Nejen 2016: Návod, jak jít tomu štěstíčku trochu naproti – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2016-01-01 00:00:00

Nejen 2016: Návod, jak jít tomu štěstíčku trochu naproti

Mohl bych vám, moji drazí čtenáři, popřát hodně úspěchů v roce 2016; a bylo by to přání velmi upřímné, neboť jste povětšinou libertariáni, takže si přeji, abyste měli úspěch a co nejvíce prostředků k měnění světa k obrazu svému, čímž pádem i mému. Jenže pak jsem si řekl, že udělám víc; poskytnu přímo návod, jak funguje svět xD. Nemám moc rád články na téma „lifestyle“; proč? Inu, shledávám je velmi neuniverzálními; každý má nějakou „svou“ metodu na úspěch, nemluvě o tom, že různí lidé si pod úspěchem představují různé věci. Před časem jsem však narazil na text, který považuji za nejen univerzální, ale i všeříkající; o čem? Tak různě… o životě; a taky o fungování světa. Přeháním? Ne, vážně, jedná se o klenot mezi podobnými články; jeho genialita spočívá i v tom, že v něm autor aplikuje praxeologii na každodenní život – a to možná ani nečetl Misese a asi nikdy neslyšel o rakouské ekonomické škole.

A přesně z toho důvodu jej dávám do Stok; není to text od libertariána ani primárně pro libertariány, ale obsahuje libertariánské myšlenky v jiném balení. Abych lépe nastavil čtenářská očekávání, prozradím ještě něco: Kdo má posraný život, není se sebou spokojen, cítí se ukřivděný a v podstatě se považuje za zoufalce, tomu může daný článek změnit život (bez nadsázky); těm úspěšným (a předpokládám, že mezi libertariány je takových většina) to zas až tak moc nic nového nedá, leč i tak to dle mého názoru stojí za přečtení, neboť tam dost možná naleznete řadu vlastních myšlenek vyjádřených daleko lépe, než byste to zvládli sami. Článek byl původně v angličtině, ale pro čtenářovu pohodlnost jsem jej přeložil a zahrnul do něj podstatné věci z různých odkazů, kterými se originál jen hemží. Zde tedy je: „Šest drsných pravd, které z tebe udělají lepšího člověka“!
Přečtení: 36539

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 08:58:33 Titulek: Re:
Budiž, na druhou stranu já nerad operuji s pojmy typu "lidská přirozenost", neboť jsou velmi vágní a subjektivní.
Podobně jako přirozená práva typicky používám jako terminus technicus a obhajuji je jinými argumenty než tou přirozeností, neboť o ní mám své pochybnosti (tedy ne, že bych si nějak aktivně myslel, že přirozená nejsou, ale ani si nijak zvlášť nemyslím, že jsou).
Autor: Pedro Čas: 2016-01-01 15:20:25
Web: www.blogfin.cz Mail: sachyspetr v doméně seznam.cz
Urzo, přeji veselý rok 2016. Když je veselá nálada, tak jde všechno hned lépe.

