Autor: Kutaragi (neregistrovaný)Čas: 2023-10-09 12:02:07Titulek: Ne asociální ale nehumánní
Ahoj. Presm bych chtěl říci že vaše pořady jsem začal poslouchat skrze školství a k anarchokapitslismu jsem se dostal spíš oklikou.
Teď k věci. Myslim si že anarchokapitslismus je hlavně nehumánní nikoliv asociální
Kdyby jsme se v průmyslové revoluci zeptali děti jestli chtějí chodit do práce tak by nám řekli že ano ale přes to si myslím že to nebylo dobré
Kdyby jsme legalizovaly prodej orgánů nebo gladiátorské zápasy spousta lidí by o to měla zájem , přesto si myslím že je dobře že tomu jako společnost bráníme. Tyto rozhodnutí totiž nedelate většinou úplně svobodně ale kvůli nějaké ekonomické nouzy stejně jako třeba surogatni mateřství.
Říká se se že Ústavní soud nemáme proto aby nás chránil ale máme ho proto aby nás chránil před námi.
Nedokážu si představit jak by to dopadlo například s romskou menšinou kdyby byl v ČR anarchokapitalismus. Nenašli by zastání u většinové společnosti stejně jako teď ale už by je nikdo ani nechránil. proste by se vyhnali nebo vyvraždili a nikoho by to moc nezajímalo.
Přijde mi že anarchokapitalismus je spíš takový restart kdy začínáme od nuly. Jako by nechápal že zdravotní pojištění nebo sociální pojištění vzniklo kvůli tomu že to lidé chtěli , nechtěli žít v době kdy nemají na doktora nebo protože jim umrely děti díky čemuž ve stáří mají smůlu a umřou hladem.
Mohlo by to fungovat kdyby to byl restart úplně se vším všudy tedy i v majetku a všichni začínáme od nuly. Ale ne teď kdyz má každý jinou startovací čáru.
Nicméně možná to vše jen špatně chápu. Prosím o případné vysvětlení.
Jinak bych vás chtěl podpořit v práci. Sice s vámi nesouhlasím ale baví mě se zamyslet nad tím co říkáte a rád vás poslouchám.
Jen asi nemám takovou představivost abych si to vůbec dokázal představit v praxi.
S dětskou prací během průmyslové revoluce děláme obrovskou chybu v uvaožávní: V DNEŠNÍ (bohaté) společnosti dětská práce nedává smysl; v tehdejší (chudé) dávala, protože by bez toho ty děti umíraly hlady. Obecně dětská práce nedává smysl tam, kde je snadné zajistit základní potřeby (proto se v bohatých společnostech prakticky nevyskytuje); naopak ale dává smysl tam, kde jsou lidé chudí (protože prostě nemají zdroje na přežití).
Gladiátorské zápasy/prodej orgánů je stejný případ; když už by se k tomu někdo dobrovolně rozhodl, pak ano, pravděpodobně kvůli hmotné nouzi. Jenže když mu tu možnost vezmeme, nepomůžeme mu tím; on sám tuto možnost zvolí jen tehdy, když ji ON SÁM považuje za lepší než tou cestou nejít.
I menšiny jsou v decentralizované společnost chráněny lépe než v centralizované (vysvětluji v přednášce o decentralizaci, vyjde asi za tři týdny).
Anarchokapitalismus není restart; jde o nějakou pozvolnou změnu (revoluce nedává smysl). O tom také mluvím ve spoustě videí a přednášek.
