Sobotkova demise jako příznak – Stoky Svobodného přístavu (Urza.cz); (S)toky myšlenek Svobodného přístavu (Urza.cz)

hamburger menu
Čas: 2017-05-10 00:00:02

Sobotkova demise jako příznak

My ankapové víme, že stát nefunguje, ovšem někdy se jeho nefunkčnost stane tak do očí bijící, až si toho všimnou i etatisté. Třeba velice zábavné šaškárny kolem Sobotkovy demise, kdy ji nejdříve dává, pak zas nedává a kdy ho brutálně ztrapní prezident. V reakci na tuto událost někteří etatisté začali se svým klasickým: „To je ale absurdní šaškárna!“ „To nám zase vládnou pitomci!“ „Banánová republika hadr,“ a nechybí ani „Kocourkov!“
Ještě že nad tím vším můžu v klidu mávnout rukou, protože pro mě je šaškárna existence státu sama o sobě. Nicméně je vskutku legační, že tyto události nenalomí etatistovu víru ve stát. Neřekne si, že stát asi nefunguje, ale že jde jen o prosté selhání jedinců. Řešením je správně volit, pak už to snad konečně klapne a budou vládnout lepší lidi. Zcela opomíjí, že skoro všechny předchozí vlády v ČR taky skončily dramatem (vzpomeňte na Nečase).

Problémem nejsou „špatní politici“ sami o sobě, nýbrž fakt, že tito špatní politici se mohou jednoduše dostat k moci. Stačí dobrá propagace, populistická hesla a hle – volby mají v kapse. Zkrátka neexistuje žádný filtr ani systémové zabezpečení proti tomu, aby takoví mohli získat moc. Děsiví nejsou ti lidé, kteří vládnou, ale fakt, že vůbec mohou vládnout. Nejsou děsivé ty zákony, které plodí, ale fakt, že vůbec mají možnost je plodit. Otázkou není, kdo by měl vládnout, ale proč by vůbec někdo měl.
Přečtení: 29896

Autor: catmouse Čas: 2017-05-10 05:56:51
Web: neuveden Mail: neuveden
Odpovědi ovcí - A jak byste to chtěli jako jinak? Diktaturu? Někdo tady musí vládnout, vždyť ti lidi by se tady pozabíjeli.....a kdo by stavěl silnice....
Jak vidno politik se dostane k moci/vládě jen ten, co umí dobře a hlavně správně žvanit ( a není moc důležité jakou to má logiku) a dát takové sliby, co se právě chtějí slyšet. Musí taky oslovit to správné publikum a poznat, které to kdy je. Samozřejmě musí mít správné "kontakty", styky, známé a myslet na byrokratický a jiný státem placený elektorát. Mj. to je problém hlavní problém Svobodných, kteří i kdyby náhodou/zázrakem měli úspěch, tak nakonec sklouznou do stylu a vývoje ODS.
Totální mafián (Bureš) si od začátku vybudoval privátní říši, zvolil dokonce ještě lepší marketing než "veverky" (to bylo taky hnutí za "očistu") a stal se fakticky nejmocnější figurou. Spojil se s prezidentem, koupil si noviny a dnes mu navíc prochází tak neuvěřitelné a do očí bijící průsery a prasárny. A kdyby se necítil, že už může všechno a nebyl takový ješitný hovado, tak i tím posledním martýriem prošel bez ztráty kytičky. Příští rok mohl být premiérem a i jakýmsi absolutním vládcem. Nedivil bych se, podle posledního vývoje a podpory lidem, že i toto mu projde. Co má tahle za žumpa pozadí ani nechci vidět/vědět a nakonec tyhle šaškárny nejsou jen věcí ČR.
Protože politika sama o sobě je svinstvo, jsou politici jen menší a větší svině bez výjimky. I kdyby instalovali anděla, stala by se z něho obratem a zákonitě jen další svině.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 08:37:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jak vidno politik se dostane k moci/vládě jen ten, co umí dobře a hlavně správně žvanit ( a není moc důležité jakou to má logiku) a dát takové sliby, co se právě chtějí slyšet. Musí taky oslovit to správné publikum a poznat, které to kdy je.
..................................................................................................................

