Referendum o vystoupení z EU – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Urza
Čas: 2015-11-11 00:00:02

Referendum o vystoupení z EU

„Kdyby mohly volby něco změnit, už dávno by byly zakázané,“ jest nápis nasprejovaný na budově, kterou asi jednou týdně míjím. Dost možná tamtudy jezdí i čeští politici, neboť vláda zamítla návrh poslanců Úsvitu (ne že by ti byli o něco lepší, ale zrovna tentokrát měli náhodou pravdu) uspořádat referendum o vystoupení z EU; prý je členství v EU jedním ze základních východisek České republiky v zahraniční politice a vystoupení by bylo v ostrém rozporu se zájmy státu. Ne že bych demokracii nepovažoval za svinstvo, modlářství a továrnu na neschopnost, nicméně je zábavné, jak i tu lze potlačit, když se to mocipánům hodí (což jen potvrzuje má slova v článcích, na které vedou odkazy).

Úřad vlády vydal stanovisko pro své ministry, ve kterém navíc poukazuje na to, že není úplně moudré pořádat referendum o vystoupení z EU v době migrační krize; inu, jistě, není to úplně moudré za předpokladu, že máme zájem na nějakém konkrétním výsledku, jinak je to ale přesně naopak – zvažovat vystoupení z Evropské unie má největší smysl právě tehdy, když se objeví nějaký důvod; čekat s rozhodnutím, až tento pomine, lze označit za čirou demenci (či v tomto případě vypočítavost).

Průzkumy ukazují, že kdyby se referendum konalo v současné době, občané by odhlasovali vystoupení z EU; a ačkoliv není radno věřit statistikám, které si sami nezfalšujete, tyto mi připadají celkem důvěryhodné, neboť vláda sama se takového referenda bojí až tak, že celkem otevřeně odpírá poddaným v této věci vyjádřit svůj názor. Něco podobného se dalo čekat, ale neviděl bych to až tak černě, neboť euroskeptici jsou více méně na dobré cestě; ostatně jak pravil Gándhí: „Nejprve vás budou ignorovat; potom se vám budou smát; pak s vámi budou bojovat; a nakonec zvítězíte.“

Naše členství v EU (a nejspíše i EU samotná) dle mého názoru spěje ke svému neodvratnému konci; otázkou je, jak dlouho to ještě potrvá a jaký konec to bude – bylo by dobré dopadnout na všechny čtyři. Kdyby měla diktát EU vystřídat totalitní vláda zrůd jako Petr Hampl či Martin Konvička, příliš bychom si nepomohli (spíše naopak); na druhou stranu když to nakonec doklepeme k nějakému referendu (za současné vlády sice ne, ale budou i další) iniciovaném někým, kdo zároveň není až tak extrémně nebezpečný (což mohou být klidně ti šašci z Úsvitu, ale také třeba Svobodní), můžeme slavit dílčí vítězství.
Přečtení: 22215

Reagujete na tento komentář:
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 21:24:23 Titulek: Re: Mír celému světu
Máte pravdu, už se mi to stalo mnohokrát; existuje například jeden exot, který o mě neustále píše, že pracuji pro policii, jsem státní zaměstnanec a podobně.... s tím nic neuděláme.
I navzdory tomu si myslím, že vysvětlovat lidem, co je kapitalismus, je jednou z nejpodstatnějších věcí v rámci našeho šíření osvěty.
Web: neuveden Mail: neuveden
To by tak hrálo, kdyby se sešlo od vytyčeného cíle konce svéprávnosti a zotročení mas, kdyby se sešlo od konečného řešení lidské otázky. Nejprve stát, potom unie, potom třeba globální vláda. A pomatenců, kteří něco takového chtějí, je i přes problémy s EU dost; nedokážou si připustit, že to je problém systémový. No a pak takoví navrhují perly jako http://miloslav7.blogspot.cz/2015/01/otevreny-dopis-vsem-mocnym-tohoto-sveta_2.html

Cituji:

Svět patří se vším všudy všem lidem rovným dílem. To by určitě mělo být napsáno v základní listině lidských práv a svobod. Bylo by samozřejmě nutné zakomponovat do toho principy zásluhovosti, pomoc potřebným, mechanizmy přerozdělování atd.