P.S. Glengarry Glenn Ross jsem viděl. Super film. Doporučuji všem obchodníkům.
Autor: Urza Čas: 2016-01-02 01:11:04 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Dík; veselá jako kráva xD
Autor: nannuck Čas: 2016-01-01 16:33:22
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
jojo, tenhle clanek znam :-), imho asi nejlepsi inspirativni clanek ever :-D -> rozhodne uzitecnejsi nez "think diamond" :-)
Autor: Urza Čas: 2016-01-02 01:13:58 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
+1
Autor: Lojza Čas: 2016-01-01 20:55:01
Web: neuveden Mail: neuveden
Clanek dobrej :-)
Ja jsem takovej clovek "neco mezi".
Jsem vcelku jakz takz spokojenej s tim, jak to v zivote mam. Ovsem vim, ze bych na tom mohl byt radove lepe (opravdu nejspise radove, minimalne nekolikanasobne urcite). Ale jelikoz jsem linej, tak jsem se dobrovolne rozhodl, ze budu spokojenej s tim, co mam a misto toho, abych pracoval na dalsim zlepsovani, tak se radsi flakam :-D
Autor: Urza Čas: 2016-01-02 01:17:25 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, dokud jsi spokojen, tak není důvod se zlepšovat xD
Já se třeba zlepšuji, protože mám rád ten proces xD
Autor: Urza Čas: 2016-01-02 09:11:33 Titulek: Re: Poděkování [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rádo se stalo.
Autor: Urza Čas: 2016-01-02 14:53:35 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nemám; bez toho bych neměl ani překládat?
Autor: PeTaX Čas: 2016-01-02 15:20:47 Titulek: Re: [↑]
Web: http://www.svobodny-svet.cz/ Mail: redakce v doméně svobodny-svet.cz
Ale kdepak, myslel jsem na ten překlad. Jinými slovy, zda je milo jej šířit. :-)
Autor: Urza Čas: 2016-01-02 15:43:40 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já na copyrighty nehraju, ani na IP, takže za mě ano; co původní autor, to nevím, ale leží to volně na netu xD
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Pro mě tedy nic moc,

je to víceméně "průměrný voluntarismus"

který může bezesporu oslovat mnohé...

Což je samozřejmě naprosto v pořádku a je to správná cesta

Pokud by si někdo přál jít více do hloubky a zjistit jak to funguje,

stačí poslouchat text písničky

https://www.youtube.com/watch?v=TZHMyj89GhE



Jo a ten Uzrův text mně připomněl jeden kreslenej vtip :

Stojí dalajláma u vánočního stromečku,

v ruce drží rozbalenou krabici s vánočním dárkem a říká :

"Jé, nic, to jsem si vždycky přál"

Autor: Urza Čas: 2016-01-02 17:56:53 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nerozumím, co myslíte tím "průměrný voluntarismus".
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-02 18:28:03 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Nerozumím, co myslíte tím "průměrný voluntarismus".
...................................................

Je to vysvětlený v tý písničce jak funguje voluntarismus,

a i když se k tomu asi většina lidí nedostane,

tak třeba takoví muzikanti a jiní umělci povětšinou dobře vědí jak ty věci fungují...


Aby to nebylo tak teoretický,

stačí když se podíváte sám na sebe,

nebot vy jak jsem si všimnul rád píšete a tvoříte myšlenky,

a to je voluntarismus a umění...

Ale musíte se podívat sám na sebe, jak to u vás funguje a jak vám to píše

a co to s vámi dělá...


Umění a tvoření je v podstatě vrcholný voluntarismus,

i když svým způsobem je to průměrná záležitost,

nebot samotným vrcholem voluntarismu je překročení voluntarismu...





Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-02 18:10:18 Titulek: Kafe a cigára
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Clanek dobrej :-)
Ja jsem takovej clovek "neco mezi".
Jsem vcelku jakz takz spokojenej s tim, jak to v zivote mam. Ovsem vim, ze bych na tom mohl byt radove lepe (opravdu nejspise radove, minimalne nekolikanasobne urcite). Ale jelikoz jsem linej, tak jsem se dobrovolne rozhodl, ze budu spokojenej s tim, co mam a misto toho, abych pracoval na dalsim zlepsovani, tak se radsi flakam :-D
..................................................................................


No pěkný...

O spokojenosti lidé píší málo, tak zaplat pánbůh za to

((Mezináma, vo co asi tak těm bláznivým voluntaristům nejspíš tak jde ???

No přece jen o spokojenost, jen se u toho dost zapotěj))

SPOKOJENOST je (dle názoru Chestertona ((Ortodoxie)) a i mého) velké boží tajemství

a ne každý na to přijde...

