Autor: Urza
Čas: 2019-09-02 00:00:02
První školní den 2019
Začíná školní rok; stát nutí rodiče pod hrozbou násilí posílat děti do škol, kde budou indoktrinovány propagandou, jež z nich vytvoří poslušné občany. Kdo by se něčemu takovému vzepřel a trval si na tom, tomu budou děti násilím uneseny (!) sociálkou (za případné podpory dalších silových složek státu, bude-li třeba); eufemismem pro toto jednání – pro většinu z nás zcela nepřijatelné, kdyby tak nečinil stát (což jasně ukazuje sílu té propagandy) – je povinná školní docházka. Zbavme se jí! A existuje ještě další věc, jíž jsou naše děti indoktrinovány podobně jako státem; jedná se o demokracii – modlu, kterou když odmítnete uctívat, stanete se terčem posměchu věřících toho nejrozšířenějšího náboženství, tedy etatismu.
Koho by zajímala alternativní cesta ke vzdělávání, nechť přijde ve středu na mou přednášku do klubu (de)Centrála. Doufám, že se tam potkáme; a studentům přeji hodně štěstí do dalšího školního roku – nenechte se příliš tvarovat.
Koho by zajímala alternativní cesta ke vzdělávání, nechť přijde ve středu na mou přednášku do klubu (de)Centrála. Doufám, že se tam potkáme; a studentům přeji hodně štěstí do dalšího školního roku – nenechte se příliš tvarovat.
Přečtení: 82637
Komentáře
Komentář 40817
- Domovník přijde vybrat výpalné. Eufemismem pro toto jednání – pro většinu z nás zcela nepřijatelné, kdyby tak nečinil domovník (což jasně ukazuje sílu propagandy) – je platba nájemného.
P.S. Text "První školní den 2019" vůbec není propaganda: "indoktrinovat propagandou", "vytvořit poslušné občany", "únos dětí sociálkou", "indoktrinace demokracií", "kdo odmítne uctívat demokracii, je terčem posměchu", "věřící nejrozšířenějšího náboženství". Kromě propagandy je tam spousta jiných věcí…
Komentář 40823
Komentář 40825
2. V zájmu stručnosti svůj argument zformuluju abstraktně: Z toho, že určité právo přiznáváme určitému konkrétnímu subjektu a žádnému jinému, neplyne, že je za tím propaganda.
Čili rozhodně to neukazuje sílu nějaké propagandy, natož jasně. Je to běžná situace; jako příklad jsem použil domovníka.
Komentář 40824
Komentář 40827
Můj argument přece je: Z toho, že určité právo přiznáváme určitému konkrétnímu subjektu a žádnému jinému, neplyne, že je za tím propaganda. Což jsem ilustroval příkladem s domovníkem.
Komentář 40829
Komentář 40836
Komentář 40838
Komentář 40839
Komentář 40899
- Nic z toho není pravda. stát nutí rodiče pod hrozbou násilí posílat děti do škol, kde budou indoktrinovány propagandou, jež z nich vytvoří poslušné občany.
Vy byste v ankapu nechtěli, aby vaše děti přijaly hodnoty ankapu za své? V jejich vlastním zájmu? Aby se se ankapem dokázaly ztotožnit a dobře si jim v něm žilo. Aby v tom nejhorším případě nezasvětily svůj život zničení ankapu, což by – kromě toho, že podle vás, anarchokapitalistů, je to blbost – nejspíš mělo ničivý dopad na jejich život. Odsoudilo by je to k životu autsajdrů se všemi očekávatelnými dopady na možnost založit rodinu, mít kariéru, nedostat se do vězení, případně vůbec přežít.
Komentář 40842
Komentář 40849
Komentář 40845
Komentář 40882
- Ano. Jak to souvisí s mým argumentem? Který je: To, že určité právo přiznáváme jedinému subjektu a žádnému jinému, neznamená, že je za tím propaganda. Je to běžná, dokonce typická situace. Čili žádnou sílu propagandy to neukazuje.
