Pro uprchlíky nevaříme! – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2017-02-17 00:00:02

Pro uprchlíky nevaříme!

ČOIka již podruhé pokutovala (částkou v řádech velkých desítek tisíc) pizzerii Grand Italia z jihomoravských Hrušovan nad Jevišovkou, neboť si majitelé dovolili vyvěsit ceduli, že nevaří pro imigranty. K tomu bych rád poznamenal několik věcí (začnu od nejméně důležitých a budu pokračovat k nejdůležitějším): Zaprvé jednání majitelů restaurace považuji za celkem hloupé a coby host bych asi šel jinam; zadruhé to mnozí jejich zákazníci vidí jinak, restauraci podporují a dokonce se chtějí na pokutu skládat; zatřetí by mě docela zajímalo, zda dotyční vážně porušili zákon, když technicky tou cedulí jen vyhrožovali, že ho poruší, což už se asi také nesmí; a konečně začtvrté bez ohledu na to, zda byl porušen zákon, považuji za krajně nemorální a neospravedlnitelné, aby stát někoho násilím nutil obsluhovat a vařit pro někoho, pro koho sám nechce.

Skutečné problémy v ČR spojené s migrací (zejména vzhledem k reálné absenci většího počtu imigrantů) paradoxně nezpůsobují přistěhovalci, nýbrž stát, který zasahuje lidem do toho, aby si dělali na svém a za své, co chtějí; nechte každého, kdo nechce obsluhovat imigranty, ať si je neobsluhuje, vždyť je tu zas dost takových, kteří je obslouží s radostí (a těm do toho samozřejmě také nezasahujme). Nechme každého, ať si svobodně rozhodne, zda chce být xenofob, rasista, islamofob, nebo islamofil; dokud nikdo nebude iniciovat násilí vůči ostatním, je to v zásadě jen a čistě jeho věc. K čemu povede nucení lidí, kteří tu evidentně migranty nechtějí a nenávidí je, aby pro ně vařili? Začnou je snad pak mít rádi, případně je více respektovat? Ani omylem! Spíše naopak – budou o to více naštvaní, že jim je stát vnucuje. I když odhlédneme od toho, zda jsou ty pokuty svinsto (což jsou), nepřinesou ani nic dobrého v praktické rovině.
Přečtení: 31812

Reagujete na tento komentář:
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-17 20:03:13 Titulek: Re:
No jo, to je život,

vy si něco myslíte a ten druhej si taky něco myslí, nejlépe něco vobráceně nežli vy,
a pak si myslíte, že si to ten druhej nemá myslet a sere vás to,
a ten druhej je na tom stejně a sere ho taky...

Já tedy osobně si myslím,
že by se nemělo tolik myslet,
a když už si někdo nedá pokoj s tím myšlením,
tak by to neměl myslet tak moc vážně
ale
spíše lehkovážně
či dokonce žertovně...
Autor: TaxationISTheft Čas: 2017-02-17 08:54:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Jo, jako třeba otroctví nebo rasová segregace. Ty taky byly v zákoně :))
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 09:45:27 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Zajímalo by mě, jestli tomu takový člověk vážně věří i poté, co dostane protipříklady.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-02-17 11:10:19 Titulek: Re: [↑]
Najde si obezličku nebo výmluvu, proč to zrovna tenkrát byla výjimka. Testováno na lidech. :-(
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 12:26:59 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To není překvapivé; mně jde ale spíše o tom, čemu věří, ne co napíše.
Autor: cerno (neregistrovaný) Čas: 2017-02-17 13:10:42 Titulek: Re: [↑]
Ti, se kterými jsem měl možnost diskutovat tváří v tvář, pravděpodobně skutečně věří i nadále té obezličce, pokud jsem správně interpretoval neverbální stránku komunikace.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-17 12:11:42 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
To je asi tak těžké, jako vydávat zákony,

na oboje potřebujete jen mít představu minulosti a představu budoucnosti,
tedy představu že je zde jakýsi směr at už pohybu tak i času od někud někam...
Tohle člověk zná velmi dobře, ale nezná svět bez představ,
nezná prostě přítomnost tedy a tady, což ovšem není nějaký čas a nějaké místo,
ale neměnná věčnost a všudepřítomnost...

