Pomoc chudým? – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2019-01-14 00:00:02

Pomoc chudým?

Velmi často se setkáváme s argumentem, že ačkoliv přerozdělování brzdí celkové bohatnutí společnosti způsobené kapitalismem, je třeba „hledat rovnováhu“ mezi ekonomickým růstem a sociální spravedlností, protože jsme povinni se postarat o chudé i na úkor vlastní prosperity; uvědomují si však propagátoři podobných teorií všechny důsledky? Zejména porovnejme kvalitu například vzdělání, zdravotní péče, bydlení či potravin právě těch nejchudších členů společnosti nyní a před sto lety; propastný rozdíl, což? A co když tento vývoj přerozdělováním zpomalíme? Sice to možná někomu pomůže (a i to je diskutabilní), jenže na úkor všech těch, kdo budou muset v libovolné pozdější době trpět či umírat jen proto, že ještě nebyla (kvůli zpomalení vývoje) dostupná či rozšířená technologie, která by jejich problémy řešila; každá volba s sebou totiž nese náklady obětované příležitosti, jež nelze opomíjet.
Přečtení: 29170

Reagujete na tento komentář:
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-14 18:45:51 Titulek: Re: Provokativní otázka
Ano, primárně je. V KLDR jsou lidi pilní a rozumní v podstatě úplně stejně, jako v Jihokorejské republice. V NDR byli lidi v podstatě stejně pilní a rozumní, jako v SRN.

- Ale nejsou přece pilní a rozumní KVŮLI kapitalismu. Indiánské společnosti byly kapitalistické, ale chudé, protože prostě nehromadily majetek a nebyly tak orientované na podmanění přírody. Takže za existencí bohatství je celý komplex příčin; a vy si ho rétoricky přivlastňujete tím, že ten komplex nazvete "kapitalismus".
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak to nevím,

ale řekl bych že nové technologie nemusí být vždy v zájmu soukromých firem,
takový perpetum mobile na výrobu elektřiny či mašinka jenž je schopná udržovat vaše tělo zdravé by vcelku spolehlivě položily na záda celá průmyslová odvětví a mnohé firmy by tak přišly o mnohé zisky...

Velkou záhadou zdá se být třeba Nikola Tesla a jeho vynálezy...

https://energiesrdce.cz/srbsko/nikola-tesla
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 10:36:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No a? Mnoho řemesel/technologií zaniklo, protože se objevily nové, lépe uspokojující potřeby saturované řemesly/technologiemi původními.

Nezabývám se fyzikou, ale domnívám se, že Tesla je především jeden velký mýtus. Kdyby jím vymyšlené technologie byly skutečně efektivn(ějš)í = přinášeli konkurenční výhodu, nevidím jeden jediný důvod, proč by je firmy nepoužívaly. Ale možná se mýlím. Možná ty firmy mají v šuplících na tajňačku schované Teslou vymyšlené báječné technologie (což je za existence internetového propojení světa proveditelné jak?), které by jim snížily náklady a tím zvýšili zisky, ale jsou to přeci vlastníci firem = chamtiví kapitalisté a právě proto tyto technologie nepoužívají a používají své zastaralé neefektivní se zbytečně vysokými náklady...
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-14 11:06:09 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já myslel, že to je pochopitelné to co píšu,
pokud nějakým převratným vynálezem vostřelíte celé nějaké průmyslové odvětví,
pak ti, jenž zde podnikají nebudou mít sebemenšího zájmu aby váš vynález byl použit, nebot veškeré jejich technologie by v tom okamžiku byly zcela k ničemu...
Např. takovej paprsek smrti by byl zkázou pro celý zbrojní průmysl, letadla, tanky, lodě by pak měly asi takovou efektivitu, jako člověk s klackem v ruce proti tanku...


Možná ty firmy mají v šuplících na tajňačku schované Teslou vymyšlené báječné technologie (což je za existence internetového propojení světa proveditelné jak?)
......................................................................
Řekl bych, že takovej trezor vcelku postačí...
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 12:47:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jakým převratným vynálezem odstřelíte všechno, co bylo v průmyslu doposud? Třeba parním strojem...?
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-14 13:24:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Proč všechno ?
Paprsky smrti vodstřelej nejspíše leda tak zbrojní průmysl,
a ten je docela velkej a docela silnej...

