Autor: Thevar
Čas: 2021-10-26 00:00:02
Paradox a ironie učení učitele
Ozval se mi kamarád, který má pedagogické vzdělání v oboru Tělesná výchova a sport, že na škole, kde vyučuje, je velmi málo učitelů, a tudíž mu vedení školy sdělilo, že má začít vyučovat i fyziku. Splňuje pedagogické vzdělání, tudíž si jeho místo ředitel školy obhájí. Fyzika, bohužel, není zrovna jeho silná stránka, a tak chodí ke mně na doučování, jelikož ví, že již dvacet let doučuji ve svém volném čase děti fyziku i matematiku. Není až úsměvná ta ironie a paradox, že mohu učit učitele, ale sám nesmím vyučovat, jelikož nemám ten správný titul?
Přečtení: 7806
Komentáře
Komentář 73814
Navíc i kdyby to bylo v rámci státní systému vzdělávání, co je paradoxního na tom, že stát vyžaduje zvláštní kvalifikaci pro vyučování dětí?
Komentář 73818
Pamatuju na stredni skole, prisel predmet "mikropocitace", byli jsme asi 3 lidi z naseho rocniku, co meli doma skutecne pocitac (mysleno tim PC, jak ho dnes zname). Ucitel, co nas to mel ucit, sice na papire tento predmet asi znal, v realu kdyz neco nevedel, tak jsme mu to rikali my, co jsme ty znalosti meli z praxe.
Takze ten "paradox" vnimam hlavne v te oblasti, ze statu je tak trosku jedno, jestli dany ucitel opravdu o tom, co uci, neco vi ci ne, hlavne ze na to ma papir.
I kdyz on to neni asi paradox, ona to je proste debilita.
Osobne jsem na skolach pochytil mnohem vice z praxe, od lidi, co tomu opravdu rozumeli, nez od teoretiku, kteri casto jen cetli latku z ucebnice, protoze sami netusili, o cem se mluvi.
Komentář 73816
Komentář 73819
Komentář 73924
Komentář 73826
Komentář 73954
Drsny.
Komentář 73968
Komentář 73986
Komentář 73991
Nastavení zobrazení uživateli nechtěných a neschválených komentářů
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.