Tato taktika mně nápadně připomíná lidské namlouvání,

tedy situaci kdy je třeba ukecat ženskou aby s vámi hupsla do postele,

musíte se jeviti milým a seriozním,

a musíte mít program do budoucnosti, který ji osloví a zaujme,

aby jste se jevil jako výhodná partie,

samozřejmě, není pak vůbec od věci, jste-li fyzicky hezký a finančně spolehlivý...


PS.
Přestože manželství končí cca v 50% rozvodem,
přesto je tato instituce lidmi oblíbená, i když velmi často si značně pohorší...

Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-05-10 13:19:20 Titulek: Re: [↑]
nemusi byt vsichni politici svine.Kdyz by mel v programu do konce volebniho obdobi zrusit stat a odevzdat klice od Strakovky?Byl by sice politikem jen do voleb,ale aspon to zkusil...
Onehdy jsem se začetl do diskuze na d-fens.Tam už jsou jen sami automechanici...tolik zesměšňování ankapismu, to není ani na novinkách!Rozumím jim , že je to v dnešních podmínkách (nebo bez ekonomické katastrofy) neuskutečnitelne...,kdyz pulka sveta je dotovana a druha pulka extremne levna.Ale kdyz nekdo aspon teoreticky(Urza a spol.) pracne a informovane modeluje,ze to muze bezet i bez centralnich oprati,tak nechápu ,kde se v nich bere tolik nenávisti.

Obrat volbou uz asi neni mozny(vyzirek uz je vic nez tvoricu jidla),tak nezbyva,nez se v mensine nejak domluvit.A nenechat se hlavne rozdelit a rozhadat.Jedine deleni je na ty,co vytvari bohatstvi a ty ,co ho jen bezpracne spotrebovavaji.Mistrne se jim ale dari vmisit se a ukazovat na klamne nepratelske cile.Na to jsou teda kadeti.
Asi ta cesta postupneho odkryvani socialistickych lzi,je druha nejschudnejsi.Ale kdyz slysim ty chvalozpevy obrovske masy duchodcu na babisa...
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, šaškárna. Bohužel ji pořád někteří berou vážně. Všichni ti úředníci, policisté, vojáci, "inteligence"... ti všichni jsou na státu přímo závislí a fungují jen díky své vlastní víře ve stát. Že stát je single point of failure, nejslabší článek přitahující mocichtivé psychopaty, to chápe málokdo. Jenže, já mám taky něco k zamyšlení:

Laissez faire se zastává volného trhu a tvrdí, že vstupování mezi poptávku a nabídku narušuje funkci volného trhu. No dobře, ale moc je taky tržní artikl. Máme zde poptávku po moci, zejména ze strany různých mocichtivých psychopatů, a máme zde nabídku od lidí, kteří říkají: "Pojďte nám vládnout" (resp. "Někdo nám musí vládnout"). Nechybí ani systém cen, tomu se říká sociální systém - psychopat, který chce být u moci, musí těm lidem platit (a je jedno, odkud na to vezme, ostatně to přece na jakémkoliv trhu prodávajícího většinou nezajímá), aby si jej k tomu vládnutí vybrali. (A samozřejmě, někdy jsou ty ceny i jiné než peněžní, jako různé plané sliby, mexické zdi apod.).

A teď teda k zamyšlení: Vidíme, že ceny za vládnutí se zvyšují. Co to znamená? No, z pohledu trhu jsou dvě možnosti, jedna je pro nás spíše dobrá, ta druhá spíše špatná:

Ta spíše dobrá: Nabídka moci (tedy počet lidí, kteří si chtějí nechat vládnout) klesá. Poptávající psychopati tedy musí nabízet vyšší ceny, je mezi nimi vyšší konkurence. (Což ostatně vidíme i na vyostřujících se konfliktech.) Dobré na tom může být, že ubývá lidí, kteří si chtějí nechat vládnout.

Ta spíše špatná: Poptávka po moci roste. Tedy přibývá mocichtivých psychopatů, a tím pádem opět musí nabízet vyšší ceny a stupňují se konflikty. Špatné na tom je, že těch hnusných lidí neubývá.