To je tak...Za 1 000 let nekdo rekne: Kdybyste se v roce 2023 zeptali dospelych lidi, jestli chteji chodit do prace, jiste by nam rekli ze ano, ale presto si myslime, ze to nebylo dobre.... Byly doby, kdy deti ve velkem umirali, lide se casto nedozili ani 20-30 let...potom casem deti uz tolik neumirali, ale pracovali od rana do vecera, aby neumrely...potom casem uz nemusely delat tolik, aby neumrely, ale porad jeste delali dost...potom casem...potom casem na tom lidstvo bylo uz tak dobre, ze na uziveni (potravinami) lidi nebylo zapotrebi ani 10% z celkove populace, narozdil od dob drivejsich, kdo to bylo i vice nez 90%....potom casem uz nebylo potreba ani takove mnozstvi manualni prace v tovarnach...a deti mohyl v pohode chodit do skol atd atd. Jde o to, ze nemuzeme hodnotit nejakou jinou dobu/situaci nasi optikou. Dale - napriklad ti Romove. Situace s Romy (a jinymi, pouzijme zkratku a mluvme jen o romech) je takova, jaka je, protoze prostredi k teto situaci "nuti" , a nebo minimalne "motivuje". Pokud by byl Ancap, nikdo by nikoho programove nevyhanel ani nevrazdil, nebot by se to "nesmelo". Ancap neni "kazdy si dela cokoliv chce", ale "kazdy si dela cokoliv chce, pokud tim neutoci na nekoho jineho" (opet zkratka) Imho v ancapu by se kazdy chtel proste co nejlepe uzivit, jako kdykoliv jindy - a jelikoz by prostredi nikoho nemotivovalo zivit se pobiranim davek a podobne, nebyl by s tim problem. Ostatne, pracovitych Romu je dneska take dost, troufnu si rict, ze i vic, nez tech nepracovitych, akorat nejsou videt - logicky, protoze zijou normalniu zivoty a lide, co ziji normalni zivoty, proste "nejsou videt" v mediich a podobne. Restart od nuly - imho skutecne realny problem a velka vec k debate. Osobne na to mam nazor ten, ze svet uz je TAK MOC v prdeli vinou statu, ze nejaka 100% spravedliva cesta neexistuje. Imho cesta je postupnym ubiranim statu s tim, ze jednou uz proste nebude potreba. Na druhou stranu - staty primo podporuji rozevirani nuzek mezi bohatymi a chudymi a malou moznost postupovani smerem nahoru od chudych k bohatym. Typicky napriklad proto, ze v mnoha oborech je takove mnozstvi regulace, ze jedinec nema sanci vse splnit, zatimco velka korporace na to ma oddeleni a udela to v pohode. Priklad: Rekneme, ze umis dobre pect buchty. Zkus si zacit prodavat buchty na kseft s tim, ze az si vydelas, otevres si malou pekarnicku, kde tech buchet budes delat vice....Zkus si to, temer to nejde. Moje znama zacala doma pect vanocni cukrovi. Jakmile to chtela zacit prodavat trosku ve vetsim, nabehly na ni urady...to musis mit oddelene prostory pro peceni pro sebe a pro zakazniky, oddele toalety...atd atd. Zakousla se, predelala pur baraku kvuli tomu...je jedna z mala, co se na to nevysrala. Ostatni radsi zustanou chudi a nebudou se o nic snazit. Ja osobne jsem se zacal zivit rekonstrovanim nemovitosti - umim spoustu veci lepe, nez kdejaka "odborna firma" - ovsem musim to delat tak nejak ....musim hodne obchazet zakony, abych se tim vubec mohl zivit. Dokazal jsem to vymyslet, aby to bylo legalni (teda doufam), ale kdybych proste prisel, ze to chci delat a dejte mi na to papir, ze muzu - tak by mi ho nedali a delat bych to nemohl.
Socialni a zdravotni pojisteni jako takove problem nejsou. Problem je, ze se jedna o dan a ze je tato sluzba lidem vnucovana! Kdy to do pytle vy etatiste pochopite? Kapitalismus je svoboda, kdy jsi odpovedny a zaroven svobodny! Nikdo ti nebude branit udelat si zdravotni pojistovnu, do ktere budou lide platit podle vyse sveho prijmu, jen to nebudes moci vnutit silou ostatnim!
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
Kuře Joe k Spokojený vězeň:
Asi se točíme v kruhu a nechápeme se. Za prvé je nutné říct, že ankap se nezakládá, ale vzniká. Prostě je to jen popis společnosti, kde je neomezený volný trh. 2) ankap ve státu prostě není možný, protože stát vymáhá na svém území násilím centrálně […]
Komentář 110154
Kuře Joe k Spokojený vězeň:
Přesně jako napsal pz10000. Ankap ve státních pravidlech není anarchie, protože je mu vladnuto. Stát v ankapu být může a nemá žádné omezení, jen musí soutěžit v konkurenci ostatních poskytovatelů. Jakmile není dobrovolný, nedá se říct, že na jeho území je […]
Komentář 110150
Rakusak k Spokojený vězeň:
Proc? Protoze nam vladnou lide jako norbert, kterym stavajici stav vyhovuje, jelikoz prostrednictvim statniho nasili tyji ze schopnejsich a podnikavejsich lidi. Temto lidem je treba se branit!