Každý podle mezinárodních pravidel uznávaný stát bude mít právo vysílat do dvoukomorového parlamentu 6 svých občanů, a to 3 do každé komory parlamentu, přičemž může tyto své zástupce kdykoliv vyměnit, ale tuto výměnu může provádět maximálně 3 x v průběhu jednoho kalendářního roku. Časový interval mezi po sobě následujícími schůzemi komor musí být kratší než 30 dní. Mimořádné schůze komor bude svolávat předseda příslušné komory. Písemný projev vůle svolat schůzi musí podepsat nejméně 1/5 členů komory. Schůzi bude svolávat předseda příslušné komory do 3 dnů po doručení žádosti.

Prezidenta světa budou volit obě komory parlamentu společně, přičemž pouze při této volbě budou mít hlasy všech volitelů stejnou sílu. Prezident bude muset mít nejméně 40 let, bude muset mít nejméně 7 let praxe ve volené, ryze politické funkci a bude volen na dobu 7 let. Funkční období bude moci prezident po úspěšné prezidentské volbě jednou opakovat. Platnost každého celosvětově platného zákona potvrdí podpisem prezident světa. Zákon, který nepodepíše, se vrátí zpět do mladší komory parlamentu a bude platit po schválení 2/3 většinou v obou komorách parlamentu.

No, ten pán toho má na svém blogu víc, nicméně moje námitky v diskusi nikdy nebral vážně, a že se jich sešlo. (To jen tak pro zpestření, bláznů je určitě mnohem víc.)
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 11:10:01 Titulek: Re: [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To je zas jednou síla; ach jo.
Prezident světa.... a těch 7 let ve volené a ryze politické funkci, no nic, jdu blít xD
Autor: Miloslav Dědek (neregistrovaný) Čas: 2015-11-11 11:17:50 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
POPRAVILI 200 NEVINNÝCH DĚTÍ ! Z NEJDĚSIVĚJŠÍHO MASAKRU ISIS BĚHÁ MRÁZ PO ZÁDECH

Byly to nevinné dětské duše, které neměly ani ponětí o svaté válce. Přesto byly krutě popraveny ve jménu zvráceného a krvavého výkladu islámu. Na veřejnost se dostaly dosud nejděsivější záběry poprav ISIS. Je na nich vidět, jak teroristé postříleli na 200 bezbranných dětí.
Nelidé z ISIS položili na 200 dětí na zem do řady a kulomety je začali střílet do zátylků. Pálili bez lítosti zleva doprava, nenechali nikoho naživu. A to jenom proto, že jde o děti z rodin, které se nepodvolily ISIS.
Na záběrech je vidět, že někteří džihádisté pálí rychle, zatímco další si dávají záležet, aby žádné dítě neminuly.
Záběry jsou nekvalitní, ale děti budou pravděpodobně chlapci. Dívky totiž nelidé z ISIS berou do zajetí jako sexuální otrokyně. A je jim jedno, že jim je devět nebo méně let.
Jak je vidět, teroristé z ISIS se nezastaví před ničím, neštítí se zabíjet ani malé děti. Jejich krvelačnost se navíc znásobila, když začalo Rusko podnikat v Sýrii na jejich pozice nálety.