A včíl mudruj. Podle mě to stojí za hlubší rozbor, a dost možná to už někdo udělal. Nicméně, zběžně vidím, že čím budeme přesvědčivější, tím agresivnější budou i politici a víc bude bujet totalitarismus. Co s tím? Nevím.
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-10 08:25:06 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
A když ještě chvíli zůstaneme v tom tržním uvažování - existuje nějaký tržní substitut k moci, který by bylo možné těm psychopatům nabídnout? Já nevím, napíchnout je na nějaký Matrix / virtuální realitu a ať si tam až do smrti užijí řízení třeba miliard lidí?
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 09:06:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No ale fuj, dokonce třikráte fuj,

takto přece postupují etatisté které oblbují lidi tím, že jim nabízejí nějaké ty prográmky k vyblbnutí se....

Podle mne nejde o nějakou psychopatii, ale o mesiášskej komplex, což je samozřejmě psychopatie spočívající v šíření naší představy co je dobro a jak má svět vypadat,

takže to není nikterak ojedinělý příklad,
já bych řekl že je tím postiženej každej jeden,
takže je třeba dát pozor aby anarchisté nepostupovali stejně a nevnucovali lidem svou představu světa,
což je opět ten mesiášskej komplex ovšem s anarchistickým programem
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-05-10 13:27:47 Titulek: Re: [↑]
na tom neni nic mesiasskeho,kdyz nekdo tvrdi,ze v prirode existuje spravedlivy rad,od ktereho ma dat clovek jen pryc ty sve spinave pracky
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 19:52:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
No to v podstatě tvrdí kdekdo a nějaký ty argumenty si vždycky snadno pořídí,
aby to podpořilo vidinu a představu jeho spravedlivého řádu...

Já bych řekl, že s tím řádem je to naprosto v pořádku a každej dostane přesně to, na co zaměřuje pozornost,
at už to chce či nechce a bojuje proti tomu,
to by možná mohl bejt ten řád,
tak bych to asi nějako viděl...

Autor: marek28 Čas: 2017-05-10 09:23:47 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
No já hraju hry třeba ze série Total War, kde spravuji obrovskou říši a posílám tisíce a tisíce vojáků na smrt. A když mám mírumilovnější náladu, tak si zahraju Cities Skylines a tam zase stavím silnice a inženýrské sítě a domy a továrny atd. Tak by jim to třeba mohlo stačit. Určitě by se jim líbil Prison Architect, kde staví vězení, najímají ostrahu a buzerují vězně. Herní pc plné her do každé politické rodiny!
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-10 09:42:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Mně válečné nikdy moc nešly, ale budovatelské mám hrozně rád, to je fakt :) Ještě Planet Coaster, když jsme u her, taky dobrá hra. Akorát je to všechno zabiják času :) Ale vůbec, zajímalo by mě, jestli ti politici žijí i něčím jiným než politikou, a nejvíc mě zajímá, jestli si hrají - a myslím to vážně, na "kdo si hraje, nezlobí" je hodně pravdy. Kolik je mezi politiky hráčů deskových her, počítačových her, kolik je mezi nimi třeba šachistů? Kolik je mezi nimi čtenářů, kolik má rádo humor a umí si dělat srandu i ze sebe? Když se dívám na ty ksichty a sleduju, co dělají a jak reagují na nejrůznější události, tak na mě působí nesympaticky - žádná zábava, žádný smysl pro humor.
Autor: marek28 Čas: 2017-05-10 11:23:26 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
To je zajímavá myšlenka. Člověk může jen hádat. Podle takového slizkého zjevu většiny z nich bych tipoval, že většina chodí doma v negližé, usrkává Baileys a švihá sluhu bičíkem... :)))
Autor: Lojza Čas: 2017-05-10 11:31:22 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Uprimne, me to prijde spise opacne..
Jako ze maj doma nejakou semtriku, co je serve hned ve dverich, at kouka makat umejt nadobi :-D
Trebas takovej Sobotka mi prijde natolik submisivni, ze si ho neumim vubec predstavit, ze by mel doma neco jinyho :-))
Autor: marek28 Čas: 2017-05-10 11:43:00 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, to je taky možné. :D Možná se takhle scházejí tajně a ty role si střídají. :) Btw http://zpravy.idnes.cz/jan-hnizdil-psychopate-politika-demokracie-impuls-kauza-dne-plh-/domaci.aspx?c=A170509_164930_domaci_och
Autor: Roman Čas: 2017-05-10 12:47:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: roman.hocke v doméně gmail.com
Autor: velkej Ká Čas: 2017-05-10 16:41:35 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Zajímavé, díky za info :) Škoda, že nezůstal u toho sci-fi.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 12:14:17 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já nejradši hraju piškvorky, člověče nezlob se a lílu...
Autor: LWG (neregistrovaný) Čas: 2017-05-10 08:23:49
Ale ne. Stát funguje dál (v podobné míře jako minuále. Běžte se podívat na správu silnici či finančák. Stát je systém norem, virtuální konstrukce a stát většinou nejsou osoby. Nečinnost některých osob může stát nějak částečně brzdit, ale většinou ho nevyřadí z činnosti do nefunkce. Ten systém dovede pracovat i úplně bez vlády, dokonce i bez sněmovny a to po poměrně dlouho dobu. Stát totiž stojí na loajalitě, ať dobrovolné nebo vynucené, na tom, že lidi ty normy naplňují. Teprve rozpadem projevu respektu k normám stát zaniká.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 09:16:48 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
virtuální konstrukce
.......................

