Manželství je každého soukromá věc… – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2019-11-26 00:00:02

Manželství je každého soukromá věc…

Včera vyšel ve Stokách text, jehož autor volá po odluce manželství od státu (což je věc, na které se rozhodně shodneme), avšak zároveň je proti manželství stejnopohlavních párů s odůvodněním, že by se jednalo o porušení NAPu, protože stát ho prý nutí považovat homosexuály za manžele, zatímco on je chce považovat za devianty. Já však tvrdím, že prohlásit dva lidi za manžele samo o sobě proti NAPu není; k něčemu takovému by totiž docházelo i ve svobodné společnosti, kde by ty dva za manžele neprohlašoval stát, ale jiné volnotržní instituce. Autor by pak takový pár mohl i nadále považovat za devianty, což ale může i teď. Samozřejmě by bylo nejlepší, aby se stát do manželství vůbec nepletl; souhlasím s odlukou (nejen) manželství od státu. Dokud k tomu ale nedošlo, jsem zastáncem co největší svobody a nejmenších regulací v této oblasti. Nechť se mohou brát i stejnopohlavní páry; a nejen páry.
Přečtení: 31883

Reagujete na tento komentář:
Nechť se mohou brát i stejnopohlavní páry; a nejen páry.
..........................................................

A nejen lidé, neměl byste zapomínat na nás na omezené a osaměle žijící lidi na vesnici jenž mají citový vztah ke svým ovečkám, kravičkám, kozám ale i slepicím či pejskům, nebot i my můžeme vytvořit harmonické manželství,
ovšem je třeba rozlišit nás zoofily od sodomitů, kteří zvířata znásilnují a jednají proti jejich vůli.

České trestní právo nepovažuje zoofilii za trestný čin. Pokud ovšem došlo s ohledem na lidské a zvířecí proporce k týrání zvířete, může být pachatel stíhán a odsouzen dle zákonu o ochraně zvířat.
Bohužel, doposud stát nepovolil nám zoofilům uzavírat manželství,
což je nepochybně diskriminace menšiny na podkladě sexuální orientace,
snad se jednoho dne najde osvícený politik který se nás zastane a umožní nám i adaptovat odložené a nechtěné děti,
vždyt je lékařsky prokázáno, že zvířata působí blahodárně na vývoj dítěte a učí jej lásce k přírodě...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nechť se mohou brát i stejnopohlavní páry; a nejen páry.
..........................................................

A nejen lidé, neměl byste zapomínat na nás na omezené a osaměle žijící lidi na vesnici jenž mají citový vztah ke svým ovečkám, kravičkám, kozám ale i slepicím či pejskům, nebot i my můžeme vytvořit harmonické manželství,
ovšem je třeba rozlišit nás zoofily od sodomitů, kteří zvířata znásilnují a jednají proti jejich vůli.

České trestní právo nepovažuje zoofilii za trestný čin. Pokud ovšem došlo s ohledem na lidské a zvířecí proporce k týrání zvířete, může být pachatel stíhán a odsouzen dle zákonu o ochraně zvířat.
Bohužel, doposud stát nepovolil nám zoofilům uzavírat manželství,
což je nepochybně diskriminace menšiny na podkladě sexuální orientace,
snad se jednoho dne najde osvícený politik který se nás zastane a umožní nám i adaptovat odložené a nechtěné děti,
vždyt je lékařsky prokázáno, že zvířata působí blahodárně na vývoj dítěte a učí jej lásce k přírodě...
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-26 07:40:01 Titulek: Odluka
Web: neuveden Mail: neuveden
Nechť se mohou brát i stejnopohlavní páry; a nejen páry.

Už nyní mohou nejen páry vstupovat do manželství odloučeného od státu. Tak by bylo fajn netvářit se, že jim v tom stát nějak brání.
Autor: jakub g (neregistrovaný) Čas: 2019-11-26 07:45:18 Titulek: Re: Odluka [↑]
Pozor, podvodnik!
Autor: Szaszián Čas: 2019-11-26 07:49:54 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, tady Urza pořádně ujel. Nerozlišil "neumožnit někomu něco" a "bránit někomu v něčem".
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2019-11-26 09:06:40 Titulek: Re: Odluka [↑]
Szaszián=KURVA a HAJZL!

