Autor: TaxationISTheft
Čas: 2018-06-18 00:00:02
Moc
Je to velice pozoruhodné, ale zdá se, že celá řada lidí odmítá mocenské boje. Vidím skoro každou chvíli na diskuzních forech, blozích a sociálncíh sítích někoho nadávat na moc samotnou. „Všem mocipánům jde jen o to mít moc,“ tvrdí jedni. Někteří jdou ještě dál a nadávají rovnou na celý svět. „Svět jde do prdele. Lidi jsou jen svině, kteří myslí na vlastní zisk a bojují o moc nad druhými.“ Víte, co je na tomto kverulanství zajímavé? Že já s ním plně souhlasím, ačkoliv bych to neprezentoval tak dramaticky. Ale ano, vadí mi také, že mocipáni bojují o moc a byl bych rád, kdyby žádná moc nebyla.
Naštěstí existuje anarchokapitalismus, který je založený na tom, že nikdo nemá nad nikým žádnou moc. Alespoň né moc v tom politickém slova smyslu. Pochopitelně mohou být lidé, kteří mají větší vliv a dosah, to nerozporuji. Ještě zajímavější však je, že když těmto lidem řeknu: „Pokud odmítate moc, tak jste vlastně anarchisté, protože anarchie je založená na odmítání moci,“ tak v tu chvíli jako by totálně otočí a začnou mi nadávat do utopistů a vysvětlovat, proč potřebujeme vládu. Připadá mi, že každý člověk tam někde hluboko uvnitř je anarchokapitalista, ale strach mu nedovolí to v určitých chvílích přiznat.
Naštěstí existuje anarchokapitalismus, který je založený na tom, že nikdo nemá nad nikým žádnou moc. Alespoň né moc v tom politickém slova smyslu. Pochopitelně mohou být lidé, kteří mají větší vliv a dosah, to nerozporuji. Ještě zajímavější však je, že když těmto lidem řeknu: „Pokud odmítate moc, tak jste vlastně anarchisté, protože anarchie je založená na odmítání moci,“ tak v tu chvíli jako by totálně otočí a začnou mi nadávat do utopistů a vysvětlovat, proč potřebujeme vládu. Připadá mi, že každý člověk tam někde hluboko uvnitř je anarchokapitalista, ale strach mu nedovolí to v určitých chvílích přiznat.
Přečtení: 51992
Komentáře
Komentář 25243
protože opakem moci je nemoc,
takže bych pak řekl, že anarchie je postavena na tom mít moc,
zatímco etatismus je postaven na tom, že svou moc odevzdáte někomu jinému,
tedy pak máte nemoc...
Nějak bych už dále neřešil co to znamená mít moc,
mě na nějaký morální blemcy moc neužije,
tak že bych zde prostě řekl, že to znamená že silnější pes jebe,
tedy jinak řečeno, ten kdo má moc je prostě úspěšnější než ten kdo nemá moc,
což ovšem nemusí být nahlíženo jen negativně, že se tak děje na něčí úkor,
nebot i nůž lze použít ke krájení chleba ale i k zabíjení člověka...
Komentář 25244
........................................................................
Svoboda učení je právě o rozvíjení vaší individuální moci
(státní školství je pak rozvíjení kolektivní nemoci)
svoboda učení je v podstatě cesta starých taoistů, praxe konání,
a ti došli přes různé úrovně moci k výsledku, že největší mocí je
wu wei (dávat věcem volný průběh)
a největší nesvobodou jsou pak příkazy, zákazy, dogmata apd. jimiž člověk omezuje sebe či druhé (etatismus)
Je to možná poněkud zvláštní, ale snadno vysvětlitelné,
pokud jste v souladu s vesmírem, pak prostě máte větší moc, než když jste v souladu se svými pocity a představami o vesmíru...
Takže pokud potláčíte moc, vytváříte nemoc,
pokud rozvinete svou moc, pak dojdete k poněkud překvapivému výsledku...
Komentář 25245
..........................................................................
Kdysi jsme byli opice, a dnes je člověk opice, více než kterákoli opice /Nietze/
Komentář 25246
Komentář 25247
Komentář 25249
Komentář 25254
Komentář 25252
Komentář 25255
Komentář 25256
Komentář 25258
Komentář 25259
Komentář 25260
Komentář 25261
Komentář 25262
Komentář 25263
Komentář 25264
Komentář 25265
Komentář 25266
Komentář 25267
Takže i dodržování anarchokapitalistického modelu vlastnictví bude dobrovolné a nebudete ho vynucovat?
Komentář 25268
Komentář 25269
Komentář 25270
a) Jednoprvková společnost.
b) Prázdná společnost.
Pak je ještě možnost celé lidstvo uspat nebo odpálit někam pryč, ale to je jen jakési odložené řešení.
Komentář 25272
Komentář 25279
Komentář 25280
Komentář 25281
Komentář 25283
Tomu se říká falešné dilema. Běžte do nějakého nákupního centra, tam si v módes róbes salónu kupte nějaký hezký klobouk a za něj si tu volovinu vetkněte.