Teleport vodstřelí celou dopravu...

Apd.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 13:42:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No a já Vám dal příklad vynálezu, který naprosto kolosálním způsobem odstřelil všechno, co bylo doposud v průmyslu zvykem.

Ostatní píčoviny ponechám bez komentu.
Autor: norbertsnv Čas: 2019-01-14 14:17:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Hurá, vyvrátil si strawmana. LOL.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-14 14:54:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Svůj příklad si strč do prdel ty kokotí zmrde,

vždyt i píča by pochopila jednoduchou myšlenku,
že nikdo dobrovolně pod sebou nebude podřezávat větěv na který sedí..
To ale tvoje hovno místo IQ nechápe, tak si radši hon svýho ptáka, než to hovno co máš místo mozku...

Ty seš leda vulgární prase...
Autor: Mastafos Čas: 2019-01-14 20:43:29 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: notoric v doméně seznam.cz
Vostál - tady jsou 2 možnosti, buď jste si dal o dávku víc nebo míň.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-14 11:08:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
že Tesla je především jeden velký mýtus.
........................................
Může bejt, to byl jen příklad...
Web: neuveden Mail: schován
Neviem prečo sa vy ankapisti tvárite ako keby peniaze poskytnuté chudobnejším spoluobčanom zmizli niekam do priepasti či čo. Práve naopak, chudobní ľudia zvyčajne žijú od výplaty k výplate a teda všetky sociálne dávky sa vrátia naspäť do obehu. S tým rozdielom že namiesto výrobcov luxusného tovaru ich zinkasujú iní podnikatelia. Takže výskum a vývoj tým vôbec nemusí nijako utrpieť
A za druhé, či to priznáte alebo nie, ak aj chudobného človeka oberiete o sociálne dávky, jeho potreby tým nezmiznú, stále bude potrebovať jesť, bývať, obliekať sa a pod., takže ak mu to zaplatia príbuzní alebo charita tak rovnako pôjde o peniaze ktoré mohli byť poskytnuté na výskum a vývoj.
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-14 15:09:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Správně,

vždyt i kapitalisté vědí, prachy se musí točit a někdo jejich výrobky musí kupovat, že rozhodně nepotřebují další komoušský revoluce co by mohly zachvátit celej svět (moc nechybělo a komouši měli i tu západní evropu),
proto taky podporují uspávače lidí - stát s jeho socialismy

proto taky kapitalisté mrdaj anarchii a podporují ten stát,
jenž tak skvěle ovládá otroky...
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-14 18:19:00 Titulek: Provokativní otázka
Web: neuveden Mail: neuveden
Velmi často se setkáváme s argumentem, že ačkoliv přerozdělování brzdí celkové bohatnutí společnosti způsobené kapitalismem

- Je bohatnutí společnosti skutečně způsobené kapitalismem? Není spíš způsobené lidskou pílí, rozumem, spořením, investováním atp.? Nejedná se jen o rétoriku nasazovanou kapitalisty s cílem přivlastnit si jako "kapitalistické" všechno, co lidstvo vytvořilo?
Mnohokrát zde bylo kritizováno vlastenectví jako "rétorický trik jak si přivlastnit úspěchy druhých". Nepočínají si anarchokapitalisté právě tak?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 18:24:29 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, primárně je. V KLDR jsou lidi pilní a rozumní v podstatě úplně stejně, jako v Jihokorejské republice. V NDR byli lidi v podstatě stejně pilní a rozumní, jako v SRN.

Ne, nepočínají.
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-14 18:45:51 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano, primárně je. V KLDR jsou lidi pilní a rozumní v podstatě úplně stejně, jako v Jihokorejské republice. V NDR byli lidi v podstatě stejně pilní a rozumní, jako v SRN.

- Ale nejsou přece pilní a rozumní KVŮLI kapitalismu. Indiánské společnosti byly kapitalistické, ale chudé, protože prostě nehromadily majetek a nebyly tak orientované na podmanění přírody. Takže za existencí bohatství je celý komplex příčin; a vy si ho rétoricky přivlastňujete tím, že ten komplex nazvete "kapitalismus".
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 19:51:37 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale nejsou přece pilní a rozumní KVŮLI kapitalismu.
On tuhle píčovinu kromě Vás někdo tvrdí???
Indiánské společnosti byly kapitalistické
???
Vy opravdu potřebujete psychiatra.
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-14 19:58:18 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
"Ale nejsou přece pilní a rozumní KVŮLI kapitalismu."
On tuhle píčovinu kromě Vás někdo tvrdí???

