osobně nevěřím, je to pro mě spíše přitažené za vlasy.... ale samozřejmě důkaz, že na tom nic není, nemám.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-22 10:31:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Někde jsem slyšel,

že když byl prováděn poprvé na světě nějaký chemický pokus, tak trval určitý čas,
a když jej pak začali provádět i další laboratoře,
tak se ona reakce uskutečnila snadněji a rychleji

což by asi mohl být důkaz "myšlenkové magie"
kdy prostě zesílením a opakováním nějaké myšlenky či postupu se oné myšlence dává "existence"

a takto bychom se pak dostali k egregorům,
což jsou takto vytvořená vibrační pole která mají svou "existenci"

Na téma egregorů jsem našel vcelku pěkné články zde : http://www.zuzi.cz/clanky-podminecna-laska-nejsilnejsi-egregor-1

myslím že je to docela pěkně napsaný...

Já se o to moc nezajímám, ale je to vcelku k tomuto tématu
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-22 10:36:14 Titulek: Re:EGREGORY [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
V podstatě to je o důvod více vyhýbat se nějakým zavedeným skupinám a společným meditacím či modlitbám,

v určité fázi vás to může pozvednout na určitou vibrační úroven, ale jen na určitou úroven a tam vás to pak drží a omezuje
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-22 10:43:27 Titulek: Re:EGREGORY [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tohle je taky dobrý,
a aktuální i pro anarchisty, nebot stát je také egregor :

Cesta ven z egregoru

Jakékoliv zastrašování a hrozba egregoru, však neznamenají, že je člověk bezmocný. Východiskem z ohrožení je pojmenování všech vazeb a pout k němu, všech v sobě přítomných programů, vzorců, přesvědčení, emocí..., které s ním jakkoliv souvisí. Je důležité vrátit všechny dary darované egregorem, splatit mu je Bezpodmínečnou Láskou a vyvázat se ze všech dluhů vůči němu.
Taktéž je velmi prospěšné vyvázat se ze všech vazeb s lidmi, kteří jsou s ním propojení, se kterými má člověk osobní (stará) karmická a principiální pouta. Tohle je třeba za všechny životy pochopit, vyčistit, odpustit a vyvázat se prostřednictvím Bezpodmínečné Lásky.
Tehdy člověk nebude mít v sobě nic, co by trest zvenčí přitáhlo. Bude prostřednictvím Bezpodmínečné Lásky plně v bezpečí. Vyváže se z egregoru, který už nebude moci útočit, zastrašovat či ovlivňovat skrze nikoho.


Bezpodmínečná Láska je metodou, cestou, jak se dostat ven ze všech forem nesvobody a otroctví...



Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-22 11:01:50 Titulek: Re:EGREGORY [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No a nedá mně to abych sem nedal ještě toto z toho článku o egregorech

nebot volby se blíží (hahaha) :

Egregor láká k sobě člověka sliby. Energeticky mu slibuje, že bude šťastný, spokojený, bude mít vše co potřebuje, bude moci třeba léčit, pomáhat lidem jeho prostřednictvím... a dělat třeba i zázraky. Jeho vůdčí bytosti, s různými vibracemi lásky/Lásky, se dokážou přímo nebo v převlecích zjevovat v meditacích, ve snech, vizích... Člověk se prostřednictvím svých přání, tužeb a chtění k němu připojí, ale zároveň upadne i do iluzí. Ztratí Láskyplné prociťování Pravdy a nechá se překrýt jeho energií, kterou považuje za svou. Stane se jeho energetickým vazalem, který musí velmi často za možnosti a zázraky, které dostal k dispozici, zaplatit svou životní energií. Ne všechny tyto dary jsou Bezpodmínečně Láskyplné.
Web: neuveden Mail: adraynnith v doméně gmail.com
A víte co? Chudáci policajti taky mají právo na volné státní svátky za to, že nám tak poctivě pomáhají a chrání nás.
Dopřejme jim to! Zakažme policajty ve svátek!

Aspoň nějaký pozitivní efekt by ten zákon měl...
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 12:11:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
LoL, dobrá připomínka; těm bych to schválil xDD
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-21 12:36:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Lidi maj v neděli sedět doma a ne páchat trestnou činnost. Na co v neděli cajty...
:-)))
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 12:46:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo,
ale to by bylo dobrý zakázat i
doktory a hasiče,
provoz metra, tramvají a vlaků a letadel a benzínek a elektráren,
vodáren a plynáren
a samozřejmě pekáren (to bychom neměli asi ráno čestvý rohlíky)
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2016-03-21 12:58:50 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No já bych zakázal i práci večer po 17:00. Lidi maj trávit večery doma s rodinou, číst dětem knížky apod. Na to nepotřebujou proud a chudáky zaměstnance elektráren. Na to stačí petrolejka! Žádná divadla s Hamletama, koncerty filharmonických šmodlibojsů. Herci a houslisti nemaj právo na rodinný život...? Maj!