„Válka je velké zlo!“ To platí pro Sýrii dvojnásobně. Stav současných i potencionálních válečných konfliktů souvisejících s probíhající válkou v Sýrii začíná být značně neurčitý a nepřehledný. Zatím však pořád ještě existuje určitá možnost, že se svět sjednotí v boji proti terorismu. USA a Rusko by se v průběhu řešení Syrského problému nemusely rozejít jako nepřátelé. Začnou-li spolu vážně jednat, k čemuž v podstatě už došlo v rámci jednání konference ve Vídni, nelze zcela vyloučit, že mezi nimi v průběhu řešení Syrského problému vznikne partnerský vztah. K této dvojici by se potom mohly přidat další mocnosti, čímž by se vytvořily podmínky pro vznik globálního spojenectví. Globální centrální světovláda založená na demokratických principech by mohla nastolit trvalý mír na celém světě, a to prakticky stejným způsobem, kterým se podařilo nastolit trvalý mír v rámci všech států spojených v projektu EU. Jedna možná cesta vzniku spravedlivé celosvětové demokratické vlády je uvedená v článku: http://miloslav7.blogspot.cz/2015/01/otevreny-dopis-vsem-lidem-na-planete.html Problematikou vzniku globální vlády se zabývá také článek: TPP, TTIP a UN 2030 – plán vytvoření jediné světové korporátní vlády: http://miloslav7.blogspot.cz/2015/11/tpp-ttip-un-2030-plan-vytvoreni-jedine.html
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 11:54:19 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Vítej ve Stokách, Dědku, a vem na Bábu štětku.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 12:00:46 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ale abych na tebe nebyl zlý; globální světovláda je cíl současných mocipánů, a demokracie je skvělý prostředek, jakým zajistí její legitimitu. Měli bychom lidi učit, že oni sami jsou sobě vládci, ne nějaký prezident zeměkoule z tvého návrhu. Tvůj návrh, a to jsem ti už několikrát psal (ne přesně temi slovy), je byrokratické a institucionální porno, o které normální člověk, který chce prostě žít, nemůže mít zájem, jakmile jednou okusí svobodu.
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 13:22:31 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Teď jsem úplně nepochopil, jestli s tím souhlasíte, nebo je to citace od toho výše zmíněného pána, se kterým nesouhlasíte.
Ale je to celkem typické, napřed je třeba rozpoutat silné emoce, pak navrhnout totalitu.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 14:40:18 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já k tomu přistupuju tak, že to byl sám Dědek, tedy ten pán, kterého jsem v 10:59:13 citoval. A ano, na emoce hraje hodně. Zajímavé je, že v lednu sesmolil ty otevřené dopisy, v nichž požaduje globální vládu, aby teď na podzim šíleně kritizoval různé způsoby, jakým politici chtějí dosáhnout globální vlády. Ten člověk to prostě nemá v hlavě srovnané. Pochopil bych, kdyby změnil názor, ale to se nezdá být ten případ.
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 15:10:09 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Já jsem podezřívavý ke každému textu, který začíná mrtvými dětmi.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 15:11:32 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Nicméně, že válka je zlo, na tom by se shodnout dalo.
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 15:19:29 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To by se samozřejmě dalo, ale problém je v tom, že jsou tím viny především státy.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 16:47:56 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, tohle se komunistům jako je Dědek vysvětluje blbě. Pro ně jsou za válkami kapitalisti, tečka, šmytec, vyřízeno, šmahem odsoudí kapitalismus, soukromé vlastnictví, volný trh atd. za špatný.
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 18:09:32 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Na tom je smutné, že většina kritiků kapitalismus ani neodsuzuje kapitalismus jako takový, ale nějakou zkreslenou představu o něm.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 21:22:38 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To sice jo, ale z jejich pohledu se tím nic nemění, pro ně je to kapitalismus. A ty zkreslené představy jsou hluboko zakořeněné. Jak jsem psal, nevím, co s tím. Já jsem diskusi s komouši před pár měsíci vzdal, protože mleli pořád to samé, bajkařili různé bludy o mé osobě (přičemž o mé osobě neměli absolutně žádnou informaci kromě mých názorů) a na jakékoliv moje argumenty se ani nepodívali, natož, aby se jimi zabývali. To je asi jako když diskutuješ s Hamplem, pro něj jsi zrádce a šmytec.
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 21:24:23 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Máte pravdu, už se mi to stalo mnohokrát; existuje například jeden exot, který o mě neustále píše, že pracuji pro policii, jsem státní zaměstnanec a podobně.... s tím nic neuděláme.
I navzdory tomu si myslím, že vysvětlovat lidem, co je kapitalismus, je jednou z nejpodstatnějších věcí v rámci našeho šíření osvěty.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 22:25:07 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Chtělo by to něco krátkého a výstižného, co by ten kapitalismus srozumitelně vysvětlilo... pěkná byla Já, tužka od Friedmana. Já můžu jen uvést těch pár bludů, které se vymýtit nedaří:
- kapitalismus je nelítostná soutěž, kde poražení umírají hlady
- kapitalismus je nástroj zotročování a vykořisťování, jedni bohatnou na úkor druhých
- kapitalismus způsobuje války a ničí životní prostředí
- kapitalismus je postaven na sobectví, což je fuj fuj ošklivá nepěkná vlastnost
- kapitalismus je tedy příčinou všeho zlého, co se na světě děje, protože svět je plný hladovějících vysávaných válčícími a čunícími sobci
Nejhorší jsou potom jejich představy o spravedlnosti. Někdy, když to čtu, tak docházím k přesvědčení, že slovo spravedlnost by mělo zmizet, bez náhrady. Ne snad, že si přeji nespravedlnost, ale že neexistuje shoda na spravedlnosti a že v prvé řadě život není zločin, který je třeba napravovat (na což oni zjevně zapomínají). Zkoušel jsem apelovat i na to, že lidi by si neměli dělat ze života peklo, ale oni to peklo prostě nevidí v té jejich touze organizovat celý svět a všechno zakazovat, nařizovat a svazovat, vidí ho v tom "jejich" kapitalismu. Tak co s tím? :|
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 22:27:47 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To dávám jako námět všem, ne jen Urzovi... zkuste napsat nějaké stručné vysvětlení kapitalismu, které vyvede komunistu z bludu.
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 22:37:50 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Jinak komunistu z bludu vyvede až případná dlouhá diskuse na dané téma.... rozhodně ne stručné vysvětlení, obávám se.
Autor: Miloslav Dědek (neregistrovaný) Čas: 2015-11-11 23:47:44 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Globální prediktor, Úvaha a rozbor
Jedna vláda na planetě Zemi?????
28. Říjen 2015 tomáš marný 2 komentáře
….a přitom se nebude jednat o NWO, pak by to bylo možné. Kdyby pro všechny lidi na planetě Zemi zavládl mír a klidný život bez zneužívání ČEHOKOLIV, platilo zde přírodní právo a žádné jiné nesmyslné vymyšlené zákony, tak tohle si dovedu představit. Když je to možné na jiných planetách, tak proč ne zde. Možná na povrchu planety Země mají něco podobného…..
Celý článek: http://www.prvopodstata.com/page/10/