Takže si v podstatě můžete vymyslet cokoliv,
dle své víry, naděje a lásky,
přičemž nelze pochybovat že to myslíte dobře a upřímně a je to pro vás skutečnost,
i když je to jen vaše představa které jste uvěřil že je pravdivá...

Já např. věřím na víly a vodníky,
protože díky globálnímu voteplení skončí celý svět pod vodou
a přežijí jen víly a vodníci...
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo,
von se stát řídí výchovnou radou -

CHYTRÉMU NAPOVĚZ A HLOUPÉHO TRKNI

Stát prostě neustále chce své občany vychovávat k nějakému tomu dobru,
pro stát jsou občané nesvéprávní blbci, který je třeba neustále vychovávat,
zatímco stát je ten uvědomnělej co ví, jak je to nejlépe...
Na tom nakonec není až tak nic moc zvláštního, k tomu je člověk veden rodiči, školou i společností..

Stát se víceméně chová rozumně, taknějak v rámci rozumu a pocitů,
ale ne moudře...
No, to už bychom chtěli po státu asi až moc, kdyby měl bejt moudrej...

Agathon čili o moudrosti https://cs.wikisource.org/wiki/Kniha_apokryf%C5%AF/Agathon_%C4%8Dili_o_moudrosti
......................................................................................

A teď už vím, jaký je rozdíl v těch třech slovech. Chytrost je obyčejně krutá, zlomyslná a sobecká; vyhledává na bližním jeho slabost a dovede ji využíti k svému zisku; vede k úspěchu.

Rozum bývá krutý k člověku, ale je spravedlivý k účelům; hledá zisk obecný; najde-li na bližním slabost nebo zpozdilost, hledí ji odstraniti poučením nebo kázní; vede k nápravě.

Moudrost nemůže býti krutá, neboť je sama blahovůle a sympatie; nehledá už ani obecný zisk, neboť příliš miluje lidi, než aby mohla milovat nějaký další účel; najde-li slabost či ubohost bližního, odpouští jí a miluje ji; vede k harmonii.....
....Rozum je v činu, ale moudrost je v prožití....
Autor: marek28 Čas: 2017-02-17 16:31:43
Web: neuveden Mail: neuveden
Souhlas. Přijde mi jako obrovský zásah do osobních práv poroučet někomu, koho má obsluhovat. Prostě jeho podnik, tak ať tam obslouží koho jen chce, ne? Kdybych chtěl do nějaké hospody a tam stáloí "pro muže nevaříme!", tak sice zakroutím hlavou, ale půjdu jinam a neumím si představit, jak moc bych se za sebe musel stydět, kdybych je šel prásknout na úřad a dožadoval se nějakých práv. To je fakt trapas.
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 21:08:54 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
+1
Autor: marek28 Čas: 2017-02-17 17:51:58
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo a ještě mě sere, že když tenhle názor člověk řekne, tak je automaticky za největšího rasistu. A stokrát můžu říkat, že mi to přijde debilní a že bych to uznával úplně stejně i kdyby šlo o diskriminaci mojí osoby. Tohle je červený hadr.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-17 20:03:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No jo, to je život,

vy si něco myslíte a ten druhej si taky něco myslí, nejlépe něco vobráceně nežli vy,
a pak si myslíte, že si to ten druhej nemá myslet a sere vás to,
a ten druhej je na tom stejně a sere ho taky...

Já tedy osobně si myslím,
že by se nemělo tolik myslet,
a když už si někdo nedá pokoj s tím myšlením,
tak by to neměl myslet tak moc vážně
ale
spíše lehkovážně
či dokonce žertovně...
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 21:09:29 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jo, už se mi to párkrát stalo; ale zas mi to kompenzují konzervativci, když ze mě dělají sluníčkáře.
Autor: marek28 Čas: 2017-02-17 23:05:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Takže ať vyhraje kdokoliv, my jsme špatní vždycky. :D
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 23:47:56 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
V podstatě ano; ale zas to mnedle svědčí spíše o tom, že máme rozum xD
Autor: Lojza Čas: 2017-02-17 18:10:35
Web: neuveden Mail: neuveden
Tsss, to je jeste cajicek...
Aktualne se pripravuje (nejakym socanskym ministrem, tusim) nejaka novela zakona hovorici o tom, ze mobilni operatori NESMELI davit individualni slevy. Ze MUSI prodat pouze za ceny, ktere zverejni. A zduvodnuje to...a ted pozor... tim, ze 60% lidi v republice ma nejake individualni zvyhodneni a jak k tomu prijdou ti, co si to zvyhodeni neumeli dojednat. A ze pry, a to si nedelam prdel, tim, ze jim zakaze davit slevy, spotrebitel zaplati ve finale MENE nez plati dnes.
Opakuji, zakazem davani slev se dosahne toho, ze clovek zaplati MENE.
Priznam se, ze si dokazu predstavit ledacos, dokazu se vzit do kuze masoveho vraha a pochopit, proc vrazdi...a TOTO teda pochopit nedokazu, a to jsem se fakt snazil.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-17 20:08:14 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak úplně přesně to nebude,
slevy budou, ale nebudou zadarmo...