Naprosto přesně,
je to myšlenková konstrukce, která žije svým vlastním životem,
v duchovnu se tomu říká egregor
http://www.uspesne.eu/clanek-egregor/179/
a lze jej zničit pouze tak,
že mu přestaneme věnovat pozornost,

a to pozornost jak POZITIVNÍ, tak také pozornost NEGATIVNÍ,
Proto také podobné články o státě STÁT POSILUJÍ,
TAKŽE PODOBNÝMI ÚVAHAMI O STÁTĚ TEN STÁT JEN POSILUJETE !!!!!

Správný přístup ke státu je IGNOROVAT jej, tedy žádný vztah k instituci zvaný stát,
ani pozitivní a ani negativní...
Autor: Lojza Čas: 2017-05-10 10:53:36 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Presne, ignorovat...
Me ted prislo par pokut za rychlost, tak je budu ignorovat...
A pak mi prijde exekutor a ja ho budu ignorovat a nepustim ho domu..
a pak prijdou policajti a ja je budu ignorovat, nakonec budu ignorovat tu Urnu, co mi vyrazi dvere, budu ignorovat nastup do vezeni, pak budu ignorovat, az me tam odtahnou a vlastne muzu ignorovat, ze u toho pravdepodobne chcipnu.
Super plan, zda se mi...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 12:09:54 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Super plan, zda se mi...
.......................

Přesně takto to funguje,

akrát to musíš ignorovat,
nestačí ignorovat jen ten státní egregor,
ale musíš ignorovat i sám sebe a své spoutanosti a připoutanosti,
nebot i ty sám jsi takový myšlenkovo pocitový egregor
který si člověk sám pro sebe vytváří, obdobně jako je tomu u státu...

Ježíš to pak popsal slovy - Kdo svůj život ztratí, ten jej znovu nalezne,
z čehož pak jaksi vyplývá, že cesta ke svobodě vskutku není žádná prdel,
a že je mnoho povolaných, ale jen málo vyvolených...

To je prostě ta třetí strana mince, která zas až tak často nepadá...
Autor: Lojza Čas: 2017-05-10 12:34:32 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jasne, nejlepsi plan je zcela ignorovat, ze u toho pravdepodobne umru.

Uz jsi to nekdy zkousel, takhle poradne ten stat ignorovat? Troufam si tvrdit, ze ne ...
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 12:57:41 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
A co to má s tím co píšu společného,

jestli jsem to zkoušel či nezkoušel,
prostě takto to funguje a toto se stane,
vždyt sám přece píšeš, že k tomu dojde a já s tebou souhlasím...

Prostě to takto funguje,
jinak máš na výběr s tím budto bojovat, nebo s tím souhlasit,
a třetí možnost je to prostě ignorovat, tedy nemít k tomu žádný vztah...

Autor: Lojza Čas: 2017-05-10 13:04:13 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Ma to s tim spolecneho to, jak nas tu uzasne neustale poucujes a plodis uuuzasna moudra, kterymi se ale sam neridis.
To pak ma jeden pocit, ze kazes vodu a pijes vino, tedy ze jses prachobycejny ...dopln si sam.
Ja bych bral, kdybys nam tu kazal ty sve blaboly a sam podle nich zil. Jo, to bych bral. Ale takhle?
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 13:15:56 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Ma to s tim spolecneho to, jak nas tu uzasne neustale poucujes a plodis uuuzasna moudra, kterymi se ale sam neridis.
......................................................................................................................

No a, tím chceš říct že to co píšu je nějako špatně,

jen proto, protože se tím neřídím ????