Komentář 40832
Komentář 40892
- Právo na zaplacení ceny zmrzliny je přiznáváno prodavači zmrzliny a nikomu jinému. Což podle Urzy "jasně ukazuje sílu propagandy".
Komentář 40897
Komentář 40926
Na rozdíl od toho je povinná školní docházka dána zákonem, a jejím účelem je, aby se děti naučili pouze tu "jedinou pravdu", kterou čistě náhodou určuje stát. Ve škole se učí mnoho užitečných i neužitečných věcí (přičemž, co je užitečné a co ne je čistě individuální), zároveň jsou ale žáci vedeni k "jedinému správnému" státnímu zřízení, nekritickému a podřízenému chování vůči (především státním) autoritám, výkladu dějin atd., a jsou odrazování od používání analytického myšlení jinde než v matematice (dané skutečnosti jsou zkrátka označeny za fakta, která je potřeba si zapamatovat, nikoliv o nich přemýšlet). Přičemž JE ZAKÁZÁNO se vzdělávat jiným způsobem (všechny školy musí jet podle státních osnov). Není to snad přímo definice propagandy?
Komentář 40935
- Takže když zmrzlinář vydá kornout se zmrzlinou a zákazník si ho vezme a bez placení odchází, tak zmrzlinář NEMÁ PRÁVO na zaplacení zmrzliny?
Komentář 40949
Komentář 40963
- Celou dobu se přece bavíme o oprávnění. "Sociálka má právo, které ostatní nemají" znamená, že má oprávnění, které ostatní nemají. "Právo" ve spojení "mít právo" znamená VŽDY oprávnění.
Komentář 40830
Je pozoruhodné, jak jste nepochopil myšlenku. Anarchokapitalisté jsou v pravdě omezenci…
Tohle je extra husté. Nejen že nepřipadá v úvahu myšlenka, že jste to třeba vy neobratně vysvětlil. Ale ještě navíc když jeden něco nepochopí, hodíte do toho pytle všechny.
Komentář 40889
- Tak si vezměme sociálku. Stále platí: "To, že určité právo přiznáváme jedinému subjektu a žádnému jinému, neznamená, že je za tím propaganda." A když obecně platí, že taková situace NENÍ důkazem propagandy, tak ani určitý příklad toho nemůže "jasně ukazovat sílu propagandy".
Komentář 40956
Jenže vy jste zaměnil dokazovat a ukazovat. Pokud jsme přesvědčeni (z nějakých jiných zdrojů), že tam ta propaganda je, tak nám ji to a to ukazuje, ne nutně dokazuje (což nikdo netvrdí, jen vy proti tomu oponujete).
Komentář 40965
- 1. Se sémantickou rovinou souhlasím. Ano, "ukazovat něco" (ve významu "což jasně ukazuje sílu propagandy"), "evidovat něco", "vidět něco na něčem" jsou synonyma resp. sémantémy; "dokazovat něco" (ve významu "což dokazuje sílu propagandy") je jiný pojem.
2. Ale je tím úsudek obhájen? Pro přehlednost použijme "vidět něco na něčem": eufemismem pro toto jednání – pro většinu z nás zcela nepřijatelné, kdyby tak nečinil stát (na čemž jasně vidíme sílu té propagandy) – je povinná školní docházka.. Dává TATO věta smysl? Já přece nepopírám, že když špatně usuzujete, tak na tom jasně vidíte sílu propagandy, a tedy (vám) ta situace propagandu ukazuje. To je jasné.
Říkáte, že o existenci propagandy víte ODJINUD. Když to tak je, tak prostě odjinud VÍTE, že propaganda existuje, ale ta situace (že lidé přiznávají právo jen sociálce a nikomu jinému) vám ji neukazuje a nevidíte ji na ni (protože by byla stejná i bez propagandy).