!!!ZASTAVME ZEMĚKOULI A BUDE RÁÁÁJ!!!
Autor: Kanec (neregistrovaný) Čas: 2016-03-21 21:05:55 Titulek: krůček za krůčkem
Tuhle obnovíme sloup, támhle na gymnáziu zavedeme povinné mše, z tohodle uděláme státní svátek, támhleto zakážeme, támhleto přikážeme. A je to. Dřív se tomu říkalo rekatolizace, dneska je to oficiálně sled údajně nesouvisejících jevů.

Rekatolizace salámovou metodou říkám já. Proto lidovci a proto svátky. To je od slova svatost a svaté.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 22:20:42 Titulek: Re: krůček za krůčkem [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Rekatolizace salámovou metodou říkám já.
.........................................

A nebylo to za katolizace lepší ???

Víte co mají svatých a navíc velikonoce (ty trvaj tejden)
a před nimi měsíční půst
sestoupení ducha svatýho
vánoce až po tři krále
takže mimo svěcení sedmého dne božího odpočinutí bylo dříve spousta všelijakých svátků
k tomu si přičtěte ještě dovolenou

a zjistíte že půl roku vlastně máte volno (hahaha)

Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 22:25:15 Titulek: Re: krůček za krůčkem [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo a když si k tomu přihodíte jěště židovský svátky včetně soboty,
tak už jste doma třičtvrtě roku

a díky globalizaci budeme slavit i muslimské a hinduistické a budhistické svátky,
různé nové roky různých kalendářů
takže fakt nevím, kdo a kdy bude chodit do práce...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-21 22:38:11 Titulek: Re: krůček za krůčkem [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já mám svátky rád,
jednak mám svátek dvakrát do roka díky svému jménu,
a pak mám jednou narozeniny a slavím i úmrtiny (opak narozenin)
slavím i rovnodennosti (což mám dnes)
i slunovraty
všechny úplnky a všechny novy

a když náhodou není co slavit, tak slavím aspon to, že ještě žiju
Autor: Urza Čas: 2016-03-21 23:48:30 Titulek: Re: krůček za krůčkem [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já katolík sice nejsem, ale celkem je chápu, snaží se evangelizovat, to ostatně děláme i my (tedy šíříme myšlenky svobody); a v zásadě mi nevadí, když evangelizují, ale je hnus, když k tomu využívají státní aparát (a prostředky).
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-22 09:16:07 Titulek: Re: krůček za krůčkem [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
a v zásadě mi nevadí, když evangelizují, ale je hnus, když k tomu využívají státní aparát (a prostředky).
..................................................................................

A tak církve povětšinou výhodně spolupracovaly se světskou mocí a naopak,
dnes tak činí v demokratickém systému

mě jen při tét příležitosti poněkud zaráží onen Ježíšův výrok o daních, kdy tvrdí že "máme dávat císaři co je císařovo" a to jen proto, že na minci je obraz císaře.
To mně přijde nesmyslné, to je jako kdyby portrét nějakého člověka co namaloval malíř automaticky patřil tomu potrétovanému, nikoliv malíři jenž jej vytvořil
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2016-03-22 10:01:42 Titulek: Re: krůček za krůčkem [↑]
Furt lepsi jak dotovany holy prdele na namestich a neziskovky
Autor: Roman Čas: 2016-03-22 08:07:16
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Zastánci zavírání krámů o svátcích se zaštiťují mimo jiné tím, že tak prodavačkám zbyde víc času věnovat se rodině, protože trávit čas se svými nejbližšími je důležité apod. Ta samá strana chce zavést nástup do školky o rok dříve - to je o rok času méně stráveného s mámou na pískovišti. WTF? Kdyby se ten socialismus alespoň tvářil, že má nějaký směr a cíl, ale ono to vypadá spíš jako Brownův pohyb...
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-03-22 09:02:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To má přeci logiku,

ten rok školky jim bude nahrazen větším počtem volných dnů mámy prodavačky,
takže pak mohou být dříve přijaty do většího kolektivu,
nebot se jim předtím dostalo větší lásky od mámy a jsou tedy lépe a dříve přizpůsobeny pro život v kolektivu

Jde o progresivní vývoj zdravého jedince....
Autor: Urza Čas: 2016-03-22 09:56:28 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono je to spíše o tom, že jako argument se použije cokoliv, co je zrovna po ruce; cíl je samozřejmě co nejvíc řídit životy poddaných.
Autor: pz100000 Čas: 2016-03-30 08:13:40
Web: neuveden Mail: schován
Tentokrat teda dete fakt do prdele!
Nebejt Vas, tak jsem tu sracku fsech sracek nevidel. A jeste po ranu. Fakt nemam silu ani vrazit sem smajlika.
Vy jste se kdesi (tusim) tohoto absurdniho divadylka aspon castecne zastaval, ale to teda ani hovno. Prvotridni svinstvo, od vyberu tech dutolebcu az po moderaci. Popikovy hyperkurevstvo pro nejspodnejsi patra.
Tak dik.
Autor: Urza Čas: 2016-03-30 08:57:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vy jste se na to podíval? xD
Jinak zastával jsem se toho v tom smyslu, že v NĚKTERÝCH DÍLECH veřejně zazní zajímavý názor, který by lidé měli slyšet; ale zároveň samozřejmě uznávám (a nikdy jsem nepopíral), že tam existují díly úplně nechutné a na hovno.
logo Urza.cz
kapky