Jakub G=ČURÁK!
Autor: Urza Čas: 2019-11-26 09:15:00 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nebrání jim v tom samotném aktu, ale následně jim brání v jiných věcech, pokud nemají manželství uzavřené před státem.
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-26 09:23:04 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
V jakých věcech například?
Autor: Urza Čas: 2019-11-26 18:07:22 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zkoušeli jsme vymyslet "manželství pomocí smluv" a zjistili jsme, že to není možné.
Přístup k sezdaným i nesezdaným lidem se liší de iure i de facto, zejména v různých státních institucích, ale i z hlediska legislativy.
Rozdílný přístupy můžeme najít třeba v podávání informací, zdanění, dědictví, adopcích a podobně; občanský zákoník bohužel nedává takovou volnost smlouvám mezi dvěma lidmi, aby mohli dosáhnout téhož, čeho uzařením manželství.
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-26 21:18:11 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já se neptám, co jim neumožňuje, já se ptám, v čem konkrétně jim brání?
Autor: Urza Čas: 2019-11-27 17:20:30 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Vždyť to píšu výše.
Autor: Szaszián Čas: 2019-11-27 00:07:56 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Rozdílný přístupy můžeme najít třeba v podávání informací, zdanění, dědictví, adopcích
- A všimněte si, že to všechno se týká "toho, co je pro geje stát ochoten udělat", ne "toho, v čem gejům stát brání".
Autor: Urza Čas: 2019-11-27 17:21:27 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jakože nebrání v podávání informací? Nebrání ve snížení daní? Nebrání zařídit si dědictví víc podle sebe? Nebrání v adopcích? Vážně?
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-27 18:56:46 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pořád jen vyjmenováváš, že jim neposkytuje nějaké služby. Když mi nějaký pekař neprodá chleba, znamená to, že mi brání v tom, abych si koupil chleba?
Autor: Urza Čas: 2019-11-28 08:20:01 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
WTF?? On jim přece BRÁNÍ si to udělat po svém.
Jestli si třeba myslíte, že dědictví funguje tak, že napíšu do závěti cokoliv, to platí a stát do toho nezasahuje, tak ani náhodou.
Že by se lidé mohli vzdát dítěte bez zásahu státu ve prospěch jiných lidí, to si snad ani nemyslíte.
Takže stát jim reálně BRÁNÍ dělat si věci po svém a zasahuje jim do života.
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-28 09:05:32 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jestli si třeba myslíte, že dědictví funguje tak, že napíšu do závěti cokoliv, to platí a stát do toho nezasahuje, tak ani náhodou.

Tak co v případě dědictví mohou do závěti napsat manželé a "ne-manželé" nemohou?

Že by se lidé mohli vzdát dítěte bez zásahu státu ve prospěch jiných lidí, to si snad ani nemyslíte.

To nemohou bez ohledu na to, kdo je či není v manželství.
Autor: Urza Čas: 2019-11-28 09:13:03 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Osoba "A" má děti, což jsou ze zákona nepominutelní dědici této osoby.
Osoba "B" je partnerem osoby "A".
Osoba "A" chce odkázat osobě "B" přes polovinu svého majetku.
V případě, že nejsou sezdaní, mohou děti napadnout takovou závěť; když sezdaní jsou, je to legální.
(Nejsem si tady na 100 % jist těmi poměry, protože to závisí i na tom, zda jsou ty děti zletilé, takže to možná není 1/2, ale 3/4 nebo 1/3, navíc se to měnilo v novém občanském zákoníku; ale z hlediska principu, zda jim stát v něčem brání, je ten poměr irelevantní.)

Vzdát se dítěte bez zásahu státu ve prospěch jiného nemohou ani sezdaní, netvrdil jsem, že to tak není. Odpovídal jsem na otázku, v čem stát brání.
Pokud Vám jde o to, v čem se zas liší práva manželů a nemanželů, tak jsou to adopce dětí partnerů.
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-28 09:56:25 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Pleteš se, děti mohou takovou závěť napadnout bez ohledu na to, zda jsou A a B manželé! Jejich manželství v tomto nehraje roli.

Možnost adopce partnerova dítěte snad souvisí jen s pohlavím partnera a ne s tím, zda jsou manželé.
Autor: Urza Čas: 2019-11-28 13:00:36 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Napadnout mohou, ale neuspeji.
Manzel a manzelka je totiz take nepominutelny dedic, stejne jako deti.
Kdyz jsou tedy deti a partner, jsou to nepominutelni dedicove a nekdo dalsi; kdyz je partner sezdan, jsou nepominutelni dedicove vsichni.

U tech deti to na manzelstvi zavisi.
Zejmena po smrti jednoho z partneru, kdy bez snatku na toho druheho pohlizi zakon jako na ciziho cloveka ve stejne domacnosti.
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-28 13:54:57 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Manžel a manželka nejsou neopomenutelní dědicové!
Autor: Urza Čas: 2019-11-28 19:06:12 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, mate pravdu, nepominutelni nejsou, to jsem zmotal.
Ale podily dedictvi na tom zalezi, kdyz nepominutelni dedicove existuji.
Autor: Pařman Čas: 2019-11-28 19:40:50 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Urza záměrně lže! Aby posílil své argumenty. Když to Jakub G (nebo i někdo jiný) odhalí, sype si jako popel na hlavu a dělá, že se spletl. Pěkně sviňácká taktika. Ale bohužel funguje.
Autor: Urza Čas: 2019-11-28 21:05:05 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
LoL? xDD
No tak pardon, ze nejsem pravnik a netaham zakony z rukavu jak kraliky. Nebyt te legislativni dzungle, mozna by mi to slo lip.
Kdyz me Jakub G opravil, vygooglil jsem to a uznal omyl ve tvrzeni o nepominutelnych dedicich, nicmene to stejne nic nemeni na pointe toho sdeleni.
Autor: pz100000 Čas: 2019-11-28 22:33:58 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: schován
>> Urza záměrně lže! Aby posílil své argumenty. Když to Jakub G (nebo i někdo jiný) odhalí, sype si jako popel na hlavu

Hele bejby, tendlencten Jakub, to je "ten trubka Jakub G, kteří používají jen argumentační fauly"? No to se to pak vyvraci, zejo.
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-28 21:06:06 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale podily dedictvi na tom zalezi, kdyz nepominutelni dedicove existuji.