I když možná to ministrstvo ještě změní,
a bude to naopak...

Jeden nikdy neví, co koho napadne...
Autor: Lojza Čas: 2017-02-17 20:24:24 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Bla bla bla bla bla...
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 21:10:55 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Za tímhle zákonem nemusí být dobroser ani hlupák (což bych řekl, že většinou je), tady si umím představit nějakou lobby.
Jakože.... nějaký operátor, kterému nevyhovuje ten konkurenční boj, protože v něm zrovna prohrává, tak by to pořešil takto.
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 21:11:12 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mimochodem, máš k tomu zdroj?
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 22:39:06 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky.
Autor: Lojza Čas: 2017-02-17 22:54:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Btw fakt si poslechni toho Mladka, jak hovori. Je to to druhy video. On je nejen se uplnej kokot, ale jeste blaboli takovy hovadiny, ze to nema nic spolecnyho s realitou...
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 22:55:52 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Mrknu....
Autor: Lojza Čas: 2017-02-17 22:59:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A nebo hlody toho kokota z regulacniho uradu:
My jsme donutili operatory, aby udelali dobre pokryti LTE, to se nam povedlo, to mame radost...Ono je nam ted vycitano, ze s tim teda meli dost nakladu a museli kvuli tomu drzet vysoke ceny, ale s tim nesouhlasime, to takhle nejde delat :-D :-D :-D
To je normalne humoristickej porad :-D
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 23:47:00 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ty vole....
Autor: Lojza Čas: 2017-02-17 22:51:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tady to mas vcetne videa, kde ti panove o tom mluvi.
Samozrejme CTU aby si neprisadil...
Proste neni mozne, aby si nekdo vyjednal lepsi cenu, to je jak na nejakem trhu!!! To prece neni mozne, takhle se to neda delat !!!!
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 22:53:17 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Díky :o(
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-17 23:57:51 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Proste neni mozne, aby si nekdo vyjednal lepsi cenu, to je jak na nejakem trhu!!! To prece neni mozne, takhle se to neda delat !!!!
......................................................................................

Vona ani většina lidí netuší,
že se smlouvat dá a to víceméně všude,
tahle tradice se vytratila se socialismem,
takže zákazník počítá s jakousi férovou cenou
případně s nějakou tou avízovanou slevou,
a netuší, že ceny jsou smluvní...

Asi by bylo lepší občany informovat o tom, že ceny jsou smluvní a že je třeba smlouvat,
nežli to zakazovat nějakým zákonem...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-02-17 22:41:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Priznam se, ze si dokazu predstavit ledacos, dokazu se vzit do kuze masoveho vraha a pochopit, proc vrazdi...a TOTO teda pochopit nedokazu, a to jsem se fakt snazil.
....................................................................................
Tedy to je vcelku jednoduchý vysvětlení proč na to někdo kápnul,
stačí zajet někam do asie,
třeba do indie,
a budete v obraze...

A nebo stačí zajít třeba do Kooperativy, že chcete odhlásit povinné a havarijní pojištění,
a už budete vědět, jak to funguje,
což možná někoho i nasere, že ho někdo roky vojebával
jen proto, že on s nimi nesmlouval ...

No jo, prostě je to tady asie,
a někdo by zase naopak tu evropu a feksed prajs...
Autor: Urza Čas: 2017-02-17 22:39:19 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslíš záznam z přednášky? Jo, ten bude.
logo Urza.cz
kapky