Prostě aby se "na něčem něco ukazovalo", aby "na něčem bylo něco vidět", je nezbytně nutné, aby to "něco" (příčinný faktor) to "něco" (evidovaný stav věcí) nějak změnilo.
Takže na tom, co platí obecně, se nic neukazuje a nic není vidět – kromě právě té obecné platnosti něčeho. Jak jsem ukázal, "že určité právo přiznáváme jedinému subjektu a žádnému jinému" platí obecně. Na obecně platném se nic specifického neukazuje a není vidět. Proto i kdyby ta propaganda existovala, stav věcí "lidé dělají výjimku pro sociálku" ji nemůže ukazovat a nemůže být na něm vidět.
Ale souhlasím, že pokud špatně usuzujete, tak tam propagandu můžete "vidět", může vám připadat, že stav věcí ji "ukazuje". To je ale jen chyba úsudku.
Komentář 40966
Takže na tom, co platí nutně, se nic neukazuje a nic není vidět. Jak jsem ukázal, "že určité právo přiznáváme jedinému subjektu a žádnému jinému" platí nutně. Na nutně platném se nic specifického neukazuje a není vidět.
Komentář 40973
Těší mě, že se shodneme.
2. ... VÍTE, že propaganda existuje, ale ta situace vám ji neukazuje
Nesouhlasím, imho mi ta situace tu moji znalost ukazuje (utvrzuje mě v ní - i když může jít o chybu úsudku, jak zmiňujete; ale taky nemusí).
... protože by byla stejná i bez propagandy
To je neodůvodněná domněnka. Já si zase myslím, že bez té propagandy by ta situace by dost možná nenastala.
Komentář 40826
Komentář 40831
Merkelová vám zajisté nějaký dodá, jen aby se vám pak všichni vešli k vám domů...
Horší to bude ale s tím, jestli budou chtít u vás zůstat, nějako se k nám do čech zrovínka nehrnou, dokonce i ti egypští křestani co tady měli zajištěnej od bratrů byt vzali čáru...
Že by je vodradila ta povinná školní docházka ??? Nebo že by v tom bylo ještě něco jinýho ???
Komentář 40967
Komentář 40835
Komentář 40837
Komentář 40843
Díky za to!
Komentář 40844
víru dle své víry ignoroval,
páč máš ledu tu svoji vokopčenou víru a jinak v hlavě hovno,
prostě seš vopice, možná eště hůř, papoušek...
Ale zaplatpánbů za to, jinak by takový katolicko komoušký hovado samozřejmě
požadovalo ty co mu rušej jeho víru zabanovat...
Já si tady ty cacyky před lety pamatuju...
Komentář 40850
:-))))))
Komentář 40846
Komentář 40847
http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceske-republice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenske-zajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol
(Jen technická - už nejsou osnovy, ale RVP a ŠVP, které ale stejně musí odpovídat státním pravidlům a chodí je kontrolovat státní úředníci.
Komentář 40854
Co Vám nebylo jasné na slovu "konkrétně"? Kde se v té citaci říká něco o povinnosti školy provádět nějakou indoktrinaci? Když si anarchokapitalisté založí soukromou školu, tak konkrétně jakou propagandu a indoktrinaci tam budou muset povinně provádět?
Komentář 40856
Komentář 40858
Komentář 40848
Komentář 40851
Vidím to u svého dědy, který vzpomíná, jak dřív bylo skvěle a všichni měli práci, ale ten dnešní svět prostě nechápe...
Komentář 40855
Komentář 40857
Komentář 40859
Komentář 40860
Komentář 40862
Komentář 40863
pokud tedy založí školu dle vzoru "svobody učení"
pak žáci budou mít naprostou svobodu se třeba i neučit,
nebo se prostě učit to co je zajímá...
Vono vnucovat někomu se něco učit co jej nezajímá je kromě omezování jeho svobody i docela kontraproduktivní...