Aha, tak to jo,

to jsi mě právě ted dostal a usvědčil ze lži...

Já nekážu vodu a ani nepiju víno,

já píšu názory či chceš-li teorie,

mimochodem, kdybych se pak řídil tím co píšu, pak jaksi logicky bych asi vůbec nic nepsal....
Autor: Lojza Čas: 2017-05-10 13:18:18 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jo, takze pises tu povetsinou absolutni hovadiny, kterymi se sam neridis (nejspise proto, ze ti samotenemu prijdou jako hovadiny, protoze kdyby ti prisly jako super vec, budes se jima pravdepodobne ridit).
A ano, chci tim rict, ze to co pises je nejako spatne. Povetsinou naprosto mimo misu a realitu.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 13:29:52 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Jo, takze pises tu povetsinou absolutni hovadiny, kterymi se sam neridis (nejspise proto, ze ti samotenemu prijdou jako hovadiny, protoze kdyby ti prisly jako super vec, budes se jima pravdepodobne ridit).
....................................................................................................................

Fakt jo,
no když myslíš, tak jo,
von sice každej kuřák má na krabičce cigaret napsáno, že kouření škodí zdraví,
a protože na to ten kuřák z vešky sere,
tak je tím dokázáno,
že kouření vůbec neškodí zdraví...


A pak kdo tady píše absolutní hovadiny,
ale to si rozhodni sám, to je totiž tvé oblíbené téma...
Autor: Lojza Čas: 2017-05-10 13:32:07 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Znovu rikam - pokud mas dojem, ze to, co pises, je spravne, proc se tim sam neridis?
Pravdepodobne proto, ze tobe samotnemu prijdou jine veci lepsi a spravnejsi a vyhodnejsi.
Takze si tu blabol co chces, asi se toho nezbavime, ackoliv jsi sam sliboval, ze tu uz psat nebudes... Ale nechtej po me, abych to proboha bral vazne, kdyz ty sam se tim absolutne ani v nejmensim neridis :-D
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 13:44:12 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Znovu rikam - pokud mas dojem, ze to, co pises, je spravne, proc se tim sam neridis?
.....................................................................................
Právě jsem ti to vysvětlil na příkladu toho kuřáka...


Ale nechtej po me, abych to proboha bral vazne, kdyz ty sam se tim absolutne ani v nejmensim neridis :-D
...........................................................................................................
Já to po tobě nechci,
proč bych to měl po tobě chtít,
píšu jen svůj názor, jestli jej bereš vážně či nevážně je tvoje věc...

Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-10 13:52:02 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Znovu rikam - pokud mas dojem, ze to, co pises, je spravne, proc se tim sam neridis?
.....................................................................................

Někdy je to těžký na vysvětlování,

nemůžeš se řídit názorem, jenž praví, že se nemáš řídit názorem,

to je ten rozdíl mezi duchovnem - tedy cestou ke svobodě,

a jinými činnostmi lidskými, kde můžeš následovat své názory a touhy...

Tedy samozřejmě, můžeš se tím názorem řídit, akorát že pak vlastně děláš vopak...
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-05-10 13:37:22 Titulek: Re: [↑]
tohle nejde ignorovat.Musi se tlacit z druhe strany vrat,narovnavat stale se stacejici praseci ocasek nebo rano vstat,i kdyz te gravitace sladce uspava
Autor: Vlach (neregistrovaný) Čas: 2017-05-10 13:32:14 Titulek: Re: [↑]
a nebo nedat zradlo a piti
Web: neuveden Mail: neuveden
Jediný člověk v historii lidstva, který kdy skutečně pochopil podstatu státní moci, byl J. M. Keynes. Proto osobně cítím naději, že to, co vidím z okna, je zánik států v dnešní podobě v přímém přenosu.

Čím delší dobu se makrem zabývám, tím větší obdiv ke Keynesovi cítím. Bohužel libertariáni se mu posmívají, různě ho vyvracejí a zdá se mi, že význam jeho teorií (Keynesem samozřejmě nezamýšlený) téměř vůbec nechápou. Škoda.
Autor: Vostál Petr Čas: 2017-05-11 05:53:28 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: VostalPetr v doméně seznam.cz
Já mám Keynese taky rád,

nazývá-li někdo své názory podobně jako Darwin či Einstein teorií,

je vidět že má od svých názorů vodstup a nepovažuje je za božskou jemu zjevenou a neměnnou pravdu,

ale za jednu z možných pravděpodobností jak by to asi tak mohlo být...