SPOKOJENOST JE CÍL I VRCHOL VOLUNTARISMU


Jako poděkování písnička :

https://www.youtube.com/watch?v=W27ASsTdkyE

Autor: Urza Čas: 2016-01-02 23:50:57 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Rádo se stalo!
Autor: nannuck Čas: 2016-01-03 03:12:08
Web: neuveden Mail: lukasliebzeit v doméně gmail.com
ted me napadla takova zajimava vec: v clanku autor pise, ze ostatni lide nenavidi uspech jinych, to uz vysvetluje regulatory :-D
Autor: Urza Čas: 2016-01-03 11:10:44 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ano, svým způsobem také. Tedy neúspěšní nenávidí úspěch.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-03 11:35:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Úšpěšný lze přece být v čemkoliv,

třeba v nenávisti,

ba i dokonce v tom, že jste dokonale neúspěšní...

Pokud se na to díváte moudře, můžete být dokonce dokonale SPOKOJENÝ,

jak jste krásně úspěšný v neúspěšnosti...


Ve skutečnosti jde vždy o duchovní cvičení,

zaměření pozornosti (koncentrace)

a uvolnění pozornosti (meditace a relaxace)

Nenávist je dokonale koncentrující pocit,

úspěcšnost je pak dokonale uvolnující pocit...


Jak je řečeno v Bibli,

problémem jen jen stav kdy jste "vlažní"

tudíž nejste ani horcí a ani studení...







Autor: Urza Čas: 2016-01-03 11:40:06 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já to samozřejmě myslel tak, zda se úpěšní cítí oni sami.
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-03 23:10:38 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PRO UZRU :

Pročítal jsem některé vaše stránky

a narazil jsem na toto :

http://ankap.urza.cz/index.php?action=branch&id=14


Žádný soudný anarchista nepovažuje anarchokapitalismus za všelék na všechny problémy světa; tvrdí jen tolik, že anarchokapitalismus je lepší společenské uspořádání než libovolný stát. Nemá tedy valného významu pouze poukazovat na potenciální chyby anarchokapitalismu bez uvedení jiného systému (ať už toho současného, nebo nějakého hypotetického), který by se s těmito chybami uměl vypořádat lépe.
..................................................................................


S tímto názorem zas až tak nesouhlasím,

nebot ankap je mnohem více nežli jen lepší společenské uspořádání...

Já povětšinou srovnávám společnost s jedincem,

a zde je pak situace taková,

jako když se jedinec zbaví "ideologickýho smetí "

a konečně se dostane k přirozenému egoismu...

To je základ k "duchovní cestě" jak u jednotlivce, tak i společnosti


Jinými slovy, anarchie není nějaká implantovaná ideologie

ale lidská přirozenost či lépe přirozená společnost


Samozřejmě to není žádný dokonalý ideál,

ale je to velký krok pro člověka i pro lidstvo,

i když v případě společnosti to zcela jistě neznamená u každého jednoho stejnou úroven

Je to tedy první krok k přirozenosti

vycouvání z ideologického balastu který zde byl za dlouhou dobu navršen

a který byl na lidstvo s dobrými úmysly implantován všelijakými "mesiáši"
Autor: Urza Čas: 2016-01-03 23:15:10 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Nezlobte se, ale nějak nechápu, v čem spočívá ten nesouhlas; respektive to, co píšete, mi připadá, že nijak neodporuje tomu, co jsem napsal já – nebo ano?
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-04 08:19:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Říkám jen, že je to něco více,

než vy uvádíte,

tedy něco více než jen lepší ekonomické fungování...


Je to návrat k lidské (ego) přirozenosti,

tudíž zbavení se ideologického balastu

PS.

Jen je třeba, když už někdo popisuje nějakou věc "co to je (či jak to funguje")

nevytvořit další ideologický balast,

představu o tom, co to je či jak to funguje nebo má fungovat,

protože představy jsou pak idelogie,

a pak např. ve jménu svobody se zakáže být nesvobodný...