Komentář 40865
Tedy jestli je něco takového v současné době u nás možné, tak to nevím,
ale někde jsem četl že snad takováto škola již byla založena,
ale jaká tam mají od státu zákony a omezení,
to nevím...
Komentář 40869
Komentář 40871
Komentář 40872
- Tady máš "dveře", můžeš se podívat, co všechno za nima je za indoktrinaci.
Jakub G:
- A co je za nima konkrétně?
U+H+F:
- Tak je otevři a podívej se. Proč ti to mám kopírovat, když se můžeš sám podívat na originál?
J:
- A coje za nima konkrétně?
U+H+F:
- Tak se podívej.
J:
- Jsi schopen uvést KONKRÉTNÍ příklad, nebo budeš jen do zblnutí opakovat "Tak se podívej"?
F:
- Tak si vyliž prdel.
Komentář 40873
Komentář 40875
Komentář 40876
Komentář 40879
Komentář 40881
Komentář 40885
"Jsme součástí Evropy – žáci mají porozumět kulturní rozmanitosti, překonávat stereotypy a předsudky, kultivovat postoje k Evropě jako k širší vlasti, uvědomit si možnost širších perspektiv a volby v evropské dimenzi."
http://www.kotlarska.cz/images/svp%20zs.pdf
Láska k vlasti - typická indoktrinace ;-)
(A to vypadá zrovna jako jedna z rozumnějších škol).
Komentář 40888
Komentář 40894
Komentář 40896
Komentář 40898
Komentář 40901
To po tobě ani nikdo nechtěl. Ale už nemám nervy reagovat na takového blba. Odpověď z tebe stejně nevypadne, tak bude lepší tě ignorovat.
Komentář 40891
Komentář 40887
Komentář 40890
Komentář 40893
Komentář 40895
Komentář 40902
Komentář 40903
Takže ředitel/ka musí dodržovat, co po ní chce inspekce a inspekce vychází z Bílé knihy...
Jde hlavně o to, aby byl na ředitele bič. A to se ještě nebavíme o licencích na školu, kdy i když splníte všechny povinnosti, tak razítko nedostanete.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/soukrome-skoly-zaloba-ministerstvo-skolstvi-akreditace-zadost.A180228_134720_domaci_nub
V socialismu jsme tu taky měli oficiálně lidská práva, ale v praxi tomu bylo trochu jinak. A školství je stále socialistická instituce...
Komentář 40904
Komentář 40874
Komentář 40877
Komentář 40878
Komentář 40880
Takže konkrétní věci jsou napsané v ŠVP, ale musí být v souladu s Bílou knihou. Každopádně je dobré tou Bílou knihou začít ;-)
A pro pana Vostála:
Existují místa v ČR (resp. četl jsem o jednom někde u Liberce, ale určitě je podobných snah víc), která se tváří jako svobodné školy typu Summerhill nebo Sudbury Valley apod. Jenže děti tam docházející tam nejsou evidovány jako ve škole, mají zařízené domácí vzdělávání a jsou tedy registrovány v jiné škole. Lépe legálně to tu udělat nejde.
Komentář 40884
Komentář 40883
Komentář 40886
Komentář 40864
Já nemohu vědět, co jaký podnikatel bude chtít učit na své škole. Neboli pokud si v ancapu založí školu ancapák, žádnou konkrétní propagandu tam nebude muset provádět. Nikdo mu ji nemůže nařídit ve smyslu závazného zákona nebo předpisu. Kdokoli, kdo si v ancapu založí školu na ní bude učit, co bude chtít, pokud mu za to zaplatí zákazníci = rodiče, kteří do jeho školy budou posílat své děti.
