Podpora vnitřní motivace a kojení – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Anička
Čas: 2024-01-09 00:00:02

Podpora vnitřní motivace a kojení

Mnohdy se setkávám s lidmi, kteří deklarují, že vnitřní motivace je to nejlepší, co v dětech mohou podporovat. Když se však bavíme dále, vyjde najevo, že vlastně nemají problém s tím, že ty děti ve škole nejsou dobrovolně. Musíme je přece vést k zodpovědnosti. Úkol učitele je motivovat děti, aby se posouvaly dopředu, aby je učení bavilo. Připomíná mi to situaci ohledně kojení v našem zdravotnictví. Nikdo nezpochybňuje, že kojení je to nejlepší pro dítě a pro matku. Je to „ta dobrá praxe“. Ale když pak přijde na věc, tak najít zařízení, které skutečně chápe důležitost kojení a prakticky podporuje to, aby matky získaly podporu, nebo alespoň aby nedostávaly poškozující rady, je hodně náročné. Nakonec vyjde v obou případech najevo, že deklarovanému principu vlastně lidé nevěří. Mají tam vzadu nějaký ten strach, že to fungovat nebude, že je to potřeba nějak řídit, měřit, směrovat. Vnější motivace ničí motivaci vnitřní. Stejně tak časování, měření a vážení při kojení způsobuje velké problémy. Vnitřní motivace i kojení je něco, co se děje samo a našim úkolem je vytvářet vhodné podmínky, aby to mohlo fungovat. Když se do jednoho nebo druhého začneme montovat a snažit se to nějak řídit a korigovat, riskujeme, že o to přijdeme.
Přečtení: 4134

Reagujete na tento komentář:
Autor: Regis2 Čas: 2024-01-10 12:43:26
A kde bych je měl dělat? Naopak jsem ti označil , kde ho používáš ty. Tak zkus zase sebereflexi a sama s tím přestaň, místo dalšího nepodloženého obviňování. Bude nám tu lépe . Lásku <3
Autor: li Čas: 2024-01-09 00:11:35
Web: neuveden Mail: schován
"Úkol učitele je motivovat děti, aby se posouvaly dopředu, aby je učení bavilo." Ano, jednoznačně.
"Nakonec vyjde v obou případech najevo, že deklarovanému principu vlastně lidé nevěří." Kterému principu? Principu kojení?
"Vnější motivace ničí motivaci vnitřní." S tím nelze souhlasit. Vnější motivace často podnítí i tu vnitřní motivaci... Dobrý plat v kontextu smysluplné práce.
"Vnitřní motivace i kojení je něco, co se děje samo" No to byste se divila :) Někdy ano, ale někdo s tím má obrovské problémy, takže potřebuje pomoc.
Web: neuveden Mail: anickarous v doméně gmail.com
Je vidět, že ani jednomu problémů vůbec nerozumíte, podle toho co píšete. Škoda vašeho času...
Web: neuveden Mail: anickarous v doméně gmail.com
Tady odkaz na povídání o tom, co je to vnitřní motivace a principy jejího fungování z pohledu vývojové psychologie.https://youtu.be/AexESEuJXCg?si=6KeBRsiFaBBk8rIG
Autor: li Čas: 2024-01-10 11:46:30 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Aničko, s vnitřní motivací mám mnoho zkušenosti, takže ji chápu a zažívám :)
Kojení je též spojeno s vnitřní motivací, jelikož ví, že JE to pro dítě dobré, tak jsem obě děti kojila do jejich TŘÍ LET :)
Některé maminky ovšem přes všechnu snahu nekojí déle, než pár měsíců... přestože vnitřní motivaci mají...
Zdravím Vás, také jsem byla dítětem. Je to hezký věk, tak držím palce.
Web: neuveden Mail: anickarous v doméně gmail.com
Já nemluvím o tom, jestli máte nebo nemáte vlastní zkušenost s vnitřní motivací, nebo s kojením. Ale jestli o tom skutečně něco víte. Jako odborně. Podle toho, co píšete nemáte. Tak na to upozorňuji
Autor: li Čas: 2024-01-10 11:56:40 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Pokud má člověk něco CHÁPAT, tak musí mít VLASTNÍ ZKUŠENOST.
To, že si to přečteme v knížce nebo na netu, je nám k ničemu.
A já už jsem z Vašeho pohledu STARÁ BÁBA, která zkušenosti má :)
Web: neuveden Mail: schován
Jsem starší tak tomu víc rozumím. Tohle má být ta diskuze a hledání pravdy? Jakoze tady je to v podstatě encyklopedie argumentačních faulů ale takovýhle “argument” autoritou tu myslím ještě nebyl .
Autor: li Čas: 2024-01-10 12:06:01 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Lásko, taky kojíte? :) wow!
Web: neuveden Mail: schován
Ne, my jsme tradiční rodina. Kojení , uklízení apod. ženské činnosti dělá moje žena. Ja dělám zase ty chlapské věci jako přivrtat poličku a koukat na fotbal . Proč?
Má to nějak souviset s tvými argumentačními fauly?
Autor: li Čas: 2024-01-10 12:11:47 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ne, to souvisí s tou zkušeností. Pokud ji nemáte, tak se věnujte spíš těm poličkám. To je záslužné. Pusu.
Web: neuveden Mail: schován
Však já se kojení nijak moc nevěnuju, neboj. Věnuji se zajmově rozpozávání argumentačních faulů. Ten tvůj mě zaujal, jelikož tu myslím ještě nebyl. A pusu si nech pro svého partnera ;-)
Autor: li Čas: 2024-01-10 12:28:53 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To je dobře, kojení je pro ženy a děti :)
Web: neuveden Mail: schován
A argumentační fauly nejsou pro někoho kdo diskutuje a hledá pravdu.
Autor: li Čas: 2024-01-10 12:36:54 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ano, tak je prosím nedělejte. Bude nám tu lépe.
Web: neuveden Mail: schován
A kde bych je měl dělat? Naopak jsem ti označil , kde ho používáš ty. Tak zkus zase sebereflexi a sama s tím přestaň, místo dalšího nepodloženého obviňování. Bude nám tu lépe . Lásku <3
Autor: li Čas: 2024-01-10 12:44:45 [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Bude nám lépe. Jen láska :)
Web: neuveden Mail: schován
žena uklízí a muž se dívá na fotbal. to je geniální :D snad vám to tak všem vyhovuje a máte se rádi. přeju vám to
Autor: Hrosik1 Čas: 2024-04-14 11:14:50
Web: neuveden Mail: schován
souhlasím se vším. pouze nemyslím, že se cokoli děje "samo" . podpora, radění a nabízení možností není to samé jako donucení a pokud bychom nežili sami na pustém ostrově, tak se tomu ani nedá vyhnout
logo Urza.cz
kapky