..................................................................................................................

P. K. Feyerabend ve svých pracích odmítá jakoukoliv racionální rekonstrukci vědy, včetně hledání pravidel přechodu od jedné teorie k druhé. Jediným projevem tvořivosti ve vědě je bujení teorií, které nepodléhají žádným racionálně postižitelným teoriím. Podle něj empirická data parazitují na teorii – jejich interpretace je přímo závislá na dané teorii. To znamená, že jednomu výroku o pozorování může odpovídat několik tvrzení o pozorování podle toho, kterou teorii (interpretaci) přijmeme. Empirický význam je tedy zcela určen interpretací, teorií, jejím jazykem. Se změnou teorie se pak mění i obsah pozorovatelného.
Autor: catmouse Čas: 2017-05-11 18:58:57 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Jakože se d
Autor: catmouse Čas: 2017-05-11 19:01:10 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Sorry tlf. Jakože sebedestrukce?
Něco na tom může být 😉.
Autor: Tomáš Fiala Čas: 2017-05-11 20:55:40 Titulek: Re: [↑]
Web: neuveden Mail: neuveden
Bingo! Keynes pochopil, že tou skutečnou mocenskou pákou je královská mincovna a pančování královských mincí (a o tom celé jeho makro je). Že žoldáci jsou jen divadýlko pro ustrašený plebs. Jenže ovládání společnosti pomocí neustále znehodnocovaného statku v okamžiku, kdy ti z plebsu, kteří mají zájem, dostávají nezvratně do ruky čím dál dokonalejší "umělointeligentní" technologie k nenásilnému obcházení té čím dál míň hodnotné mocenské páky, prostě není možné. A žoldácké divadýlko to nezachrání. Ti, kteří budou mít zájem a koule, tady ponechají svému osudu své "kabriolety", nemovitosti a vůbec veškeré zejména obtížně přenositelné, nejen nemovité majetky (zejména u těch držených po generace v rodinách to ty koule bude chtít) a odejdou s krokodýlí slzou v oku, ale co se bude dát jiného dělat + s jedním dvacetikilovým podpalubním, jedním kabinovým zavazadlem a hlavně "sbírkou" alternativních platidel (dnes pořád ještě rozdávaných téměř zadáčo) na nějakou chvíli a hlavně včas ne už jen účetně do daňových rájů, ale fyzicky do existenčních rájů. Možná pro větší legraci to budou z dnešního pohledu dost obskurní destinace, protože já moc na nějaké fiatem zfetované "singapury" nevěřím. Nechají to tady troubům, kteří se definitivně odepíšou přiblblými "poptávkami" po státu a nic neřešícími diskusemi a až se vrátí, možná najdou spálenou zemi. Na zplundrovaném place který byl před nějakou dobou třetím nádvořím Pražského hradu budou bezprizorné děti hrát fotbal lebkou Štvrtýho Káji (to zřejmě budou v tom okamžiku jediné nadějné osoby). Na soustruhy ve fabrikách (budou-li nějaké stát) bude padat prach. Z jejich původních majetků, pokud je vůbec najdou, budou trosky. Pole budou neobdělaný ležet ladem. No a tak začnou prvotním přivlastněním a zpacifikováním zbytků místní pomatené nemajetné svoloče (v krajním případě klidně krajním způsobem). Vypadá to možná povýšeně, vypadá to možná krutě, ale do toho mi vůbec nic není. Já osobně se nebudu starat o záchranu nějaké keynesiánské společnosti. Já zachráním především sám sebe. Nazdar státe za jakoukoli cenu a já ji rád zaplatím protože o peníze/platidlo v tomhle případě "placení" vůbec nepůjde. To ostatní je zbytné a pro mě osobně celkem lehce oželitelné. Ti, kteří by mi chtěli tvrdit, že to žoldácké divadýlko nikoho nikam s např. stříbrňáky nepustí, mají pravdu. Ale v takovém okamžiku už bude potřeba být s nimi v úplně jiné destinaci, než je kotlina česká a podikat úplně něco jiného, než jsou naprosto účinkem se míjející šaškárny typu otevřený dopis ČNB.
logo Urza.cz
kapky