Jednoduše - ŽÁDNOU
Komentář 40866
Komentář 40868
http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceske-republice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenske-zajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol
Komentář 40870
že dítě musí skládat zkoušky a prokázat znalosti,
tedy je státem nuceno do něčeho, oč nemá zájem,
ale je autoritou přinuceno se učit i to, oč nestojí,
a to bez ohledu na to o jakou školu jde...
To je vlastně ta nehorší indokrinace : poslušnost vůči autoritě
Komentář 40905
* Posilování soudržnosti společnosti. Vzdělávací soustava je jednou z nejvýznamnějších integrujících sil, a to nejenom předáváním sdílených hodnot a společných tradic, ale především zajištěním rovného přístupu ke vzdělávání, vyrovnáváním nerovností sociálního a kulturního prostředí i všech znevýhodnění daných zdravotními, etnickými či specificky regionálními důvody a podporou demokratických a tolerantních postojů ke všem členům společnosti bez rozdílu. Tyto úkoly se koncentrují do výchovy k lidským právům a multikulturalitě, která na základě poskytování věcných informací o všech menšinách, zejména romské, židovské a německé, jejich osudech a kultuře, utváří vztahy porozumění a sounáležitosti s nimi. Důležitou úlohu v tomto smyslu má i menšinové školství, dvoujazyčné školy a vzdělávání cizinců a jejich dětí, jako součásti integrace těchto skupin do české společnosti.
Tohle ještě nezní tak škodně, i když výchova k multikulturalismu může znamenat opravdu cokoliv.
* Podpora demokracie a občanské společnosti. Demokracie nezbytně potřebuje soudné, kritické a nezávisle myslící občany, s vědomím vlastní důstojnosti a s respektem k právům a svobodám ostatních. Školní společenství je prvním společenským prostředím, do něhož dítě z poměrně uzavřeného prostředí rodiny vstupuje. Toto společenství působí bezprostředně, každý den a po mnoho let v mnoha rovinách: charakterem vztahu mezi učitelem a žákem, jenž by měl být založen na vzájemném respektu, utvářením školní komunity, která by ve škole měla vytvářet demokratické společenství rovnoprávných partnerů, i celkovým uspořádáním vzdělávacího systému, který by měl být otevřený, s vyváženými kompetencemi na jednotlivých úrovních, a přístupný zapojení všech partnerů. Výchova k demokratickému občanství se však vztahuje i k dospělým generacím a uplatňuje se v jejich místních, zájmových a pracovních společenstvích. Nezbytnou součástí výchovy k demokratickému občanství je také utváření kritického vztahu k šíření informací a postojů prostřednictvím médií (tzv. mediální výchova).
A tohle už je typický etatistický výblitek. Režim prostě potřebuje lidi, a musíme jim to do hlav narvat. A ten režim je samozřejmě správný, proto jim to musíme do hlav narvat. Ble.
Komentář 40906
Komentář 40909
*Posilování soudržnosti společnosti. Vzdělávací soustava je jednou z nejvýznamnějších integrujících sil, a to nejenom předáváním sdílených hodnot a společných tradic, ale především (…) podporou anarchokapitalistických a tolerantních postojů ke všem členům společnosti bez rozdílu.
* Podpora soukromého vlastnictví a anarchokapitalistické společnosti. Anarchokapitalismus nezbytně potřebuje soudné, kritické a nezávisle myslící občany, s vědomím vlastní důstojnosti a s respektem k právům a svobodám ostatních. Školní společenství je prvním společenským prostředím, do něhož dítě z poměrně uzavřeného prostředí rodiny vstupuje. Toto společenství působí bezprostředně, každý den a po mnoho let v mnoha rovinách: charakterem vztahu mezi učitelem a žákem, jenž by měl být založen na vzájemném respektu, utvářením školní komunity, která by ve škole měla vytvářet anarchokapitalistické společenství rovnoprávných partnerů, i celkovým uspořádáním vzdělávacího systému, který by měl být otevřený, s vyváženými kompetencemi na jednotlivých úrovních, a přístupný zapojení všech partnerů. Výchova k anarchokapitalistickému občanství se však vztahuje i k dospělým generacím a uplatňuje se v jejich místních, zájmových a pracovních společenstvích. Nezbytnou součástí výchovy k anarchokapitalistickému občanství je také utváření kritického vztahu k šíření informací a postojů prostřednictvím médií (tzv. mediální výchova).