Neříkám, že vám se to děje,

jen říkám, že já raději definuji anarchii jako to, co to není,

prostě to není stat a zákony

ale co to je, to už se mně osobně nece říkat,

tedy jen říkám, že anarchie není ideologie (představa jak to má být a fungovat)
Autor: Urza Čas: 2016-01-04 08:58:33 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Budiž, na druhou stranu já nerad operuji s pojmy typu "lidská přirozenost", neboť jsou velmi vágní a subjektivní.
Podobně jako přirozená práva typicky používám jako terminus technicus a obhajuji je jinými argumenty než tou přirozeností, neboť o ní mám své pochybnosti (tedy ne, že bych si nějak aktivně myslel, že přirozená nejsou, ale ani si nijak zvlášť nemyslím, že jsou).
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-04 11:38:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
V duchovnu se to už ničím jiným neobhajuje,

protože "já" a "moje (tělo)"

jsou prvotní přirozené myšlenky,

které nevymýšlíte,

které jsou vytvořeny přírodou

(v podstatě to je pud sebezáchovy)


V duchovnu je třeba toto očistit od dalších následných myšlenek, představ a ideologií,

a to proto, aby jste mohl tyto dvě "přirozené" myšlenky také rozpustit...

Např.

každý říká "já" - to je přirozená myšlenka

když ale řeknu, že "já jsem Petr" tak už na podkladě této přirozené myšlenky vytvářím abstraktní myšlenku, kterou jsem vymyšlel a uvěřil, že je pravdivá,
což je podobné, jako kdybych věřil pohádkám o drakovi a vílách

Takže podle mého názoru,
anarchokapitalismus je prostě postaven na těchto dvou přirozených myšlenkách

a dále nevymýšlí nějaké abstraktní ideologie,

v podstatě je to určitý způsob existence,
který je poněkud jiný, nežli když vymýšlíte fantasmagorie jako činí např.levičáci
Autor: Vostál Petr Čas: 2016-01-04 12:03:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tedy, mně se vaše články líbí,

popisovat jak anarchie funguje,

vono i v duchovnu mnozí popisují jak funguje nirvána,

jenže každou představou vytváříte určitou ideologii,

tedy že to má být tak a tak,

a když tomu pak někdo uvěří, tak potom funguje na představě, nikoliv na přirozenosti


Neříkám, že se to děje zrovna vám,

ale přesně tímto způsobem jsou vytvořena náboženství a ideologie,

když např. řeknete že nirvána je láska,

tak většina lidí začne toužit po lásce, začne milovat bližní apd.

Takže pak fungují na představě,

místo aby z představ vycouvali tak si je vytvořej a považují je za skutečnost


A anarchkapitalismus je prostě vycouvání z představ, puštění představ...

Zůstanou jen dvě přirozené myšlenky, vlastní všem lidem "já" a "moje (tělo)"
Autor: Roy (neregistrovaný) Čas: 2016-01-06 20:17:27 Titulek: Mám plán
Já se doprdele hned zítra zvednu a začnu něco dělat! :D ........... článek dobrej
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2016-01-19 13:49:50
Tak jsem sjel i tohle novorocni pedeefko, ale nejak mi to celkove pripadlo spis jako bod jediny.
Zminovane odkazy jsem prehlidl, nebo tam opravdu nejsou?
Autor: Urza Čas: 2016-01-19 16:24:56 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Odkazy jsem do toho textu zapracoval; tedy místo toho, aby tam by odkaz, jsem vložil to, na co se odkazovalo (i s překladem).
Ony to byly spíše malé věci, ale bylo jich hodně, tak jsem to jakoby zkompiloval.
Autor: pz100000 (neregistrovaný) Čas: 2016-01-19 19:51:59 Titulek: Re: [↑]
Ah so. Thx.
Autor: Urza Čas: 2016-01-19 19:58:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
On už to přeložil někdo přede mnou, nicméně dotyčný je velký levičák, tak z toho vyházel ty nepohodlné věci, které zněly moc tržně xD
logo Urza.cz
kapky