Autor: Urza
Čas: 2015-10-07 00:40:56
Když ISIS skočí z okna, musíme my také?
Poslední dobou neustále narážím na islamobijecké argumenty ve smyslu, že když „my“ něco nesmíme dělat „u nich“, měli bychom to zakázat i „jim tady“, například:
„V muslimských zemích nesmějí naše ženy chodit v bikinách, takže tady bychom měli zakázat burky.“
„My si v muslimských zemích také nesmíme stavět kostely, takže tady bychom měli zakázat mešity.“
Nechci se zabývat tím, že to není tak úplně pravda, neboť mezi muslimskými zeměmi jsou značné rozdíly; rád bych však poukázal na absolutní stupiditu tohoto argumentu i v případě, že by to pravda byla.
Vycházíme-li z předpokladu, že islám je zlo, potlačuje svobodu, lidskou důstojnost a v zásadě se jedná o to nejhorší násilné barbarství světa, pak se snad shodneme na tom, že to není úplně příklad vhodný následování. Jak je možné něco či někoho nenávidět a přisuzovat tomu či jemu ty nejhorší myslitelné vlastnosti, ale následně to či jej ve své argumentaci používat jako příklad hodný následování? Je to asi tak hloupé jako označit třeba Babiše za zavrženíhodného zloděje, ale vzápětí jít krást se zdůvodněním, že Babiš to také dělá!
Úplně jiný – leč neméně stupidní – argument pak zní: „I když muslim řekne, že nás nechce zabít, tak ve skutečnosti chce, protože Takíja mu dovoluje lhát.“ Ehm… ne že by nedovolovala, ale ono je snad bez povolení technicky nemožné lhát? Nikdy jste nepotkali nikoho, kdo by lhal bez toho, aby mu to někdo explicitně povolil? Dovolení lhát nemá žádný význam, neboť jej mají implicitně všichni lidé na světě; tedy s výjimkou těch, jímž poškození mozku lhát neumožňuje. Navíc je tu ještě jeden zajímavý paradox: Takíja muslimům umožňuje mimo jiné tvrdit, že nejsou muslimové, ergo kdokoliv může být muslim tvrdící o sobě, že není muslim; z toho plyne, že neexistuje cesta, jak poznat, jestli zcela libovolný člověk nelže podle Takíji.
Co mají tyto dva naprosto odlišné argumenty společného? Inu, oba jsou tak extrémně hloupé, že vyžadují, aby ten, kdo je používá, zcela vypnul kritické myšlení; a slyšet je kolem sebe můžeme bohužel docela často, což vypovídá cosi o stavu společnosti. Setkáte-li se s někým, kdo tyto argumenty užívá, je to jasný indikátor, že dotyčný přepnul z racionálního myšlení na pudové a emocionální uvažování, ergo není schopen přijmout logický argument, jenž odporuje jeho současnému přesvědčení; a použijete-li náhodou takové (či jim podobné) argumenty vy sami, vážení čtenáři, domnívám se, že je to znamení k sebezpytu.
„V muslimských zemích nesmějí naše ženy chodit v bikinách, takže tady bychom měli zakázat burky.“
„My si v muslimských zemích také nesmíme stavět kostely, takže tady bychom měli zakázat mešity.“
Nechci se zabývat tím, že to není tak úplně pravda, neboť mezi muslimskými zeměmi jsou značné rozdíly; rád bych však poukázal na absolutní stupiditu tohoto argumentu i v případě, že by to pravda byla.
Vycházíme-li z předpokladu, že islám je zlo, potlačuje svobodu, lidskou důstojnost a v zásadě se jedná o to nejhorší násilné barbarství světa, pak se snad shodneme na tom, že to není úplně příklad vhodný následování. Jak je možné něco či někoho nenávidět a přisuzovat tomu či jemu ty nejhorší myslitelné vlastnosti, ale následně to či jej ve své argumentaci používat jako příklad hodný následování? Je to asi tak hloupé jako označit třeba Babiše za zavrženíhodného zloděje, ale vzápětí jít krást se zdůvodněním, že Babiš to také dělá!
Úplně jiný – leč neméně stupidní – argument pak zní: „I když muslim řekne, že nás nechce zabít, tak ve skutečnosti chce, protože Takíja mu dovoluje lhát.“ Ehm… ne že by nedovolovala, ale ono je snad bez povolení technicky nemožné lhát? Nikdy jste nepotkali nikoho, kdo by lhal bez toho, aby mu to někdo explicitně povolil? Dovolení lhát nemá žádný význam, neboť jej mají implicitně všichni lidé na světě; tedy s výjimkou těch, jímž poškození mozku lhát neumožňuje. Navíc je tu ještě jeden zajímavý paradox: Takíja muslimům umožňuje mimo jiné tvrdit, že nejsou muslimové, ergo kdokoliv může být muslim tvrdící o sobě, že není muslim; z toho plyne, že neexistuje cesta, jak poznat, jestli zcela libovolný člověk nelže podle Takíji.
