Paradox a ironie učení učitele – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Thevar
Čas: 2021-10-26 00:00:02

Paradox a ironie učení učitele

Ozval se mi kamarád, který má pedagogické vzdělání v oboru Tělesná výchova a sport, že na škole, kde vyučuje, je velmi málo učitelů, a tudíž mu vedení školy sdělilo, že má začít vyučovat i fyziku. Splňuje pedagogické vzdělání, tudíž si jeho místo ředitel školy obhájí. Fyzika, bohužel, není zrovna jeho silná stránka, a tak chodí ke mně na doučování, jelikož ví, že již dvacet let doučuji ve svém volném čase děti fyziku i matematiku. Není až úsměvná ta ironie a paradox, že mohu učit učitele, ale sám nesmím vyučovat, jelikož nemám ten správný titul?
Přečtení: 7962

Reagujete na tento komentář:
Autor: Ver. (neregistrovaný) Čas: 2021-10-26 07:29:12 Titulek: Vzdělání v podnikani
Trochu mi tento clanek pripomina situaci v podnikani. Cilem je podnikat jako účetní. Vystudovano gymnazium, maturita z ekonomie, 15 let na zkracene uvazky ucetni. Jenze to nestaci. Chybi bud praxe (scitaji se hodiny!v zamestnani - nemluve o potvrzenich od vsech zamestnavatelu, kteri musí napsat, ze jste skutečně tuto cinnost vykonavali), neni vysoka skola, neni ekonomicka skola s maturitou. Tak co s tim? Pry bude stacit rekvalifikacni nekolikatydenni kurz (poskytuje tez Urad prace). No, co dodat...
Autor: Szaszián Čas: 2021-10-26 00:16:25 Titulek: 2x neparadoxní
Web: neuveden Mail: neuveden
Co je na tom paradoxního, když učitele neučíte v rámci státního systému vzdělávání, ale jako soukromník?
Navíc i kdyby to bylo v rámci státní systému vzdělávání, co je paradoxního na tom, že stát vyžaduje zvláštní kvalifikaci pro vyučování dětí?
Web: neuveden Mail: neuveden
Ono zalezi, jestli ta kvalifikace je "na papire", a nebo realna.
Pamatuju na stredni skole, prisel predmet "mikropocitace", byli jsme asi 3 lidi z naseho rocniku, co meli doma skutecne pocitac (mysleno tim PC, jak ho dnes zname). Ucitel, co nas to mel ucit, sice na papire tento predmet asi znal, v realu kdyz neco nevedel, tak jsme mu to rikali my, co jsme ty znalosti meli z praxe.
Takze ten "paradox" vnimam hlavne v te oblasti, ze statu je tak trosku jedno, jestli dany ucitel opravdu o tom, co uci, neco vi ci ne, hlavne ze na to ma papir.
I kdyz on to neni asi paradox, ona to je proste debilita.
Osobne jsem na skolach pochytil mnohem vice z praxe, od lidi, co tomu opravdu rozumeli, nez od teoretiku, kteri casto jen cetli latku z ucebnice, protoze sami netusili, o cem se mluvi.
Web: neuveden Mail: schován
V zásadě souhlasím, paradox to je pěkný. Jen bych doplnil, že v některých případech jen dobrá odborná znalost něčeho nestačí k tomu, aby to ten odborník uměl jiným lidem, třeba i těm dětem, dobře předat (např. prototo že se už z pozice odborníka zapomněl vcítít do někoho kdo ty věci teprve dostává do hlavy nebo do někoho kdo ty věci chápe pomlaeji atd.), ale to asi nebude zrovna Váš případ, když to doučujete 20 let. A zase ani pedagogické mimimum nebo podobný papír nemusí být zárukou toho že ten kdo ho má bude dobrý učitel.
Autor: Ver. (neregistrovaný) Čas: 2021-10-26 07:29:12 Titulek: Vzdělání v podnikani
Trochu mi tento clanek pripomina situaci v podnikani. Cilem je podnikat jako účetní. Vystudovano gymnazium, maturita z ekonomie, 15 let na zkracene uvazky ucetni. Jenze to nestaci. Chybi bud praxe (scitaji se hodiny!v zamestnani - nemluve o potvrzenich od vsech zamestnavatelu, kteri musí napsat, ze jste skutečně tuto cinnost vykonavali), neni vysoka skola, neni ekonomicka skola s maturitou. Tak co s tim? Pry bude stacit rekvalifikacni nekolikatydenni kurz (poskytuje tez Urad prace). No, co dodat...
Autor: JMB Čas: 2021-10-27 16:37:35 [↑]
Web: neuveden Mail: jbydza v doméně gmail.com
No a k tomu dodam druhy paradox. Me kdysi neuznal stat, ze muzu delat ucetnictvi, protoze sem to nemel v popisu prace. Pani bylo jedno, ze finacni reditel neuctuje, i kdyz je zodpovedny za penize cele firmy. Nemel si uctovani v popisu prace, tak smula. Nicmene jako jednatel vlastni s.r.o. jsem si za tuto spolecnost napsal potvrzeni, ze ji delam ucetnictvi predepsany pocet let a to stacilo. To, ze firma nevykonavala de facto cinnost, nikoho nezajimalo:) Myslim, ze oba nase pripady dohromady krasne ukazuji zvracenost celeho systemu;)
Web: neuveden Mail: vit.herman v doméně gmail.com
Ani ne, středoškolská fyzika je triviální, ale umět být dobrým učitelem, to je o nějaké osobní zralosti. Samozřejmě souhlasím, že to nemá být záležitostí titulů, ale spíše předpokladů k vyučování.
Autor: Svatousek Čas: 2021-10-27 21:11:04 Titulek: Bizar
Web: neuveden Mail: schován
Me prijde hlavne bizar to ze je pro stat dulezitejsi to ze ma razitko na ucitele nez jestli umi to co ma ucit.

Drsny.
Web: neuveden Mail: schován
To nie je špecifikum štátu, aj mnoho súkromných firiem si do požiadaviek pre uchádzača o zamestnanie píše ako podmienku dosiahnuté vzdelanie.
Autor: Svatousek Čas: 2021-10-28 21:56:49 Titulek: No [↑]
Web: neuveden Mail: schován
No jasne, ale na uzce zamerena mista je potreba prokazat i specificke dovednosri.
Web: neuveden Mail: schován
Ani na každé miesto v štátnych službách nestačí diplom.
Některé uživateli nechtěné či neschválené komentáře mohou být skryty; zobrazit je můžete po přihlášení.
logo Urza.cz
kapky