Autor: Urza Čas: 2015-11-12 06:55:56 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Chcete-li, aby na Zemi zavládl mír, nebylo zneužívání moci, neplatily vymyšlené zákony, k čemu ta globální vláda?
Proč místo toho nemít raději žádnou vládu?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-12 08:45:53 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
To je napad Mesiasu:udelejte si ten vas komunismus na jine planete-a pak se ukaze,co lip funguje:jestli ta vase pohadka nebo normalni priroda(kapitalismus).Myslim,ze nedavno takovy socialismus byl donedavna na Mesici...a neda se tam uz ani dychat
Autor: Urza Čas: 2015-11-12 08:47:25 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
To mi trochu zavání obligátním move to Somalia xD
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-12 10:20:06 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Tenhle nápad je na nic. Jednak dělat komunismus na jiné planetě je podobný "argument" jako ten s tím Somálskem, jednak prokázané selhavší pokusy o komunismus nepřesvědčily komunisty doteď, proč by je tedy měl přesvědčit experiment na Měsíci?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-12 13:00:21 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Ten Dedek tam neco mlel o cizich planetach.Ani vlastne nevim co.Nedalo se to cist.Ze oni furt musi pomahat druhym?Ti nejvetsi "pomahaci"maji vetsinou doma nejvetsi bordel.Jedina jejich pomoc svetu by byla-dat ty krvave komunisticke pracky pryc
Autor: Urza Čas: 2015-11-12 13:21:42 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Ono kdyby se každý staral o sebe, bude o každého postaráno xD
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-12 14:33:59 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
To je moc hezka veta!
Ted zrovna jsem docetl:http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015110802 jsem zvedav,kdy se pravice sjednoti a na cem.Co se jeste musi stat,aby se prestali hasterit
Autor: Urza Čas: 2015-11-12 14:39:56 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Můj komentář k tomu je následující (je tam pod tím článkem, ale kdo by to hledal):