Co mají tyto dva naprosto odlišné argumenty společného? Inu, oba jsou tak extrémně hloupé, že vyžadují, aby ten, kdo je používá, zcela vypnul kritické myšlení; a slyšet je kolem sebe můžeme bohužel docela často, což vypovídá cosi o stavu společnosti. Setkáte-li se s někým, kdo tyto argumenty užívá, je to jasný indikátor, že dotyčný přepnul z racionálního myšlení na pudové a emocionální uvažování, ergo není schopen přijmout logický argument, jenž odporuje jeho současnému přesvědčení; a použijete-li náhodou takové (či jim podobné) argumenty vy sami, vážení čtenáři, domnívám se, že je to znamení k sebezpytu.
Přečtení: 19475
Komentáře
Komentář 311
Komentář 312
Komentář 314
Pokud organizovaným náboženstvím myslíte třeba i křesťanství v ČR, které je organizované církvemi, pak nesouhlasím s tím, aby je dotoval stát, ale krom toho tam shledávám obrovský rozdíl: v absenci násilného donucení.
Komentář 317
Komentář 318
Komentář 319
Komentář 320
Komentář 321
Komentář 324
Komentář 323
Komentář 325
Komentář 326
Komentář 327
Komentář 328
Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení.
(Řím 10:9-10)
Nevím jistě, jak to mají katolíci, oni si více potrpí na různé rituály, tak je tam možná třeba více.
Protestanti křtí, ale není to nutná podmínka pro to, aby člověk byl křesťanem, spíše takové potvrzení toho rozhodnutí.
Samozřejmě protestantské církve jsou různé, tak to může být u některých jinak.
Většina křesťanů ve výsledku určitě pokřtěná bude.
Komentář 331
Dříve jsem chodil na významné mše do kostelů (hlavně kvůli blízkým z rodiny), abych jim buď pomohl nebo zůstal na blízku atd., vždy jsem něco také přispěl, protože jsem chtěl, ale financovat církev z násilím uloupených peněz od jiných lidí, to je tedy úplně jiný „level“ a naprosto něco jiného než původní křesťanství učí, pokud se nemýlím. Takže z těchto prostředků postavený „kostel“ je v mých očích stejně špatný jako „mešita“. Ať si každý věří čemu chce, pokud se nestane agresorem a drží slovo, jsem ochoten s ním spolupracovat, bez rozdílu rasy, pleti nebo víry.
Komentář 332
Jinak já osobně též odmítám papeže (ten současný je mnedle prvotřídní kokot, ten minulý zdaleka nebyl tak zlý), kardinály a veškerou pompu s nimi spojenou.
Financování církve z peněz násilím ulopených je pochopitelně svinstvo, na tom se shodnu.
Ale nebudu explicitně vystupovat proti křesťanům (či muslimům) obecně za to, že někteří z nich si staví svatostánky za státní peníze.
Komentář 333
Souhlasím. Protože aplikace kolektivní viny je opravdu svinstvo a každý nese v důsledku odpovědnost pouze za svoje vlastní jednání. K čemu vedly všechny ostatní ideologie z ní vycházející, je dobře vidět všude kolem nás ještě dnes..
Komentář 334
Komentář 322
Komentář 335
Komentář 336
Tohle je ale docela nebezpečná myšlenka. Kdo posoudí zda „burka“ nebo např. šála na krku s nápisem „Kometa“ je dostatečnou integrací do kultury v té které společnosti, popřípadě jaké chování bude tolerováno a jaké trestáno silou? A kde?
Kde budou platit a jaké přesně jsou ty Vaše podmínky asimilace? Kdo to bude vymýhat?
Pokud na Vašem pozemku zakážete všem jeho návštěvníků nosit např. spodní prádlo, OK. Čistě Vaše soukromá věc. Ale mě tam asi neuvidíte, čistě z osobních důvodů..
Symboly jsou různé a jejich význam podléhá subjektivnímu vnímání každého individuálně. To že někdo považuje něco za symbol, nedává ještě vůbec nikomu žádné právo, prosazovat podobné „očistné“ vize na cizím pozemku.
Komentář 337
Komentář 338