Komentář 110143
hefo k Spokojený vězeň:
Keď to vezmeme z iného pohľadu, dnes máme ankap, v rámci ktorého vzniklo okolo dvoch stoviek štátov. Že vznikli v rozpore s NAPom? Ále prosím Vás, to sú tie výnimky popisované Urzom ("Ačkoliv je anarchokapitalismus s principem neagrese v plném […]
Komentář 110142
Kuře Joe k Spokojený vězeň:
Ok, možná jsem se špatně vyjádřil. Napsal jsem "něco jako dobrovolný stát", ne stát tak jak jsou dnes. Takže se třeba dobrovolně upíšete k placení daní za služby, které stát dnes poskytuje, ale poskytovat je bude v podstatě firma. Ta může mít […]
Komentář 110141
hefo k Mohu právo libovolně delegovat?:
Ten vtip (k ostatnému už nemám, čo by som dodal) znie zhruba takto: Na smrteľnej posteli leží starý Žid Moše, v ktorého potomstve bolo už mnoho detí, vnúčat a pravnúčat, celý život úspešne podnikal a celkovo sa mu v živote darilo. Tak si dal zavolať […]
Komentář 110138
Kuře Joe k Spokojený vězeň:
Asi nerozumím, z definice stát může fungovat vedle ankap společnosti, ale ankap nemůže fungovat uvnitř státu. Ankap nemá univerzální "pravidla", je to spíše filozofie lidí, ne systém nebo organizace. (Můj názor)
Komentáře
Komentář 96435
Teď k věci. Myslim si že anarchokapitslismus je hlavně nehumánní nikoliv asociální
Kdyby jsme se v průmyslové revoluci zeptali děti jestli chtějí chodit do práce tak by nám řekli že ano ale přes to si myslím že to nebylo dobré
Kdyby jsme legalizovaly prodej orgánů nebo gladiátorské zápasy spousta lidí by o to měla zájem , přesto si myslím že je dobře že tomu jako společnost bráníme. Tyto rozhodnutí totiž nedelate většinou úplně svobodně ale kvůli nějaké ekonomické nouzy stejně jako třeba surogatni mateřství.
Říká se se že Ústavní soud nemáme proto aby nás chránil ale máme ho proto aby nás chránil před námi.
Nedokážu si představit jak by to dopadlo například s romskou menšinou kdyby byl v ČR anarchokapitalismus. Nenašli by zastání u většinové společnosti stejně jako teď ale už by je nikdo ani nechránil. proste by se vyhnali nebo vyvraždili a nikoho by to moc nezajímalo.
Přijde mi že anarchokapitalismus je spíš takový restart kdy začínáme od nuly. Jako by nechápal že zdravotní pojištění nebo sociální pojištění vzniklo kvůli tomu že to lidé chtěli , nechtěli žít v době kdy nemají na doktora nebo protože jim umrely děti díky čemuž ve stáří mají smůlu a umřou hladem.
Mohlo by to fungovat kdyby to byl restart úplně se vším všudy tedy i v majetku a všichni začínáme od nuly. Ale ne teď kdyz má každý jinou startovací čáru.
Nicméně možná to vše jen špatně chápu. Prosím o případné vysvětlení.
Jinak bych vás chtěl podpořit v práci. Sice s vámi nesouhlasím ale baví mě se zamyslet nad tím co říkáte a rád vás poslouchám.
Jen asi nemám takovou představivost abych si to vůbec dokázal představit v praxi.
Komentář 96436
S dětskou prací během průmyslové revoluce děláme obrovskou chybu v uvaožávní: V DNEŠNÍ (bohaté) společnosti dětská práce nedává smysl; v tehdejší (chudé) dávala, protože by bez toho ty děti umíraly hlady.
Obecně dětská práce nedává smysl tam, kde je snadné zajistit základní potřeby (proto se v bohatých společnostech prakticky nevyskytuje); naopak ale dává smysl tam, kde jsou lidé chudí (protože prostě nemají zdroje na přežití).
Gladiátorské zápasy/prodej orgánů je stejný případ; když už by se k tomu někdo dobrovolně rozhodl, pak ano, pravděpodobně kvůli hmotné nouzi.