Díky za zajímavý rozhovor.
Celkem nepřekvapivě se podepisuji pod D-FENSův názor na Konvičku a Volfovou; a taktéž nepřekvapivě se naprosto neztotožňuji s tím odmítáním "libertariánského brainstormingu", podobně jako tomu, jak D-FENS nedávno "sral z prdele na libertariánské teorie".... samozřejmě je pravda, že je nutné dělat i politiku a Svobodní musejí fungovat jako politická strana, nikoliv think tank, což vyžaduje i kompromisy a podobně (z toho důvodu také členem strany nejsem, i když je různě podporuji, nejen finančně); na druhou stranu je ale úplně stejně důležité, aby tam byl i někdo, kdo drží nějaké ideály a neustále připomíná těm politikům, co je vlastně správné a co špatné a vůbec ty libertariánské teorie, na které D-FENS sere z prdele, aby na to přes všechny ty svoje kompromisy nezapomněli.
Nedívám se skrz prsty ani na jednu skupinu; lidé neustále zdůrazňující libertartiánské principy jsou ve straně potřeba, aby nedopadla jako ANO či VV. Lidé dělající politiku a komprimisy jsou potřeba, aby ta strana vůbec měla nějakou šanci uspět. Že u Svobodných došlo k narušení té rovnováhy, mnoha dalším problémům a ve výsledku je tam teď na jedné straně ohromně silný think tank, na druhé straně předseda pod vlivem politické rétoriky we can do no wrong (přesně jak o tom psal D-F), takže je to vlastě dvojitě na hovno, je pravda, což ale neznamená, že bychom se měli na libertariánské teorie vysrat z prdele, ani to samozřejmě neznamená, že bychom se měli dívat skrz prsty na lidi, kteří tu politiku vážně dělají a brodí se tou špínou za nás.
Chápu, že je to tady názor velmi nepopulární, neboť jsem vlastně do jednoho příspěvku napsal, že Konvička je totalitní grázl a libertariánské teorie jsou něco dobrého, ale skutečně si to myslím.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-12 15:07:38 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Myslim,ze to vidite spravne.Vzdycky by se mely rozlisovat 2 roviny v diskusi:Jak by mel vypadat idealni stav a druha,jak toho prakticky dosahnout.Jinak diskuse nema konec a lidi se chytaji za slovicko.
Jen ta ideova(smerova) vetev by mela byt vic i pro obycejne lidi.Protoze zformulovat to jako bibli evangeliste (napsano pro vsechny),na to uz asi nejsou lidi.To je genialni.
Autor: Urza Čas: 2015-11-12 16:00:38 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Pochopitelně; ale ono to není vždy prostě jako pokec u piva z podstaty věci.
Každopádně pointou je, že ti "ideoví" lidí (k těm sám sebe také počítám), jsou důležité pro ty "praktické", kteří na ideu rádi zapomenou ve jménu kompromisu (a naopak, ti teoretici zase bez těch praktiků nikdy ničeho nedosáhnou).
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-12 15:35:55 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Já doufám, že se nesjednotí. Protože to, co si dnes říká pravice, to je široké spektrum od pseudohumanistických komoušů a neomarxistů (TOP09) přes stbáky bez idejí (ANO) až po zloděje (ODS). Nemluvě o čeledi černořitních, u kterých jsem tiše doufal, když už sestavovali vládu, že budou stbáka brzdit, ale skutek zatím vždycky utek. Představa, že se něco takového sjednotí, se rovná představě katastrofy obřích rozměrů, která by něčeho takového zákonitě musela být příčinou. Tam prostě není jediný člověk, o kterého bych si mohl opřít kolo.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-13 08:26:06 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Takze?Takze deti s gerontama a zlodejema prevzali rizeni nasi kary a my se s nimi na lede povezem dal?
Asi se bude muset pouzit nejake lsti jako po 89.Navnadit je na privatizaci vseho,pricemz jim nerict,ze pokud by se to dotahlo dusledne do konce,tak by je to nakonec semlelo(kdo by nestihal v konkurenci,tak by to musel levne prodat).Bohuzel se jim to za pomoci tech Vasich lidovcovych a jinych prekabatencu podarilo zastavit na puli cesty(polostatni,polosoukrome-ta nejhorsi varianta).Viz lidovecke rodinne stribro ap.
A nebo Urzovo presvedcovani nerozhodnutych,ze to takhle dal nejde a ze pravicove to chvili boli,ale pak budou vsichni spokojeni?
A nebo to nelecit a nechat to nabourat?At si to odserou ti zblbli propagandou,co to zvolili?