- Stále to dává naprostý smysl.
Komentář 40918
Anarchokapitalisté by jistě ihned zavedli ministerstvo školství a lidem, kteří by neposílali své děti do ústavu posvěceného ministerstvem, by děti sebrali a posílali je tam násilím...
https://www.rodicevitani.cz/skolstvi/alternativni-a-rodicovske-skoly/rodice-vedi-lepe-nez-stat-co-je-pro-jejich-deti-dobre-rozhovor-s-ucitelem-a-mentorem-pavlem-kraemerem/?fbclid=IwAR2LKt4eQxLGJUAdwDqbU0ov6HCWEmvMPw2XCI_wWSL4HN-ytHqCVoEWbLw
Komentář 40921
Komentář 40923
Takové samozřejmosti jako je sezení v lavici, třídy stejně starých dětí, autorita na stupínku před třídou, žáci nemají do vzdělávání co mluvit apod. jsou tu tak zažrané, že když někdo upozorní na jiné cesty (Summerhill, Sudbury Vally, Táta Parťák na Facebooku, svobodauceni.cz, paní Nováčková apod.), prohlašuje se to za nesmysl.
Takže ano, je biologicky a evolučně dané, že děti se učí pravidla společnosti, ve které žijí. Hlavně teda opakováním vzorů chování dospělých. Proto tady kritizujeme, že v současné společnosti je jim předkládán jeden jediný správný názor, a to, že demokracie je svoboda a jediná správná.
Komentář 40929
- A hlavně to chtějí rodiče. Je v zájmu úspěchu jejich dětí, aby se se svou společností ztotožnili.
Proto tady kritizujeme, že v současné společnosti je jim předkládán jeden jediný správný názor, a to, že demokracie je svoboda a jediná správná.
- A co brání dětem anarchokapitalistů, aby v situaci takové odporné indoktrinace ve třídě povstali a úču zdrtili argumenty opírajícími se o "neprůstřelnou teorii o fungování celé společnosti"? Proč vlastně musí Urza jezdit do škol? Nebylo by snazší a účinnější, kdyby prostě anarchokapitalistické děti v občance přednášeli argumenty proti státu? Nebyl by to perfektní způsob, jak hodiny indoktrinace a celý indoktrinační ústav využít k šíření anarchokapitalismu? Takže proč si vlastně Urza na indoktrinaci stěžuje, když ji lze takto snadno využít v jeho zájmu?
Komentář 40931
Dětem brání společenské konvence, "autorita" učitele, ředitel, ŠVP, RVP, MŠMT a neochota anarchokapitalistů k násilné revoluci, i třeba na úrovni třídy ;-)
Přečtěte si knihu Summerhill, tam jsou takových příběhů spousty - změnu ve třídě se jim provést nepodařilo, po přestoupení do Summerhillu byly najednou děti v pohodě...
Komentář 40933
- Ale nepopíráte, že stát vám školní indoktrinací zároveň poskytuje perfektní platformu pro šíření vašich názorů?
Komentář 40934
Tohle nepovažuji za validní argument. To můžete stejně říct, že státem vlastněné náměstí je perfektní platforma pro šíření názorů, protože se tam můžu postavit a mluvit...
Komentář 40936
Komentář 40937
Komentář 40938
Komentář 40942
Komentář 40943
Komentář 40925
Komentář 40920
Komentář 40924
- A co by jí v tom zabránilo, v soukromém státě? Víte, že Bezos, Gates a Buffett mají – teď, v demokracii – větší majetek než 50% Američanů?