Ehm?
Autor: Urza Čas: 2019-11-28 19:07:14 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Navic i kdybych se v tomhle mylil, staci jediny priklad, coz mohou byt ty adopce.
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-28 21:08:11 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Navic i kdybych se v tomhle mylil, staci jediny priklad, coz mohou byt ty adopce.)

Ty adopce, kde také na manželství nezáleží? Pouze na pohlaví.
Autor: Szaszián Čas: 2019-11-28 08:09:30 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To jsou všechno případy, kdy stát něco nechce poskytnout gejům v situacích, ve kterých figuruje. Nejsou to případy, že stát v něčem gejům brání v situacích, ve kterých nefiguruje.
Podávání informací znamená, že stát nechce předávat informace mezi geji; ale nebrání jim v tom, aby si je předali sami.
Ostatní tři věci stejné schéma.
Autor: Urza Čas: 2019-11-27 17:23:36 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Juj, já si nevšiml, že to byl Váš komentář. Myslel jsem, že odepisuji Jakubovi G.
No, mou odpověď máte, ale dál se s Vámi o tom bavit nebudu.
Autor: dejfcold Čas: 2019-11-26 19:28:33 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: https://dejfcold.cz Mail: schován
Například dědictví nelze smluvně sjednat tak, aby připadlo partnerovi. Alespoň 50% musí jít vždy rodině (rodičům a dětem) zemřelého.
Autor: Jakub G Čas: 2019-11-26 21:17:28 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Například dědictví nelze smluvně sjednat tak, aby připadlo partnerovi. Alespoň 50% musí jít vždy rodině (rodičům a dětem) zemřelého.

Počkej! Tím, že se někdo ožení (v tom státním smyslu), tak tím jeho partner možnost dědit vše nezíská, ne?
Autor: hefo (neregistrovaný) Čas: 2019-11-27 09:48:32 Titulek: Re: Odluka [↑]
Ak sa to od rozdelenia ČSFR v ČR nejako nezmenilo (o čom pochybujem), tak rozdiel je v tom, že manželstvo má defaultne bezpodielové spoluvlastníctvo manželov - t.j. po smrti manželského partnera sa najskôr vysporiada toto (t.j. zmení sa na podielové a pozostalý manželský partner z toho dostane 50 %) a až zo zostávajúcej polovice sa vysporiadava dedičstvo. Nie je mi známe, že by sa bezpodielové spoluvlastníctvo dalo zaviesť zmluvne aj medzi inými než manželmi, ale je otázka, či je to vôbec nejaká výhoda manželstva.

S tým "50% musí jít vždy rodině" to nie je vôbec pravda, tie čísla sú nižšie (ak nejde o neplnoletých potomkov):
https://cs.wikipedia.org/wiki/Nepominuteln%C3%BD_d%C4%9Bdic
Autor: Szaszián Čas: 2019-11-26 23:52:29 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1. A u manželství je to jinak? 2. Co bráni teploušovi přepsat dům na svého přítele?
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2019-11-26 09:27:08 Titulek: Re: Odluka [↑]
Urza==BLBEC!
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-11-26 10:26:47 Titulek: Re: Odluka [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To my víme,
páč vždycky je lépe vidět tříska v oku bližního nežli trám v oku vlastním..
Autor: TOP09 (neregistrovaný) Čas: 2019-11-26 19:15:40
Volte TOP 09!
Máme novou, mladou, krásnou, štíhlou a chytrou předsedkyni a budeme prosazovat svobodu a demokracii. S vaší pomocí vyhrajeme volby a pošleme Babiše tam, kam patří - do opozice! S vámi to dokážeme!
Pojďme do toho společně! V našich řadách jsou mladí a perspektivní lidé, kteří se nebojí jít do toho naplno.

Tak přijďte k volbám a volte pravicovou alternativu - volte TOP 09.

Společně to dokážeme!
Autor: KOKOT G (neregistrovaný) Čas: 2019-11-26 21:05:19 Titulek: Re: [↑]
Jestli ji budu moct voprcat, tak vam to hodim. Pokud ne, tak jdete do prdele!
Autor: KOKOT G (neregistrovaný) Čas: 2019-11-26 21:05:57 Titulek: Re: [↑]
Hodte mi sem na ni cislo pls dik
logo Urza.cz
kapky