A nebo sjednotit vsechny pravicove lidi ze vsech stran?Prece uz vime,kdo je kdo
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-13 08:28:17 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Levice je smerem ke statu,pravice pryc.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-12 15:40:56 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Fíha. Souhlasím, pěkná věta, doporučuju někam uložit pro pozdější použití v případném evangeliu. Vlastně něco takového známe v lidové moudrosti, a že ti lidé bývali hodně moudří. "Pomocnou ruku najdeš na svém rameni." A asi nejlépe vystihuje socialismus toto rčení: "Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly."
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-12 08:36:06 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Je to vsechno prave opacne,nez jak si mysli ruzni levaci:nerovnost mezi lidmi vznika prave diky statnim zakazkam,diky silne moci par slibovacich nymandu,kteri za uplatek ochrani velke firmy pred konkurenci;urednik(bez jakekoliv odpovednosti) ma mnohem vic nez si zaslouzi;tem kapitalistum paradoxne nejvice vyhovuje maximalni socialismus...atd.Nebyt dotovane repky nebo fotovoltaiky,neni par oligarchu(soudruhu kapitalistu),jejichz panicky provokuji svym bohatstvim pavlacove domovni duvernice...atd -valit to do tech pomatencu pres zavist.
Ale vymyslela to stbacka komunisticka mafie dokonale,to musite hosi uznat:My vam od 89. ten kapitalismus tak znechutime,ze nas komunisty a socany vsech barev jeste radi zvolite,abychom vas toho kapitalismu zbavili.A nakonec,nedockavci,odpalili vladu,aby jeste shrabli posledni eudotace...!Taky du blejt
Autor: Urza Čas: 2015-11-12 08:45:30 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Asi tak; bohužel Babiš je tu často dáván za příklad "typického kapitalisty".
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-12 08:52:33 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Muzete mne Urzo vysvetlit,proc Babu propagovalo tolik schopnych lidi:Jancura,Dedek,Bernard,zokej Vana,pani Rottrova....z bezvychodnosti,z vycuranosti(ze ho zmaknou,ze pujde s podnikateli?) nebo jako velke firmy Hitlera?
Autor: Urza Čas: 2015-11-12 09:56:54 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Myslím, že ne; on je prostě s nimi kamarád, těm věříte.
Představte si, že byste věřil v to, že politik může politikou a vedením státu vážně vytvořit prosperitu; koho zvolíte, než kamaráda, ke kterému máte důvěru a navíc víte, že není neschopný?
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2015-11-12 09:14:52 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Mluvím to do Dragon dictation, tak tam možná budou nějaké chyby, ale jinak je vynikající!
S tím kapitalismem a socialismem je to podobné ,jako když jedete rychle na ledě do zatáčky: instinkt říká brzdit, ale rozum buď všechno pustit anebo naopak přidat plyn! Cesta do škarpy je brzdit(pro komunisty,kteri to tady ctou -regulovat)
Autor: Urza Čas: 2015-11-12 09:58:41 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
Když jedete rychle na ledě do zatáčky, tak je v podstatě jedno, co uděláte xD
Ale ano, je-li šance, pak ne úplně instinktivní.
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 22:37:14 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
No.... zkusím nadhodit nějaké návrhy:
1/ Kapitalismus je nelítostná soutěž; poražení dříve skutečně mohli umírat hlady, ale pouze v prostředí, kde by umírali i za socialismu.... v dnešních socioekonomických podmínkách už ne. Navíc poraženým je člověk typicky v případě, že se na vše vysere.
2/ Nikdo nemusí bohatnout na ničí úkor, v kapitalismu celkový objem bohatství roste, teoreticky tedy mohou bohatnout všichni (v praxi někteří ztrácejí, ale to rozhodně není podmínkou toho, aby jiní získávali).
3/ Kapitalismus ani omylem nezpůsobuje války, to vlády; neexistuje žádný argument, proč by to mělo být jinak. Životní prostředí, uf, to je na delší vyprávění: http://ankap.urza.cz/index.php?action=branch&id=37 (přičemž není vůbec vyloučeno, že k nějakému ničení dojde).
4/ Kapitalismus je skutečně postaven na sobectví, což není hezká vlastnost, je-li to přehnané v osobním životě, ale pro trh je skvělá.

