Regulace nájemného nemoc neléčí – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Autor: Roman
Čas: 2020-02-24 00:00:02

Regulace nájemného nemoc neléčí

Tržní cena nájemnho je vysoká. To je problém, takže ho chce Maláčová řešit – a jak jinak, než regulací nájmů? Bohužel nevidí, že chce řešit následek místo příčiny. Vysoká cena je indikátorem vzácnosti, nedostatku, problému. Regulovat ji znamená dobrovolně se oslepit, zacpat si před problémem oči. Skutečně vymýtíme nemoci tím, že zakážeme na stupnici teploměru hodnoty nad 37 °C?
Přečtení: 34352

Reagujete na tento komentář:
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
"Venezuela" Maláčová je mimořádně nebezpečná osoba, bohužel schopná některé tyto socialistické šílenosti prosadit.. kéž by ne
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Někdo by měl paní Maláčovou uklidnit,
že situace se v nejbližších letech zlepší,
nebot stát již nyní urychleně deset let řeší jak zkrátit to co roky prodlužoval,
totiž délku doby vydání stavebního řízení...

Mimochodem, oči se zavírají, zacpávají se obvykle uši či případně huba...

Teplotu lze zřejmě srazit i pomocí známého placebo efektu...
Autor: jeptiška (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 02:26:09
Příčinou vysokých nájmů je pan Řehák. On vlastní v Praze a v Benešově několik činžovních domů a vykořisťuje nájemníky. Paní Maláčová je sestřenice Praktické ženy, to se málo ví, a situaci chce nějak řešit. Bohužel blbě, protože je blbá. Hofmanovi je to jedno, ten žije v daňovém ráji v Krchlebech a neplatí nikomu žádný nájem.
Autor: parek (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 07:50:29 Titulek: Re: [↑]
A co pan Zeman?
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-24 08:14:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ten nedávno zakoupil pozemek v Lánech,
čímž chtěl nejspíše lidu obecnému naznačit,
že by bylo vhodné kdyby byl doživotně zvolen prezidentem,
nebot jeho zdravotní stav je velmi dobrý a stavebního řízení se nikterak neobává...
Prej to postaví už letos...
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-24 08:23:21 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Opravdu skvělé místo pro stavbu vysněného bungalovu,
prakticky uprostřed přírody a zároven s dobrou dopravní dostupností :

https://www.blesk.cz/galerie/zpravy-politika/942365/zeman-jeste-letos-kopne-prezident-dostal-stavebni-povoleni-pro-bungalov-v-lanech?foto=0
Web: neuveden Mail: schován
Keď už chcete prirovnávať bývanie ku chorobe, tak je dobré si uvedomiť že aj pri liečbe chorôb sa používajú 2 metódy. Pri vírusových ochoreniach nevie lekárska veda zničiť vírus, tak sa liečia iba symptómy choroby a samotné zničenie vírusov sa ponecháva na imunite pacienta. Pri iných ochoreniach sa lieči aj samotná príčina choroby.
Pri vysokých cenách nájmov je ich príčinou nedostatok bytov, zapríčinený tým že štát rezignoval na ich výstavbu a trh to nezvláda, lenže ten sa nedá riešiť zo dňa na deň, postaviť tie státisíce chýbajúcich bytov by trvalo desiatky rokov, liečiť symptómy sa dá takpovediac okamžite. Ale popritom treba aj riešiť nedostatok bytov, regulácia nájmu samozrejme sama osebe nerieši ich nedostatok.
Autor: Honza Čas: 2020-02-24 09:43:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Trh to nezvládá?
A proč asi?
"Dneska trvá zhruba pět až sedm let, než se investor vlastně dobere k tomu, že je schopen stavět."
https://www.kurzy.cz/zpravy/478424-ziskat-stavebni-povoleni-trva-v-cr-246-dni-vlada-chce-zmenu-zakona/

Kdyby to nebylo k pláči, tak argument "trh nezvládá" je v tak zregulovaném prostředí k smíchu...
Autor: norbertsnv (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 09:51:55 Titulek: Re: [↑]
Táhni somár zasoplený!
Autor: její pastorkyňa (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 15:59:33 Titulek: Re: [↑]
Já stále nerozumím tomu, proč je neustále nedostatek bytů. Pořád se staví nějaké nové /i když to jde pomalu, ale staví se) a nevšiml jsem si, že by se v nějakém větším měřítku bouraly staré domy a byty. Takže bych řekl, že bytů spíš pomalu přibývá. A lidí v ČR je plus mínus pořád stejně, v podstatě nebýt cizinců, kteří se zde usazují, tak by populace v ČR klesala. Tak proč je stále nedostatek bydlení? Kde ty lidi bydleli dřív?
Autor: Honza Čas: 2020-02-25 08:33:44 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Protože víc lidí chce bydlet ve vlastním.
Představte si 4člennou rodinu na vesnici v dvougeneračním domku. Dvě děti odjedou do Prahy studovat - domek zůstává jeden, ale dva lidé hledají bydlení v Praze.