Jenže když mu tu možnost vezmeme, nepomůžeme mu tím; on sám tuto možnost zvolí jen tehdy, když ji ON SÁM považuje za lepší než tou cestou nejít.
I menšiny jsou v decentralizované společnost chráněny lépe než v centralizované (vysvětluji v přednášce o decentralizaci, vyjde asi za tři týdny).
Anarchokapitalismus není restart; jde o nějakou pozvolnou změnu (revoluce nedává smysl). O tom také mluvím ve spoustě videí a přednášek.
Za případnou podporu budeme moc rádi, díky:
https://opristavu.urza.cz/
Komentář 96437
Byly doby, kdy deti ve velkem umirali, lide se casto nedozili ani 20-30 let...potom casem deti uz tolik neumirali, ale pracovali od rana do vecera, aby neumrely...potom casem uz nemusely delat tolik, aby neumrely, ale porad jeste delali dost...potom casem...potom casem na tom lidstvo bylo uz tak dobre, ze na uziveni (potravinami) lidi nebylo zapotrebi ani 10% z celkove populace, narozdil od dob drivejsich, kdo to bylo i vice nez 90%....potom casem uz nebylo potreba ani takove mnozstvi manualni prace v tovarnach...a deti mohyl v pohode chodit do skol atd atd.
Jde o to, ze nemuzeme hodnotit nejakou jinou dobu/situaci nasi optikou.
Dale - napriklad ti Romove. Situace s Romy (a jinymi, pouzijme zkratku a mluvme jen o romech) je takova, jaka je, protoze prostredi k teto situaci "nuti" , a nebo minimalne "motivuje". Pokud by byl Ancap, nikdo by nikoho programove nevyhanel ani nevrazdil, nebot by se to "nesmelo". Ancap neni "kazdy si dela cokoliv chce", ale "kazdy si dela cokoliv chce, pokud tim neutoci na nekoho jineho" (opet zkratka)
Imho v ancapu by se kazdy chtel proste co nejlepe uzivit, jako kdykoliv jindy - a jelikoz by prostredi nikoho nemotivovalo zivit se pobiranim davek a podobne, nebyl by s tim problem. Ostatne, pracovitych Romu je dneska take dost, troufnu si rict, ze i vic, nez tech nepracovitych, akorat nejsou videt - logicky, protoze zijou normalniu zivoty a lide, co ziji normalni zivoty, proste "nejsou videt" v mediich a podobne.
Restart od nuly - imho skutecne realny problem a velka vec k debate. Osobne na to mam nazor ten, ze svet uz je TAK MOC v prdeli vinou statu, ze nejaka 100% spravedliva cesta neexistuje. Imho cesta je postupnym ubiranim statu s tim, ze jednou uz proste nebude potreba.
Na druhou stranu - staty primo podporuji rozevirani nuzek mezi bohatymi a chudymi a malou moznost postupovani smerem nahoru od chudych k bohatym. Typicky napriklad proto, ze v mnoha oborech je takove mnozstvi regulace, ze jedinec nema sanci vse splnit, zatimco velka korporace na to ma oddeleni a udela to v pohode. Priklad: Rekneme, ze umis dobre pect buchty. Zkus si zacit prodavat buchty na kseft s tim, ze az si vydelas, otevres si malou pekarnicku, kde tech buchet budes delat vice....Zkus si to, temer to nejde.
Moje znama zacala doma pect vanocni cukrovi. Jakmile to chtela zacit prodavat trosku ve vetsim, nabehly na ni urady...to musis mit oddelene prostory pro peceni pro sebe a pro zakazniky, oddele toalety...atd atd. Zakousla se, predelala pur baraku kvuli tomu...je jedna z mala, co se na to nevysrala. Ostatni radsi zustanou chudi a nebudou se o nic snazit.
Ja osobne jsem se zacal zivit rekonstrovanim nemovitosti - umim spoustu veci lepe, nez kdejaka "odborna firma" - ovsem musim to delat tak nejak ....musim hodne obchazet zakony, abych se tim vubec mohl zivit. Dokazal jsem to vymyslet, aby to bylo legalni (teda doufam), ale kdybych proste prisel, ze to chci delat a dejte mi na to papir, ze muzu - tak by mi ho nedali a delat bych to nemohl.
Komentář 96489
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.