Blbé je, že sám vidím, jak je to argumentačně neobratné a že každý z těch bodů je na půl dne diskuse. Lépe to ale neumím.
Autor: velkej Ká Čas: 2015-11-11 23:22:05 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Kdyby jen neobratné, vlastně by to vůbec nikoho nepřesvědčilo. Dokážu si představit zhruba takovouhle reakci:

1 - Ten svět je tak zlý a krutý, nezaměstnanost vysoká a bude růst, jak všechno převezmou stroje...
2 - To jsou pohádky o nekonečném růstu, ušetři mě takových blábolů. Hmoty je omezený počet (a její hodnota je absolutní).
3 - Ne, to je zbrojařská lobby, ropná lobby, banksteři, židobolševici atd., všechno zlí velký kapitalisti. Ti ovládli vládu, místo aby vládl lid!
4 - To jsou naučený fráze, jsi mladý blbý ambiciozní modrý komsomolec. --- tohle mi fakt říkali často
Autor: Urza Čas: 2015-11-11 23:30:46 Titulek: Re: Mír celému světu [↑]
Web: https://www.urza.cz/ Mail: urza v doméně urza.cz
1/ Naopak; dlouhodobá nedobrovolná nezaměstnanost v čistém kapitalismu bude pravděpodobně skoro nulová (respektive přechodná).
2/ Samozřejmě, že hmoty je omezený počet, ale statek nemusí být hmotný a zejména vůbec neexistuje úměr mezi cenou statku a spotřebovanou hmotou; vždyť co je cennější – kvalitní nůž, nebo zrezlý děravý hrnec?
3/ Možná; i kdyby to tak bylo, pak to znamená, že zbrojařská lobby, ropná lobby a ostatní zlí kapitalisté vládu ovládají a používají proti nám. Vláda naopak je zastavit nedokáže (a nic jiného také ne); řešením je tedy zrušit vládu a vzít jim tuto možonost.
4/ Tohle jsem se nenaučil, ale právě vymyslel; nicméně kde není lepší argument než ad hominem, tam mám nejspíše pravdu.
logo Urza.cz
kapky