Takže dřív lidi bydleli víc pohromadě, dneska chtějí bydlet každý sám.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-25 08:50:30 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
To nie je ani tak o chcení ale o nutnosti. Dnes je mnoho ľudí donútených okolnosťami cestovať za prácou a pokiaľ je tá práca ďaleko od domova ( že sa neoplatí denne dochádzať ), tak v mieste práce potrebujú niekde bývať. Ďalšia vec je že kedysi sa rodilo viac detí, teda boli viacčlenné domácnosti,dnes sú domácnosti v priemere menejčlenné, takže hoci počet obyvateľov až tak nestúpol, napriek tomu počet domácností stúpol výraznejšie.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 09:55:44 Titulek: Re: [↑]
nedostatek bytu zapricinil opet statni urednik-znehodnocovanim penez.
A kdo ty nove byty bude stavet, kdyz dnes uz na remeslnika cekate mesice?(a zacina vlada placatych cepic)
Leda tam nahnat uredniky.
Autor: Honza Čas: 2020-02-24 10:24:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
A co teprve, až na řemeslníky přijde EET...
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-24 10:33:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Češi to zase posrali,

místo aby si sehnali ET.Mimozemštana,
tak si pořídili mimozemštana s EET..

Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-24 10:47:59 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Český národ by se měl opět obrátit k Bohu a začít se modlit :

Ach, Bože,
odpust nám naše hříchy alespon tak jako my neodpouštíme hříchy našim bližním,
a sejmi z nás hřích naší neuvážené volby z roku 1918,
kdy jsme kopli do zadku císaře pána a rakušáky,
které jsme nahradili bratrským svazkem se slováky,

copak nestačil soudruh Husák se svou normalizací,
že nás trestáš ještě panem Babišem s jeho týmem specialistů a jeho ANO ?

Čím to, že intelektuální výkvět slovenského národa vždycky skončí v Praze,
když do Budapešti to mají mnohem blíže ?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-24 11:01:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
A vysvetlíte mi ako môžu lacné peniaze zapríčiniť nedostatok bytov? Viem si predstaviť opak, že vysoké úroky spôsobia že stavba či kúpa bytu na úver bude príliš drahá, ale že by nízke úroky bránili stavbe bytov mi nedáva zmysel.
Autor: martinkofi Čas: 2020-02-24 11:29:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
ale no tak. vy to fakt nesledujete? nízké úroky rozhodně nebrání stavbě bytů, to nikdo netvrdí. stavbě bytů brání zejména úřední šiml zdlouhavým stavebním řízením (kdyby investor mohl začít stavět do 20 dnů, co podá projet na na úřad, situace by rozhodně nebyla takto dramatická). nízké úroky ale teď hlaně působí na opačné straně trhu - zvyšují poptávku po nemovitostech (ať už pro bydlení nebo investici) a ženou ceny nahoru (včetně tvorby cenových budblin)
Autor: martinkofi Čas: 2020-02-24 11:30:39 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: martin.trefil v doméně seznam.cz
*bublin
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-24 12:25:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Cenové bubliny vytvára majetková nerovnosť a nie nízke úroky.
Autor: Honza Čas: 2020-02-24 12:38:45 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: honza.nakole v doméně seznam.cz
Cenové bubliny vytváří nerovnováha a cena peněz je určována uměle centrální bankou = státem.


Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-24 12:24:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Ale ja predsa nepopieram že aj dĺžka stavebného konania má vplyv na množstvo postavených bytov, lenže ak z Vlachom nalinkovanej štatistiky vychádza priemerná dĺžka stavebného konania na 246 dní, tak samotná dĺžka stavebného konania nemôže byť jedinou ani rozhodujúcou príčinou tak obrovského nedostatku bytov. Druhá vec je že developeri by najradšej stavali bytovky hlava-nehlava kde sa im zachce a ako sa im zachce, aj za cenu že poškodia obyvateľov v okolí plánovanej stavby.
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 14:25:10 Titulek: Re: [↑]
Táhni ty slovenskej drotárskej zkurvisyne!
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 20:08:52 Titulek: Re: [↑]
Vy nejste moc bohaty, vidte norbert?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-24 20:53:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Záleží na tom?
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-24 20:55:55 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Myslím teda z pohľadu tejto diskusie. Na tom koľko zarába záleží asi každému, od bezdomovca až po Bezosa.
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 22:04:43 Titulek: Re: [↑]
1)to byste hned chapal, proc je nedostatek bytu
2)a nemate cas vydelavat
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-24 22:19:43 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
1.) Jedine pokiaľ daný boháč podniká práve v stavebníctve. V tom prípade to vie veľmi dobre, keďže on je príčinou. Veď je to logické, prečo by developer staval hromady bytov naraz, ak mu to na jednej strane zvýši náklady a na druhej strane zníži jednotkový zisk? Výhodnejšie je stavať pomaly a držať tak ceny vysoko.
2.) Kto nemá čas zarábať? Bohatí či chudobní???
Autor: Roman Čas: 2020-02-28 09:04:33 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Pri vysokých cenách nájmov je ich príčinou nedostatok bytov, zapríčinený tým že štát rezignoval na ich výstavbu a trh to nezvláda, lenže ten sa nedá riešiť zo dňa na deň, postaviť tie státisíce chýbajúcich bytov by trvalo desiatky rokov, liečiť symptómy sa dá takpovediac okamžite. Ale popritom treba aj riešiť nedostatok bytov, regulácia nájmu samozrejme sama osebe nerieši ich nedostatok.

Já celkem souhlasím - shodneme se, že příčinou je nedostatek bytů. Stát rezignoval na jejich výstavbu (asi měl pro peníze lákavější využití) a trh to nezvládá (aby taky jo, s tou státní koulí na noze). A souhlasím, že se to nedá řešit ze dne na den - pokud se něco noří do sraček dlouhá léta, vyhrabat se z nich je taky na dlouhá léta.
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Vysoká cena je indikátorem vzácnosti, nedostatku, problému.
..........................................................

Rozdíl mezi stavebním pozemkem např. polem je cca 50Kč a 1000Kč,
(to jsem vybral to nejlevnější v okrese Benešov),
takže za pozemek 500m se zaplatí : 25 000 a 500 000,
takže díky státní regulaci pozemků se cena pozemku zvyšuje cca 20 krát...

Rozhodně je třeba regulovat, páč jinak by si lidé pořizovali levně vlastní bydlení na levných pozemcích a státu by nebylo třeba...
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-24 09:04:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
PS.
Omluva, koukal jsem na Beroun, ten je zajímavější nežli Benešov...
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 09:19:57 Titulek: Re: [↑]
Stát je dobro! Kdo to nevidí, ten musí být hnán železnou pěstí ke štěstí!
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 11:43:55 Titulek: Re: [↑]
Člověk je jako hlína nebo nějaká hornina, dá se utvářet dle záměrů tvůrce-nadčlověka! Ekonomie je proto blbost!
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-24 11:48:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Tak zapnu TV a kdo myslíte že na mě vyskočil ???

Vona to MARUŠKA !!!

Tak sem to hodil na "Retro" a vykompenzoval známým vitamínem B-52
a hned je mně líp :

https://www.youtube.com/watch?v=MkZRhc_FPyY
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-24 12:06:08 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
P.S.

V tomto případě nikoliv "post skriptum" ale "posraný synchronicity"
furt si na to nemůžu zvyknout a občas mě to i děsí...

((Synchronicita (z řec. synchronos, současný) je pojem, který zavedl švýcarský psycholog C. G. Jung jako označení pro příčinně nevysvětlitelné (akauzální) setkání dvou nebo více událostí v čase, které tím na úrovni prožívání subjektu získávají význam. Pojem synchronicity je však spojován také s objektivním nahromaděním jevů, které si žádají společnou interpretaci, v čase nebo prostoru, ač mezi nimi není přímá kauzální souvislost, a vymykají se novověké představě o náhodě, kupříkladu souběžný vzestup nacismu i komunismu na přelomu 20. a 30. let 20. století anebo kulturní revoluce v 60. letech, která zasáhla Čínu, Evropu, USA i katolickou církev.))
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 14:51:23 Titulek: Re: [↑]
Vostále ty jsi, ale kurwa! Ani nepopřeješ zdejšímu panu cenzoru Matyášovi Luklovi ke svátku. Tomuto vyžranému, sádelnatému sudetoněmeckému špekosaurovi!