Komentář 25284
Komentář 25285
Komentář 25288
Komentář 25275
Komentář 25277
Komentář 25274
Nedohoda ve smyslu nerespektování arbitrážních rozhodnutí není něco, co by bylo signifikantní pro ancap. I v současném světě (např. v ČR), kde existuje povinnost podrobit se soudnímu rozhodnutí, je ta povinnost na prd, pokud soud rozhoduje o někom, kdo na tu povinnost prostě kašle. Příkladně zločinci apod.
Soudní, příčetní střízliví svéprávní lidé se většinou nepodrobují arbitrážnímu rozhodnutí proto, že to je jejich povinnost, ale proto, že je pro ně z nějakého subjektivního důvodu výhodné, nějaké konečné rozhodnutí respektovat, než ho ignorovat a vystavovat se nějakým dalším určitě nepříjemným akcím vůči sobě od svého okolí.
Komentář 25278
Jinak řečeno, uplatní vůči nim svou moc.
Komentář 25271
Komentář 25273
Komentář 25276
Komentář 25282
https://www.mises.cz/zaklady-rakouske-ekonomie-a-liberalismu/pravo-justice-bezpecnost.aspx
Tvoje představa, že problematiku práva a justice lze zevrubně objasnit v tom obdélníčku tady na Stokách, je poněkud mimózní. Jen tak mimochodem se tyto obory vyučují dlouhá léta na školách vyšších než je základka - už z toho bys mohl odvodit, že to není nic jednoduchého a myslet si, že právě tato diskuse je vhodným zdrojem pro pochopení této problematiky.
Komentář 25289
Komentář 25291
Tak nebuď línej a někde si konečně už sám bez věčnýho vodění za ručičku dohledej, kdo je v jakých případech tím "donucovacím" subjektem. A hlavně to, co si kde přečteš, si dávej do souvislostí s jinými poznatky, jako jsou náklady obětované příležitosti a mnoho dalších vědomostí nejen z oboru sociologie, které pomáhají pochopit nebo rozlousknout problém. Pokud je nemáš, tak je získej samostudiem. Pokud o samostudium nemáš zájem nebo na něj z vlastní lenosti rezignuješ nebo jím dokonce opovrhuješ, tak máš smůlu. Pokud to všechno dokážeš, dokážeš si i odpovědět. Pokud ne, je zbytečné, aby tady kdokoli s kýmkoli ztrácel čas bezvýsledným dokola opakujícím se hovorem vždycky začínajícím od úplného začátku.
Komentář 25293
Komentář 25297
Komentář 25300
... jakýmkoli způsobem, který si to okolí vybere. To je přesnější a není to zavádějící.
Komentář 25311
Komentář 25316
Já se totiž po tak dlouhé době, po jakou se tady vyskytuješ, přestávám tvářit, jako že ti je ancap potřeba vysvětlovat.
Komentář 25318
Komentář 25320
Odškodnění není potrestátní. Natolik jak vidno ancap znáš, že víš o tom, že jde o náhradu škod oběti. A nejsi tak tupý, abys nedokázal rozlišit význam slov "odškodnit" a "potrestat". To fakt není slovíčkaření. To nejsou synonyma, případně slova, která bychom mohli bez změny významu tvrzení libovolně měnit, to jsou slova s úplně jiným významem, která mění i význam tvrzení, jichž jsou součástí. Vážně mě chceš přesvědčit o tom, že jsi troll, jenž ví, která bije, ale naschvál plácáš blbiny? Já opravdu nemám důvod vést takovéhle debaty.
Komentář 25332
Komentář 25336
Komentář 25358
Komentář 25361
Ty by sis nacházel kooperace a interakce v libertariánské společnosti jaké bys chtěl a vyhovovaly by ti. Je celkem jisté, že jakékoli jiné, než kapitalistické formy kooperací (s výjimkou těch trampů), by se v podstatě neustále potácely v krizích a bankrotech, takže mnohdy bys byl proti své vůli odkázán na ty kapitalistické kooperace. To ale není chyba ancapu.
Ochrana a obrana je součístí libertariánských teorií. Netřeba o tom vést diskuse nebo to sem tapetovat. Třeba se leda vysmívat nabiflovaným knihomolovinám. V každém případě ancapácké varianty řešení jsou jen ancapácké. V libertariánské společnosti jsou možné i jiné varianty. Vzhledem k mým pitomým knihomolným nabiflovárnám bych já osobně využíval ty kapitalistické, protože právě ty považuju přes jejich možnou rizikovost za ty, které by s pravděpodobností hraničící s jistotou uspokojovaly mé potřeby nejlépe. Proč tomu tak je, to je taky součástí těch výsměchuhodných knihomolných nabiflováren, jako je Partekon, nemožnost ekonomické kalkulace za socialismu a mnoho dalších posměchuhodných chachacha.
Komentář 25364
Komentář 25378
Komentář 25383
Komentář 25384
Komentář 25257
Možnost zneužití moci je 100% při jakémkoli způsobu mocenského uspořádání společnosti. Z některých důvodů je ale pravděpodobnost jejího zneužití nejmenší (pro někoho kupodivu) v absolutistické monarchii.