Komentář 40927
Gates má svoje windows standardy, ale nezakázal nikomu koupit si macbook.
Komentář 40930
- Ale teď, v demokracii nemůže mít soukromý stát. V anarchokapitalismu ho bude moct mít. A musel by být dost hloupý, kdyby si ho nepořídil. Což není.
Komentář 40928
Komentář 40932
- Ne, anarchokapitalismus připouští soukromé státy.
Já se domnívám, že za anarchokapitalismu by díky tržním mechanismům takový stav nikdy nenastal.
- Přestože už dnes, v demokracii, jsou díky tržním mechanismům takové obrovské majetkové rozdíly mezi lidmi?
Mimochodem minimálně jedem druhdy nejbohatší z vašeho seznamu získal svůj majetek převážně obchodem s fikcí tzv. duševního vlastnictví, tedy v ankapu by ostrouhal.
- Takže po anarchokapitalistické revoluci Gatesovi neprávem nabytý majetek seberete?
Komentář 40944
Vzhledem k míře deformace současných tržních mechanizmů, o níž jste informován, je tento váš argument o hovně.
Nerozumím, proč by měl někdo něco někomu brát. To že já a velká část anarchokapitalistů odmítám koncept duševního vlastnictví nic nemění na tom, že microsoft uzavřel se zákazníky platné kupní smlouvy na dobrovolné bázi. Anarchokapitalismus nikomu nezakazuje uzavírat sebeblbější smlouvy, ale taky nikoho nechrání před následky takové smlouvy (existují rozpory ohledně vlasního těla, ale ty se netýkají této situace).
Komentář 40962
- 1. Vznik jiných než soukromých státu anarchokapitalismus nepřipouští. Proto je podle anarchokapitalistů ČR nelegitimní. 2. Soukromé státy jsou legitimní součástí anarchokapitalismu. Tak se totiž liší anarchokapitalismus a anarchokomunismu: že anarchokomunismus nepřipouští ani soukromé státy.
2) [i]Vzhledem k míře deformace současných tržních mechanizmů, o níž jste informován, je tento váš argument o hovně.
- Součástí té deformace tržních mechanismů právě je, že státy brání boháčům skupovat pozemky, vytvářet soukromé státy a utvářet kartely.
3) Nerozumím, proč by měl někdo něco někomu brát. To že já a velká část anarchokapitalistů odmítám koncept duševního vlastnictví nic nemění na tom…
- Když Gatesovi peníze zůstanou, může je použít na zřízení soukromého státu.
Komentář 40907
Komentář 40917
Škola je tu ke kritickému myšlení???
https://www.kupredudominulosti.cz/novackova-jana-1d-pokud-byste-chteli-vybudovat-prostredi-ktere-je-naprosto-nepratelske-mozku-a-uceni-pak-byste-zrejme-vybudovali-neco-takoveho-jako-je-skolni-trida/
Plus další texty od paní Nováčkové ;-)
Komentář 40919
Takže zpět k základní otázce, pokud by si anarchokapitalisté, například Urza, založili školu, tak stát jim jistě bude kecat do toho, kolik mají učit matematiky, kolik biologie, kdy ji mají učit a tak podobně. Šíření jaké propagandy a provádění jaké indoktrinace jim ale nařídí? A jak to bude kontrolovat? Nejsou ty vaše výkřiky o indoktrinaci propagandě jen vaše vlastní propaganda, kterou se snažíte vysvětlit, že ten "úžasný" ankap má tak málo podporovatelů?
Komentář 40922
Komentář 40940
Neptal jsem se kdo, ale jak. Jak si představujete, že inspekce bude kontrolovat, že děti jsou dostatečně indoktrinované?
Komentář 40946
Komentář 40948
Komentář 40950
Komentář 40951
Komentář 40952
Komentář 40953
Komentář 40957
Komentář 40958
Komentář 40959
Komentář 40961
Komentář 40964