Pane Lukl já vám přeji za celý delší kolektiv (i tu kurvu norbertasnv) vše nejlepší ke svátku a nebuďte až tak velká pýčá, jako jynak ste!
Autor: Vostál Petr Čas: 2020-02-24 09:29:15 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Web: neuveden Mail: neuveden
> Vysoká cena je indikátorem vzácnosti, nedostatku, problému.

V tomhle případě je hlavně indikátorem toho, kam ji vyhánějí spekulanti a investoři. Místo toho, aby bydlení plnilo svou funkci, a lidi mohli prostě bydlet, tak se bydlení čím dál více stává investičním nástrojem pro několik procent populace, a většina ostatních si to téměř nemůže dovolit.
Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2020-02-24 15:25:30 Titulek: Re: [↑]
Táhni kryple!
Autor: bambaribambam Čas: 2020-02-24 15:35:25 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Chcípni na svoje hovna, ty pičo plesnivá
Autor: velkej Ká Čas: 2020-02-24 17:28:58 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Investor je v tomto případě ten, kdo postaví byty? Ten tedy vloží na trh byty, čímž klesne jejich vzácnost, a tedy i hodnota.
Spekulant s byty sází na přetrvávající vzácnost bytů v budoucnosti. Dá se předpokládat, že pokud se postaví velké množství bytů najednou, cena klesne natolik (resp. růst cen zpomalí natolik), že byty začnou prodávat i spekulanti..., a bytová bublina splaskne.

Pokud myslíte investorem osobu, která koupí byt, aby si udržela úspory, ptejte se těch, kdo znehodnocují úspory. Zvyšováním daní. Zvyšováním minimální mzdy. Zvyšováním důchodů. Atd. atd. atd.
Autor: bambaribambam Čas: 2020-02-24 20:10:34 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
> Investor je v tomto případě ten, kdo postaví byty?
Ne, ten kdo je koupí a pronajímá.

> byty začnou prodávat i spekulanti..., a bytová bublina splaskne.
To je v teorii sice pěkné, ale nemyslím si, že by se něco takového reálně dělo. Spekulant zpravidla není totální idiot, aby všechny nemovitosti prodal ve chvíli, kdy jim klesá hodnota. Jediná situace, kdy tohle může nastat, je pokud přijde celková ekonomická krize, to pak sice ceny nemovitostí asi klesnou, ale lidi zase budou mít méně peněz na to, aby si je koupili.

Znehodnocují úspory zvyšováním minimální mzdy a důchodů.
Vy jste komediant :D Takže optimální by bylo, aby chudí pracující nedostávali prakticky nic a důchodci nejlépe už vůbec nic, to zcela jistě vyřeší problém s nedostupností bydlení u chudší části populace. To je na nobelovku tohle.

Autor: Jakub G (neregistrovaný) Čas: 2020-02-25 08:33:20 Titulek: Re: [↑]
bambaribambam = zkurvisyn a krypl!

Půl pinty sraček mu nalyjte do jeho chřtánu!
Autor: Roman Čas: 2020-02-28 09:12:53 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Spekulant je imho součástí symptomu. Spekuluje na to, že ceny porostou. Pokud to trefil správně (t.j. správně odhadl, že stavební řízení je obří překážka, že dlouhodobé pronájmy jsou riskantnější než AirBnB, že jiné způsoby zhodnocení majetku jsou horší atd.), tak se s cenou veze! Je v jeho zájmu ji vyhnat ještě výš, ale bez té vzácnosti, kterou bydlení obdařil stát, by se mu to vedlo jen stěží. Jak správně píšete, není totální idiot a je si vědom rizik a hranic svojí spekulace, nemůže se vézt donekonečna.
Autor: norbertsnv Čas: 2020-02-28 11:21:19 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: schován
Vzácnosťou bývanie neobdaril štát ale trh. Je pravda že v ČR to stavebné konanie trvá dlho, lenže ceny bývania rastú do neba aj v iných štátoch, s rýchlejším stavebným konaním. Veď podobné problémy ako v ČR sa riešia aj u nás, v Rakúsku, Nemecku....
logo Urza.cz
kapky