- Velmi často se setkáváme s argumentem, že ačkoliv přerozdělování brzdí celkové bohatnutí společnosti způsobené kapitalismem, je třeba „hledat rovnováhu“ mezi ekonomickým růstem a sociální spravedlností
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 20:03:47 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ano. Bohatnutí společnosti je způsobováno kapitalismem. Kde tam máte tvrzení, že pilní a rozumní se lidi stávají díky kapitalismu? Vožral jste se při pondělku jak motyka?
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-14 20:21:54 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Bohatnutí společnosti je způsobováno kapitalismem. Kde tam máte tvrzení, že pilní a rozumní se lidi stávají díky kapitalismu?

- Čili bohatnutí společnosti není způsobováno JEN kapitalismem, ale i mnoha jinými faktory.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 20:29:07 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
1) Do prdele umíte odpovědět na jednoduše položenou otázku:
Kde máte tvrzení, že pilnými a rozumnými se lidi stávají díky kapitalismu?
Dokážete odpovědět nebo budete jako ta banda pračuráků uhýbat nebo trolit?

2) Tvrzení libertariánů nezní: "Pouze, jedině a výhradně kapitalismus způsobuje bohatnutí s tím, že všechny další množné vlivy jsou jako důvody bohatnutí zcela vyloučeny". Toto hovno jste zplodil Vy, abyste mohl srát průjem.

Začínáte mi ty zdejší pračuráky přes umnou (vyumělkovanou?) mluvu připomínat.
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-14 20:46:07 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kde máte tvrzení, že pilnými a rozumnými se lidi stávají díky kapitalismu?

- Tady: Velmi často se setkáváme s argumentem, že ačkoliv přerozdělování brzdí celkové bohatnutí společnosti způsobené kapitalismem, je třeba „hledat rovnováhu“ mezi ekonomickým růstem a sociální spravedlností

Tvrzení libertariánů nezní: "Pouze, jedině a výhradně kapitalismus způsobuje bohatnutí s tím, že všechny další množné vlivy jsou jako důvody bohatnutí zcela vyloučeny".

- Pochopitelně. Takhle se to neříká. Bilo by to do očí a nefungovalo by to. Víte, co to je rétorika? Když chcete něco vsugerovat, uděláte to přece nenápadně, nebo ne?
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 20:58:18 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Cožeee? Vážně v té větě tohle vidíte?
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-14 21:15:25 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Stručně: Když neignorujeme kontext, tak ano. Takhle se to dělá. Nejúčinnějším rétorickým nástrojem jsou takovéto pololži. Řekne se něco, co lze chápat dvěma způsoby s tím, že 1. hlupáci to sežerou i s navijákem 2. chytří sympatizanti to prominou 3. zbývají chytří protivníci. A vůči těm se lze s úspěchem hájit, že to špatně pochopili: vy jste to přece myslel jinak…
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2019-01-14 22:04:25 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ne sorry. Jak už jsem Vám napsal jinde. Enigmu na Vaše hovadné vyvozování shánět nebudu. Pokud jde o Váš způsob vyjadřování, je dost nešťastný, protože málo srozumitelný. Pokud je skutečným odrazem Vašich duševních schopností a ne jen pózou zhrzeného Urzou odmítnutého autora textů, pak se nedivím, že se s nikým nedokážete na ničem rozumném domluvit.
Autor: Szaszián Čas: 2019-01-14 22:08:02 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nežerte to Urzovi tak!!!
Autor: Vostál Petr Čas: 2019-01-14 23:58:01 Titulek: Re: Provokativní otázka [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Čili bohatnutí společnosti není způsobováno JEN kapitalismem, ale i mnoha jinými faktory.
........................................................................
No jo,
pokud jste četl jen jednu větu tu úvodní, tak máte pravdu,
ale pokud jste to četl celý, tak víte že hlavním tématem je ten rozvoj technologií, s kterejma ten kapitalismus začíná ale i padá...
Tedy ještě předtím je svoboda myšlení a poznávání, pak svoboda vobjevování a pak svoboda vyrábění...
logo Urza.cz
kapky